Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910
Posty od 136 do 150 z 150
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #136
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Zaślep egr na próbę.
    Jeżeli z pracą tłoczka w części mechanicznej nie ma problemu, przesuwa się całkiem przyzwoicie, to może być problem EGRa? Czyściłem go wczoraj, sadzą był nieźle zawalony, ale 'wyglądał' na raczej sprawny. Poprawy po czyszczeniu żadnej.
    Jeżeli w moim przypadku miałby być uszkodzony, to chyba tylko w pozycji zamkniętej, co nie stanowiłoby problemu? Dobrze rozumuję czy błądzę?
    Ostatnio edytowane przez seedog ; 03-08-2020 o 22:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zaślepienie pozwoli wyeliminować zawór jako jednego z potencjalnych sprawców problemu. Kolejna możliwość to zapieczona zmienna geometria. Po wykresie doładowania widać w kilku miejscach lekkie przeładowanie. Zrób loga na którym umieść wyłącznie obroty silnika, pozycję pedału przyspieszenia oraz oczekiwane i zmierzone ciśnienie doładowania. Zrób test przyspieszenia z butem w podłodze od 1600 do 4000 obrotów. Będzie widać jak działa doładowanie od niskich obrotów.
    Italians Do It Better

  4. #138
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Po czyszczeniu EGRa i Map Sensora wyskoczyły mi wczoraj dwa błędy: pozycja położenia pedału i egr. Myślałem że to przez to, że nie odłączyłem klemy minusowej. Usunąłem je, ale dzisiaj w drodze do pracy znów check. Hmm.. sprawdzę po powrocie do domu. Ale co w tym ciekawego? Przy marchewie może do ideału daleko, ale czuć wyraźną poprawę poniżej 2k obr.
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Zaślepienie pozwoli wyeliminować zawór jako jednego z potencjalnych sprawców problemu
    To brzmi rozsądnie i nic nie kosztuje (no może tyle co browar) Mam nadzieję że przestanie padać później to poświęcę trochę czasu i sprawdzę. Logi wg Twoich wskazówek postaram się dzisiaj zrobić i wrzucić

  5. #139
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Zdążyłem dzisiaj tylko sprawdzić i skasować błąd. Wywaliło tylko EGR: P0401 - wykryty niewystarczający przepływ.
    Przed czyszczeniem nigdy go nie było, troche mnie to dziwi. Czy czeka mnie najprawdopodobniej wymiana na nowy? Mogłem popsuć go podczas czyszczenia? (raczej trudno o to, nie wypadł mi z rąk ani nic z tych rzeczy, młotkiem również się nie posługiwałem)
    Zaślepię go jutro i sprawdzę jak chodzi. Rozumiem, że w przypadku walniętego zaworu samochód po zaślepieniu EGRa powinien iść jak zły?

  6. #140
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    To się okaże [emoji6] Jeśli po zaślepieniu egr turbodziura nie zniknie, to znaczy, że trzeba zainteresować się doładowaniem.
    Italians Do It Better

  7. #141
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał seedog Zobacz post
    Po czyszczeniu EGRa i Map Sensora wyskoczyły mi wczoraj dwa błędy: pozycja położenia pedału i egr. Myślałem że to przez to, że nie odłączyłem klemy minusowej. Usunąłem je, ale dzisiaj w drodze do pracy znów check. Hmm.. sprawdzę po powrocie do domu. Ale co w tym ciekawego? Przy marchewie może do ideału daleko, ale czuć wyraźną poprawę poniżej 2k obr.

    To brzmi rozsądnie i nic nie kosztuje (no może tyle co browar) Mam nadzieję że przestanie padać później to poświęcę trochę czasu i sprawdzę. Logi wg Twoich wskazówek postaram się dzisiaj zrobić i wrzucić
    Jeżeli nie rozbierałeś cewki i nie polerowałeś rdzenia wewnątrz cewki EGR-a ( ta czarna obudowa ) to nic nie wyczyściłeś i masz nadal zablokowany ( blokujący się ) układ...
    Ten wystający mały trzpień leciutko wchodził do środka cewki?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #142
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Lisekg, no to mnie zabileś A to się w ogóle rozbiera? I da się złożyć???
    Oczywiście że nie wyczyscilem. A ten dzyndzel nawet nie drgnął.
    Poza tym, Panowie, walnąłem browar i zaslepiłem puchą. Buta ma od samego dołu, zero turbodziury, idzie jak zły. Ależ przyjemna jazda. Czy to wszystko razem oznacza, że to właśnie wina EGR i mam go wymienić/WŁAŚCIWIE wyczyścić?

  9. #143
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009
    Tak to wina EGR. Ciężko się rozbiera ale da się, są filmiki na YouTube.

  10. #144
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał seedog Zobacz post
    Lisekg, no to mnie zabileś A to się w ogóle rozbiera? I da się złożyć???
    Oczywiście że nie wyczyscilem. A ten dzyndzel nawet nie drgnął.
    Poza tym, Panowie, walnąłem browar i zaslepiłem puchą. Buta ma od samego dołu, zero turbodziury, idzie jak zły. Ależ przyjemna jazda. Czy to wszystko razem oznacza, że to właśnie wina EGR i mam go wymienić/WŁAŚCIWIE wyczyścić?
    Tak masz to rozebrać... Trzeba wywiercić otwór od przeciwnej strony "dzyndzla" w cewce małym wiertłem fi=3 mm i następnie wybijakiem wybić - wyjdzie dzyndzel i cała reszta...
    Jeżeli dzyndzel jest zablokowany- zapieczony w pozycji wypchniętej to masz EGR otwarty i do 2000 obr/min auto nie będzie jechało.

    Poszukaj linków do naprawy ... wiele tego umieszczałem w Stilo/ Cromie/Oplu jest tak samo...
    Tu masz:
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/300432-egr/

    Koniecznie musisz dokładnie wypolerować ten rdzeń i wewnątrz cewki otwór w którym pracuje... spokój na 40 tys km...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 06-08-2020 o 11:40
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #145
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Wielkie dzięki. Ściągnąłem już manuala ze zdjęciami więc dzisiaj biorę się za robotę.
    Jeśli będzie wszystko działało jak należy, to lisekg i boch, macie u mnie browar Ale żeby być słownym, potrzebuję adresy na priv

  12. #146
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,374
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jest jeszcze jedna ważna jeżeli nie masz to musisz wstawić między EGR a kolektor taki "tłumik gazów" z 4 otworami:
    https://allegro.pl/oferta/zaslepka-e...pel-6803049075
    Był zalecany przez ASO - fiata ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #147
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Przeczyszczony tak jak należy, zamontowany i wszystko gra. Problem rozwiązany i z mojej strony temat zakończony. Dawać te adresy
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    musisz wstawić między EGR a kolektor taki "tłumik gazów" z 4 otworami
    Mam go, jest wstawiony.
    Obecnie to zupełnie inny samochód. Ale swoją drogą, chyba odniosłem wrażenie, że kiedy go zaślepiłem, zbierał się jeszcze lepiej. Nie żeby jakaś wielka różnica, ale minimalnie dynamiczniejszy był. Ja jednak nie zamierzam zaślepiać.
    Dzięki wielkie Panowie, bo mój mechanik raczej stał przy stanowisku, że to coś z doładowaniem i kręcił głową kiedy wspomniałem o EGR. Mówił, żebym lepiej zmienił Cromę na coś innego, ale ja tak polubiłem ten samochód (choć początkowo podchodziłem sceptycznie), że pewnie będę nim jeszcze jeździł dopóki dzieciaki nie podrosną. Do tej pory wymieniłem amorki z przodu, po zakupie zmieniłem tarcze i klocki z tyłu i gumy stabilizatora z tyłu. Teraz EGR i chyba nic po drodze się nie uzbierało. A przepraszam, 2 tygodnie temu wymieniałem chłodnicę klimy. Nie można powiedzieć, żeby na 2,5 roku jazdy, niecałe 40k km to duże wydatki. Nie liczę oczywiście regularnych zmian oleju i filtrów bo to norma

  14. #148
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Cytat Napisał Osti Zobacz post
    Dokładnie tak. Dzisiaj na podłączonym kompie wymusiłem czyszczenie DPF pojeżdżę i dam znać czy to coś dało jako, że wiecznie wraca błąd od zapchanego DPF i on włącza tryb awaryjny. Pytanie czy to przyczyna czy efekt. Fachowiec od DPF polecił mi przyjrzeć się czujnikom ciśnienia przy DPF. Wg niego duże różnice ciśnień odczytanych mogą sugerować komputerowi zawalony DPF

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
    Nie dałeś znać :p, a mam to samo. Od rana auto będzie u mechanika na większym serwisie włącznie z rozrządem itd. Podpowiesz, co u Ciebie było winowajcą? Chętnie podrzucę pomysł mechanikowi, może to będzie to co u Ciebie.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  15. #149
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Tak naprawdę historia wciąż trwa. Okazało się, że:
    1. Stosunkowo krótko przed tym jak Cromę kupiłem, poprzedni właściciel regenerował turbo, ale ta regeneracja była albo na sztukę, albo nieumiejętna. Nie wymienili wszystkich części, dlatego przeładowywała i się zapiekała, co spowodowało zniszczenia w intercoolerze
    2. Olej wyrzucany do DPF z kolei tak się w filtrze zapiekł, że nie nadawał się do czyszczenia i trzeba było wymienić cały wkład (to efekt między innymi 3-krotnego wymuszonego wypalania bez usunięcia przyczyn w "nie moim" serwisie, więc nie polecam). Niestety byłem w innym mieście i musiałem oddać w ciemno :/
    3. Mimo wymiany tych elementów i sprawdzenia zregenerowanego już przeze mnie turbo w 2 miejscach (parametry wzorowe) problem raz powrócił (choć od 1500km check engine się nie świeci). Pojechałem z tym w końcu do ASO, bo mój mechanik rozłożył ręce i oddał pieniądze. W Fiacie podejrzewali przepływomierz, ale podłożyli z innej Cromy i wykluczyli tę opcję. Cały dzień nad tym spędzili aż wyszło im, że to centralka silnika, czyli tzw "komputer" źle odczytuje ilość powietrza i przez to ładuje złą dawkę paliwa a EGR jest ciągle w pozycji off praktycznie (wyciągany i czyszczony, sam w sobie sprawny). Koszt wymiany u nich to ponad 6 tysi więc podziękowałem i obecnie szukam "magika" od elektromechaniki
    Obecnie Croma jeździ nirmalnie, ale przy np. jeździe 90 km/h za ciężarówką i wciśnięciu pedału gazu w podłogę puszcza czarnego bąka. W końcu może to doprowadzić do ponownego zawalenia DPF no i lejąca się ropa może rozrzedzić olej, co będzie bardzo kiepską opcją, więc trzeba coś z tym zrobić. Jak ktoś zna takiego majstra w okolicy Warszawy, Krakowa czy Szczecina, który jest w stanie coś w tym temacie zdziałać - ozłocę. Albo po prostu wyślę dobre piwko

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  16. #150
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Najpóźniej w przyszłym tygodniu dam znać, co u mnie (mam nadzieję) rozwiąże problem. Po Twojej wiadomości modlę się, aby to nie było to samo...
    Niestety w wymienionych trzech miastach nie znam speców i nie pomogę.

    Dzięki za info! Myślałem, że już poradziłeś sobie z problemem.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.


 
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 16:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335643

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335644

jtd czyszczenie n75

croma czyszczenie overbost

brudny n75

n75 ile wytrzymuje

55188059 czyszczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-3356410

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl