Pojawiły się cenniki Tipo po lifcie. https://cenniki.fiat.pl/fiat
Tanio już było.
Pojawiły się cenniki Tipo po lifcie. https://cenniki.fiat.pl/fiat
Tanio już było.
kurcze, strasznie ta cena wygląda no ale nie ma się co dziwić - wszystko podrożało a auta przede wszystkim.
pomyśleć, że w lipcu 2018 kupiłem na nocy fiata popa hb 1.4 95 za 46 500... te czasy już nie wrócą, a to tylko 2,5 roku temu
Nowe auta drożeją zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ekspertów np.najtańszy Duster nie kosztuje 39900 zł tylko 47900zł i w tej cenie jest silnik 1,0 Tce 91KM,brak klimy,koła zapasowego...
Trzeba dla sprawiedliwości zauważyć, że teraz będzie 5 lat gwarancji. To jest różnica.
Dłuższa gwarancja większe dojenie na przeglądach.
Bo piniondz zarówno USD, EUR jak i PLN itp. drukuje się pełną parą. Inflacja to cena jaką wszyscy zapłacą za spokój spoleczny tu i teraz i iluzję tego że rządy nas ratują przed skutkami covidu. Taka bomba z opóźnionym zapłonem. Właśnie zamiast kupować nowe auto kupiłem działkę ale nie wiem może parę tipków schodzącej generacji by warto, może lepsza stopa zwrotu . Do tego dochodzi dążenie unii do zbawienia ziemi przed CO2 i zmuszenie ludzi do korzystania z elektryków przez kary na emisję spalinówek już wliczane w ceny. Już widzę te stacje ładowania pod każdym blokiem w PL. A ponieważ 2 dni temu nasz wódz podpisał kolejny pakiet eliminujący w praktyce węgiel z produkcji energii (albo jej cenywyjebane w kosmos) to piękna perspektywa się szykuje.
Z każdą generacją samochód musi być nafaszerowany coraz większą ilością systemów bezpieczeństwa, a silniki muszą spełniać coraz bardziej absurdalne normy ekologiczne. Za wszystko oczywiście zapłaci nabywca. Kolejne dotacje z Unii, jak choćby te ustalone wczoraj, to przecież nie darowizny z kieszeni Merkel i Macrona, tylko pożyczki, które będziemy wszyscy spłacać - w cenie samochodu, benzyny, prądu itd.
Na plus nowego Tipo - zachowane zegary analogowe. Szkoda, że na przednim grillu nie zostało logo Fiata, mnie się akurat to czerwone bardzo podoba.
I jeszcze zauważyłem, że wersja podstawowa czyli Tipo Classic nie będzie miał systemu Start Stop? W specyfikacji jest umieszczony znak -. Dziwne, to chyba już jest obowiązkowy system.
Ostatnio edytowane przez Obłomow ; 12-12-2020 o 11:58
w nowym są analogowe zegary nadal? Znaczek czerwony został na tylnej klapie.
cyfrowe tylko w najwyzszych wersjach. tak samo jak tablet 10.25". Chyba ze na zamowienie. Swoja droga ciekawe czy da sie plug&play zmienic tablet.
Zegary za dopłatą a znaczek chyba nowy ma być. Przejrzałem pobieżnie cennik. Ładowarka indukcyjna 700 zł. Ktoś chyba z konia spadł [emoji23]
Przeliczyłem sobie zamówienie dokładnie tego co mam obecnie (oczywiście tylko silnik 1l ) w nowej budzie z uwzględnieniem rabatu jaki wówczas (2017r. dostałem) i wyszło mi ok 7 rys. różnicy (zapłaciłem 67 tysi, teraz zapłaciłbym ok 74 tys.). Mało, czy dużo? dla mnie sporo jeżeli weźmiemy pod uwagę, że silnik obecnie słabszy.
Co ciekawe obliczyłem sobie, ile to auto w mojej konfiguracji kosztowało by obecnie w starej budzie z silnikiem 1,4 t-jet i wyszło mi ok 1500 zł mniej od wersji 2021 Więc jak bym miał teraz wybierać, to na pewno wybrał bym starą wersję z silnikiem 1,4 t-jet.
I jeszcze jedno... Z cennika wynika, że radio 10 cali jest bez nawigacji, nawigacja jest tylko przy wersji 7 calowej?! Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...
Jak sobie przeczytałem cennik crossa to najbardziej opłacalne - cena/ to co dostaję (przy uwzględnieniu silnika 1l) jak dla mnie jest wersja cross za 84700 zł. Do mojej konfiguracji nic nie muszę dokładać (a dostaję nawet trochę więcej). Wychodzi mi taniej albo tyle samo co wersja LIFE z dołożeniem pakietów do mojej wersji.
A na koniec porównanie do cen tegorocznych suzuki SX4 s-cross w wersji PREMIUM (podobne wyposażenie co wersja Lounge w TIPO) silnik 1.4 BOOSTERJET cennik na ten rok więc uwzględnia zniżki, ale cennik nowego TIPO też jest do zamówień tegorocznych) - BEZ RABATU: napęd na jedną oś 80500 zł ; napęd na 4 koła - 87500 zł (uwzględniając rabat jaki dostałem w Fiacie zapłaciłbym za suzuki 70000 zł za napęd na jedną oś i 76000 za napęd na dwie osie - tylko Suzuki nie daje takich rabatów jak Fiat ). Zakładając, że pewnie z 4 tys. bym dorzucił do wyposażenia to i tak TIPO z silnikiem 1 l wypada za drogo. Zupełnie pomijam marki i takie niewymierne wartości jak marka i jakiś tam prestiż.
Ostatnio edytowane przez pietics ; 12-12-2020 o 17:11
Suzuki to żaden prestiż, to jedna z niewielu marek o niższej renomie od Fiata...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk