Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Tylko że wycięcie DPF nie rozwiązuje problemów. To że zabija Ci DPF to efekt jakiejś usterki (lejący wtrysk, nieszczelność kolektora)... szukaj przyczyny problemu.
    Capsel i maka131 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Wycięcie DPFa rozwiązuje problem tak samo jak wyjęcie żaróweczki z kontrolki po zapaleniu "check engine"
    maka131 i pezet3 lubią to.

  4. #63
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Będą czyścić. Jak myślicie jeśli po czyszczeniu byłoby coś nie tak to do dwóch tygodni powinno wyjść?

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Może wyjść nawet na drugi dzień...
    Dlatego diagnostyka to podstawa.

  6. #65
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    A jaka powinna być częstotliwość wypalania??

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    zależy od stylu jazdy, tras jakich pokonujesz... u mnie wypala się średnio co 850-1000km

  8. #67
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jeśli planujesz pojeździć co najmniej rok Croma to kup sobie kable i ściągnij, możne być z działu download, program do diagnostyki MES.
    wszystko masz poopisywane w innych postach, tu ponownie dubluje podane tam informacje i wklejam linki do konkretnych kabli u zaprzyjaźnionego sprzedawcy
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    lub ten
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    ten drugi jest nowszą wersją. ja mam ten pierwszy i też działa
    żeby wszystko sprawdzić potrzebujesz jeszcze przejściówkę
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji


    jak ci wypalą ten filtr to sprawdź do jakiego poziomu się wypalił, ja mam przejechane ponad 200 tys km i wypala się do 17%.
    pojeździj i popatrz jak się zapełnia filtr. może jest jakiś problem z przewodami do czujników ciśnienia lub z samymi czujnikami i może komputer źle odczytuje parametry zapchania i nie wypala go w odpowiednim momencie.

    jeśli po wymuszonym wypaleniu filtr ładnie się oczyści ale będzie się szybko zapychał, po przejechaniu poniżej 200 km, to może świadczyć tak jak piszą koledzy wyżej, np że wtryski leją.

    jeśli filtr się teraz słabo oczyści będziesz jeździł dalej i przy następnym wypalaniu podczas normalnej jazdy ponownie oczyści się tylko do 70%-80% to można by podejrzewać słabą kondycje filtra.
    nie wiem jak używasz auto, jazda miejska czy szybkie i długie trasy. przypilnuj żeby teraz przez 2 lub 3 wypalenia nie przerwać tego procesu.

    bardziej doświadczonych kolegów proszę o ewentualne korekty jeśli coś źle napisałem lub o czymś zapomniałem.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 18-04-2016 o 12:06
    Pozdrawiam


  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał Gadgeton 38 Zobacz post
    A jaka powinna być częstotliwość wypalania??
    U mnie wypalanie jest co 1000 km a samochód ma 180 kkm. Robię trasy głównie po mieści i oleju nie przybywa, chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki
    pewnie jest tak jak mówisz
    u mnie przebieg wyższy, oleju przybywało tylko na początku gdy nieświadomie gasiłem auto w trakcie wypalania... od tej pory nauczyłem jeździć i wyłapywać moment wypalania dpf.

  11. #70
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Dobrze by było też zaślepić EGR i usunąć klapy wirowe
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #71
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    U mnie wypalanie jest co 1000 km a samochód ma 180 kkm. Robię trasy głównie po mieści i oleju nie przybywa, chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki
    A jakie dokładnie odcinki robisz?
    Italians Do It Better

  13. #72
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    A jakie dokładnie odcinki robisz?
    Przeważnie 10 km w jedną stronę do pracy, do poprzedniej miałem 7 km i tak od 2 lat.

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał Gadgeton 38 Zobacz post
    Podpialem wczoraj przez jakiś zwykły program od kolegi.wyczytałem tylko ze dpf 84%

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Poziom sprawdzałem wcześniej i było ok
    Odczytaj koniecznie kod błędu. On powie dokłądnie co mu się nie podoba (który czujnik sprowokował komunikat). UWAGA - nie mylić ze wskazaniem co jest uszkodzone - to odrębne sprawy

    Twój przypadek wygląda podobnie do mojego ( z którym mierzyłem się jakiś rok temu), ale nie chcę przedwcześnie zgadywać (dokąd przynajmniej nie wrzucisz numerka błędu)

    W każdym razie: procedura obsługi DPFa wygląda następująco:
    Na podstawie twojego stylu jazdy, ilości odpaleń itp ECU wylicza TEORETYCZNE zapełnienie filtra. Ta wartość 84% to właśnie to teoretyczne zapełnienie.
    By proces wypalania DPFa mógł zostać zainicjowany - ta wartość musi wynosić co najmniej 80%
    Faktyczne zapełnienie mierzone jest na podstawie różnicy ciśnień przed i za filtrem. Przy filtrze znajduje się specjalna rurka "powrotna" która łączy tył z przodem filtra, a na niej - czujnik różnicy ciśnień. To on podaje wartość różnicy ciśnienia ( wiadomo - filtr bardziej zapchany = większy opór dla spalin stawia filtr = większa różnica ciśnień ). Jest ona (różnica ciśnień) oczywiście zależna od tego czy jedziesz spokojnie,m czy akurat pałujesz, ale ECU ma jakiś algorytm którym określa faktyczne zapełnienie.
    Wypalanie jest inicjowane gdy faktyczne zapełnienie ( obliczone z różnicy ciśnień) przekroczy jakąś graniczną wartość (nie jest ona jawnie podawana), ale do tego spełnione są jeszcze warunki: TEORETYCZNE zapełnienie ponad 80%, oraz temperatura silnika powyżej określonej wartości (nie wiem dokładnie jakiej)
    Jeżeli faktyczne zapełnienie wskazuje że trzeba wypalać, a teoretyczne jest poniżej 80% - dla ECU to znak że filtr za szybko się zapełnia. Wywala wtedy błąd o awarii filtra i konieczności jego wymiany (co w 99,9 % przypadków jest bzdurą, bo w rzeczywistości problemem jest nadmierne dymienie powodujące szybsze niż algorytm przewiduje zapełnianie filtra)
    Jeśli natomiast ciśnienie przed i za filtrem za bardzo się nie zmienia - ECU sygnalizuje błąd czujnika (co z kolei zdarza się być prawdą, ale najczęściej problemem jest rozszczelnienie się tej rurki powrotnej służącej do pomiaru różnicy ciśnienia - jej koszt naprawy to liczba jednocyfrowa wyrażona w złotych)

    Dlatego ważne jest określenie - jaki jest konkretny błąd

    Jeśli jest to kwestia za szybkiego zapełniania filtra - zwykle powodem jest nadmierne dymienie - a z kolei jego przyczyny mogą być rózne: EGR, klapki w kolektorze ssącym, przepływomierz, nieszczelności w dolocie, rzadziej wtrysk ( nie jest łatwo go zajechać w tych silnikach więc to zostawiłbym na koniec, a korektami nie ma co się podniecać - dopiero test przelewowy z menzurkami coś może powiedzieć)
    Twój przypadek właśnie na to wskazuje, ale to trzeba zweryfikować z błędu.
    Miałeś jakieś problemy wcześniej z autem? zamulone? nierówna praca silnika?

    Co do wypalania serwisowego - ono ZAWSZE sprowadza teoretyczną wartość zapełnienia do poziomu nieco poniżej 80% - tak by w krótkim czasie możliwe było jego normalne wypalenie. Po uruchomieniu takiej procedury trzeba więc możliwie pilnie jechać na autostradę czy inną drogę gdzie ten proces będzie można normalnie wykonać. Jeśli masz problem dymienia - prawdopodobne że po wypaleniu serwisowym pierwsze wypalenie drogowe się uda, ale kolejne - już nie.. Trzeba po prostu znaleźć i usunąć przyczynę awarii.

    Zakup/załatw koniecznie kabel ELM i oprogramowanie MultiEcuScan. On pozwala np sprawdzać czy wogóle ECU próbuje podjąć się wypalania ( taka próba to uruchomienie fazy wtrysku POST ) - to też pomaga w diagnozie.

    WW info na podstawie zachowania MJET 1.9 16V 150KM "przedliftowy". Możliwe że inne wersje silnikowe zachowują się nieco inaczej

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    A jakie dokładnie odcinki robisz?
    Wypalanie w mieście jest u mnie co ok 600-800km, w trasie - 1200 (to jest granica przy której wypalenie następuje "tak czy owak"
    W ECU można zobaczyć jaki jest przebieg od ostatniego wypalenia oraz jakie są średnie przebiegi między wypaleniami z ostatnich (podobno) dwóch wypaleń ( a nie pięciu jak błędnie twierdzi MES).
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 18-04-2016 o 13:23
    Capsel lubi to.

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Rafalwawa ja dopiero co wziąłem ten samochód z komisu więc nie mogę Ci powiedzieć jakie robię trasy bo jeszcze nie robię(później będę jeździł do pracy autostrada około 30 km w jedną stronę).teraz auto stoi u mechanika ponieważ sprzedający zobowiązał się za wszystkie niedociągnięcia zapłacić.jutro dopiero ma być auto do odbioru.jeśli chodzi o Twój post to bardzo profesjonalny ale ja niewiele zrozumiałem jak na razie

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  16. #75
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2016
    Skąd
    Żory
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Kod błędu o ile pamiętam był P2002 ale nie wiem czy o tochodzi

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 02-07-2020, 08:56
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 14:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 15:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 14:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

1.9multijet przybywa oleju

www.iparts. przybywanie oleju przy bdf.

https:fiatklubpolska.plcroma-446dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-304467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl