Giulia jest od 124k aktualnie, czyli jakieś 3x Tipo
Wielkość wnętrza nie ma dla mnie dużego znaczenia, bagażnik też nie. Focus mk3 jest ciasny w środku i ma bodajże 340l bagażnika, ale dla mojej rodziny 2+1, gdzie przez 90% czasu jeździ 1 osoba jest jak najbardziej ok, a na wakacje do Grecji też dojechał. Generalnie kupiłbym kolejnego Focusa w Dieslu, ale mk4 jest droższy o 15k od poprzedniej generacji, a dodatkowo żadnego benzynowego czterocylindrowca nie mają(2.3 nie liczę), a z tymi 3-cylindrami to bywa różnie.
Dzięki za cenne uwagi, jestem zaskoczony tak negatywnymi opiniami na temat Giulietty, spodziewałem się po niej dużo lepszych materiałów we wnętrzu niż w Tipo, które, gdy oglądałem wersję Pop, były delikatnie mówiąc średnie. Gdy będę oglądał Alfę zwrócę na to uwagę.
Leon wygląda bardzo fajnie, jeździ przyzwoicie, chociaż do Focusa mu daleko, ale ma 1 problem - silnik, który stosunkowo dużo pali - ok. 7,5l(przy tej samej jeździe Focus TDCi palił około 5,5l, a Bravo Tjet 9l), a którego nie można zagazować. Miałem go przez 3 miesiące do testów i był bardzo przyjemny. Dodatkowo Giulietta i Leon schodzą z rynku, co spowoduje większą utratę wartości. Dlatego faworytem wydaje się Tipo.
Czy idzie kupić Tipo 1.4 T Jet w wersji Pop w granicach 50k, czy te ceny, które są na stocku Fiata są ostateczne? Aktualnie zaczynają się od 53900.