Tylko że wycięcie DPF nie rozwiązuje problemów. To że zabija Ci DPF to efekt jakiejś usterki (lejący wtrysk, nieszczelność kolektora)... szukaj przyczyny problemu.
Tylko że wycięcie DPF nie rozwiązuje problemów. To że zabija Ci DPF to efekt jakiejś usterki (lejący wtrysk, nieszczelność kolektora)... szukaj przyczyny problemu.
Wycięcie DPFa rozwiązuje problem tak samo jak wyjęcie żaróweczki z kontrolki po zapaleniu "check engine"
Będą czyścić. Jak myślicie jeśli po czyszczeniu byłoby coś nie tak to do dwóch tygodni powinno wyjść?
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Może wyjść nawet na drugi dzień...
Dlatego diagnostyka to podstawa.
A jaka powinna być częstotliwość wypalania??
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
zależy od stylu jazdy, tras jakich pokonujesz... u mnie wypala się średnio co 850-1000km
jeśli planujesz pojeździć co najmniej rok Croma to kup sobie kable i ściągnij, możne być z działu download, program do diagnostyki MES.
wszystko masz poopisywane w innych postach, tu ponownie dubluje podane tam informacje i wklejam linki do konkretnych kabli u zaprzyjaźnionego sprzedawcy
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
lub ten
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
ten drugi jest nowszą wersją. ja mam ten pierwszy i też działa
żeby wszystko sprawdzić potrzebujesz jeszcze przejściówkę
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
jak ci wypalą ten filtr to sprawdź do jakiego poziomu się wypalił, ja mam przejechane ponad 200 tys km i wypala się do 17%.
pojeździj i popatrz jak się zapełnia filtr. może jest jakiś problem z przewodami do czujników ciśnienia lub z samymi czujnikami i może komputer źle odczytuje parametry zapchania i nie wypala go w odpowiednim momencie.
jeśli po wymuszonym wypaleniu filtr ładnie się oczyści ale będzie się szybko zapychał, po przejechaniu poniżej 200 km, to może świadczyć tak jak piszą koledzy wyżej, np że wtryski leją.
jeśli filtr się teraz słabo oczyści będziesz jeździł dalej i przy następnym wypalaniu podczas normalnej jazdy ponownie oczyści się tylko do 70%-80% to można by podejrzewać słabą kondycje filtra.
nie wiem jak używasz auto, jazda miejska czy szybkie i długie trasy. przypilnuj żeby teraz przez 2 lub 3 wypalenia nie przerwać tego procesu.
bardziej doświadczonych kolegów proszę o ewentualne korekty jeśli coś źle napisałem lub o czymś zapomniałem.
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 18-04-2016 o 13:06
Pozdrawiam
Dobrze by było też zaślepić EGR i usunąć klapy wirowe
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Odczytaj koniecznie kod błędu. On powie dokłądnie co mu się nie podoba (który czujnik sprowokował komunikat). UWAGA - nie mylić ze wskazaniem co jest uszkodzone - to odrębne sprawy
Twój przypadek wygląda podobnie do mojego ( z którym mierzyłem się jakiś rok temu), ale nie chcę przedwcześnie zgadywać (dokąd przynajmniej nie wrzucisz numerka błędu)
W każdym razie: procedura obsługi DPFa wygląda następująco:
Na podstawie twojego stylu jazdy, ilości odpaleń itp ECU wylicza TEORETYCZNE zapełnienie filtra. Ta wartość 84% to właśnie to teoretyczne zapełnienie.
By proces wypalania DPFa mógł zostać zainicjowany - ta wartość musi wynosić co najmniej 80%
Faktyczne zapełnienie mierzone jest na podstawie różnicy ciśnień przed i za filtrem. Przy filtrze znajduje się specjalna rurka "powrotna" która łączy tył z przodem filtra, a na niej - czujnik różnicy ciśnień. To on podaje wartość różnicy ciśnienia ( wiadomo - filtr bardziej zapchany = większy opór dla spalin stawia filtr = większa różnica ciśnień ). Jest ona (różnica ciśnień) oczywiście zależna od tego czy jedziesz spokojnie,m czy akurat pałujesz, ale ECU ma jakiś algorytm którym określa faktyczne zapełnienie.
Wypalanie jest inicjowane gdy faktyczne zapełnienie ( obliczone z różnicy ciśnień) przekroczy jakąś graniczną wartość (nie jest ona jawnie podawana), ale do tego spełnione są jeszcze warunki: TEORETYCZNE zapełnienie ponad 80%, oraz temperatura silnika powyżej określonej wartości (nie wiem dokładnie jakiej)
Jeżeli faktyczne zapełnienie wskazuje że trzeba wypalać, a teoretyczne jest poniżej 80% - dla ECU to znak że filtr za szybko się zapełnia. Wywala wtedy błąd o awarii filtra i konieczności jego wymiany (co w 99,9 % przypadków jest bzdurą, bo w rzeczywistości problemem jest nadmierne dymienie powodujące szybsze niż algorytm przewiduje zapełnianie filtra)
Jeśli natomiast ciśnienie przed i za filtrem za bardzo się nie zmienia - ECU sygnalizuje błąd czujnika (co z kolei zdarza się być prawdą, ale najczęściej problemem jest rozszczelnienie się tej rurki powrotnej służącej do pomiaru różnicy ciśnienia - jej koszt naprawy to liczba jednocyfrowa wyrażona w złotych)
Dlatego ważne jest określenie - jaki jest konkretny błąd
Jeśli jest to kwestia za szybkiego zapełniania filtra - zwykle powodem jest nadmierne dymienie - a z kolei jego przyczyny mogą być rózne: EGR, klapki w kolektorze ssącym, przepływomierz, nieszczelności w dolocie, rzadziej wtrysk ( nie jest łatwo go zajechać w tych silnikach więc to zostawiłbym na koniec, a korektami nie ma co się podniecać - dopiero test przelewowy z menzurkami coś może powiedzieć)
Twój przypadek właśnie na to wskazuje, ale to trzeba zweryfikować z błędu.
Miałeś jakieś problemy wcześniej z autem? zamulone? nierówna praca silnika?
Co do wypalania serwisowego - ono ZAWSZE sprowadza teoretyczną wartość zapełnienia do poziomu nieco poniżej 80% - tak by w krótkim czasie możliwe było jego normalne wypalenie. Po uruchomieniu takiej procedury trzeba więc możliwie pilnie jechać na autostradę czy inną drogę gdzie ten proces będzie można normalnie wykonać. Jeśli masz problem dymienia - prawdopodobne że po wypaleniu serwisowym pierwsze wypalenie drogowe się uda, ale kolejne - już nie.. Trzeba po prostu znaleźć i usunąć przyczynę awarii.
Zakup/załatw koniecznie kabel ELM i oprogramowanie MultiEcuScan. On pozwala np sprawdzać czy wogóle ECU próbuje podjąć się wypalania ( taka próba to uruchomienie fazy wtrysku POST ) - to też pomaga w diagnozie.
WW info na podstawie zachowania MJET 1.9 16V 150KM "przedliftowy". Możliwe że inne wersje silnikowe zachowują się nieco inaczej
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wypalanie w mieście jest u mnie co ok 600-800km, w trasie - 1200 (to jest granica przy której wypalenie następuje "tak czy owak"
W ECU można zobaczyć jaki jest przebieg od ostatniego wypalenia oraz jakie są średnie przebiegi między wypaleniami z ostatnich (podobno) dwóch wypaleń ( a nie pięciu jak błędnie twierdzi MES).
Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 18-04-2016 o 14:23
Rafalwawa ja dopiero co wziąłem ten samochód z komisu więc nie mogę Ci powiedzieć jakie robię trasy bo jeszcze nie robię(później będę jeździł do pracy autostrada około 30 km w jedną stronę).teraz auto stoi u mechanika ponieważ sprzedający zobowiązał się za wszystkie niedociągnięcia zapłacić.jutro dopiero ma być auto do odbioru.jeśli chodzi o Twój post to bardzo profesjonalny ale ja niewiele zrozumiałem jak na razie
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Kod błędu o ile pamiętam był P2002 ale nie wiem czy o tochodzi
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka