Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 86
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A najlepiej się przejechać. Może się okazać że "dobrze prowadzące się auto" wytrząsa plomby z zębów itp. Nie każde auto na co dzień musi być sportowe i odwrotnie. W Giulietcie nie ma aż takich skrajności ale warto samemu sprawdzić. Na pewno będzie miała jedną zaletę - odmulony pedał gazu w trybie D



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Tylko radzę się przejechać w kolejności:
    1. Tipo
    2. Alfa.

    Zawsze najpierw "gorsze". Wprawdzie mała szansa że autor tematu nigdy nie jechał Alfą siostry, ale zawsze wsiadając najpierw do premium odczuwa się potem niesmak po przesiadce na coś przeciętnego. Wiem po sobie, że jeśli najpierw bym się*przejechał Alfą a potem Tipo to pewnie mógłbym mieć zaburzoną ocenę.

  4. #18
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    zawsze wsiadając najpierw do premium odczuwa się potem niesmak po przesiadce na coś przeciętnego.
    Kiedyś Giulietta bardzo mi się podobała, ale jakiś czas temu wsiadłem sobie do niej w salonie, przy okazji przeglądu Tipka. To była jakaś podstawowa wersja. Wewnątrz dużo plastiku, podobnej jakości do tego w Tipo, niektóre elementy wprost identyczne (np. klamki) i do tego odczuwalnie mniej miejsca. Dla mnie to Giulietta jest dużym rozczarowaniem. Dopiero Giulia sprawia wyraźnie lepsze wrażenie, ale tu już zupełnie inna kategoria cenowa.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Giulietta ma dość komfortowe zawieszenie, nie ma co porównywać z Mito, chyba że jest sportowy zawias, wtedy na mieście może być średnio.
    T-Jet także w normalnym trybie ma "ostrą" reakcje na gaz. Pamiętajmy, że Mito bazowało głównie na technologii Fiata i tylko zostało zestrojone przez Alfę. Giulietta to technologia Alfy z niektórymi podzespołami Fiata - a to różnica.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Akurat układ napędowy giulietty w wersji bazowej 120 KM jest przeszczepiony ze starszych bravo/gp. fakt że nowa płyta (zachodzę w głowę jak się opłacało wymyślić płytę tylko do jednego modelu) i tylny zawias.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    To jedyna benzyna przeniesiona bezpośrednio z Fiata bez modyfikacji. Jako podstawowy silnik ma to sens. Gaz jest jednak inaczej zestrojony niż w Fiacie i do tego 3 tryby jazdy. Do tego totalnie inny układ kierowniczy i zmieniony zawias = radość z prowadzenia.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #22
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Trzy tryby jazdy w praktyce g... dają. D jest do jazdy tamte to zamulacze. Układ kierowniczy taki sam z innym softem który bym określił jako nerwowy a w trybie D po prostu niewygodny. 170 KM też się inaczej odpycha ale to kosztuje i jak kolega szuka lpg to chyba kasę trochę liczy. Lepsze fotele, fajniejsze zegary mimo ze wyswietlacz skromniejszy i ogólnie więcej stylu we wnętrzu. Nie jest to auto wygodniejsze ani praktyczniejsze ale nie każdy szuka dupnego bagażnika itp. No ale to alfa, mam sentyment jak wyjdzie nowa to akurat tipo sie zestarzeje...

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Trzy tryby jazdy w praktyce g... dają.
    Dla Ciebie dają to co napisałeś, u mnie jest całkiem inaczej - nie wyobrażam sobie mojego auta bez tego, a po okrojeniu to usunęli. Tak, potwierdzam, że są FIAT-y z przełącznikiem trybów jazdy.
    MultiAir 140KM w trybie Sport jest praktycznie nie do jazdy po mieście, ale poza bajka, jednak trzeba pamiętać, że ESP zadziała z opóźnieniem, a i wspomaganie kierownicy z dużo mniejszą siłą, ale nie jest niewygodny. Tryb zmulony, czyli Auto, nadaje się do kapeluszniczej jazdy, a All Weather inaczej dozuje moc niż auto i ustawia większą czułość ESP.

    Podsumowując. Jednemu się nie podoba, innemu wręcz przeciwnie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-03-2019 o 08:40

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Ja miałem podobny dylemat, bo znalazłem też w salonie Giuliettę, która cenowo mi pasowała. Natomiast dla mnie liczy się przestrzeń we wnętrzu i bagażnik - i na tym polu alfa przegrała z kretesem. Gdybym nie miał dzieci - to bym pewnie kupił Alfę. Ale dla rodziny 2 + 2 to jednak Tipo ma więcej zalet. Szczególnie bagażnik robi wrażenie w Tipo. Oglądałem różne samochody i w tej klasie nie bardzo jest konkurencja jeśli brać pod uwagę kufer. Poza tym Tipo do dość zgrabny kompakt i radzi sobie dobrze i w mieście i na trasie. Mi nic więcej nie potrzeba.

    Natomiast taka używana Giulietta z pewnej ręki jest kusząca.
    kammar lubi to.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    46
    Postów
    456
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Potwierdzam kolegi zdanie. Przestrzeń w tipo jest spora w porównaniu do innych marek tej klasy. Dla rodziny tylko Tipo.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dla Ciebie dają to co napisałeś, u mnie jest całkiem inaczej - nie wyobrażam sobie mojego auta bez tego, a po okrojeniu to usunęli. Tak, potwierdzam, że są FIAT-y z przełącznikiem trybów jazdy.
    MultiAir 140KM w trybie Sport jest praktycznie nie do jazdy po mieście, ale poza bajka, jednak trzeba pamiętać, że ESP zadziała z opóźnieniem, a i wspomaganie kierownicy z dużo mniejszą siłą, ale nie jest niewygodny. Tryb zmulony, czyli Auto, nadaje się do kapeluszniczej jazdy, a All Weather inaczej dozuje moc niż auto i ustawia większą czułość ESP.

    Podsumowując. Jednemu się nie podoba, innemu wręcz przeciwnie.
    Prónowałem te niuanse działania ESP znaleźć w mito przez 9 lat ale bez rezultatu . no może w zimie na d przy buksowaniu kół później ujmował gazu. Reasumując to są akurat pierdoły ale ktoś kto nie miał da się ponieść magii marketingu. Niektórzy nawet po przełączeniu na D odczuwali inne przełożenia skrzyni i nastawy zawieszenia bo tak pisało.mimo tego że mieli skrzynię w manualu i zwykłe amory . najbardziej odczuwalna jest reakcja na gaz i siła wspomagania ale jak już kiedyś pisałem szkoda że nie można ustawić tego niezależnie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-03-2019 o 11:59

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Prónowałem te niuanse działania ESP znaleźć w mito przez 9 lat ale bez rezultatu .
    Cóż, przez te kilka lat trochę się zmieniło, mi trzy lata zabawy z pokrętłem miną w maju - nie narzekam.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Reasumując to są akurat pierdoły ale ktoś kto nie miał da się ponieść magii marketingu.
    W moim przypadku było w standardzie, żaden marketing. Do tego używam, spełnia swoją rolę w moim przypadku.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Niektórzy nawet po przełączeniu na D odczuwali inne przełożenia skrzyni i nastawy zawieszenia bo tak pisało.mimo tego że mieli skrzynię w manualu i zwykłe amory
    Niektórzy to nie ja. Robiłem różne próby i z manuala automat mi nie wyszedł, o zawieszeniu w instrukcji też nic niema, więc tym bardziej nie odczuwam zmiany jego charakterystyki

    To, że w 9 letnim Mito było tak, a nie inaczej, nie musi oznaczać, że w nowszych jest tak samo.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jadąc w trybie SPORT (DYNAMIC) w mieście ,gdzie co 250 m są światła jest mordęgą -tutaj selektor jazdy jest przydatny . W innym przypadku naturalnym selektorem byłaby automatyczna skrzynia lub inne przełożenie biegu 1go .

  15. #29
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W moim przypadku było w standardzie, żaden marketing. Do tego używam, spełnia swoją rolę w moim przypadku.


    Niektórzy to nie ja. Robiłem różne próby i z manuala automat mi nie wyszedł, o zawieszeniu w instrukcji też nic niema, więc tym bardziej nie odczuwam zmiany jego charakterystyki

    To, że w 9 letnim Mito było tak, a nie inaczej, nie musi oznaczać, że w nowszych jest tak samo.
    Też miałem w standardzie ale marketing dostrzegam. Taki opis tam wisi:
    Alfa Romeo z unikalnym systemem Alfa DNA z „przyciskiem na zimę” w standardzie. - Informacje prasowe - Biuro Prasowe FCA Poland .
    Tyle rzeczy w tym aucie miałem (i było prekursorem tego co dziś jest w innych fiatach) a jeździło jak każde inne .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-03-2019 o 16:46

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Marx30 - tryby w Mito wolnossącym są źle skalibrowane, bo w Natural niepotrzebnie zamula i tak słaby silnik. Weź jednak pod uwagę, że w 1,4 TB 155KM jest już lepiej, choć w Natural nieco brakuje dobrej reakcji na gaz a w Giulietcie 170KM poprawili to i już jest bajka, w Natural jeździ i tak lepiej niż Tipo TB 120 i jest fajnie podczas codziennej eksploatacji. W Dynamic Giulietta jest ostra prawie jak hothatch i sprawia wrażenie mocniejszej niż w rzeczywistości.
    Najśmieszniejsze jest to, że podczas normalnej jazdy 170 konna Giulietta będzie oszczędniejsza niż Tipo 120 KM - dłuższe przełożenia skrzyni i system Multiair robi swoje.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet 120KM spalanie
    Napisany przez danielo91 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 182
    Ostatni post: 12-08-2023, 09:59
  2. Filtr powietrza TIPO 1,4 120KM
    Napisany przez barfor_tipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 02-11-2020, 12:22
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 20:40
  4. Jaka instalacja LPG do 1,4 T-jet 120km, Tipo
    Napisany przez Levvy na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2018, 22:54
  5. [auto na części] Fiat Stilo Abarth 2.4 170KM 5drzwi na części
    Napisany przez MTW na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-01-2017, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-120km-18-czy-guiletta-170km-00-a-44118

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl