Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 69
Like Tree2lubi to!

Temat: Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
    Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No nie będziemy się tutaj w przekupki bawić, no jakby ustawili prosto to byłaby prosto.
    Czemu się nie da na wprost - nie rozumiem co w ogóle masz na myśli. No jak się nie da Oczywiście że się da.
    A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy a tego na pewno nie robili na skp.
    A może wyjąłeś kluczyk ze stacyjki i ci się zablokowała kierownica - no innego powodu nie znam, co by można było powiedzieć, że "się nie da".
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #49
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,209
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzysiek2610 Zobacz post
    Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...
    Kwestia wkręcenia jednego drążka kierowniczego a wykręcenie drugiego o ten sam obrót. Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    @Krzysiek2610 wklej fotę tej przekrzywionej kierownicy.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.
    Ciekawe co wtedy wskazywał czujnik skrętu? W ASO powinien podłączyć kompa i ustawić w pozycji 0, tak jak czujnik skrętu wskazuje i zablokować, mała szansa, że w fabryce źle skalibrowali. Dlaczego w pozycji 0 czujnika? No bo jest zależny od tego ESP, radar.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy a tego na pewno nie robili na skp.
    Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.
    A czy ja twierdziłem że jest inaczej ? Napisałem że najpierw poziomuje się kierownicę przed ustawianiem zbieżności.
    A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
    znaczenia. Blokuje mechanicznie kierownicę w pozycji wypoziomowanej , robię zbieżność i kalibruje kąt kierownicy, albo kalibruje kąt i robię zbieżność - nie ma znaczenia, bo i tak kąt kierownicy się nie przestawi bo jest zablokowana mechanicznie.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
    znaczenia.
    Napisz po co ponownie kalibrować czujnik skrętu, czy to przed, czy po zbieżności? W fabryce tego źle nie zrobili, więc jeżeli nie był ruszamy czujnik, czy coś co na czujnik wpływa, to po co go kalibrować? Wystarczy ustawić kierę na 0 według czujnika skrętu i będzie ok, nie trzeba żadnych poziomic i kalibracji, wystarczy komp z MES/AlfaOBD, czy serwisowy Witech 2, Delphi itp., podłączenie do wspomagania i trafienie w 0st. i będzie git.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-08-2019 o 21:41

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    fiat tipo
    Rocznik
    2018
    Z ciekawości, przy jakiej ulicy to interauto , bo są bodajże 3 oddziały w Krakowie?
    Odpowiedzi serwisantów brzmią dokładnie tak samo , jak tam gdzie kupiłam swoje autko, tzn. na al. Gen. Wladyslawa Andersa. Identyczne robienie z klienta idioty, przeciąganie terminów napraw. Czasami odnoszę wrażenie że przeglądy i serwisy , to tylko w praktyce, odbiór auta od klienta , odczekanie pewnego czasu i wystawienie sporej faktury .
    Czy w końcu udało się te sprawę rozwiązać? Pytam bo sama też walczę, bo normalnie się z nimi , faktycznie, nie da.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 30-08-2019 o 13:46

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2023
    Skąd
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2019
    @500setkaL - czy udało się Tobie rozwiązać sprawę z krzywym tylnym zawieszeniem?
    Wydaje mi się, że mam ten sam problem, tzn. Auto wyraźnie przechyla się na lewe tylne koło podczas zakrętu w prawo. Szczególnie wyczuwalne i widoczne po zatankowaniu do pełna, auto przysiada na lewym kole. W okolicach połowy baku widać, że się powoli podnosi zawieszenie z lewej strony i wyrównuje się przy 1/4 baku. Co najistotniejsze auto wraz z ubywaniem paliwa zachowuje się inaczej, ale cały czas beznadziejnie. Niby lepiej jak już jest blisko 1/4 baku ale nadal nie prowadzi się za dobrze, nie mówiąc już jak się ma pasażerów z tyłu. Jest to pewnie efekt, ze zbieżność była ustawiana na pełnym baku gdy auto było przechylone na lewo stad w każdym zakresie finalnie jest źle.
    W końcu, to banalne zawieszenie wiec pierwsze co może wpływać na wysokość to sprężyny i gumy. Wymieniono na nowe zgodnie z VIN i dalej to samo.
    Kolejny pomysł to krzywa belka, chociaż nie wiem jakie siły mógłby ja skrzywić. Pytanie do was:
    1. Czy podczas ustawienia zbieżności Fiat Tipo Kombi powinien mieć pełny bak? Czy są jakieś specjalne procedury przygotowania auta? (Obciążenie itp)
    2. Czy ktoś też ma po zatankowaniu do pełna pochylone auto na lewą stronę? U mnie widoczne gołym okiem z odległości 3-5 metrów patrząc na tył samochodu.

    Z góry dzięki za porady i odpowiedź!
    Ostatnio edytowane przez piotr666 ; 22-11-2023 o 15:46

  12. #56
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał piotr666 Zobacz post
    1. Czy podczas ustawienia zbieżności Fiat Tipo Kombi powinien mieć pełny bak? Czy są jakieś specjalne procedury przygotowania auta? (Obciążenie itp)
    Są serwisy, które specjalizują się w ustawianiu geometrii, mają do tego profesjonalny sprzęt i ludzi, którzy żyją z takich problemów. Skoro ASO nie daje rasy, to poszukaj czegoś takiego w swojej okolicy.

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Ja od wyjazdu z salonu mam wyraznie kierownice przekrecona w lewo. Ustawialem zbieżność juz dwa razy w przeciagu 6 lat i zawsze kierownica jest lekko skrecona... Generalnie mi to nie przeszkadza ale moze zainteresuje sie teamtem jakiś laserów i innych bajerow. Jak trzymam ja na wprost to wyraznie auto skreca w prawo...

  14. #58
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Ja od wyjazdu z salonu mam wyraznie kierownice przekrecona w lewo.
    Jeżeli geometria jest ok, a jedynym problemem jest przekręcona kierownica, to kumaty majster powinien rozwiązać problem w kilka minut i to bez jakiejś kosmicznej technologii.

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2023
    Skąd
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2019
    @Talarsw - jeżeli auto jedzie prosto, nie skręca samoczynnie i zawsze wraca do tej samej pozycji kierownica i jak i koła, to kwestia ustawienia poziomo „zero” samej kierownicy podczas ustawienia zbieżności.

    @kjk - dzięki za sugestie, byłem już w innym miejscu aby sprawdzić zbieżność jednak zasugerowali najpierw naprawić zawieszenie z tylu, bo nie warto ustawiać zbieżność gdy zawieszenie z tylu jest nie tak. Pytałem o procedurę ustawienia zbieżności w przypadku tipo i nie ma tam żadnej filozofii według ich programu jak ilość w baku itp.

    Ewidentne tył mojego auta jest nierówny względem podłoża i nikt nie może podać przyczyny. Nie byłoby problemu jeżeli auto dobrze by się prowadziło ale tak niestety nie jest. Zastanawiam się czy amortyzatory lub przeguby na tylnej belce skrętnej mogą wpływać na wysokość pojazdu? Sprężyny i gumy górna i dolna, tak już wspominałem wymienione i nadal auto po zatankowaniu przechyla się mocno na lewa stronę. Może ktoś walczył z podobnym problemem w swoim Tipo?

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2023
    Skąd
    Warsiawa
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 70Kw
    Rocznik
    2019
    Szanowni forumowicze, szczęśliwi właściciele Fiata. Mam jedno pytanie. Jak ustawić pionowe położenie koła w Fiacie Tipo?


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-05-2017, 00:21
  2. Problemy Fiata 500x i TIPO - sprawa do TV
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-04-2017, 15:13
  3. Doblo 1,9 JTD 2002 r turbina ze zmienną geometrią?
    Napisany przez chitrus na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2014, 22:03
  4. Po ustawieniu zbierznosci/geometri znosi na prawa stronę...
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 07:46
  5. [zbieżność] Wydruk z ustawienia zbieżności
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-08-2009, 17:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537problemy-z-geometria-i-zbieznoscia-w-nowy-tipo-440644

tipo tylne kola regulacja

geometria fiat tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl