Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Klubowicz

Napisał
faraon
Postawiłem auto celem wywalenia klap, zaślepienia EGR /fizycznie i "elektrycznie"/. Zobaczymy jakie będą efekty. Opiszę. DPF-a na razie zostawiam.
Kolektor wyciągnięty. Klapy plastikowe, na 4 cylindrach zatarte lub mocno zatarte. Postanowiłem zregenerować kolektor na /metalowym/ zestawie naprawczym oferowanym przez Regeneracja kolektorów dolotowych CDTI, JTD, TID
CDN.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Witam,
Czy po fizycznym usunięciu klap i zaślepieniu otworów w kolektorze zalecacie korektę komputera?
Jutro jadę na zaślepienie i wyprogramowanie EGRa. Czy to wystarczy?
Przyglądałem się listwie na klapach i oprócz tego że jest dużo syfu to jeszcze do tego sie troszkę rusza nie tak jak powinna. Czeka mnie więc w najbliższym czasie zajęcie się i tym tematem. Zastanawiam się czy fizyczne usunięcie wystarczy, czy trzeba też w sofcie pogrzebać (co oczywiście generuje dodatkowe koszty).
-
Klubowicz

Napisał
CzarnyGD
Witam,
Czy po fizycznym usunięciu klap i zaślepieniu otworów w kolektorze zalecacie korektę komputera?
Jutro jadę na zaślepienie i wyprogramowanie EGRa. Czy to wystarczy?
Przyglądałem się listwie na klapach i oprócz tego że jest dużo syfu to jeszcze do tego sie troszkę rusza nie tak jak powinna. Czeka mnie więc w najbliższym czasie zajęcie się i tym tematem. Zastanawiam się czy fizyczne usunięcie wystarczy, czy trzeba też w sofcie pogrzebać (co oczywiście generuje dodatkowe koszty).
Nic w sofcie nie trzeba zmieniać. Po prostu nastawnik klap pracuje tak jak pracował tylko nie przestawia klap bo ich nie ma.
-
Klubowicz

Napisał
radek_p14
Nic w sofcie nie trzeba zmieniać. Po prostu nastawnik klap pracuje tak jak pracował tylko nie przestawia klap bo ich nie ma.
Napewno trzeba wyprogramować EGR bo samo zaślepienie bez otworów bedzie skutkowalo check`iem. U mnie zawor jest zaślepiony a w fes caly czas jest pokazane zamkniecie zaworu na 4%.
-
Klubowicz

Napisał
pezet3
Napewno trzeba wyprogramować EGR bo samo zaślepienie bez otworów bedzie skutkowalo check`iem. U mnie zawor jest zaślepiony a w fes caly czas jest pokazane zamkniecie zaworu na 4%.
Do EGR to trzeba zmienić w sofcie natomiast do klap softu nie trzeba ruszać.
-
Klubowicz
Witam,
Dziękuję za odpowiedź.
Okazuje się że w tej kwestii zdania są podzielone. Jedni mówią że softowo nic nie trzeba zmieniać, inni że należałoby wyprogramować żeby w przyszłości uniknąć przepalenia się nastawnika i znowu grzebania w kolektorze (takie info otrzymałem od bardzo miłego pana Zbiegniewa z Auto-Krak).
Wczoraj odebrałem samochód po wyłączeniu egr i lekkim chipie. Co tu dużo mówić - inne auto. Banan na twarzy od samego początku
Teoretycznie od teraz syf w kolektorze nie powininen narastać, ale i tak mam w planach wymontowanie go celem wycięcia klapek i przede wszystkim przeczyszczenie kolektora z nagaru z ostatnich 160kkm.
-
Nowy klubowicz
Dokładnie. Pamiętam to uczucie. Dziwiłem się, jak to mogło wcześniej jechać?
-
Klubowicz

Napisał
faraon
CDN.
Klapy ostatecznie wywalone, dziury zaspawane, EGR, DPF "zmodyfikowane", mapy wtrysku w dolnym zakresie obrotów "poprawione" - auto jedzie "za..biście". Po przejechanych kolejnych kilku tysięcy opiszę wrażenia/spalanie/objawy/obawy itd.
Specjalne podziękowania dla Tomka z AUTKA.PL za zaufanie.
Ostatnio edytowane przez faraon ; 06-08-2014 o 23:03
Podobne tematy
-
Napisany przez PiotrL na forum Croma
Odpowiedzi: 47
Ostatni post: 24-05-2015, 21:48
-
Napisany przez jaarek na forum Sprzedam samochód
Odpowiedzi: 20
Ostatni post: 25-09-2014, 13:33
-
Napisany przez sierra na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 20-01-2014, 18:00
-
Napisany przez kromka na forum Croma
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 21-02-2013, 08:51
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
egr fiat croma
,
elektrozawor croma
,
czujnik egr fiat croma
,
jtd szarpie obroty 1800 2200
,
delkatnie szarpie asb fiat croma
,
fiat croma egr
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:11.
W sieci od 2007 roku.