Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 54
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    85
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007

    Czyżby wtryskiwacze do wymiany?

    Prosiłbym o przeanalizowanie danych i doradzenie czy robić coś z wtryskiem (podejrzany nr 4). Po za tym żadnych objawów prócz lekkiego szumu po lewej stronie (prawdopodobnie sprężyny sprzęgła - nic z tym nie robione) i czasami się świecącej kontrolki "sprawdź świece" przy odpalaniu nie ma.

    wtryski analiza.pdf

    na czerwono zaznaczyłem zachowanie wtrysku na biegu jałowym. Reszta podczas jazdy w mieście.
    Za doradę będę niezmiernie wdzięczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

    Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    85
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

    Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..
    badanie było wykonane na rozgrzanym silniku po trasie...90 stopni

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    129
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    na 4 cylindrze już grubo jest na + powinno byc jak najmniej ale w granicy 0-2 max, tak jak kolega napisał zrób sobie test przelewowy będziesz wstępnie wiedział czy wtrysk jest sprawny. Co do wymiany to możliwa tez jest regeneracja

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    85
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    No mozna tak zrobic...tylko zauwazylem jedna rzecz ze gdy auto nie ma 70 stopni to wszystko pieknie ladnie hula wskazania sa od -1 do +1 i nie ma odchylenia na żadnym wtrysku nawet spalanie jest niższe i auto wrzawsze...i zastanawia mnie teraz czy przypadkiem komputer ma jakies zle mapy albo cos odwala...bo na logikę powinno byc na odwrot niz u mnie jest.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,773
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Wtryski masz do regeneracji. Można wcześniej spróbować dolewek oleju 2T, może coś się poprawi. Co do samych korekt. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatni post - korekty rozjeżdżają się po przekroczeniu temperatury silnika 70 stopni?

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka.
    Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post


    Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
    Nie widzalem go tam. Ale po wymianie, korekcja zblizyla sie do tej dobrej. Tak jak pisalem wczesniej dziwnie to troche u mnie wyglada, bo czasem przy okolo 85 stopniach celsjusza plynu wszystkie korekcje sa +- 0.65 z roznica maksymalnie 0.01 miedzy poszczegolnymi wtryskiwaczami a czasem wlasnie na 3 jest okolo + 1.05 na 1 i 2 sa zblizone do siebie warosciami np 0.8 a 4 tez jest typu 0.4. Nie pamietam dokladnych wartosci ani znakow.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,773
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    U mnie też jest dziwnie z korektami. Sprawdzałem je kiedyś na wolnych obrotach wraz z rozgrzewaniem silnika. Korekty sobie wędrują z cylindra na cylinder w zależności od temperatury silnika. Nie przekraczają +/-1mm3/w. Problem mam podczas spokojnej jazdy kiedy sterownik oraz program diagnostyczny jeszcze ogarniają korekty. Po przekroczeniu temperatury silnika 73 stopni leci na łeb na szyję korekta na IV cyl. Jej wartość dochodzi do +3mm3/w. Ktoś mi zasugerował, że to ewidentnie wtryskiwacz lub tak jak napisałeś podkładka. Auto odpala od przysłowiowego strzała, nie kopci.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Walnieta podkladke mozesz sprawdzic obwachujac wtryski. Jak na ktoryms bedziesz czul spaliny to masz winnego. U mnie bylo czuc.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    85
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Podkładki sprawdzone są OK, nic nie czuć nic się nie osadza. Porównywałem dane które mam sprzed pół roku i wcześniejszych okresów i ogólnie tak samo wyglądają. Gdy temperatura płynu powyżej 70 stopni lub gdy jazda jest bardzo dynamiczna to wartości zaczynają odwalać. Zastanawiałem się nad regeneracją 4 wtrysku ale pogadałem z mechanikiem i stwierdził że on by w koszty nie szedł gdyż może to być wina ECU. Może się myli ale o typowego szpeca w okolicach ciężko.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Fiat Nuova Bravo
    Rocznik
    12.2009
    Przy takich parametrach wtrysków na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wtryski kwalifikują się do regeneracji. Żeby wszystko grało zregenerować należy wszystkie wtryski, a nie tylko ten, na którym parametry są najsłabsze (u Ciebie czwarty cylinder). Wszystkie wtryskiwacze w tym samym silniku wypracowały taką samą liczbę mth, więc możesz zakładać, że jak zregenerujesz tylko najsłabszy, to po wymianie korekty się raczej nie wyrównają. Na początek możesz spróbować zastosować preparat czyszczący układ paliwowy Archoil AR6400D-MAX, a potem zamiast dolewać do paliwa oleju 2T, dolewać do paliwa preparat Archoil AR6900D-MAX (z preparatem stosuje się zwykłe paliwo Diesel, nie premium). Lecz to profilaktyka już później. Widzę, że auto jest z 2007 roku, więc jak sądzę przebieg to grubo powyżej 200kkm. Wtryskiwacze nie są wieczne. Jak nie stosowałeś nigdy 2T do paliwa, ani innych środków smarujących układ paliwowy, to raczej nie ma cudów. Wtryski się po prostu zużyły. Zregeneruj je i korzystaj potem z prawidłowej profilaktyki.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Francja
    Wiek
    38
    Postów
    35
    Auto
    kFiat Seicento, Bravo2
    Rocznik
    2000, 2010
    To najglupsze co mozna zrobic.
    Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał shrek_fr Zobacz post
    To najglupsze co mozna zrobic.
    Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.
    Zdecydowanie nie pomagasz.
    Pozdro

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Fiat Nuova Bravo
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Zdecydowanie nie pomagasz.
    Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Francja
    Wiek
    38
    Postów
    35
    Auto
    kFiat Seicento, Bravo2
    Rocznik
    2000, 2010
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)
    A jak mam pomagac skoro piszecie TYLKO o korektach wyrysku i gdybacie czy wtryski do wymiany. To tak calkiem jak wrozenie z fusow.a Przy rozjezdzajacych sie korektach wtrysku trzeba zerknac na inne parametry pracy silnika i na sama jego kondycje( cisnienie sprezenia). Rozjechane koreky moga sie nawet brac z powodu np. Klap w kolekterze lub niewystarczajacego cisnienia paliwa.
    A jak juz ma ktos podejrzenie o padniety wtrysk to wtryski na stol i do sprawdzenia, bo internetowo nie do sie ich sprawdzic.

    @vitos "to to " to se mozez gadac do twoich kolegow a nie do mnie. Delikatnie mowiac.

    @toofoxy Jak nie pomagm? Lej T2do dizla i zobaczysz ile problemow zacznie sie z silnikiem. No i opisuj je kolejno na forum.

    A po drugie jezeli wzrasta korekta po wzroscie temp. to Nalezy sprawdzic korekty dlugoterminowe, cisnienie wtrysku, cisnienie sprezania i osobiscie sprawdzil bym dolot i sam wtrysk na koncu. Panie inzynierze.
    Wiec widzicie ze diagnostyka to nie tylko usowanie bledow i i ogladanie jednego parametru. To jest zaleznosc jednedo parametru od drugiego.
    Np. Przwaznie przy uszkodzonym egr pierwszy blad jaki wyskakuje to blad przeplywki, bo mu sie masy powietrza nie zgadzaja i co? I MAP do wymiany. 2 dni pozniej ta sama spiewka. No i przedewszystkim do diagnozy urzywamy kompa a nie jak w wiekszosci przypadkow telefonu i jakiegos dziadowaskiego oprogramowania
    Ostatnio edytowane przez shrek_fr ; 07-02-2018 o 05:40


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. mokre wtryskiwacze z paliwa 2.0 jtd
    Napisany przez fiatbravoII na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2017, 20:06
  2. wtryskiwacze a warunki gwarancji
    Napisany przez cooljack na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-07-2017, 14:02
  3. Czerwona dioda - wtryskiwacze?
    Napisany przez psz752 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-08-2015, 11:13
  4. jak waýjac wtryskiwacze Ulisse 2,2 jtd
    Napisany przez citroenc8 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2012, 19:47
  5. Wtryskiwacze brava 1.6
    Napisany przez babe16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-06-2009, 07:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ARCHOIL AR6900-D MAX forum

archoil 6400 d max opinie

archoil ar6900-d max dawkowanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl