Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 70

Temat: Opony regenerowane  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Absolutnie się zgadzam ze zdaniem hoffi'ego i Spajdi'ego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Cytat Napisał Spajdi
    a opona jeśli jest NOWA i dobrze przechowywana/eksploatowana to do tych 4-5 lat spokojnie dociąga, a nie jak ktoś pisze 2 lata
    Z tym się zgodzę, ale jaką mamy pewność jak ktoś eksploatował i przechowywał daną oponę?
    Większość używek sprzedawanych w Polsce ściągana jest z aut powypadkowych, wtedy też niezłe przeciążenia działają na ogumienie.
    W nowych gumach lub używkach też trafia się totalne dno, które nie dają się wyważyć i w ogóle nie nadają się do jazdy.
    Cytat Napisał Spajdi
    lepiej kupić nowe tanie dębice niż regenerowane DZIADOSTWO
    Czy aby napewno? - kilka lat miałem w drugim aucie nowe tanie opony Sava Eskimo (kupiłem je chyba 2 czy 3 letnie - ale jako nowe, leżaki magazynowe) - najgorszy zakup w moim życiu - przez 3 lata prawie w ogóle nie ubyło bieżnika, opony były jak z drewna. W tym roku, po 3 latach użytkowania (ok 20tys km licząc same zimy), udało mi się je opchnąć (niektóre jeszcze miały włoski !!) - nowy nabywca cieszył się jak dziecko i ja też, bo się wreszcie ich pozbyłem.

    Może też bym tak psioczył na nalewki gdybym trafił na zły egzemplarz, ale jak na razie zrobiłem na moich ok 15 tys. i jestem z nich bardzo zadowolony - nie wiem może trafiłem na jakiś wyjątkowy egzemplarz.

    Spajdi, nie wrzucaj proszę do jednego worka osób jeżdżących na tańszych oponach, z tymi którzy jeżdżą trupami bez hamulców.

    [size=2][ Dodano: 2010-12-06, 20:26 ][/size]
    Cytat Napisał saper
    Właśnie we wtorek założyłem bieżnikowane gumy firma marix.
    Poczekaj z opiniami aż przejeździsz sezon.
    Marea 1.9 TD

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    Cytat Napisał yoyo
    Cytat Napisał Spajdi
    a opona jeśli jest NOWA i dobrze przechowywana/eksploatowana to do tych 4-5 lat spokojnie dociąga, a nie jak ktoś pisze 2 lata
    Z tym się zgodzę, ale jaką mamy pewność jak ktoś eksploatował i przechowywał daną oponę?
    Większość używek sprzedawanych w Polsce ściągana jest z aut powypadkowych, wtedy też niezłe przeciążenia działają na ogumienie.
    W nowych gumach lub używkach też trafia się totalne dno, które nie dają się wyważyć i w ogóle nie nadają się do jazdy.
    Cytat Napisał Spajdi
    lepiej kupić nowe tanie dębice niż regenerowane DZIADOSTWO
    Czy aby napewno? - kilka lat miałem w drugim aucie nowe tanie opony Sava Eskimo (kupiłem je chyba 2 czy 3 letnie - ale jako nowe, leżaki magazynowe) - najgorszy zakup w moim życiu - przez 3 lata prawie w ogóle nie ubyło bieżnika, opony były jak z drewna. W tym roku, po 3 latach użytkowania (ok 20tys km licząc same zimy), udało mi się je opchnąć (niektóre jeszcze miały włoski !!) - nowy nabywca cieszył się jak dziecko i ja też, bo się wreszcie ich pozbyłem.

    Może też bym tak psioczył na nalewki gdybym trafił na zły egzemplarz, ale jak na razie zrobiłem na moich ok 15 tys. i jestem z nich bardzo zadowolony - nie wiem może trafiłem na jakiś wyjątkowy egzemplarz.

    Spajdi, nie wrzucaj proszę do jednego worka osób jeżdżących na tańszych oponach, z tymi którzy jeżdżą trupami bez hamulców.

    [size=2][ Dodano: 2010-12-06, 20:26 ][/size]
    Cytat Napisał saper
    Właśnie we wtorek założyłem bieżnikowane gumy firma marix.
    Poczekaj z opiniami aż przejeździsz sezon.
    więc teraz sobie sam odpowiedz na pytanie...skoro firma, którą wymieniasz - SAVA, zajmuje się produkcją nowych opon, musi mieć sztab ludzi odpowiedzialnych za technologię opony... produkuje dla siebie gumę z której tworzy całą oponę to myślisz, że zakłądy bieżnikowe kupują najlepszą dla siebie gumę?? to jako pytanie retoryczne
    Robią z tego co sprzedadzą jej zakłady produkujące gumę a co to jest za guma? Często odpadowa, która w zakładzie w ogóle nie znajdzie zastosowania ale na bieżnik do nalewek się nada Pseudo guma, ale za to jaki bieżnik jest 13 mm
    tak od siebie dodam, że tych włosków nie powinno być w ogóle przy nowej oponie ale to już temat na inną rozmowę

  5. #49
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    widzę sporo tu "fachowców" i fachowców więc może ktoś mi odpowie na moje pytanie. poruszałem kwestie zbrojenia opony. więc jak to jest w bieżnikowanych oponach ze zbrojeniem zostaje stare czy jakoś je odplatają??

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    Cytat Napisał seth67
    widzę sporo tu "fachowców" i fachowców więc może ktoś mi odpowie na moje pytanie. poruszałem kwestie zbrojenia opony. więc jak to jest w bieżnikowanych oponach ze zbrojeniem zostaje stare czy jakoś je odplatają??
    zbrojenie opony = opasanie + warstwa spiralna
    moim zdaniem z bieżnikiem powinna tworzyć nierozerwalną całość!

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    "Spajdi, nie wrzucaj proszę do jednego worka osób jeżdżących na tańszych oponach, z tymi którzy jeżdżą trupami bez hamulców. " tańsze opony OK, ale imho lepiej nowe nie koniecznie savy, ale teraz często opony w miarę dobre są w cenie dębicy jak znajdziemy dobry warsztat oponiarski. Co do używek to wyraźnie zaznaczyłem, że jeśli używka to TYLKO z PEWNEGO źródła np. od kogoś z rodziny tak jak ja brałem do ojca mondka, a nigdy od żadnych handlarzy bo to tak jak mówisz z powypadkowych samochodów często i mogą być cyrki

    Także nie piję absolutnie do Ciebie i może akurat trafiłeś na jakieś chociaż w miarę rozsądne nalewajki, które w mieście wystarczają do Twojej jazdy choć polecam Ci następne opony nówki np. Daytony są dosyć tanie w cenie bliskich do Dębicy, a pamiętam, że w CC sprawdzały się super - lepiej niż Dębice, nie wiem jak teraz, ale chyba tragedii nie ma z tymi oponami. Po prostu trzeba poczytać opinie o oponach i wybrać jakieś dobre w danej klasie cenowej.

    Pozdrawiam

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Dębica hmmmm opony moim zdaniem nadające się tylko na tory gokartowe jako element amortyzacji przy uderzeniu. mi osobiście się ta opona bardzo niepodoba i zostawia wiele do życzenia. barumy i fulda moim zdaniem rozsądna cena za małe pieniądze.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Co do Dębicy to powiem tak letnie - nigdy. Zimówki można się zastanowić dlatego, że Frigo mają bdb właściwości jezdne na śniegu i często w ciężkich warunkach ludzie na Michellinach stają, a Frigo dalej sobie dobrze radzi, zresztą opinia o tych zimówkach jest bardzo dobra wśród ludzi, którzy często jeżdżą po nieodśnieżonych drogach i oponiarzy, a na asfalcie wiadomo jak to Dębica szału nie robią, ale imho jak na Dębice to nawet na asfalcie 10x lepsze niż letnie czyli Passio... Letnie z tańszych to ja bym spoglądał na Daytony może Fuldy jeśli Barumy to tylko ten wyższy model nie Brillantis bo one są jak Dębica Passio. Natomiast jeśli ktoś woli dołożyć parę groszy i mieć porządne opony to zwrócił bym swój wzrok tylko na Continentale i GoodYeary, Michellin są strasznie drogie i przereklamowane moim zdaniem Są też inne dobre firmy jak BFGoodrich, Toyo, Yokohama, ale tych opon nigdy na kołach nie miałem więc nie mogę ich polecić z doświadczenia natomiast Conti i GoodYeary miałem i w tym samym aucie miałem nówki Klebery letnie to Conti i GY biją klebera na łeb, choć kleber bardzo ładnie radził sobie na deszczu i też nie jest złą oponą.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    No to myślę, że doszliśmy do jakiegoś kompromisu - nie można ślepo wierzyć, że nowa opona = super opona, bo tu tez trafiają się buble;
    tak samo bieżnikówek tez nie warto od razu skreślać, ale też nie kupować pierwszych lepszych i myślę, że są to opony bardziej wymagające (pilnowania ciśnienia, nieparkowania połową gumy na krawęzniku itd), jednak nowe opony bardziej wybaczają takie traktowanie

    I jeszcze raz powtórzę - dobierajmy ogumienie do potrzeb, a nie tylko wg. ceny czy wyglądu.
    Marea 1.9 TD

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    Cytat Napisał yoyo
    No to myślę, że doszliśmy do jakiegoś kompromisu - nie można ślepo wierzyć, że nowa opona = super opona, bo tu tez trafiają się buble;
    tak samo bieżnikówek tez nie warto od razu skreślać, ale też nie kupować pierwszych lepszych i myślę, że są to opony bardziej wymagające (pilnowania ciśnienia, nieparkowania połową gumy na krawęzniku itd), jednak nowe opony bardziej wybaczają takie traktowanie

    I jeszcze raz powtórzę - dobierajmy ogumienie do potrzeb, a nie tylko wg. ceny czy wyglądu.
    jak dla mnie tylko jedno przemawia za zakupem bieżnikowanych - CENA! i jeśli ktoś ceni życie swoje jak i pasażerów bardzo nisko, niech kupuje bieżnikowane opony...
    Jednak życie mamy jedno... bezcenne...

  12. #56
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Mam bieżnikowane i letnie, i zimowe.
    Pierwsze kupiłem zimówki, które sprawowały się bardzo dobrze. Kupiłem więc letnie bieżnikowane, bo myślałem, że też dadzą radę. Bardzo mocno się przeliczyłem. Droga hamowania na suchym dłuższa o jakieś 15%, na mokrym nawet do 50%... Potrafiły tracić przyczepność przy ruszaniu na mokrym asfalcie bez dodawania gazu... Więc domyślasz się, że przyczepność prawie zerowa. Poza tym letnie są strasznie głośne.

    Zimówki OK, ale letnie to porażka.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2009
    Skąd
    Kielce
    Postów
    128
    Auto
    AR 166 2.4jtd '04 Marea W 1.8 Marea S 154KM
    A ja uważam że letnia to porażka i zimowa również...
    Dziś byłem z kumplem swoją marea (mam micheliny alpin A3 3letnie) a on był toledem w TDI (tak wiem, tylko dla idiotów ) (gumy bieżnikowane roczne bieżnik idealny) u innego kolegi który mieszka w jakiejś "dziurze". Pogoda jak wiadomo się zmieniła... leży śnieg, ale jest mokry od deszczu.... ja pod górę jak po sznurku... on się kopie... ślizga... Aż wreszcie stanął <lol2> i powiedział że więcej nie jedzie bo droga jest hu.... do bani To mu powiedziałem że ma opony takie same jak samochód siedliśmy w marea.... i pojechaliśmy dalej

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    23
    Auto
    Saab 900 aero
    no jak to? przecież miał nowy bieżnik

  15. #59
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Problem w tym, że nie wiadomo na jakie się trafi. Mi akurat udało się trafić niezłe zimówki. A większość osób trafia na złe opony, bo większość taka właśnie jest.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Nie uważam żebym nisko cenił życie swoje i pasażerów. Po prostu nie jestem zwolennikiem skreślania wszystkich regenerowanych opon tylko dlatego, że ktoś trafił na kiepski egzemplarz - jest to nie fair wobec tych zakładów które naprawdę solidnie wykonują swoją pracę i wypuszczają na rynek dobry towar.

    U mnie sytuacja jest odwrotna jak u kolegi Misiek213, jadę po każdym śniegu, omijam zakopane auta, a kilka dni temu nawet holowałem golfa kombi po nieodśnieżonym parkingu, na którym inne auta zakopywały się solo.
    Co do gum letnich to aż takiego zaufania do bieżnikówek nie mam i dlatego w lecie jeżdżę na wielosezonowych Pirellkach.
    Marea 1.9 TD


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 16:26
  2. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 14:36
  3. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 18:14
  4. opony na zime
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 02-12-2008, 10:41
  5. Ścięte opony z tyłu
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-11-2008, 16:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opona regenerowana

co to znaczy opona regenerowana

czy regenerowane opony gorsze

peugeot 206 opony bravo marea

opony regenerowane co to znaczy

regerowane opony fiat panda

co oznacza opona regenerowana

co to znaczy opony regenerowane

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl