Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 86
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    ale ja nawet nie pisze o silniku tylko o całej reszcie. dużo trzyliterowych skrótów a jeździ jak każde inne. nie kwestio uje też różnicy w osiągach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00

    Główną przewagą Giulietty nad Tipo to nawet nie osiągi ale prowadzenie - Mito ma układ kierowniczy i zawieche z Punto, tylko inaczej zestrojone a i tak pewniej się prowadzi niż Tipo. Giulietta ma układ kierowniczy jak w Alfie przystało - bardzo bezpośredni (2,2 obr. , Mito 2,8 obr.) i czuły, dający dobre czucie. Razem z wielowahaczowym zawieszeniem pozwala na wyjątkowo pewne prowadzenie a kręta droga to jej naturalne środowisko.
    Dzięki trybom jazdy w Dynamic Giulietta jest wyjątkowo ostra a układ kierowniczy bardzo ciężki - dlatego do codziennej jazdy Tryb N jest w sam raz. Dzięki temu rozwiązaniu samochód tak szybko się nie nudzi - oczywiście zakładając, że Dynamic będziemy załączać "weekendowo" czy tez w krętej trasie a nie codziennie.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 27-03-2019 o 20:55

  4. #33
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Giulietta ma układ kierowniczy jak w Alfie przystało - bardzo bezpośredni (2,2 obr. , Mito 2,8 obr.) i czuły, dający dobre czucie. Razem z wielowahaczowym zawieszeniem
    no właśnie o tym piszę mówiąc że nerwowo się jeździ. większe przełożenie szybsza reakcja auta (tipo jest nieco wołowate przy nagłych manewrach)ale relaksu przy tej jeździe jakby mniej. wymaga więcej uwagi od kierowcy. Jak wieziesz komplet ludzi w środku + walizkę plecak i wózek w bagażniku to masz gdzieś sportowe doznania. auta do różnych celów

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    no właśnie o tym piszę mówiąc że nerwowo się jeździ. większe przełożenie szybsza reakcja auta (tipo jest nieco wołowate przy nagłych manewrach)ale relaksu przy tej jeździe jakby mniej. wymaga więcej uwagi od kierowcy. Jak wieziesz komplet ludzi w środku + walizkę plecak i wózek w bagażniku to masz gdzieś sportowe doznania. auta do różnych celów
    Do przełożenia szybko się przyzwyczaisz a w trasie jest pełny relaks, bo przy wysokich prędkościach samochód jest stabilny a układ ciężki, nie ma mowy o żadnym pilnowaniu kierownicy. Kierownicy to musiałem pilnować w Bravo ( podobnie u brata w Lancii Delcie III z T-Jet), bo przy nawet wysokich prędkościach układ chodził zdecydowanie zbyt lekko. A nawet mały ruch kierownicą przy dużej prędkości nie może być przypadkowy.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Btw wczoraj kredensem zrobilem na szaro gościa w nowym ceedzie na węźle murckowskim w kato. Kto zna ten wie że tam mega fajny długi łuk z zawijasem). Gość szedł ambitnie do pierwszego zacieśnienia się zakrętu . Myślę że zapas przyczepności jeszcze był. A tamten kierownik chyba jeszcze auta nie czuł bo nówka sztuka. Ale chyba ten zawias w tipo nie jest taki ostatni choć tak jak pisałem szybki manewr lewo-prawo=zwrotność liaza z przyczepą. Przez to kiedyś potrąciłem kota, alfą bym go ominął.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Btw wczoraj kredensem zrobilem na szaro gościa w nowym ceedzie na węźle murckowskim w kato. Kto zna ten wie że tam mega fajny długi łuk z zawijasem). Gość szedł ambitnie do pierwszego zacieśnienia się zakrętu . Myślę że zapas przyczepności jeszcze był. A tamten kierownik chyba jeszcze auta nie czuł bo nówka sztuka. Ale chyba ten zawias w tipo nie jest taki ostatni choć tak jak pisałem szybki manewr lewo-prawo=zwrotność liaza z przyczepą. Przez to kiedyś potrąciłem kota, alfą bym go ominął.
    Ale chyba nie zakręt mistrzów?

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  8. #37
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Ale chyba nie zakręt mistrzów?

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    W drugą stronę, na sosnowiec
    Szary83 lubi to.

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ale chyba ten zawias w tipo nie jest taki ostatni choć tak jak pisałem szybki manewr lewo-prawo=zwrotność liaza z przyczepą. Przez to kiedyś potrąciłem kota, alfą bym go ominął.
    Załatwiłeś kota ale są sytuacje niosące dużo większe konsekwencje. Jak jeździłem zastępczą Aroną miałem niemiłą przygodę w nocy na trasie, gość lawetą zajął 2/3 pasa bo mu nawaliła i do tego doszedł do wniosku, że zgasi światła. Jak zbliżałem się do niego z prędkością około 100 km/h mijały mnie akurat samochody, które mocno oślepiały i zobaczyłem go bardzo późno, szybka decyzja że próbuję go ominąć na 3 ciego i gwałtowny manewr. Całe szczęście, że Seat Arona jak na crossovera jest sztywny i ma dość szybki, pewny układ kierowniczy, dzięki czemu udało mi się ominąć tył lawety dosłownie o centymetry. Jeśli jechałbym czymś gorzej prowadzącym się to zabiłbym człowieka, bo jak się okazało debil grzebał z przodu w silniku pod maską - aż strach pomyśleć.... Pozostaje mieć nadzieję, że Tipo nie prowadzi się gorzej od takiego Seata, który jakby nie patrzeć jest wyżej zawieszony.
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 02-04-2019 o 14:51

  10. #39
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Załatwiłeś kota ale są sytuacje niosące dużo większe konsekwencje. Jak jeździłem zastępczą Aroną miałem niemiłą przygodę w nocy na trasie, gość lawetą zajął 2/3 pasa bo mu nawaliła i do tego doszedł do wniosku, że zgasi światła. Jak zbliżałem się do niego z prędkością około 100 km/h mijały mnie akurat samochody, które mocno oślepiały i zobaczyłem go bardzo późno, szybka decyzja że próbuję go ominąć na 3 ciego i gwałtowny manewr. Całe szczęście, że Seat Arona jak na crossovera jest sztywny i ma dość szybki, pewny układ kierowniczy, dzięki czemu udało mi się ominąć tył lawety dosłownie o centymetry. Jeśli jechałbym czymś gorzej prowadzącym się to zabiłbym człowieka, bo jak się okazało debil grzebał z przodu w silniku pod maską - aż strach pomyśleć.... Pozostaje mieć nadzieję, że Tipo nie prowadzi się gorzej od takiego Seata, który jakby nie patrzeć jest wyżej zawieszony.
    Z tym dobrym prowadzeniem się arony to nie przesadzajmy . to się odbija jak piłeczka tenisowa przy nagłych manewrach. Nawet aktywne zawieszenie pomaga niewiele.
    Każdy cm prześwitu więcej i wyższy środek ciężkości ma swoje konsekwencje. Dlatego też tipo nie będzie się prowadziło jak alfa a arona nawet jak tipo mimo że twardsza.
    Polecam mój ulubiony kanał:
    https://www.youtube.com/watch?v=_SIvJHFdNu0
    Już przy 74 km w aronie na łosiu tylne koło w górze. Widać jak ostro reaguje esp powodujące właśnie efekt "piłeczki".
    W tipo widać wołowatość układu kierowniczego ale bardziej stąpa po ziemi i jest dużo mniej restrykcyjne działanie esp, szkoda że wzięli do testu diesle z cięższym przodem.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-04-2019 o 15:22

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Napisałem, że prowadzi się dobrze jak na crossovera. Do Tipo go nie porównywałem, bo nie jeździłem Fiatem w zakrętach ani w trasie. Dobrze słyszeć, że Tipo jest stabilniejsze


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #41
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Dla mnie Tipo na zakrętach jest pewniejsze od Bravo II. Przy prędkościach autostradowych z kolei Bravo było stabilniejsze.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Te stwierdzenie mnie zaniepokoiło. W czym Bravo było stabilniejsze ? Bo chyba nie w układzie kierowniczym.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #43
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    ja nie narzekam na stabilność w żadnych warunkach. tipo ma wieksza chyba powierzchnie boczną jest z tyłu "napakowany" wiec może być wrażliwszy na wiatr ale ja tego nie odczułem choć czytam o tym od dawna. 150 na blacie jest w chwile (to wzgledne , idzie jak przecinak i tylko zdrowy rozsądek każe zwolnić. nad tylną osią mam kilkadziesiat kg więcej w postaci butli z lpg to może mieć znaczenie
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-04-2019 o 21:21

  15. #44
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Te stwierdzenie mnie zaniepokoiło. W czym Bravo było stabilniejsze ? Bo chyba nie w układzie kierowniczym.
    Nie ma się czym niepokoić. Po prostu przy dużych prędkościach pewniej się prowadzi od Tipo, tak po prostu. Być może takiemu odczuciu sprzyjał ciężki silnik 1.9 MJ w Bravo.

    Co do układu kierowniczego, to w sumie nie odczułem jakichś zasadniczych różnic. Natomiast zdecydowanie wolę ten z Octavi II niż z Fiatów.

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Zasadniczych różnic w układzie kierowniczym nie będzie, bo to pewnie te same układy ale w Tipo jest na pewno inaczej zestrojony. W Bravo II był zdecydowanie za lekki co najbardziej irytowało w trasie. Już w mojej Lancii , która jest młodszym modelem , stawia zdecydowanie większy opór przy dużych prędkościach. Mam nadzieję, że w Tipo nie będzie gorzej - na mieście bez Citi kierownica chodziła zdecydowanie ciężej niż w Bravo.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet 120KM spalanie
    Napisany przez danielo91 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 182
    Ostatni post: 12-08-2023, 08:59
  2. Filtr powietrza TIPO 1,4 120KM
    Napisany przez barfor_tipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 02-11-2020, 11:22
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Jaka instalacja LPG do 1,4 T-jet 120km, Tipo
    Napisany przez Levvy na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2018, 21:54
  5. [auto na części] Fiat Stilo Abarth 2.4 170KM 5drzwi na części
    Napisany przez MTW na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-01-2017, 22:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-120km-18-czy-guiletta-170km-00-a-44118

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl