Oczywiście od załączenia zimnego silnika, to napewno za mało. Ja mam do wjazdu na autostradę jakieś 20km, więc przez ten czas silnik nagrzeje się to nominalnych 90 st.C. Miałem na myśli, że dopiero potem przez 5-10 minut trzeci lub czwarty bieg i 3500-4000 obr./min. Prędkość nie powinna być za wysoka a na takiej drodze będzie można taką prędkość obrotową przez ponad 5 minut utrzymać. Ciekaw jestem, spróbuję niebawem, czy będzie to miało jakieś pozytywne znaczenie profilaktyczne dla filtra cząstek stałych. Pojazd (2.0 MJ) eksploatuję dopiero niecałe 5000km i na razie kontrolka mi się nie zapaliła. Kupiłem go jak miał 115000km.
Najgorsze jest to że tak jak pisałem - nie zawsze jest czas na takie wypalanie. Ja auta używam nie bo lubię tylko bo muszę.. W weekend mogę się gdzieś gaznąć dla przyjemności.. Dla mnie takie wypalanie które uniemożliwiałoby gaszenie auta (było nie zalecane) to jak awaria - niestety..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
byrrt jakoś dramatyzujesz z tym gaszeniem auta podczas wypalania. u mnie kontrolki nie ma i nie zawsze zauważy się zjawisko wypalania i najzwyczajniej gaszę auto. nie ma to jak na razie negatywnych konsekwencji. owszem nie zaleca sie przerwania procesu wypalania ale to tak jak z tym że zaleca sie wymianę żarówek parami czy amortyzatorów.
Nie porównuj tych żarówek do DPF'a bo konsekwencji nie wymiany ich kompletami nie ma żadnych.. Gorzej z amorkami ale to też średnie porównanie bo to już czynność serwisowa.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
byrrt a przerwałeś kiedyś wypalanie dpf'a?? tak myślałem. ja swoim bravo narobiłem już około 55 tys km i nie odczuwam negatywnych skutków przerwania wypalania więc "zalecenie" nie przerywania jest tylko zaleceniem a nie koniecznością. filtr w bravo jest ceramiczny więc nie szkodzi to jakoś specjalnie dla niego. proces wznowi sie jak filtr znowu się zapcha, co prawda nastąpi to szybko bo mamy filtr nieoczyszczony całkowicie ale to chyba nie problem.
Paweł 55tyś km nie świadczy jeszcze o niczym No ale ok skoro można to przerwać i nic się po takim przebiegu nie dzieje to jestem spokojniejszy o Wasze DPF'y
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
podczas jazdy w ciągu tych 55 tyś km trochę tych wypalań było. ogólnie rzecz ujmując przerwanie wypalania skutkuje jedynie tym że ma się filtr nieoczyszczony i wypalanie odbędzie się niebawem. czyli znowu wzrasta nam spalanie do nawet 25l/100km i mamy siwego smoka za sobą, co widać na filmiku który kiedyś wrzucałem na forum. przy filtrach papierowych jest masakra ale przy naszych ceramicznych nie. gdzieś w internecie widziałem jak koleś myjka ciśnieniową go "wypalał" i to jest juz porażka
Nie wiem na czym polega takie wypalanie do końca ale domyślam się że proces powinien się skończyć nie dlatego że "nie" tylko z jakiegoś powodu. Pewnie wynika to z jakiś właściwości materiałów - np. wyłączanie silnika gdy DPF jest bardzo rozgrzany może nie jest dla niego zbyt dobre - nie wiem Nie ma co ciągnąć tematu..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
spaliny maja temp około 600*C i podejrzewam ze to bardziej chodzi o właściwości chłodzące powietrza podczas jazdy. zdarzają sie przypadki zapalenia się auta podczas tego procesu. może to o to chodzi. dka samego filtra raczej nic nie powinno się stać jak zgasimy bo on wystygnie i jest częściowo wypalony więc proces sie wznowi. temat jest dość ciekawy bo samo wypalanie wygląda dość efektownie szczególnie jak się cofa po drugim podjeździe np. pod blokiem spod klatki a pasażer panikuje że coś sie chyba pali
Są materiały i np. narzędzia które trzeba chłodzić w ruchu bo mogą stracić swoją geometrię np.. Poza tym nadpalona sadza może tworzyć jakieś związki uniemożliwiające jej późniejsze wypalenie - sam nie wiem więc gdybam..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
a tak z ciekawości sprawdzaliście może ilość wypaleń filtra DPF? Ja mam na blacie ok. 55 tys km i ponad 500 wypaleń (nie pamietam już dokładnie).
Sprawdzić to można w FESie w centralce silnika. Średni czas trwania jednego wypalania ok 100 sek.
dokładnie mam 453 regeneracje filtra. Przy kupnie auto było podpinane pod examiner i weryfikowane w historii napraw (przebieg kilka miesięcy z przed kupna) na serwerze fiata więc przebieg powinien mi się zgadzać. Mnie daje to jakieś 122 km = 1 regeneracja filtra. Nie do końca wiem jak odczytać jeszcze inny parametr - odstęp pomiędzy ostatnimi 5-oma regeneracjami mam 318km. Nie wiem tylko czy w trakcie 318 km było 5 wypaleń czy pomiędzy wypaleniami w (5 ostatnich) było po 318km.
Sprawdzajcie i wrzucajcie swoje wyniki