Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 159
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Największy problem to to że jak zacznie się wypalać to nie można gasić auta
    ja raz zgasiłem bo nie zauważyłem że się wypala (nie mam lampki) i jakoś potem sie ponownie wzbudził i dokończył. podobno przerwanie wypalania wpływa to na jego żywotność ale jak na razie jest ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    41
    Postów
    169
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Czy warto nie wiem ale wypalanie można zdaje się FESem wymusić.. Te 5 min to chyba mało - chodzi przecież o maksymalne rozgrzanie spalin a 5 min to chyba mało..
    Oczywiście od załączenia zimnego silnika, to napewno za mało. Ja mam do wjazdu na autostradę jakieś 20km, więc przez ten czas silnik nagrzeje się to nominalnych 90 st.C. Miałem na myśli, że dopiero potem przez 5-10 minut trzeci lub czwarty bieg i 3500-4000 obr./min. Prędkość nie powinna być za wysoka a na takiej drodze będzie można taką prędkość obrotową przez ponad 5 minut utrzymać. Ciekaw jestem, spróbuję niebawem, czy będzie to miało jakieś pozytywne znaczenie profilaktyczne dla filtra cząstek stałych. Pojazd (2.0 MJ) eksploatuję dopiero niecałe 5000km i na razie kontrolka mi się nie zapaliła. Kupiłem go jak miał 115000km.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najgorsze jest to że tak jak pisałem - nie zawsze jest czas na takie wypalanie. Ja auta używam nie bo lubię tylko bo muszę.. W weekend mogę się gdzieś gaznąć dla przyjemności.. Dla mnie takie wypalanie które uniemożliwiałoby gaszenie auta (było nie zalecane) to jak awaria - niestety..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt jakoś dramatyzujesz z tym gaszeniem auta podczas wypalania. u mnie kontrolki nie ma i nie zawsze zauważy się zjawisko wypalania i najzwyczajniej gaszę auto. nie ma to jak na razie negatywnych konsekwencji. owszem nie zaleca sie przerwania procesu wypalania ale to tak jak z tym że zaleca sie wymianę żarówek parami czy amortyzatorów.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie porównuj tych żarówek do DPF'a bo konsekwencji nie wymiany ich kompletami nie ma żadnych.. Gorzej z amorkami ale to też średnie porównanie bo to już czynność serwisowa.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt a przerwałeś kiedyś wypalanie dpf'a?? tak myślałem. ja swoim bravo narobiłem już około 55 tys km i nie odczuwam negatywnych skutków przerwania wypalania więc "zalecenie" nie przerywania jest tylko zaleceniem a nie koniecznością. filtr w bravo jest ceramiczny więc nie szkodzi to jakoś specjalnie dla niego. proces wznowi sie jak filtr znowu się zapcha, co prawda nastąpi to szybko bo mamy filtr nieoczyszczony całkowicie ale to chyba nie problem.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Paweł 55tyś km nie świadczy jeszcze o niczym No ale ok skoro można to przerwać i nic się po takim przebiegu nie dzieje to jestem spokojniejszy o Wasze DPF'y
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    podczas jazdy w ciągu tych 55 tyś km trochę tych wypalań było. ogólnie rzecz ujmując przerwanie wypalania skutkuje jedynie tym że ma się filtr nieoczyszczony i wypalanie odbędzie się niebawem. czyli znowu wzrasta nam spalanie do nawet 25l/100km i mamy siwego smoka za sobą, co widać na filmiku który kiedyś wrzucałem na forum. przy filtrach papierowych jest masakra ale przy naszych ceramicznych nie. gdzieś w internecie widziałem jak koleś myjka ciśnieniową go "wypalał" i to jest juz porażka

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem na czym polega takie wypalanie do końca ale domyślam się że proces powinien się skończyć nie dlatego że "nie" tylko z jakiegoś powodu. Pewnie wynika to z jakiś właściwości materiałów - np. wyłączanie silnika gdy DPF jest bardzo rozgrzany może nie jest dla niego zbyt dobre - nie wiem Nie ma co ciągnąć tematu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    spaliny maja temp około 600*C i podejrzewam ze to bardziej chodzi o właściwości chłodzące powietrza podczas jazdy. zdarzają sie przypadki zapalenia się auta podczas tego procesu. może to o to chodzi. dka samego filtra raczej nic nie powinno się stać jak zgasimy bo on wystygnie i jest częściowo wypalony więc proces sie wznowi. temat jest dość ciekawy bo samo wypalanie wygląda dość efektownie szczególnie jak się cofa po drugim podjeździe np. pod blokiem spod klatki a pasażer panikuje że coś sie chyba pali

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Są materiały i np. narzędzia które trzeba chłodzić w ruchu bo mogą stracić swoją geometrię np.. Poza tym nadpalona sadza może tworzyć jakieś związki uniemożliwiające jej późniejsze wypalenie - sam nie wiem więc gdybam..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    możliwe jak na razie u mnie nic się nie dzieje. choć myślę że nawet nadpalona sadzę wydmucha jak będzie wypalał ponownie to co zostało

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,6 mjet
    a tak z ciekawości sprawdzaliście może ilość wypaleń filtra DPF? Ja mam na blacie ok. 55 tys km i ponad 500 wypaleń (nie pamietam już dokładnie).
    Sprawdzić to można w FESie w centralce silnika. Średni czas trwania jednego wypalania ok 100 sek.

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dziwne dane szczerze powiedziawszy. a sprawdzałeś ile tak naprawdę ma przejechane twoje bravo??
    Ja w takim razie jutro sie podepnę i zobaczę ale u mnie z tego co patrzyłem to wypalanie trwało około 10 km

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,6 mjet
    dokładnie mam 453 regeneracje filtra. Przy kupnie auto było podpinane pod examiner i weryfikowane w historii napraw (przebieg kilka miesięcy z przed kupna) na serwerze fiata więc przebieg powinien mi się zgadzać. Mnie daje to jakieś 122 km = 1 regeneracja filtra. Nie do końca wiem jak odczytać jeszcze inny parametr - odstęp pomiędzy ostatnimi 5-oma regeneracjami mam 318km. Nie wiem tylko czy w trakcie 318 km było 5 wypaleń czy pomiędzy wypaleniami w (5 ostatnich) było po 318km.

    Sprawdzajcie i wrzucajcie swoje wyniki


 
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 14:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 18:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 20:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

fiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpfczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFfiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpffiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpffiat bravo filtr dpfwypalanie dpf fiat bravofiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6zapchany filtr dpf fiat multijet 1.9

Tagi dla tego tematu