Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Czyżby wtryskiwacze do wymiany?
Prosiłbym o przeanalizowanie danych i doradzenie czy robić coś z wtryskiem (podejrzany nr 4). Po za tym żadnych objawów prócz lekkiego szumu po lewej stronie (prawdopodobnie sprężyny sprzęgła - nic z tym nie robione) i czasami się świecącej kontrolki "sprawdź świece" przy odpalaniu nie ma.
wtryski analiza.pdf
na czerwono zaznaczyłem zachowanie wtrysku na biegu jałowym. Reszta podczas jazdy w mieście.
Za doradę będę niezmiernie wdzięczny
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..
-
Nowy klubowicz

Napisał
toofoxy
Jesli chcesz sprawdzic tanio i dobrze same wtryski nalezy zrobic probe przelewowa. Internet o tym huczy. Korekcje niewiele powiedza o stanie wtryskiwaczy. Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka. Ostatnio robilem probe przelewowa i mialem roznice 10 procent i to tylko na 3 wtryskiwaczu. Co ciekawe korekcje mam na nim troche ponad plus 1. Reszta ponizej 1 na plus czy minus. Wydaje mi sie ze po prostu cos zostalo zle zrobione i dalej podkladka nie lezy tak jak powinna. Moze kestia dokrecenia. Bo czasem wszystkke korekcje mam niemal identyczne. Roznica wartosci wtedy wynosi +- 0.01.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Tak btw. niepodales temp. silnika podczas badania. Chyba ze cos przeoczylem..
badanie było wykonane na rozgrzanym silniku po trasie...90 stopni
-
Klubowicz
na 4 cylindrze już grubo jest na + powinno byc jak najmniej ale w granicy 0-2 max, tak jak kolega napisał zrób sobie test przelewowy będziesz wstępnie wiedział czy wtrysk jest sprawny. Co do wymiany to możliwa tez jest regeneracja
-
Nowy klubowicz
No mozna tak zrobic...tylko zauwazylem jedna rzecz ze gdy auto nie ma 70 stopni to wszystko pieknie ladnie hula wskazania sa od -1 do +1 i nie ma odchylenia na żadnym wtrysku nawet spalanie jest niższe i auto wrzawsze...i zastanawia mnie teraz czy przypadkiem komputer ma jakies zle mapy albo cos odwala...bo na logikę powinno byc na odwrot niz u mnie jest.
-
Wtryski masz do regeneracji. Można wcześniej spróbować dolewek oleju 2T, może coś się poprawi. Co do samych korekt. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ostatni post - korekty rozjeżdżają się po przekroczeniu temperatury silnika 70 stopni?

Napisał
toofoxy
Ja np mialem duza dodatnia korekcje na 3 wtryskiwaczu bo puscila mi podkladka.
Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
-

Napisał
boch
Miałeś zauważalny nagar w okolicy tego wtrysku?
Nie widzalem go tam. Ale po wymianie, korekcja zblizyla sie do tej dobrej. Tak jak pisalem wczesniej dziwnie to troche u mnie wyglada, bo czasem przy okolo 85 stopniach celsjusza plynu wszystkie korekcje sa +- 0.65 z roznica maksymalnie 0.01 miedzy poszczegolnymi wtryskiwaczami a czasem wlasnie na 3 jest okolo + 1.05 na 1 i 2 sa zblizone do siebie warosciami np 0.8 a 4 tez jest typu 0.4. Nie pamietam dokladnych wartosci ani znakow.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
U mnie też jest dziwnie z korektami. Sprawdzałem je kiedyś na wolnych obrotach wraz z rozgrzewaniem silnika. Korekty sobie wędrują z cylindra na cylinder w zależności od temperatury silnika. Nie przekraczają +/-1mm3/w. Problem mam podczas spokojnej jazdy kiedy sterownik oraz program diagnostyczny jeszcze ogarniają korekty. Po przekroczeniu temperatury silnika 73 stopni leci na łeb na szyję korekta na IV cyl. Jej wartość dochodzi do +3mm3/w. Ktoś mi zasugerował, że to ewidentnie wtryskiwacz lub tak jak napisałeś podkładka. Auto odpala od przysłowiowego strzała, nie kopci.
-
Walnieta podkladke mozesz sprawdzic obwachujac wtryski. Jak na ktoryms bedziesz czul spaliny to masz winnego. U mnie bylo czuc.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Nowy klubowicz
Podkładki sprawdzone są OK, nic nie czuć nic się nie osadza. Porównywałem dane które mam sprzed pół roku i wcześniejszych okresów i ogólnie tak samo wyglądają. Gdy temperatura płynu powyżej 70 stopni lub gdy jazda jest bardzo dynamiczna to wartości zaczynają odwalać. Zastanawiałem się nad regeneracją 4 wtrysku ale pogadałem z mechanikiem i stwierdził że on by w koszty nie szedł gdyż może to być wina ECU. Może się myli ale o typowego szpeca w okolicach ciężko.
-
Klubowicz
Przy takich parametrach wtrysków na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach wtryski kwalifikują się do regeneracji. Żeby wszystko grało zregenerować należy wszystkie wtryski, a nie tylko ten, na którym parametry są najsłabsze (u Ciebie czwarty cylinder). Wszystkie wtryskiwacze w tym samym silniku wypracowały taką samą liczbę mth, więc możesz zakładać, że jak zregenerujesz tylko najsłabszy, to po wymianie korekty się raczej nie wyrównają. Na początek możesz spróbować zastosować preparat czyszczący układ paliwowy Archoil AR6400D-MAX, a potem zamiast dolewać do paliwa oleju 2T, dolewać do paliwa preparat Archoil AR6900D-MAX (z preparatem stosuje się zwykłe paliwo Diesel, nie premium). Lecz to profilaktyka już później. Widzę, że auto jest z 2007 roku, więc jak sądzę przebieg to grubo powyżej 200kkm. Wtryskiwacze nie są wieczne. Jak nie stosowałeś nigdy 2T do paliwa, ani innych środków smarujących układ paliwowy, to raczej nie ma cudów. Wtryski się po prostu zużyły. Zregeneruj je i korzystaj potem z prawidłowej profilaktyki.
-
Nowy klubowicz
To najglupsze co mozna zrobic.
Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.
-

Napisał
shrek_fr
To najglupsze co mozna zrobic.
Dolewac t2 do dizla i to z fapem. Specjalnie kupujemy olej o niskiej zawartosci popiolow chujow, mujow dzikich wezy, smiejemy sie z trabantow i innych takich, a niekturzy jeszcze t 2 leja do nowych maszyn.
Zdecydowanie nie pomagasz.
Pozdro
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Klubowicz

Napisał
toofoxy
Zdecydowanie nie pomagasz.
Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)
-
Nowy klubowicz

Napisał
vitos
Bardzo delikatnie i dyplomatycznie odniosłeś się do posta, co "to to" napisało :-)
A jak mam pomagac skoro piszecie TYLKO o korektach wyrysku i gdybacie czy wtryski do wymiany. To tak calkiem jak wrozenie z fusow.a Przy rozjezdzajacych sie korektach wtrysku trzeba zerknac na inne parametry pracy silnika i na sama jego kondycje( cisnienie sprezenia). Rozjechane koreky moga sie nawet brac z powodu np. Klap w kolekterze lub niewystarczajacego cisnienia paliwa.
A jak juz ma ktos podejrzenie o padniety wtrysk to wtryski na stol i do sprawdzenia, bo internetowo nie do sie ich sprawdzic.
@vitos "to to " to se mozez gadac do twoich kolegow a nie do mnie. Delikatnie mowiac.
@toofoxy Jak nie pomagm? Lej T2do dizla i zobaczysz ile problemow zacznie sie z silnikiem. No i opisuj je kolejno na forum.
A po drugie jezeli wzrasta korekta po wzroscie temp. to Nalezy sprawdzic korekty dlugoterminowe, cisnienie wtrysku, cisnienie sprezania i osobiscie sprawdzil bym dolot i sam wtrysk na koncu. Panie inzynierze.
Wiec widzicie ze diagnostyka to nie tylko usowanie bledow i i ogladanie jednego parametru. To jest zaleznosc jednedo parametru od drugiego.
Np. Przwaznie przy uszkodzonym egr pierwszy blad jaki wyskakuje to blad przeplywki, bo mu sie masy powietrza nie zgadzaja i co? I MAP do wymiany. 2 dni pozniej ta sama spiewka. No i przedewszystkim do diagnozy urzywamy kompa a nie jak w wiekszosci przypadkow telefonu i jakiegos dziadowaskiego oprogramowania
Ostatnio edytowane przez shrek_fr ; 07-02-2018 o 06:40
Podobne tematy
-
Napisany przez fiatbravoII na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 19-10-2017, 21:06
-
Napisany przez cooljack na forum Ducato III
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 10-07-2017, 15:02
-
Napisany przez psz752 na forum Croma
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 13-08-2015, 12:13
-
Napisany przez citroenc8 na forum Ulysse
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 02-09-2012, 20:47
-
Napisany przez babe16 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 18-06-2009, 08:14
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
ARCHOIL AR6900-D MAX forum
,
archoil 6400 d max opinie
,
ar6900 czy spuulung
,
archoil ar6900 d max opinie
,
alfaholicy archoil
,
fiat bravo 2 wtryski
,
wzrost korekty wtryskowacza
,
1.9 dth 2t orlen
,
bravo 1.9 multijet 120 korekta wtryskiwacza
,
archoil 6400
,
1.6 multijet 2 wtryskiwacze forum
,
wtryskiwacze bravo 1.9
,
archoil ar6900-d max opinie
,
wtryski fiat bravo 1.9 multijet
,
ar6900 opinie forum
,
wtryski fiat bravo tjet 120
,
szum wtryskiwacza
,
fiat bravo 1.6 16v wymiana wtrysku
,
archoil ar6900-d max dawkowanie
,
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyzby-wtryskiwacze-do-wymiany-39767
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:10.
W sieci od 2007 roku.