Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 54 z 54
Like Tree2lubi to!

Temat: Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1,326
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    No to jak jedzie prosto na krzywej kierownicy to jej nie wypoziomowali przy ustawianie zbieżności, tylko zrobili zbieżność na krzywej kierownicy.
    Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1,326
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No nie będziemy się tutaj w przekupki bawić, no jakby ustawili prosto to byłaby prosto.
    Czemu się nie da na wprost - nie rozumiem co w ogóle masz na myśli. No jak się nie da Oczywiście że się da.
    A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy a tego na pewno nie robili na skp.
    A może wyjąłeś kluczyk ze stacyjki i ci się zablokowała kierownica - no innego powodu nie znam, co by można było powiedzieć, że "się nie da".
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzysiek2610 Zobacz post
    Ustawili, dodatkowo ja sam na własną rękę na skp 2 razy próbowałem ustawić i nie da się na wprost...
    Kwestia wkręcenia jednego drążka kierowniczego a wykręcenie drugiego o ten sam obrót. Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    894
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    @Krzysiek2610 wklej fotę tej przekrzywionej kierownicy.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,679
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Ja jak ustawiałem zbieżność poza ASO to mechanik ustawiał koło kierownicy idealnie równo za pomocą poziomicy laserowej ustawionej na siedzeniu kierowcy. Patrzył czy promień lasera przebiega równo przez boczne ramiona kierownicy. Następnie zablokował koło kierownicy i odpowiednio wkręcając/wykręcając drążki kierownicze ustawiał zbieżność każdego koła.
    Ciekawe co wtedy wskazywał czujnik skrętu? W ASO powinien podłączyć kompa i ustawić w pozycji 0, tak jak czujnik skrętu wskazuje i zablokować, mała szansa, że w fabryce źle skalibrowali. Dlaczego w pozycji 0 czujnika? No bo jest zależny od tego ESP, radar.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    A po wszystkim trzeba jeszcze w komputerze wspomagania kierownicy ustawić punkt zerowy kierownicy a tego na pewno nie robili na skp.
    Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1,326
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ustawia się kierownicę jak powyżej napisałem, przed ustawieniem zbieżności.
    A czy ja twierdziłem że jest inaczej ? Napisałem że najpierw poziomuje się kierownicę przed ustawianiem zbieżności.
    A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
    znaczenia. Blokuje mechanicznie kierownicę w pozycji wypoziomowanej , robię zbieżność i kalibruje kąt kierownicy, albo kalibruje kąt i robię zbieżność - nie ma znaczenia, bo i tak kąt kierownicy się nie przestawi bo jest zablokowana mechanicznie.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,679
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    A czy w komputerze zrobi się kalibrację kąta kierownicy przed zbieżnością czy po zbieżności, ale na zablokowanej i wypoziomowanej kierownicy to nie ma
    znaczenia.
    Napisz po co ponownie kalibrować czujnik skrętu, czy to przed, czy po zbieżności? W fabryce tego źle nie zrobili, więc jeżeli nie był ruszamy czujnik, czy coś co na czujnik wpływa, to po co go kalibrować? Wystarczy ustawić kierę na 0 według czujnika skrętu i będzie ok, nie trzeba żadnych poziomic i kalibracji, wystarczy komp z MES/AlfaOBD, czy serwisowy Witech 2, Delphi itp., podłączenie do wspomagania i trafienie w 0st. i będzie git.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-08-2019 o 21:41

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    fiat tipo
    Rocznik
    2018
    Z ciekawości, przy jakiej ulicy to interauto , bo są bodajże 3 oddziały w Krakowie?
    Odpowiedzi serwisantów brzmią dokładnie tak samo , jak tam gdzie kupiłam swoje autko, tzn. na al. Gen. Wladyslawa Andersa. Identyczne robienie z klienta idioty, przeciąganie terminów napraw. Czasami odnoszę wrażenie że przeglądy i serwisy , to tylko w praktyce, odbiór auta od klienta , odczekanie pewnego czasu i wystawienie sporej faktury .
    Czy w końcu udało się te sprawę rozwiązać? Pytam bo sama też walczę, bo normalnie się z nimi , faktycznie, nie da.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 30-08-2019 o 13:46


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-05-2017, 00:21
  2. Problemy Fiata 500x i TIPO - sprawa do TV
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-04-2017, 15:13
  3. Doblo 1,9 JTD 2002 r turbina ze zmienną geometrią?
    Napisany przez chitrus na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2014, 22:03
  4. Po ustawieniu zbierznosci/geometri znosi na prawa stronę...
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 07:46
  5. [zbieżność] Wydruk z ustawienia zbieżności
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-08-2009, 17:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo tylne kola regulacja

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl