Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 46 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 684
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #226
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    otóż u mnie jest tak, że po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą momentalnie na ustaloną wartość biegu jałowego czyli 800 obr./min. czasami jednak jest tak, że obroty spadają do wartości pośredniej powiedzmy 1300 obr./min. i dopiero po chwili na 800 obr./min. jak być powinno? jak to jest u Was?
    Dzisiaj sprawdziłem.
    Warunki: ciepły silnik, przejechałem ok. 13 km, oczywiście na gazie.
    Obroty ok. 2500 obr/min, wciskam sprzęgło, minimalnie spadają, po niecałej sekundzie wskazówka leci w dół (prawie się kładzie na ograniczniku).
    U mnie jest śmieszna sprawa, po założeniu gazu obrotomierz wskazuje <1000 RPM tylko jak włącza się wentylator na chłodnicy. Żeby było śmieszniej, na ciepłym silniku, w biegu jałowym obrotomierz wskazuje ok. 1100 RPM, a na diagnoserze u mojego mechanika-gazera było ok. 850 RPM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czyli masz punkt pośredni pomiędzy dajmy na to 2500 obr./min. a 800 obr./min... no własnie, u mnie z tym różnie. ciekawe jak pozostali koledzy?

  4. #228
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ciężko powiedzieć czy to jest punkt pośredni, czy to po prostu jakaś bezwładność któregoś elementu... Moim zdaniem to jest normalny stan rzeczy.

  5. #229
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sprawdzałem wczoraj - przygazówka, puszczam, wskazówka leci do ok 1000-1100obr, niecała sekunda i potem delikatnie do 850obr..

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    Ciężko powiedzieć czy to jest punkt pośredni, czy to po prostu jakaś bezwładność któregoś elementu...
    To jest celowe działanie ECU
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #230
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    być może jest tak jak piszesz, że ECU ustala sobie ten punkt pośredni, tylko ciekawe czy we wszystkich wersjach silnikowych jest to realizowane w ten sam sposób? u mnie to zejście z punktem pośrednim zdarza się rzadko, czyli coś go zakłóca. albo mapki jeszcze do małej korekty, albo coś innego szwankuje.

  7. #231
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem czy we wszystkich ale widywałem taki efekt nie tylko we fiacie.. Wydaje się to logiczne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #232
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w Mitsubishi mojej siory lecą od razu do 800

  9. #233
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    A jakie to Mitsubishi? Bo jak jakieś stare na gaźniku no to pewnie będzie od razu spadać

  10. #234
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    raczej nowe tylko, że to diesel

  11. #235
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Benzyny mają chyba mniejszy moment na niskich obrotach więc dlatego muszą się ratować z takim punktem pośrednim.. Tak mi się wydaje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #236
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Benzyny bez turbo owszem. Stare diesle bez turbiny też maja mało momentu... W ogóle porównywanie benzyny atmosferycznej z turbodieslem nie ma sensu.

  13. #237
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    28
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    Benzyny bez turbo owszem. Stare diesle bez turbiny też maja mało momentu... W ogóle porównywanie benzyny atmosferycznej z turbodieslem nie ma sensu.
    Turbo benzyna co najwyżej może równać się ze zwykłym dieslem jeśli chodzi o moment, w dodatku maksymalny moment w dieslu przypada na ok 2000obrotów dlatego do wolnych obrotów niewiele musi spadać.
    Mam w domu audi 80 z silnikiem 2,6 V6 tam obroty również spadaja do 1100 a potem delikatnie do 850obr właśnie jest to po to aby auto nie zgasło podczas schodzenia z obrotów, bo moment wynosi tam 250Nm.

  14. #238
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też mi się wydaje że wolnossący stary disel ma i tak wyższy moment na niskich obrotach od jakiejkolwiek benzyny..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #239
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Biorąc na przykład 1.9D z BBM no to na wolnych jest ok. 100 Nm, w silniku benzynowym (troszke mocniejszym mocowo) 1.4 jest ok 80 Nm. W silniku o porównywalnej pojemności czyli 1.8 jest to też ok. 100 Nm. Ale faktycznie, max. moment w dieslu wolnossącym jest przy ok. 2000 RPM, a ja zawsze myślałem, że to robi turbo Co do momentu to należy jeszcze pamiętać, że na silniku jest większy, ale na kołach będzie dość podobny jak w benzynie, bo diesel ma mniejsze obroty, a biegi przecież zmieniamy przy podobnych prędkościach (skrzynia biegów musi mieć odpowiednie przełożenia).

  16. #240
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wracajac do benzyny i schodzenia z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, to w momencie kiedy tego punktu pośredniego nie ma i silnik momentalnie schodzi do 800 obr.min. to zmianie biegów towarzyszy lekkie szarpnięcie. można to oczywiście kompensować wyższym kręceniem silnika przed zmianą biegów, ale... się wciąż się zastanawiam, co może powodować tak uznaniowe działanie krokowca/biegu jałowego. sonda? krokowiec? adaptacja przepustnicy? kondycja silnika? wycięty katalizator?


 
Strona 16 z 46 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 13:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 07:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 05:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie
http://www.iparts.pl