A tak aprops czy ktoś jeździł z bixenonem ? Warty dopłaty czy pozostać przy zwykłych żarówkach ?
A tak aprops czy ktoś jeździł z bixenonem ? Warty dopłaty czy pozostać przy zwykłych żarówkach ?
Dobre markowe philips xtreme h7 w soczewkach świecą tak jak te okrojone z mocy ksenony... a jak do soczewki włożysz retrofity to ksenony mogą się schować...
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja akurat mam jednego na żarówkach drugiego na bi-xenonie więc mogę coś powiedzieć.
Wiadomo jest to xenon 25W ale różnica w stosunku do H7 jest znacząca.
Rozkład światła jest idealny w stosunku do żarówki, barwa światła wnosi swoje no i strumień świetlny jest 2000lm vs. 1500lm dla H7 więc świeci poprostu lepiej.
Można też przyjąć że używając za dnia DRL, xenony przeżyją samochód.
Nie wiem ile $$$ sobie życzą ale pewno mowa o sporych pieniądzach. Ja miałem xenony w serii wiec nie miałem dylematu, ale grubych pieniędzy bym nie dał, żarówka też da radę. Chyba że ktoś po nocach jeździ non-stop.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Niestety żarówka żarnikowa nigdy nie osiągnie parametów xenona, przynajmniej ta homologowana.
Poczytaj regulamin homolgacyjny ECE no.37 i no.99 to zobaczysz że mówimy o innym wymiarze wartości dla żarówki żarnikowej i xenonu.
Oczywiście nie zmienia to faktu że xenon 25W to już nie to samo co 35W. Wiadomo cięcia kosztów. Teraz era LEDów gdzie dochodzą inne + i -
Co do wkładania wyrobów nie homologowanych do reflektorów to wiadomo, każdy na własne ryzyko. W razie "W" (np. wypadek przez oślepienie) robimy sobie kuku.
Podałem konkretny model żarówki. Te h7 co siedzą fabrycznie są ciemne przy niej. Swoje porownanie oparłem na żarówce z górnej polki. Moje spostrzeżenia, jeszcze z czasów mondeo i ustawiania go obok innego z ksenonem tym prawidłowym, dawało do myślenia.
Wszystko zależy co z czym porównamy... a i tak uważa się ze ksenony są lepsze od halogenów i tyle, w znakomitej większości przypadków tak jest i kropka.
Lepszy
Power
Gamoniu
Żarówka będąca w dystrybucji musi spełnić wymogi homologacyjne które definiują jej parametry, inaczej nie może być legalnie sprzedawana. Jakiej firmy by nie była musi mieścić się w widełkach parametrów (np.dla H7 strumień swietlny max.1650lm i xenon D5s 25W max.2300lm). Tutaj widać ile brakuje żarówce do xenona. Zapewne lepsza H7 poprawi parametry fotometryczne reflektora vs. słaba żarówka ale nie o to pyta kolega w wątku.
Swoją drogą porównanie na zaparkowanych obok siebie samochodach, pewnie z różnym stanem odbłyśników, ich ustawieniem itd to żadne porównanie.
Najważniejszy dla komfortu jazy jest rozkład światła, barwa i tu xenon wyprzedza sporo żarówkę żarnikową, choć przewaga zasięgu tak mocno nie powala jak w to było przypadku 35W. Oczywiście mogą być sytuacje że auto z dobrze zaprojektowanym reflektorem i korzystną jego pozycją na samochodzie będzie lepiej świeciło niż słabo zaprojektowany xenon w innym aucie, ale w tym samym aucie to raczej nie możliwe.
Witam Serdecznie,
To mój pierwszy post na tym forum.
Mam nadzieję, że dobry dział/wątek, ale proszę o informację czy kupno używanego tipo ma jakikolwiek sens?
Interesuje mnie kombi, benzyna.
Jak wygląda z trwałością/awaryjnością tych aut?
Czy egzemplarze używane to głównie flota/po-taxi?
Pozdrawiam,
Wszystko zalezy ile masz kasy i czego oczekujesz od auta. W cenie nowki tipo w wersji pop (bieda wersja) kupujesz lounga z praktycznie wszystkim tyle ze uzywane i z przebiegiem okolo 30000 km czyli ledwo dotartym jak dobrze trafisz to jeszcze na gwarancji producenta. Sam zastanawialem sie nad kombi ale skonczylo sie na hb. Roznica w bagazniku to 10 cm. wszystko zalezy co komu jest niezbedne. W hb w porownaniu do stilo bagaznik jest gigantyczny Problemem jest znalezienie auta dobrego. Flotowki mozna kupic w kilku miejscach Reiski Bydgoszcz (chyba tylko hb), Partner Katowice (maja kombi i hb). Osobiscie ogladalem w Katowicach i byly w fajnym stanie jak poszukiwalem swojego. Samochody z pgd i autopunktu to auta po wypozyczalni express. osobiescie jak ogladalem w kilku miejscach to w wielu brakowalo oleju :/
Osobiście swojego bym na chwilę obecną nie chciał sprzedać. Zaprzyjaźniliśmy się zbytnio, służy wiernie, nie stroi fochów (jak ślubna) i można na nim polegać. Nakręcone na dziś 51 tysi
Dzięki za odpowiedzi.
Pytanie właśnie kto sprzedaje Fiata, na przykład, po 2 latach lub z przebiegiem 16 tys.
Ja oczekuję od samochodu przede wszystkim niezawodności i komfortu samochodu rodzinnego.
Pytanie kolejne czy Tipo wytrzyma 10 lat eksploatacji?
I pytanie kolejne czy lepiej nowe Tipo czy używany Auris lub Cee'd (wszystko w kombi) w cenie 50 tys. za używane?
Cena okazyjna nie była, takie auta są w cenie jeśli są tego warte z tego trzeba sobie zdawać sprawę. W sumie z pół roku przeglądałem ogłoszenia, także to nie jest tak że bez problemu można kupić 2-3 letnie Tipo od pierwszego właściciela. Godzinę po wystawieniu dzwoniłem już zrezygnowany, bo wcześniej z 2 szt. mi tak uciekły że za późno zauważyłem ogłoszenie. Szybki telefon, wstępne rozeznanie i na drugi dzień rano wsiadłem w auto i pojechałem po Tipo ~500km w jedną stronę. W moim przypadku Pani zamarzył się suv po prostu.
To jest forum Fiata, więc raczej możesz się spodziewać odpowiedzi.
Czy Tipo wytrzyma 10 lat eksploatacji - pewnie część wytrzyma a część nie wytrzyma. Zależy jak kto samochód użytkuje. To samo się tyczy aut innych marek.
Witam wszystkich.
Chciałbym zasięgnąć opinii co do zakupu tipo. Moja opcja to HB z w miarę dobrym wyposażeniem i rozsądnym przebiegiem. Budżet ok 40 tys.
Z tego co obserwuje idzie znaleźć auto w tej cenie jednak zdaje sobie sprawę ze o t-jet 120km mogę pomarzyć lub dołożyć jeszcze 10 tys.
W grę wchodzi silnik podstawowy benzyna 1.4 95km, ale też widziałem ogłoszenia aut z silnikiem 1.3 m-jet.
Aktualnie posiadam pełnoletniego peugeota 307 hdi 90km. Rocznie robię niewiele 4-5 tys km i pytanie czy skusić się na tego 1.3 czy dać sobie spokój i lepiej brać benzynę i mieć święty spokój z turbiną itd. Jaka wersje silnikowa byście mi doradzili ???? I na co mam zwracać uwagę w przypadku zakupu tipo.
Z góry dziękuje za odpowiedzi