Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 169
Like Tree11lubi to!

Temat: Croma 1.9 8V 160KM TMK  

  1. #136
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Miałem groszkowego 126p, przy sprzedaży miał 13 lat. Ostatnie pięć polegało na łataniu dziur Skodę też sprzedałem jak wyszła ruda... Niestety wychodzą moje preferencje - czyli brunetki i czarnule



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    38
    Postów
    207
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    U mnie w cc ruda się zaczyna odzywać, ale mam sposób na tą zarazę, ścieram kurz, na newralgicznych miejscach, wiosną odbiję ten lakier.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #138
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Szanowni moderatorzy, proszę nie bić za dublowanie wpisu z działu croma. Wrzucam opis też do siebie, aby była historia grzebania w fiacie

    Croma od jakiegoś czasu, przy odpalaniu zimnego silnika, potrafiła parę razy zakręcić zanim zaskoczyła. Dodatkowo po dłuższym kręceniu z tłumika wyskakiwała mała chmurka białego dymu. Sprawdzałem po kolei możliwe przyczyny takiego zachowania i wykluczyłem pompę paliwa, filtry, wtryskiwacze, akumulator oraz świece. Pozostał podejrzany czujnik temperatury płynu. Objawy pasowały. Na sąsiednim forum bravo oraz forum opla stwierdzono, że w przypadku tego silnika potwierdza się zasada TTTM (Ten Typ Tak Ma). Jednak nie lubię takich rozwiązań

    Dzisiaj kupiłem czujnik za 35zł, nr wg eper 55188058 i do roboty. Wymiana zajęła około 20 minut. Potrzebna jest długa nasadka nr 19mm wraz z przedłużką, krótka nasadka 10mm do odkręcenia rury od przepustnicy i kawałek szmaty.

    Kolejność:
    1. zdejmujemy osłonę silnika
    2. odkręcamy rurę do przepustnicy i ją podwiązujemy, aby nie przeszkadzała przy dalszej pracy
    3. zdejmujemy wtyczkę z czujnika - najpierw przesuwamy do góry żółtą wsuwkę, później od dołu podważamy czarny element spod wsuwki i drugą ręką jednocześnie ściągamy wtyczkę
    3. nasadką nr 19 luzujemy czujnik
    4. jedną ręką odkręcamy czujnik i zaraz po jego wyjęciu zatykamy otwór palcem, aby ograniczyć ucieczkę płynu
    5. szybko zmieniamy czujnik
    6. skręcamy resztę w odwrotnej kolejności

    Auto odpaliło od razu, bez kręcenia. Trzymajcie kciuki, aby rano było tak samo

    9fEsuAH.jpgs89tlm2.jpgl4kq97U.jpg
    V7zyJ2M.jpgbFq5VVi.jpg
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 16-10-2014 o 20:35

  5. #139
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    W końcu uporałem się z trudnym odpalaniem zimnego silnika. Czwarty dzień z kolei zimny rozrusznik kręci jak szalony
    Po wymianie czujnika temperatury, wyczyściłem jeszcze czujnik doładowania, wyczyściłem połączenia z masą wraz z połączeniem na rozruszniku oraz wstawiłem nowy akumulator Banner Power Bull Pro 84Ah/700A. Wybór ogniwa trochę z biegu, nastawiłem się na centrę futura bądź fiamma. Wszystkie były w podobnej cenie i parametrach. Banner wygrał ciężarem własnym, ponad 4kg więcej od tamtych. Teoretycznie grubsze płyty wytrzymają dłużej niż cieniowane centry

    G9M8ZcI.jpg
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 24-10-2014 o 19:16

  6. #140
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj koła zimowe zostały wyważone i założone, koszt 40zł. Pooglądałem letnie i ich stan jest już taki sobie (1-2mm do kołków), stare, guma twarda i chyba wiosną czeka mnie spory wydatek.

  7. #141
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,990
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Spory nie spory. To jednak bezpieczeństwo. Zawsze tłumaczyłem sobie ze to identycznie jak z butami u człowieka. W starych i obdartych, ale używanych przez kogoś innego raczej chodzić nie będziemy :/

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #142
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dostałem SMSa z ASO Opla o kończącym się przeglądzie rejestracyjnym. Po pracy od razu podjechałem, przegląd zrobiony, wszystko ok, hamulce rewelacja, -99zł z budżetu.

  9. #143
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Biłgoraj
    Wiek
    31
    Postów
    18
    Auto
    Croma 1,9 JTD ,150 km,manual
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Przypomniało mi się, że dodałem kabelek do podłączenie MP3 do radia (ok 12zł.). Fotka poniżej.

    Załącznik 17021

    Sprawdzałem węże podciśnieniowe i jeden był sparciały. Kupiłem sztywny paliwowy o przekroju wewn. 3,2mm i wymieniłem dziada. Było trochę zabawy z wrzątkiem, z jednej strony króciec od zaworu turbiny mniej więcej pasował, a z drugiej do rozciągnięcia do ok. 5mm. Przy okazji zmieniłem w końcu overboosta z volkswagenowskiego na oryginał Pierburga (nr 55203202) i 150zł mniej w kieszeni Tamten działał poprawnie, jednak miał chyba trochę inaczej ustawione kąty działania. Teraz na wykresach wygląda lepiej, jutro więcej pojeżdżę.

    Załącznik 17022

    Ostatni zimowy zakup, w weekend będzie szorowanie
    Załącznik 17023

    Dużo jest zabawy,aby przełożyć w ten sposób kabel?? Odkręcałeś tunel? jakieś dziury musiałeś wiercić?

  10. #144
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ruddy8 Zobacz post
    Dużo jest zabawy,aby przełożyć w ten sposób kabel?? Odkręcałeś tunel? jakieś dziury musiałeś wiercić?
    Parę minut. Odkręcasz górne nawiewy (dwa imbusy), wpinasz kostkę z tyłu radia. Kabel przeprowadzasz na dół, odkręcasz bok tapicerki od tunelu (parę spinek) i przeprowadzasz przewód do podłokietnika. Żadnego wiercenia, żadnego kombinowania. Docelowo całość chyba wróci do schowka jak wyprowadzę przyłącze +5V pod moduł bluetootha. Przetwornicę napięcia już mam, tylko mało chęci do zlutowania kabelka

  11. #145
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Wkrótce cromal dostanie niespodziankę, odkupiłem od kolegi black23 radio z nawigacją

    GocUkRP.jpg

    Jak navi ruszy, opiszę podłączenie.

  12. #146
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Navi odpuściłem sobie
    Koszty wzrosłyby dość znacznie przy doprowadzeniu całości do stanu ori. Czyli wymiana kierownicy oraz wymiana anteny dachowej na trójzakresową (cena używek z kosmosu). Może kiedyś jak będzie za co...
    Korzystając z pogody, cromal cały wyszorowany, założyłem letnie koła oraz dywaniki welurowe. Zimie już dziękuję za uwagę

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    192
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Zimie już dziękuję za uwagę
    U mnie za to właśnie wczoraj wróciła, sypało i wiało tak że nie szło wyjść na dwór. Dzisiaj za to śniegu już nie ma, ale po wczorajszym jednak się ze zmianą trochę jeszcze wstrzymam.

  14. #148
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj zrobiłem serwis eksploatacyjny plus odgrzybienie klimy. 424,76zł z kieszeni

    filtr powietrza filtron AP 152/2 - 30,39zł
    filtr kabinowy filtron K 1081 - 39,38zł
    filtr oleju filtron OE 648/5 - 24,37zł
    olej do silnika 5l MobilSuper 3000 5W-40 HC - 111,93zł
    klocki AD 20,6mm - 78,41zł (+50zł za wymianę)
    guma intercoolera pagum - 90,28zł


    Klocki założyłem tanie, to i tak ostatni kpl na tych tarczach. Nie piszczą, trochę pohamowałem zanim dotarły się do rancie tarczy. Poprzednie ferrodo już uruchomiły kontrolkę zużycia, zostało może z 2mm okładziny. Wszystko dzisiaj wymieniłem, na liczniku równo 167000km. Croma nadal rewelacyjnie śmiga i oby tak dalej

    Tak przy okazji, co za idiota wymyślił w fiacie umiejscowienie filtra oleju? Za każdym razem robię jakieś kombinacje z nasadką, dwiema przedłużkami, przegubem i grzechotką, aby odkręcić tę puszkę... horror

  15. #149
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dwie małe usterki po ponad dwóch latach użytkowania w ciągu parunastu dni:
    1. Rozstrzępiła się linka od lewej przedniej szyby. Po paru kombinacjach szybę udało mi się wyjąć i widać jak na dłoni resztki linki. Kupiłem używany cały wkład za 70zł. Zamontowane, śmiga jak nowy.
    2. Od jakiegoś czasu terkotało przy przełączeniu nawiewu między obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym. W końcu dziś rozebrałem mechanizm, przekręciłem trybik i jak ta lala
    Grzebanie wg opisu z elektrody. Poduszki nie trzeba wypinać.
    Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl

    Jak już grzebać, to grzebać. Przy okazji dołożyłem moduł bleutooth (logitecha). Fajnie gra zarówno z telefonem jak i MP3. Najwięcej zabawy z zasilaniem od znalezienia 12V po stacyjce, po zlutowanie przetwornicy impulsowej na LM2596. Ustawiłem 5.18V jak było na nieobciążonym fabrycznym zasilaczu.

  16. #150
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    825
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dokupiłem dwie maty z Lidla do grzania 4liter. Moc 30W, gniazda zapalniczek mają wytrzymałość do 150W, zresztą croma odłącza zasilanie po wyjęciu kluczyka.
    Fajnie i szybko nagrzewa się, po 1-2 minutach już jest przyjemnie
    mirek8423 lubi to.


 
Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie croma
    Napisany przez jamal na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 12-03-2014, 21:19
  2. Croma 1.8 16V - zakup
    Napisany przez gregsen na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2013, 21:15
  3. Ducato 3,0 160KM .... Problem z odpaleniem !!!
    Napisany przez Davido na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2013, 15:15
  4. Croma 2,4 JTD Automat ??
    Napisany przez kromka na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-02-2013, 08:51
  5. [PDF] Croma
    Napisany przez miszko na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2008, 06:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tmk 12v 3000

fiat croma 1 9 jpg 150 km

croma 150 km hamownia

Tagi dla tego tematu