Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008

    Croma 2,4 JTD Automat ??

    Na wstępie - jako nowy członek forum - witam i pozdrawiam wszystkich zmotoryzowany przez Fiata.

    Mam już parę lat i jako fan motoryzacji .............. miałem już ponad 40 samochodów. Były to auta lepsze i gorsze.
    Wiele lat temu były też Fiaty ( 2X 126p / 1x125p / Argenta ).

    Obecnie szukam auta rodzinnego i wstępnie mój wybór padł na Fiata Cromę.
    Konkretnie jest to Croma z połowy 2008r , silnik 2,4JTD, Automat, pełne dodatkowe wyposażenie, przebieg 90tyś , bezwypadek )

    Wszystko wygląda fajnie , ale wspominając moje pierwsze fiaty mam trochę obaw

    Oczywiście przeleciałem forum, ale opinie nie są jednoznaczne ( chociażby skrzynia ) , a i o silniku 2,4 też jest mało informacji.

    Będę bardzo wdzięczny za opinie o aucie od użytkowników posiadających automat i silnik 2,4.
    Będę też wdzięczny za sugestie co szczególnie sprawdzić przy zakupie ( zanim pojadę do serwisu )

    Pytanie dodatkowe 1 - jak wygląda sprawa z rozrządem w tym silniku ?
    Pytanie dodatkowe 2 - czy i gdzie można znaleźć vin dekoder do Fiata , a może ktoś pomoże z rozkodowaniem (ZFA19400002098899 )

    Pozdrowienie
    kromka

    PS
    Auto ma mi służyć do użytku prywatnego , ok 10k przebiegu rocznie , miasto/trasa - 60/40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    rozrząd na pasku, po zakupie od razu do zmiany razem z pompą wody. Poprzedni właściciel mojej zignorował temat i strzelił- silnik do zmiany, bo 20 pogiętych zaworów. Nie spodziewaj się niskiego spalania Dynamika dobra, realny przebieg sprawdzisz łatwo (ale nie w każdym aso o tym sami wiedzą, czasem trzeba podpowiedzieć)- w ustawieniach dpf masz podany przebieg przy ostatniej zmianie oleju i tej danej nie da się skręcić. Wystarczy kompa podpiąć i sprawdzić ten moduł. Skrzynia: nieco leniwa, jeździ na b. niskich obrotach (1200-1600), ale jak trzeba to i o 3 biegi robi kickdowna. W razie szarpania na ciepłym oleju z 3 na 4 sterownik jest do zmiany: koszt około 3000+ robocizna. Jak coś to pytaj dalej

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odp

    Powiedz mi jeszcze proszę ile konkretnie spali w mieście np jak Poznań ?
    Jak często trzeba go przegonić żeby wypalić DPF i czy trzeba w ogóle o tym myśleć ?

    O skrzyniach słyszałem , ale skoro wkładają je do np Volvo 90XC to aż tak źle z nimi nie może być - tak zakładam


    Pozdro

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    DPF dopala się sam, nie wiem jak często, bo raz na tydzień robię trasę 320km i nie mam problemów. Ja mam termostat, który niedogrzewa mi silnika, ale w cyklu mieszanym ok. 7l, na trasie max eko to 4.8, normalnie dla mnie >8l (ale to średnia prędkość z całej trasy wtedy to 100-120km/h), w mieście zależy jak jest zimno i jakie dystanse/ korki. Od 9 do 12.


    te skrzynie siedzą też w VC. Niestety zostałe zaprojektowane raczej dla 1.9-150 niż 2.4-200 i dlatego szybciej się sypią przy 2.4. Do tego wg. Fiata oleju się w nich nie zmieniało i dlatego są awarie. Należy olej zmieniać co 40-60k km w nich

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    A czy to prawda że praktycznie wszystkie skrzynie szarpią , szczególnie przy spokojnej miejskiej jeździe ?
    Pytam bo moja żona jeździ raczej bardzo spokojnie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    tak źle nie jest. Jak odpuścisz gaz i znów depniesz to czuć minimalnie, ale i w manualu miałbyś to. Jedyny moment kiedy może być czuć szarpnięcie to redukcja z 4 na 3 bo sprzęgło jest wtedy rozpinane na moment

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    Z tego co piszesz widać że idealnie nie jest Ciekawe jak to znoszą użytkownicy VOLVO które kosztuje 2X większą kasę.

    Rozumiem że newralgiczne jest przełożenie 3/4 i 4/3, obym miał jak to sprawdzić , bo żeby rozgrzać skrzynie to trzeba z 30 km zrobić

    Serdeczne dzięki dla kolegi gopspeedy za wskazówki i pozdrawiam.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    3 i 4 sa newralgiczne bo elektrozawory się przełączają wtedy. olej ostro zagrzej i wtedy sprawdź nawet w trybie tiptronika zmieniając biegi 3-4-3-4-3-4 czy nie zacznie szarpać strasznie/ podnosić obrotów i wtedy strzelać ze sprzęgła (jak u mnie miałem uszkodzony sterownik to albo nic powyżej 3 nie było, albo jak wbił 4 to kończyło się na esp failure i paleniem laczka (z odcięcia wrzucał dopiero)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    No tak ..... skrzynię będę musiał sprawdzić dokładnie . Wszystko okaże się w piątek jak dostanę kluczyki .

    Byłem dzisiaj w serwisie Fiata i po podaniu nr VIN otrzymałem garść informacji ........ wszystko się zgadza z opisem sprzedawcy , nawet przebieg .
    Samochód praktycznie bezawaryjny. Facet mnie zaskoczył bo odradził mi wymianę paska przy tym przebiegu, mam czekać do 150 tkm, o wymianie oleju w skrzyni też mam zapomnieć ?! Sam kierownik serwisu ma Cromę 2,4 i nic z nią nie robi , a ma na liczniku 220 tkm !! Generalnie w moim serwisie nie mieli jeszcze przypadku awarii skrzyni ..........

    Reasumując polecono mi tylko wymianę oleju ( miałem laną Selenię ) filtrów ( olej, powietrze, paliwo, kabina ).

    Oczywiście jak dokładnie obejrzą auto może coś dojdzie np klocki itp.

    Z tym paskiem rozrządu jestem zaskoczony i uczciwością serwisu i faktem że dopiero przy 150 tkm się go zmienia.
    Ostatnio edytowane przez kromka ; 18-02-2013 o 21:26

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    olej, pasek i olej w skrzynie biegów to mus, to co w serwisie mówią to niestety bajki
    poprzedni właściciel mojej właśnie zaufał z rozrządem i wstawiał silnik, a ja musiałem remontować skrzynię po tym cholernym oleju zajeżdżonym

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    EU
    Postów
    6
    Auto
    Croma 2,4 JTD
    Rocznik
    2008
    Witam.

    No i jutro jest ten dzień - jadę odebrać Cromę

    Jako że miejscowość w której kupuję auto jest mała i nie ma tam serwisu , auto będę sprawdzał w serwisie "Bosch-a".
    Na początek zrobię pomiar lakieru i geometrię podwozia , a następnie odczyt z komputera. W ten sposób chcę sprawdzić czy tak jak mówił sprzedawca samochód jest bezwypadkowy i ma taki a nie większy przebieg.

    Teraz mam pytanie i proszę o pomoc ..... gdzieś tu na forum ktoś się wypowiadał że można sprawdzić prawdziwy przebieg w odniesieniu do DPF i tu moja prośba o naprowadzenie co / gdzie / jak dokładnie sprawdzić.

    Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.

    Pozdrowienia
    kromka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    Ja to pisałem. Jak podłączysz ją pod kompa wejdź do modułu DPFa. Wyświetla przebieg (prawdziwy) przy którym ostatnio odpalono DPF i przy którym ostatnio zmieniono olej


 

Podobne tematy

  1. Punto II 1.2 16V automat
    Napisany przez american77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-03-2018, 20:04
  2. Skrzynia automat
    Napisany przez JANOO na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-09-2012, 18:00
  3. Fiat Bravo - Automat
    Napisany przez Cenega na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-11-2010, 16:31
  4. Croma 2.4 JTD automat tip-tronic 200km czy warto ??
    Napisany przez Janusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-03-2010, 23:45
  5. Brava automat
    Napisany przez marcindlugosz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-08-2008, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma automat opinie

fiat croma 2.4 jtd opinie

fiat croma 2.4 jtd

fiat croma 2.4 opinie

fiat croma opinie

fiat croma forum

croma 2.4 automat

fiat croma 2.4 jtd automat opinie

fiat croma ii forum

fiat croma 2.4 jtd spalanie

fiat croma 2.4 automat opinie

croma 2.4 jtd opinie

fiat croma2 silnik

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-4-jtd-automat-18072

fiat croma 2 4 jtd opinie

fiat croma automatopinie fiat croma 2 4 jtdcroma 2 4 jtd opinieskrzynia automatyczna w fiacie 2.4jtdcroma 2.4 spalanieopinie fiat croma 2.4 jtdfiat croma 2 forumcroma automatcroma 2 4 automat opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl