Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Nowy klubowicz
Croma 2.4, check engine, zawór EGR
Witam Cromowców!
W serwisie Fiata sprawdzili, że mam uszkodzony zawór EGR. Paliła mi się kontrolka check engine, spadek mocy, słabe przyspieszenie. Uszkodzona jest elektronika w tym zaworze, wymiana 1000 zł. Nie podlega regeneracji, czyszczeniu.
Proszę o informację czy miał ktoś podobny przypadek. Czy można coś z tym zrobić taniej? Silnik 2.4, rocznik 2010.
Dziękuję i pozdrawiam,
Piotr
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Zwróć się ludzi zajmujących się tuningiem auta - większość ma w ofercie wyrzucenie z oprogramowania EGR. Ekolodzy Cię zjedzą, ale po takim zabiegu zapomnisz o EGR, jego regularnym czyszczeniu czy okresowej wymianie. Po wyprogramowaniu auto jest trochę żwawsze na dole, sprawdzone z autopsji.
-
Nowy klubowicz
Dzięki za email. Czy taka zmiana, za wyjątkiem jakości spalin, nie ma wpływu na silnik? Spalanie teoretycznie powinno być niższe, prawda?
A co z badaniem spalin przy badaniu technicznym.
Piotr
-
Za 100 zł można kupić używany zawór ,albo samą cewkę . Wymieniałem w zeszłym tygodniu samą cewkę w Bravo II, przeczyściłem zawór i wszystko OK.
Na allegro nowe chodzą po 300-400 zł
-
Nowy klubowicz
Dokładnie można kupić czasem tanio nowy
wymiana w 1,9 prosta nie wiem jak w 2,4. Usunąć programowo tez można i nie ma to wpływu na silnik.
-
Nowy klubowicz
ja osobiście kupiłem nowy egr za ok 400zł, efekt taki że musiałem dokupić jeszcze częściową zaślepkę bo szarpało, jeżeli zepsuje mi się jeszcze raz jadę na usunięcie.
-
Nowy klubowicz
Wymiana egr za 1000 zł? To jest chore... Nawet doliczając nowy egr. Możesz to zrobić sam, albo jakikolwiek mechanik za przysłowiową flaszkę. Kolego Piotrze, jeżeli potrzebujesz zawór egr i jesteś zdecydowany na jego wymianę - mama taki, zbyteczny ze swojego auta, też 2.4 JTDm. Był zamontowany dwa tygodnie. W komplecie z zaślepką ograniczającą przepływ spalin, opakowaniem i gwarancją do kwietnia 2016. Szczegóły na priv.
Ostatnio edytowane przez cromala ; 22-05-2014 o 21:45
-
Nowy klubowicz
osobiście powiem, że wymiana takiego egra to 15 minut roboty, więc szkoda wydawać na flaszkę dla mechanika, lepiej wypić ją samemu po wymianie. Dodam również, że nie jestem fanem naprawiania auta samemu, ale to naprawdę bajka,
ja za pierwszą wymianę zapłaciłem 40 zł, jak zobaczyłem za co zapłaciłem to mi było przykro tym bardziej że za 3 dni miałem montować zaślepkę
-
Nowy klubowicz
Witam ponownie, dziękuję za pomoc.
Z braku czasu porzuciłem temat na kilka dni w czasie których przejechałem ok 2kkm (trasa). Kontrola Check engine samoistnie zgasła. Wygląda na to, że brud się przepalił. Czy zgaśnięcie kontrolki może oznaczać, że zawór EGR i elektronika działają poprawnie i wystarczy dokładne czyszczenie bez wymiany. Auto stało się bardziej dynamiczne ale daleko mu do przyspieszenia przed awarią, raczej nie wciska w fotel 
Piotr
-
Nowy klubowicz
Trudno jednoznacznie stwierdzić. Z pewnością dalsza jazda to normalna, użytkowa degradacja zaworu EGR, który w przyszłości i tak odmówi posłuszeństwa. A przyczyn niewłaściwej pracy silnika, czy choćby utraty dynamiki może być wiele. Poczytaj o klapach wirowych w kolektorze ssącym i zobacz jak to wygląda u ciebie.
-
Nowy klubowicz
Wracając do tematu to wyczyściłem EGR ale kontrolka wciąż się świeci. Trochę syfu tam było. Przyspieszenie znacznie lepsze ale to wciąż nie to przed kilka miesiącami. w zasadzie nie mogę jechać szybciej niż 130km/h. Swoją drogą to raz w trasie sama mi zgasła ta kontrolka ale praca silnika nie poprawiła się.
Mam takie pytania
1) co jeszcze można sprawdzić/ wyczyścić/ wymienić/ wymontować?
2) jak nazywa się ta długa rura po stronie prostokątnego wejściu do zaworu EGR. Tamten otwór wydaje się być jeszcze bardziej zapchany.
Dziękuję i pozdrawiam,
Piotr
-
Nowy klubowicz
Ok, odpowiem sobie sam
To coś przed EGR to kolektor dolotowy ssący. U mnie jest aluminiowy. Musi być nieźle zasyfiony. Czy w Cromie 2.4 20V można go wymontować bez demontażu całego silnika? Klapy wirowe wydają się działać poprawnie ale ruchy nie są jakieś super płynne. W jakim zakresie powinny się obracać?
Piotr
-
Master
da się - u siebie wyciągałem i czyściłem na youtube jest parę filmów jak to przebiega, generalnie trzeba wyciągnąć pompę CR wcześniej przykręcając jej koło do obudowy 2 śrubami , zlać trochę płynu - ok 1 l , oczywiście zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod kolektor dolotowy, nie wiem czy występują w sprzedaży uszczelki samego kolektora ( składa się z 2 połówek ) ja osobiście użyłem "płynnej" uszczelki do misek olejowych , co do zakresu pracy klap wirowych to jest to kąt 90* - opornie ci chodżą bo sam sterownik klap ma sprężynę
-
Nowy klubowicz
Dziękuję za informację. Czyściłeś kolektor w silniku 1.9 czy 2.4? Z tego co już się zdążyłem przekonać to w 2.4 wszystko jest większe, trudniejsze i droższe
czy można to ewentualnie spryskać jakimś chemicznym środkiem?
Mam jeszcze pytanie odnośnie działania komputera. Czy w przypadku pojawienia się kontrolki Check Engine np wadliwy EGR, po wymianie i ustąpieniu błędu kontrolka sama znika czy też trzeba ją wykasować. Rozumiem, że jak jest jakiś błąd to komputer ustawia samochód w tryb awaryjny, prawda? Stąd może wynikać np ograniczenie prędkości do 130km/h.
Piotr
-
Klubowicz
Zastanawiam się na tym, ale nie wiem czy to bardziej nie zaszkodzi niż pomoże Czyszczenie kolektora dolotowego Diesel
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Błąd EGR sam się wykasuje po kilku odpaleniach.
Ostatnio edytowane przez dominiq ; 17-07-2014 o 09:48

www.fso-1500.pl
Podobne tematy
-
Napisany przez petarda na forum Stilo
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
-
Napisany przez ogr666 na forum Stilo
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 10-01-2014, 16:51
-
Napisany przez Meteus na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 22-09-2013, 22:01
-
Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 17-09-2013, 16:43
-
Napisany przez k66 na forum Panda
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat croma 2 4 usterki chec ensne
,
czyszczenie egr croma 2.4
,
fiat croma kombi 2005 diesel kontrolka check engine
,
fiat croma 2.4 egr cena
,
,
,
wyciagniecie zaslepki egr croma
,
https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-4-check-engine-zawor-egr-242223
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:22.
W sieci od 2007 roku.