Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 70

Temat: Opony regenerowane  

  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    luca89cn, ale już nawet na zdrowy rozum myślisz że opona po 5 latach nawet jak powiedzmy lato leży tylko nie traci wartości elastycznych??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał seth67
    luca89cn, ale już nawet na zdrowy rozum myślisz że opona po 5 latach nawet jak powiedzmy lato leży tylko nie traci wartości elastycznych??
    nie wiem nie jestem ekspertem, na moj rozum to te trzy lata nic jej nie zrobia, hoffi skoro sie tym zajmuje to chyba nie rzuca slow na wiatr, mialem dwie fuldy ecocontrol na starych felgach, kupilem jako ~2.5letnie i nie bylo zadnych pekniec czy problemow z wywazeniem, podczas jazdy tez nie
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja mam też 3 letnie opony zimowe ale to nowe były a nie nalewaki. jak już pisałem w życiu takich cudaków nie kupie jednak to chodzi o bezpieczeństwo i nie ma co kombinować

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał seth67
    ja mam też 3 letnie opony zimowe ale to nowe były a nie nalewaki. jak już pisałem w życiu takich cudaków nie kupie jednak to chodzi o bezpieczeństwo i nie ma co kombinować
    ahaaa , to ty mowisz ze bieznikach, a ja mam na mysli calkiem nowe opony i o nich sie wypowiadam, jak tam nalewki sie maja po trzech latach to nie wiem co i jak ale chyba nie najlepiej.
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a widzisz czeski błąd w niezrozumieniu mnie i złym przekazie przeze mnie. ale pewnie nowe opony też tracą trochę swoje właściwości

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał seth67
    a widzisz czeski błąd w niezrozumieniu mnie i złym przekazie przeze mnie. ale pewnie nowe opony też tracą trochę swoje właściwości
    to teraz sie dogadalismy, hoffi pisal o nowych i myslalem ze ty do nich sie ustosunkowales, nowa opona ma na pewno wieksza trwalosc niz nalozony pas z pocietej i stopionej starej gumy.
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Cytat Napisał hoffi
    Kolego bardzo się mylisz!!!
    Po pierwsze, w magazynie nowa opona może leżeć do 3 lat i wierz mi do tego czasu absolutnie nie traci swojej wartości...
    No cóż mnie uczyli czegoś innego na temat starzenia się gumy, ale może technologie poszły do przodu.
    Cytat Napisał hoffi
    Po drugie, żaden producent nowych opon nie pozwoli sobie aby bieżnik mu się odkleił... renoma firmy!
    Oczywiście się z tym zgadzam, dlatego renomowane firmy, bardzo starannie bieżnikują swoje opony.
    Cytat Napisał hoffi
    Po trzecie, żadna bieżnikówka nie będzie miała nigdy takich parametrów jak nowa, chyba że jest robiona przez Chińczyka, który w jednej ręce zbiera ryż a w drugiej robi oponę...
    Nie rozumiem - uważasz że Chińczycy robią lepsze opony?
    Cytat Napisał hoffi
    Po czwarte, zakład który bieżnikuje nie ma takich technologii aby produkować swoją gumę, a wierz mi jest to proces bardzo skomplikowany...
    Zakład oczywiście nie ma takich technologii, tylko kupuje gotową mieszankę, oraz prawa do korzystania z opatentowanego wzoru bieżnika, ale na rynku oprócz takich zakładów także sami producenci produkują bieżnikowane opony.
    Cytat Napisał hoffi
    I nie pisz proszę nieprawdy, skoro jej nie znasz...
    I wzajemnie

    Możemy się tak przepychać, ale nie wmawiaj mi że wszystkie bieżnikowane opony są robione u chińczyka, lub klejone u Pana Wieśka na butaprenie.
    Nawet Michelin zaleca bieżnikowanie opon, prowadzi np. własną akcję "Program Four Lives" czyli używanie opon według schematu:
    kupno -> zużyta opona -> bieżnikowanie -> zużyta opona -> bieżnikowanie -> zużyta opona -> recycling.
    Pirelli produkuje opony bieżnikowane Novatec (do ciężarówek) - cytat z ich strony:
    "Osiągi i właściwości jezdne opon, bieżnikowanych w technologii Novatec są identyczne, jak w przypadku opon, które zjechały z produkcyjnych taśm."

    Podsumowując:
    Są opon Bieżnikowane i bieżnikowane, i jedne drugim są nierówne, tak samo jak w przypadku różnych marek nowych opon.
    Marea 1.9 TD

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    Cytat Napisał yoyo
    hoffi napisał/a:

    Kolego bardzo się mylisz!!!
    Po pierwsze, w magazynie nowa opona może leżeć do 3 lat i wierz mi do tego czasu absolutnie nie traci swojej wartości...

    No cóż mnie uczyli czegoś innego na temat starzenia się gumy, ale może technologie poszły do przodu.
    Postęp idzie do przodu, coraz to nowsze technologie, bardziej dopracowane, na lepszych składnikach... to wszystko przekłada się na jakość. W tym momencie są na rynku oponiarskim 2 kwestie, bezpieczeństwo i ekonomia... Pierwsze od zawsze było priorytetem, ekonomia dopiero wchodzi - opony tzw "fuel saving"

    Cytat Napisał yoyo
    hoffi napisał/a:
    Po drugie, żaden producent nowych opon nie pozwoli sobie aby bieżnik mu się odkleił... renoma firmy!

    Oczywiście się z tym zgadzam, dlatego renomowane firmy, bardzo starannie bieżnikują swoje opony.
    Widzę kolego, że absolutnie nie znasz kwestii produkcji opony... Jak się ją robi, jak składa, jak wulkanizuje, jak sprawdza parametry...
    Ze swojej strony dodam tylko jeden aspekt, mianowicie, zakład bieżnikujący dobiera sobie opony, zdziera warstwę starego bieżnika do warstwy spiralnej i nakłada na klej swój bieżnik zrobiony z czego? no właśnie... z gumy, ale jakiej? o jakich właściwościach? gdzie antena odgromnikowa? no tak... pamiętacie maluchy, duże fiaty, które miały odgromniki? teraz są one zawarte w oponach cóż tam, za to dostajemy oponę z nowym bieżnikiem... starym bieżnikiem!!! żadna firma nie sprzeda swojego flagowego modelu, dopracowywanego przez wielu ekspertów...czyli dostajemy nową oponę ze starym bieżnikiem, bez anteny.... Bieżnikowaną oponę ponownie się wulkanizuje, gdzie w fabryce przekroczony czas grzania o kilka sekund eliminuje daną oponę z dalszej produkcji... po prostu to jest szrot!!!
    Nie będę tutaj wspominał o kwestii parametrów i testów danych opon, bo po prostu nie ma o czym dyskutować

    Cytat Napisał yoyo
    hoffi napisał/a:
    I nie pisz proszę nieprawdy, skoro jej nie znasz...

    I wzajemnie

    Możemy się tak przepychać, ale nie wmawiaj mi że wszystkie bieżnikowane opony są robione u chińczyka, lub klejone u Pana Wieśka na butaprenie.
    Nawet Michelin zaleca bieżnikowanie opon, prowadzi np. własną akcję "Program Four Lives" czyli używanie opon według schematu:
    kupno -> zużyta opona -> bieżnikowanie -> zużyta opona -> bieżnikowanie -> zużyta opona -> recycling.
    Pirelli produkuje opony bieżnikowane Novatec (do ciężarówek) - cytat z ich strony:
    "Osiągi i właściwości jezdne opon, bieżnikowanych w technologii Novatec są identyczne, jak w przypadku opon, które zjechały z produkcyjnych taśm."
    Przytaczasz coś czego nie rozumiesz Piszesz o oponach do samochodów ciężarowych a to zupełnie inna para kaloszy, technologia inna, inne procedury, inna budowa opony inne zużycie tej opony aniżeli osobowych...
    Powiem Ci dalej, że samolotowe bardzo często się bieżnikuje ale to też zupełnie inny temat

    Dla mnie sprawa jest prosta, czy to będzie opona bieżnikowana u Wuja Zdzisia, czy w pseudo profesjonalnym zakładzie dla mnie jest to SZROT!!! Nie dość, że robią to na używkach, które już kupę kilometrów zjeździły to proces w jaki to robią, nie gwarantuję bezpieczeństwa takiego jakiego możemy się spodziewać po nowych oponach!

    [size=2][ Dodano: 2010-12-03, 07:57 ][/size]
    dodam tylko że to właśnie producenci opon sprzedają po części surową gumę, ale czy ma ona właściwości danego bieżnika?
    Może być i guma i guma
    Peace 8)

  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał hoffi
    bezpieczeństwo i ekonomia... Pierwsze od zawsze było priorytetem
    a ja myślałem głupi że jak największy zysk
    nie siedzę w tym temacie na tyle głęboko żeby się sprzeczać ale jednak oprócz gumy duże znaczenie ma zbrojenie opony a tego chyba nie wymieniają i tu nasuwa mi sie pytanie czy to do końca jest takie bezpieczne bo mi właśnie zbrojenie strzeliło jak już pisałem a wcale nie było to tak dawno temu

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    hoffi, wcale nie twierdzę, że nie masz racji, ale skoro ktoś to dopuszcza do produkcji, homologuje, zatwierdza czy też jak to się fachowo nazywa, to znaczy że dane opony spełniają pewne normy, w tym również normy bezpieczeństwa. Na pewno są zakłady które partaczą robotę, ale są też takie które dobrze przykładają się do swojej pracy.

    Osobiście wolę bieżnikowaną opnę niż 8-10 letnią używkę w tej samej cenie. Jakbym jeździł dużo po trasach, albo jakimś sportowym autem i jeszcze lubił często ruszać z piskiem opon to pewnie inwestowałbym w nowe opony. Tak jak pisałem wcześniej robię ok 30 tys. km rocznie tylko po mieście, rzadko przekraczam 120km/h (jak się trafi kurs obwodnicą) i w mojej ocenie do takiej jazdy spokojnie opona bieżnikowana się sprawdza.
    Dobierajmy więc ogumienie do potrzeb i sposobu jazdy.
    Marea 1.9 TD

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Właśnie we wtorek założyłem bieżnikowane gumy firma marix. Powiem Tak maja na pawdę dużo mięsa, jazda po śniegu jest rewelacyjna. Na razie nie było żadnego problemu z wyjechaniem z większego śniegu. Nie wiem jak zachowują się na asfalcie bo naprawdę jest go mało

    Pozdrawiam

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Cytat Napisał yoyo
    hoffi[...] ale skoro ktoś to dopuszcza do produkcji, homologuje, zatwierdza czy też jak to się fachowo nazywa, to znaczy że dane opony spełniają pewne normy, w tym również normy bezpieczeństwa. Na pewno są zakłady które partaczą robotę, ale są też takie które dobrze przykładają się do swojej pracy.
    Popatrz - ciekawa logika. Ktoś dopuszcza ten sam rodzaj opon i są te dobre, i te złe.
    Więc jaka jest prawdziwość tych "atestów", "homologacji" i ich wiarygodność? Tak samo jest z akcyzą na wódce - o niczym nie świadczy.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Z własnego doswiadczenia ( rok pracy w serwisie opon dawno temu) opony regenerowane były nie do wyważenia nabijalo sie po 200g ciężarków na strone. Znajomy ma juz 2 sezon komplet opon bieznikowanych i jest super zadowolony pracuja cicho, nie maja bicia, dobrze sie wyważyły. Więc jak to w życiu raz lepiej raz gorzej.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    to że jest dużo mięsa, jak powyżej ktoś opisuje nie znaczy, że będzie OK
    Każdy rodzaj bieżnika w nowych oponach różni się mieszanką i to od niej w dużym stopniu i od technologii bieżnika zależy czy dana opona sprawuje się poprawnie
    Nie będę tutaj wspominał o fakcie, za małego ciśnienia w oponie, bądź problemów z zawieszeniem, które także mają wpływ na jazdę...
    Oczywiście, każdy jeździ na tym na czym chce
    w nowej oponie także można znaleźć wady, tak jak wszędzie
    Pytanie moje więc jest takie? Dlaczego producenci nowych samochodów nie założy "nowych" bieżnikowanych? i nie założy, wierzcie mi NIGDY opona bieżnikowa nie dorówna jakości oponie NOWEJ ---> NIGDY!
    Za bieżnikowaną przemawia jedno - CENA i tutaj niestety ta kwestia w wielu przypadkach przesądza o wyborze....
    Moim zdaniem myślenie, że bieżnikowana opona jest lepsza od dobrej używanej jest błędne, gdyby mnie nie było stać na nowe kupiłbym używane, lecz omijałbym z daleka bieżnikowane...

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    "Pytanie moje więc jest takie? Dlaczego producenci nowych samochodów nie założy "nowych" bieżnikowanych? i nie założy, wierzcie mi NIGDY opona bieżnikowa nie dorówna jakości oponie NOWEJ ---> NIGDY!
    Za bieżnikowaną przemawia jedno - CENA i tutaj niestety ta kwestia w wielu przypadkach przesądza o wyborze....
    Moim zdaniem myślenie, że bieżnikowana opona jest lepsza od dobrej używanej jest błędne, gdyby mnie nie było stać na nowe kupiłbym używane, lecz omijałbym z daleka bieżnikowane..." - AMEN zgadzam się w 100%... Znam ludzi którzy nie przekładają przy wymianie opon tył na przód i przez to w 2 lata potrafią 2 opony zajeździć, a 2 mają jeszcze dobry bieżnik brałem tak 2x używki od wujka 2-letnie jeździłem na nich jeszcze 2-3 lata i spisywały się ŚWIETNIE, a były to raz GoodYear Eagle, a raz Continentale i oponki po prostu były jak przyklejone i na deszczu też świetnie dawały radę, a w tym samym aucie raz ojciec założył bieżnikowane stwierdził, że "rok na nich objeździ" i wywalił je po miesiącu bo się na tym jeździć nie dało auto się ślizgało na mokrym asfalcie jak na błocie... Poza tym pod tym nowym "bieżnikiem" jest stara sparciała guma i mogą wręcz druty wystawać więc dla mnie "nalewajki" to najgorsze dno i lepiej kupić nowe tanie dębice niż regenerowane DZIADOSTWO bo inaczej tego nie można nazwać, a jeśli kogoś nie stać na nowe opony i chce stwarzać zagrożenie to niech rowerem jeździ albo autobusem samochód to przywilej, a nie obowiązek Niestety w Polsce jest TRAGICZNY poziom sprawdzania samochodów na przeglądach technicznych w rzeczywistości to tak ok. 10-25% samochodów powinno NIE mieć podbitych przeglądów bo stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym, ale niestety mamy takie realia, a nie inne. Ludzie kupują samochody ponad stan zamiast takie na jakich utrzymanie ich stać i oszczędzają na oponach, serwisie itp., albo po prostu o to nie dbają samochód jest jak MM nie dla idiotów. Prosty przykład znajomej tico prawie nie hamuje w porównaniu do tico które ja miałem przed bravą, a mimo to przeszło przegląd... Dlaczego ? Dlatego, że jakiś skończony baran wymyślił tak mało rygorystyczną normę siły hamowania, że nawet taki trup bez hamulców to przejdzie... Ja miałem używki tylko z tego względu, że były 2 letnie i z PEWNEGO źródła z rodziny więc żal było je wyrzucać, a opona jeśli jest NOWA i dobrze przechowywana/eksploatowana to do tych 4-5 lat spokojnie dociąga, a nie jak ktoś pisze 2 lata


 

Podobne tematy

  1. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 15:26
  2. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 13:36
  3. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 17:14
  4. opony na zime
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 02-12-2008, 09:41
  5. Ścięte opony z tyłu
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-11-2008, 15:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opona regenerowana

co to znaczy opona regenerowana

czy regenerowane opony gorsze

peugeot 206 opony bravo marea

opony regenerowane co to znaczy

regerowane opony fiat panda

co oznacza opona regenerowana

co to znaczy opony regenerowane

http://www.iparts.pl