Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 71 z 71
Like Tree2lubi to!

Temat: Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Coober88 Zobacz post
    Szanowni forumowicze, szczęśliwi właściciele Fiata. Mam jedno pytanie. Jak ustawić pionowe położenie koła w Fiacie Tipo?
    Z jednej strony przyczepić do czegoś samochód, z drugiej wyciągarką zaczepioną w odpowiednie miejsce w kole i jazda aż pionowo będzie, tudzież buda wyprostowana - taki żarcik.

    Innej możliwości poza wymianą zawieszenia, porządnej naprawy pokolizyjnej budy nie ma. Geometria w TIPO i wielu innych FIAT-ach jest nieustawialna, tylko zbieżność.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    W unie robili kiedyś ‚fasolki’.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #63
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,112
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Tak robiłem u siebie (fasolki) w suzuki vitara, jak poprzednik w coś puknął i nie można było ustawić kąta pochylenia koła i auto ściągało podczas jazdy do środka jezdni....
    - jest zabawa z tym...

  5. #64
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2023
    Skąd
    Warsiawa
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 70Kw
    Rocznik
    2019
    Samochód mam od nowości. Oczywiście nie wykluczam, że w skansenie PRL, czyli salonie Fiata w Warszawie, sprzedali mi walnięty samochód ale problem pojawił się po jakimś czasie, po wymianie sprzęgła, półoś była wyciągana.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Rozumiem, że byłeś swoim aucie na zbieżności i widziałeś na monitorze lub dostałeś wydruk z maszyny gdzie jest informacjo o braku geometrii? Jeśli nie to trzeba pojechać i zobaczyć w czym jest problem. Jeżeli w aucie wymieniane było sprzęgło to na sto procent odkręcali sworzeń z wahacza albo wyciągali go ze zwrotnicy. Ponadto całą kolumnę MC Persona z pewnością odginali raz w jedną raz w drugą stronę wiec może uszkodzili jego poduszkę. Są to raczej rzadkie sytuacje ale może się zdarzyć, dlatego jak zaznaczyłem na początku postu potrzebny jest wykaz ze sprawdzenia geometrii na podstawie, którego będzie można ocenić czy w aucie nie ma zbieżności czy geometria jest rozsypana z powodu uszkodzenia wahacza lub mocowania górnego amortyzatora.

  7. #66
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2023
    Skąd
    Warsiawa
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 70Kw
    Rocznik
    2019
    Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź. Użyłem przyrządu typu Camber, na prawym kole pokazuje 3 w pos. na lewym 0,5 w pos., opona prawa jest zjechana od środka,(lewa mniej) wewnętrzna część, dlaczego nie zakładałem złego ułożenia opony w poziomie, a pionie ale może grubo się myle. Nic, trzeba jechać na geometrię.

  8. #67
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,112
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Przy tym ścięciu opon, nawet jak ustawisz prawidłowo geometrię, to i tak auto będzie się dziwnie prowadzić. Może ściągać auto na boki...

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    233
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Coober88 Zobacz post
    Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź. Użyłem przyrządu typu Camber, na prawym kole pokazuje 3 w pos. na lewym 0,5 w pos., opona prawa jest zjechana od środka,(lewa mniej) wewnętrzna część, dlaczego nie zakładałem złego ułożenia opony w poziomie, a pionie ale może grubo się myle. Nic, trzeba jechać na geometrię.
    Udało się ustawić kąt pochylenia koła? Mam podobny problem - co prawda nie w tipo, ale konstrukcja zawieszenia podobna.

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    789
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    mnie tez cos wyszło podczas geometrii. Nic sie nie działo, auto jezdzi normalnie, z lawety nie spadło, mam je od nowości, jezdzę nim tylko ja i w nic nie przyjewaliłem.

    ASO oglądało i jak to ASO - wg nich wszystko z belką jest ok. Ni ma śladów uderzenia, wykrzywienia itp

    Schowek01.jpg
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    233
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Sławek89 Zobacz post
    Udało się ustawić kąt pochylenia koła? Mam podobny problem - co prawda nie w tipo, ale konstrukcja zawieszenia podobna.
    Dla tych co maja problem z kątem pochylenia koła, to udało mi się ,,wyprostować" koło za pomocą wykonania fasolki. Nie jest to takie straszne jak wygląda. Za pomocą autocada lub trygonometrii da się mniej więcej wyliczyć jak wielką trzeba zrobić fasolkę (w hyundaiu I30 GD na 1 stopień pochylenia, trzeba było zrobić fasolkę na 1,1 mm). Warto też mieć poziomicę elektroniczną i mierzyć na bieżąco zmianę. Jak ma się dużego ,,minusa" to jest łatwiej, bo macpherson po złożeniu akurat dociąga w stronę ,,fasolki". Po 3-4 pomiarach złożyłem wszystko i pojechałem na geometrię. Wyszło idealnie -0,3, więc nie trzeba było już ruszać.
    Teraz opony już nie ściera od wewnątrz.

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    FIAT TIPO
    Rocznik
    2019
    Stary temat, ale powiem tak. Jeśli cokolwiek z przodu nie mieści się w tolerancji w pomiarach geometrii, to trzeba szukać i wymieniać po kolei części, bo nic poza zbieżnością nie da się ustawić w tym aucie. Najlepiej zacząć od amortyzatorów, jeśli kąt pochylenia koła jest zły, potem zwrotnica, ale oryginalna nie polecam zamienników. Na końcu wahacz jeśli nie ma luzów. Jeśli wahacz zamiennik to od razu dwa takie same na obie strony.


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-05-2017, 01:21
  2. Problemy Fiata 500x i TIPO - sprawa do TV
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-04-2017, 16:13
  3. Doblo 1,9 JTD 2002 r turbina ze zmienną geometrią?
    Napisany przez chitrus na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2014, 23:03
  4. Po ustawieniu zbierznosci/geometri znosi na prawa stronę...
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2013, 08:46
  5. [zbieżność] Wydruk z ustawienia zbieżności
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-08-2009, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537problemy-z-geometria-i-zbieznoscia-w-nowy-tipo-440644

tipo tylne kola regulacjageometria fiat tipohttps:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537problemy-z-geometria-i-zbieznoscia-w-nowy-tipo-440645

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl