Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 75KM, 2008 rok

    Witam

    Przedstawiam Wam kupioną w piątek bordową strzałę!

    Salon Polska, jestem 3 właścicielem.

    Motorek klasyka: 1.3 Multijet 75KM

    Przebieg odstraszający większość ludzi: 294k km


    Wyposażenie jak to w przypadku auta z polskiego salonu:

    - ESP
    - centralny zamek
    - elektryczne lusterka
    - elektryczne przednie szyby
    - klimatyzacja manulana
    - wspomaganie


    Mam nadzieję, że będzie się sprawowała lepiej niż moje 2 poprzednie Toyoty (Carina E, Corolla E11 G6)



    IMG_20190317_142216.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2015
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    38
    Postów
    12
    Auto
    Bravo II Sport
    Rocznik
    2008
    Git auto, niech dobrze służy przebiegiem się nie martw będzie latać

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    27
    Postów
    38
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    2001
    Ładna kropka. Wygląda na zadbany egzemplarz. Przebiegiem nie ma co się martwić jak technicznie auto bedzie w dobrym stanie. Szerokości !

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Bociek wrócił z serwisu w Norauto

    Wymieniono:

    - olej Norauto 5W30 C2 FAP (Total)
    - filtr oleju
    - filtr powietrza
    - filtr paliwa
    - filtr kabinowy
    - płyn hamulcowy (Ferodo DOT 4)

    Do tego:

    - ustawiona zbieżność (ściągał w prawo i była krzywo kierownica - już jest lodzio miodzio)
    - uzupełniona klimatyzacja wraz z odgrzybieniem
    - wymienione żarówki
    - wymienione wszystkie wycieraczki

    Lata pięknie

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    971
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Był łańcuszek wymieniany kiedyś już ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Razem a akku 10 tysięcy KM temu.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    971
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    On nie ma 2masy z tego co pamiętam. Kiedyś miałem punto mjet 70 KM i sprzęgło mi się rozsypało zgodnie z sugestiami z forum przy ok 120 tyś km.Mechanik zaproponował oryginalne czerwone ? Z tego co pamiętam ,to mówił ,że są 2 modele sprzęgła-klasyczne i wzmocnione ,a różnicy w cenie nie było zbyt dużej .Ciekawe czy tutaj podobnie jest -a może własnie to czerwone było z grande i pasowało do Punto. Turbinę też regenerowałem przy ok 130 tyś km ,a pompę HDI całkowita regeneracja też była - pompa zregenerowana przyszła z fabryki Fiata . Zapewne te zużycia spowodował poprzedni właściciel ,który wymieniał olej co 30 tyś km -jak mu wypadło 3 lata ,to 3 lata ,paliwo chyba też jakieś takie dziwne .Wtedy nie wiedziałem na co patrzeć ,teraz już za pomocą forum i z własnego doświadczenia inaczej bym kupował .Szerokości życzę

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Co to za pompa HDI??

    75KM nie ma dwumasy tylko zwykłe sprzęgło, nie ma też DPFu
    Tutaj olej był zmieniamy do momentu zmiany właściciela w 2018 co 25-30k km :/ Ale silnik na szczęście to przeżył.
    Sprzęgło zmienione przy 196k, aktualnie po 100k nalotu działa perfekcyjnie.
    Turbina i wtryski są jeszcze fabryczne, nie znalazłem informacji o ich regeneracji.
    Ładnie się wkręca, nie zostawiam za sobą chmury.

    Jedyne co to obudowa silnika była lekko peknieta i czasem stukała, ziomeczek z Norauto ogarnął to w dość prosty sposób, już jest cisza.

    received_412346819500336.jpeg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jakim trzeba być idiotą żeby tak rzadko olej zmieniać? :/
    Ostatnio edytowane przez snuffmajster ; 21-03-2019 o 13:25

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    971
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Pompa HDI wpisałem ,a CR miałem (pompa wysokiego ciśnienia ) -sorki -skróciłem nazwę . Olej gość wymieniał i oszczędzał widać na czym mógł. U mnie tak była pęknięta osłona od stłuczki -ciekawe jak u ciebie... Pytałem kiedyś i dało radę podkręcić silnik do 90 KM ,problemem była skrzynia ,bo była na styk z parametrami ,ale dało radę zrobić przyrosty w bezpieczny sposób. Dobrze wspominam tego dieselka i miałem go w AVEO w wersji 95 KM i dawał radę -kusi mnie qubo z tym motorkiem ..

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Akurat raczej bity nie byl, szyba, chłodnica itp fabryka, elektryczne ustawianie swiatel działa

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    971
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Grande mi się podoba -coś w sobie ma to mikro Maserati .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Maly wygodny klekoczący popierdalacz

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj Bociek dostał nowe oponki całoroczne Goodyear Vector 4Seasons G2 165/70R14

    Przy okazji wizyty u mechanika spytałem o dziwne ciche terkotanie/chuczenie PO WDUSZENIU sprzęgła.

    Jego zdaniem może to być objaw zużytego łożyska oporowego sprzęgła. Objaw występuje tylko przy wduszonym pedale sprzęgła.

    Jeździć z tym dopóki nie jest głośniej czy jak najszybciej zmieniać komplet sprzęgła? (i tak by musieli ściągać skrzynie więc za jednym zamachem wymienię całość tylko nie wiem czy LUK czy VALEO)

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przedwczoraj wleciał komplet sprzęgła LUK wraz z nowym olejem do skrzyni Tutela

    Jeszcze tylko naprawa nawiewu (uszkodzona zębatka przełączania pozycji i linka).

    Generalnie jestem zadowolony.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    27
    Postów
    120
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Na razie zrobione ponad 4k km od zakupu (stan licznika 298 630) i odpukać bez przygód

    IMG_20190530_175109.jpg


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FIAT GRANDE PUNTO 1.3 75KM MULTIJET - Wymiana rozrządu
    Napisany przez tosiewski na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-08-2018, 16:09
  2. (K) Grande Punto T-jet 2008+
    Napisany przez Cassiell na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-10-2017, 18:18
  3. Fiat Grande punto 2008 - Szarpanie na 1 i 2 biegu
    Napisany przez Jordandc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-05-2017, 00:15
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-05-2016, 23:03
  5. FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MultiJet - Wymina filtra paliwa
    Napisany przez MAnt na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-01-2013, 14:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat grande punto 1.3 diesel

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl