Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 90
Like Tree3lubi to!

Temat: Egr  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Podepnę się pod temat.

    Od poprzedniego właściciela wiem, że wstawiona jest kryza z 4 otworami.
    Ostatnio po podpięciu pod ECU zauważyłem następujące parametry (są cały czas takie same):

    otwarcie zaworu EGR - 3,998%
    sterowanie EGR - WYŁ.

    Czy to oznacza, że zawór jest usunięty programowo? Ewentualnie jak inaczej można to sprawdzić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    795
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    wypnij wtyczkę od EGR i uruchom silnik. jeśli wyświetli błąd to chyba nie do końca wyłączony.

    podobne parametry, z tego co pamiętam, mam u siebie. nie wiem czy one się zmieniają. widziałem je na postoju, nie sprawdzałem co jest w trakcie jazdy.
    Pozdrawiam


  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Dzięki, sprawdzę to. Tak jeszcze dopytam przy okazji, czy jak jest ta zaślepka to jest dalej sens czyszczenia tego zaworu?

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Egr wydaje mi sie ze nie dziala na zimnym silniku w jtd ale na 100 tego nie sorawdzalem. Stad tez moze byc taki opis w mes.
    Po zagrzaniu jest to samo?te same parametry?

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Parametry, które podałem są cały czas takie same, odczyt na biegu jałowym, temp. 90 st. C.

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    795
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Sam EGR, niezależnie czy jest kryza z 4 otworami czy jej nie ma, powinien być drożny i poprawnie się domykać, szczelnie. jak jest częściowa zaślepka również trzeba go regularnie czyścić w celu poprawnego działania.

    ta blaszka powoduje, że na wyjściu z EGR jest większe ciśnienie i syf w kolektorze dolotowym ma ciężej się osadzać, mniej się zapycha. tak kiedyś czytałem.

    w najbliższych dniach mam zamiar to sprawdzić, w sobotę już zabrakło mi na to czasu.
    Pozdrawiam


  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A w mes nie ma czegos takiego jak test egr? Powinno byc go slychac jak sie zalacza. Jesli bedziesz mial wyprogramowany to pewnie testu nie zrobisz.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    69
    Auto
    Croma II 2.4 20v Multijet 200KM Automat
    Rocznik
    2005
    Jest coś takiego, też dobry pomysł.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Albo na pracujacym silniku silnik powinien zmieniac brzmienie przy sterowaniu egr

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    DLA egr off
    jest :
    otwarcie zaworu 4 %
    sterowanie egr - wył.

    Odpinanie wtyczki nie powie czy egr jest off w ecu.
    Dla edc16c39 98% wyłącza egra za pomoca hysterezy, co powoduje że egr jest zamkniety, zaślepienie nie daje błędu ale już odpięcie sterowania tak.
    Co nie ejst całkowicie poprawne bo awaria cewki w egr da nam marchewę, niepotrzebnie.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    37
    Postów
    78
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Panowie

    A czy nie prościej będzie zakupic elektrozawór , podłączyć do niego wtyczkę od kompa niech sobie steruje na sucho a oryginalny egr zaślepic pełna blaszka i mieć spokój?
    Wszystko potem można przywrócić do oryginału w zaciszu swojego garażu. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zle rozwiazanie bo beda bledy od uszkodzonego egr

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    37
    Postów
    78
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał grzegorzmis Zobacz post
    Panowie

    A czy nie prościej będzie zakupic elektrozawór , podłączyć do niego wtyczkę od kompa niech sobie steruje na sucho a oryginalny egr zaślepic pełna blaszka i mieć spokój?
    Wszystko potem można przywrócić do oryginału w zaciszu swojego garażu. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
    Czyli pomimo że będzie miał na przewodzie podłączony lewy egr to ECU wykryje że nim steruje a nic się nie zmienia i dlatego wywali błąd?

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    321
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jest jeszcze przeplywomierz ktory daje info o masie powietrza. Jak jest otwarty egr to masa zassana bedzie inna i beda bledy

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Otwock
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Emulator EGR załatwi sprawę?

    Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl