Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 38
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat croma 1.9 150 automat zawór egr  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    torun
    Postów
    39
    Auto
    croma 1.9 JTD
    Rocznik
    12.2005
    u mnie dokładnie takie same objawy tylko te wachnięcie jest w okolicach 2200 obr. , jeżdze tak od kupna auta czyli od dwóch lat na początku myślałem że to automat zmienia bieg ale przy włączeniu skrzyni w tryb manualny występuje ten sam objaw, więć nie ma tu mowy o sterowniku w skrzyni

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    dodam jescze że po wciśnięciu pedału gazu do końca nie ma tego problemu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał petrus Zobacz post
    ok tylko że problem powstał po wymianie nowego egr, więc co mają do tego czujniki?
    A autoadaptacja ECU? Teraz, gdy po wymianie poprawiły się parametry spalin, zabrudzone czujniki mogą dawać zły sygnał i ECU ma problem z zaadaptowaniem się do nowych warunków pracy ze względu na przekłamane wyniki z tych czujników...

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Wojna może leżeć w samym sterowniku skrzyni. Źle czyta predkoac obrotowa.
    Skrzynia czyta prędkość obrotową, ale i moment obrotowy, który jest bezpośrednią pochodną mocy. Jak silnik szwankuje to ma mniejszą moc(moment) niż powinien i parametry do zmiany biegu się "nie zgrywają" i skrzynia "głupieje"..
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 30-06-2014 o 17:17

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2012
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Postów
    140
    Auto
    JTD
    Rocznik
    2008
    Żaden półbieg, żaden egr a wina turbiny i doładowania a w zasadzie zmiennej geometrii łopatek turbiny. Jak przyspieszasz delikatnie (nie pedał od razu do podłogi) to "szarpnięcie" jest odczuwalne a jak idziesz np na 3 biegu z sandałem w podłodze to jest to nieodczuwalne.

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Coś mi się z tym turbo nie zgadza, sam miałem samochód ze zmienną geometria i tam takie cyrki nie występowały.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2012
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Postów
    140
    Auto
    JTD
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Coś mi się z tym turbo nie zgadza, sam miałem samochód ze zmienną geometria i tam takie cyrki nie występowały.
    nie występowały bo miałeś wszystko sprawne, cyrkiem bym tego nie nazwał bo dla niewtajemniczonego ciężko to zauważyć, ja obstawiam turbo, występuje jakiś skok doładowania i ciąg silnika podczas przyspieszania lekko szarpnie, oczywiście to tylko spekulacje ale u mnie też to występuje i swego czasu próbowałem to rozgryźć ale dałem sobie spokój.

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Idąc tym krokiem, to bardzie obwiniam zawór upustowy,a nie samą turbinę i moment doładowania.
    Chodzi o zawór overboost

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2012
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Postów
    140
    Auto
    JTD
    Rocznik
    2008
    też może być, ale rzadko się zdarza że ten zawór się psuje chociaż idąc tą teorią to objawy by się zgadzały, zastanawia mnie tylko to, że przyspieszając ostro tego spadku ciśnienia nie ma więc nie wiem czy to ten zawór jest winowajcą...

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Może być brudny, wtedy taki objaw jest jak najbardziej na miejscu

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    torun
    Postów
    39
    Auto
    croma 1.9 JTD
    Rocznik
    12.2005
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Może być brudny, wtedy taki objaw jest jak najbardziej na miejscu
    a gdzie dokładnie znajduje się ten zawór?

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał autka.pl Zobacz post
    Może być czysty, sprawny i nowy a i tak będzie szarpać. Usunąć, zapomnieć o problemie.
    Bzdura jakiej nie słyszałem. Takie podejście to amatorszczyzna!
    Jeśli sprawny jest układ EGR i szarpie to znaczy, że silnik szwankuje w innym układzie. Usunięcie to zamiecenie brudów pod dywan.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał autka.pl Zobacz post
    Może być czysty, sprawny i nowy a i tak będzie szarpać. Usunąć, zapomnieć o problemie.
    Jak jest sprawny to nie będzie powodem szarpań, ale usunięcie jest bardzo dobrym pomysłem.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Bardzo dobrym pomysłem jest, żeby układ działał sprawnie z oryginalnym zamysłem. Się rymnęło...


    PS: to dla mnie też amatorszczyzna. Może jeszcze usunąć pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze, i turbinę..... Wtedy to będzie niezawodny silnik...

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Temat posprzątalem kontynuować proszę w nowym.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    Mam takie same objawy w silniku 2,4 aut. Na razie niczego nie szukam, ale poczytam jakie są Wasze doświadczenia.
    Postawiłem auto celem wywalenia klap, zaślepienia EGR /fizycznie i "elektrycznie"/. Zobaczymy jakie będą efekty. Opiszę. DPF-a na razie zostawiam.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Ja jezdze z usunietymi klapami, zaslepionym egr i wylaczonym programowo i zadnych szarpniec nie mam. Przyspiesza plynnie bez czkawki od samego dolu tj 1500 obr.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 2.4, check engine, zawór EGR
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 24-05-2015, 21:48
  2. Croma 2.4 EMOTION automat
    Napisany przez jaarek na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 25-09-2014, 13:33
  3. Kupię Fiat Croma 1,9 150KM automat
    Napisany przez sierra na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-01-2014, 18:00
  4. Croma 2,4 JTD Automat ??
    Napisany przez kromka na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-02-2013, 08:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr fiat croma

elektrozawor croma

czujnik egr fiat croma

jtd szarpie obroty 1800 2200

delkatnie szarpie asb fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl