Jesli zaslepiony i wyłączony, to czyszczenie nie potrzebne, bo niby po co
Jesli zaslepiony i wyłączony, to czyszczenie nie potrzebne, bo niby po co
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Witam
dzisiaj byłem na wyprogramowaniu EGR, troche to trwało ale widze poprawę.
Jutro odpalenie na zimno,jestem ciekaw?
Witam,
A ja mam takie pytanie.
Od samego początku posiadania Cromy, mam zaślepiony i wyprogramowany zawór EGR. W przyszłym tygodniu zabieram się za klapy wirowe i przy okazji, chciałem całkowicie usunąć EGR i zaślepić grubą blaszką.
Co będzie jak odepnę EGR (który powinien być wyprogramowany) od wtyczki? Wywali mi Check Engine? Ktoś kiedyś robił taką operację.
Dodam, że usuwam go fizycznie, ponieważ chce się pozbyć chłodniczki spalin (cieknie mi).
P.S Mogę mieć problemy na przeglądzie po takiej operacji?
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Odepnij wtyczkę od EGR i w trase, zobaczysz czy błąd się pokaże. Będziesz miał pewność.
Pozdrawiam
alternatywa dla blaszek:
Dziś przeprowadziłem eksperyment. Wypiąłem wtyczkę od zaworu EGR. Samochód normalnie odpalił, ładnie reagował na gaz podczas postoju. Ruszyłem, przejechałem 500m, zatrzymałem się żeby przepuścić dzieciaki na przejściu. Podczas ruszania samochód wszedł w tryb awaryjny. Efekt - jakby próbować jechać ciągle z 4 biegami za wysoko Pełen muł.
Sturlałem się na pobocze, wpiąłem wtyczkę ponownie w zawór. Wszystko wróciło do normy.
Wniosek - Vtech w Gdyni troszkę poszedł na łatwiznę i wyciął z tablicy błędów EGR zamiast wyprogramować go całkiem.
Trudno, wstawię porządną zaślepkę, a nie z blaski od puszki i zostawię wpięty.
Tak przy okazji, podczas postuju na poboczu, przy pierwszej próbie odpalenia dostałem żółty trójkąt Hill Control. Po odpaleniu auta, znikł i nie wrócił.
Pewnie jak samochód jest w trybie awaryjnym takie dekadenckie systemy wyłącza
Aby nie zakładać nowego wątku:
Pewnie spotkaliście się z "szarpaniem" w okolicach 2200-2800 obrotów w ciepłe dni. Rozwiązaniem miała być dodatkowa (zalecana przez Fiata) zaślepka z 3 otworami - m.in. do MultiJet 120km. Jako, że problem pojawił się w zeszłym roku i występuje obecnie, postanowiłem zakupić ową zaślepkę i wstawić w obwód. Zrobiłem to sobie spokojnie dzisiaj i przy tej okazji chciałbym podzielić się z Wami pewnym spostrzeżeniem. Jeśli szukacie skutecznego preparatu do czyszczenia egr to polecam (mam nadzieję, że Mod Team nie potraktuje tego jako kryptoreklamę) płyn do czyszczenia kuchni z Lidla (taki w pomarańczowej butelce z sprayem do usuwania tłuszczu). Wcześniej używałem benzyny ekstrakcyjnej, nafty lotniczej, specjalnych preparatów do czyszczenia tarcz hamulcowych, płynów do czyszczenia silnika etc. Wszystko to jednak przebija ów płyn z Lidla - rewelacja!!! EGR jak po myjce ultradźwiękowej! Aplikowałem jako pianę 2 razy po 10 minut i potem jako spray do oczyszczenia (oczywiście potem przepłukałem całość benzyną ekstrakcyjną i poczekałem do wyschnięcia).
Jeśli więc ktoś szykuje się do czyszczenia egr w najbliższym czasie to polecam!
BTW: w najbliższym czasie sprawdzę i dam znać jak po "aplikacji" zaślepki będzie woziła się krówka.
PZDR
ja się szykuję, więc dzięki za info. zaraz jadę na zakupy więc Lidla nie ominę objawy mam podobne, tyle że niższy przedział obrotów. u mnie szarpanie/dławienie występuje poniżej 1500 obrotów przy delikatnym przyspieszaniu. wspólny mianownik to pojawienie się objawów w ciepłe dni, przy temp. powyżej 14 stopni. miałem to samo rok temu, ale wziąłem to na karb paliwa. tymczasem okazuje się, że jest to typowa przypadłość JTD/mJTD.
Italians Do It Better
Pociesze Cie moze, ale w moim przypadku byla to wina paliwa. Po wymianie egr wystepowalo szarpanie w okolicach 1500-1700 obrotow. Juz nawet umowilem sie na wyprogramowanie ale zatankowalem przez pomylke te lepsza rope na shellu i nagle ustaly problemy z szarpaniem i co wiecej z odpalaniem. Auto odpala rowniutko, ciagnie od 1600 obrotow. Skonczylo sie wiec na poprawieniu serii na 206 km i 475 nm. Przed programem 185km i 430nm.
Początkowo też tak myślałem. Tankuję jednak zawsze na tej samej stacji (więc średnia jakość paliwa jest ustalona) i szarpanie występowało tylko w zależności od wyższej temperatury zewnętrznej.
Powoziłem się już około 200 km i muszę stwierdzić, że krówka jest "żwawsza" - łatwiej wchodzi na obroty z dołu, szybciej reaguje na pedał gazu (subiektywne odczucie), ładniej "brzmi" silnik (mniej basów, więcej altu ). Problem szarpania przy delikatnym przyspieszaniu ustał - nie ma już specyficznego przerwania/odcięcia. Jednak może szukam dziury w całym, ale ze dwa razy wydawało mi się, że silnik baaardzo delikatnie jednak "westchnął". Będę obserwował dalej...
PZDR
Okej, trochę odgrzeję ale innego sposobu nie widzę.
SAR37, przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak po roku od zaślepienia mają się sprawy z egr? Doszły jakieś niepokojące zachowania, rzekome westchnienia?
Konieczność czyszczenia zaworu egr spada po takiej manipulacji czy znika zupełnie?
A skoro już będę wyciągał cały zawór to prócz wlotu do kolektora ssącego jest tam coś jeszcze co warto wyczyścić korzystając ze stworzonego dostępu?
SAR37 egr'a nie zaślepiał tylko czyścił.
Italians Do It Better
Przypominam że w przypadku dpf zaleca się wywalenie egr z dpf.
Ktoś zapyta dlaczego, odpowiem powinno się tak robić, albo zmienić soi.
Tragedii nie będzie jak zostanie dpf, jest to zalecenie, proszę o tym pamiętać.
Samochód SAR37 mam teraz ja. Nie tykałem EGR'a (ma częściową zaślepkę). Jeździ dobrze, bez szarpnięć. W lecie objechałem Chorwację bez niespodzianek.