Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 86
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00  

  1. #61
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    CzytajÄ…c odpowiedĹş Schnappi raczej nie widzÄ™ poparcia Twojego stwierdzenia "zamieniĹ‚ stryjek siekierkÄ™ na kijek", to jest Twoje zdanie a nie autora wypowiedzi. KaĹźdy ma swoje zdanie, zarÄ‚Å‚wno Ty jak i Schnappi
    Po prostu kolega sie pociesza, że ma w nowym aucie ma duzy bagażnik a Alfa była ciasna... Wystarczy, że wybierze się w dłuższą trasę i zabraknie mu 50 KM mocy, na krętej drodze bedzie brakować mu pewnego ukladu kierowniczego i sztywniejszego zawiasu... Nowy samochód to zawsze nowe wrażenia i fajne poczucie nowości ale jak przesiadamy się z mocniejszego samochodu na słabszy i do tego o gorszych walorach jezdnych, to po roku czy dwóch będziemy zaraz myśleć o zmianie na coś z wyższej pólki.
    Być może potrzeba była na kombi i ok, tylko po co psioczyĆ na Alfę jak Fiacik się do niej nie umywa
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 14-04-2019 o 12:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    City działa do 30km/h , póżniej dezaktywacja
    Ale ja nawet stając w miejscu i kręcąc kierą nie czuje roznicy z city czy bez... chodzi lekko i tak i tak...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ale ja nawet stając w miejscu i kręcąc kierą nie czuje roznicy z city czy bez... chodzi lekko i tak i tak...
    czas do serwisu chyba

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Być może potrzeba była na kombi i ok, tylko po co psioczyĆ na Alfę jak Fiacik się do niej nie umywa
    oj tam , sam przesiadłem się z alf na fiaty , i nie jest tak źle , są nawet plusy hehe : tańsze naprawy (jako mechanik sam robie ) , mniej awaryjne auta

  5. #64
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ale ja nawet stając w miejscu i kręcąc kierą nie czuje roznicy z city czy bez... chodzi lekko i tak i tak...
    U mnie czuć różnicę, niewielką ale czuć.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Po prostu kolega sie pociesza, że ma w nowym aucie ma duzy bagażnik a Alfa była ciasna... Wystarczy, że wybierze się w dłuższą trasę i zabraknie mu 50 KM mocy, na krętej drodze bedzie brakować mu pewnego ukladu kierowniczego i sztywniejszego zawiasu... Nowy samochód to zawsze nowe wrażenia i fajne poczucie nowości ale jak przesiadamy się z mocniejszego samochodu na słabszy i do tego o gorszych walorach jezdnych, to po roku czy dwóch będziemy zaraz myśleć o zmianie na coś z wyższej pólki.
    Być może potrzeba była na kombi i ok, tylko po co psioczyĆ na Alfę jak Fiacik się do niej nie umywa
    Coraz bardziej jestem przekonany że nie jeździłeś ani jednym ani drugim. Tym kredensem na krętej drodze zwykle muszę zwalniać za innymi mimo że nie jestem samobójcą. Rzadko gdzie na codzień mam okazję wykorzystać te "bidne" 120 KM. Po prostu większość ludzi nie traktuje drogi jak tor a chce z kompletem plomb w zębach dotrzeć do celu, mieć gdzie pierdolnąć telefon i portfel jak wsiądzie do auta, przewieźć kilka dużych toreb i grubą ciotkę z tyłu. Ale Ok też mi się alfa podobała że taka zwrotna itp. coś za coś.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 14-04-2019 o 21:29

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Ja mam dokładnie takie same wrażenie, że Giuliettą nie jeździłeś zbyt wiele. Ja wymagam więcej od samochodu niż tylko przewiezienie z punktu A do B, jak wyjadę w trasę lubię mieć przyjemność z prowadzenia, dlatego tak doceniam Alfy.
    Akurat Giuliettę znam bardzo dobrze, jeździłem wszystkimi wersjami benzynowymi a MA 170 KM zrobiłem kilka przyjemnych tras. Swego czasu miałem dobre porównanie do Bravo Sport 150KM. Tipo jeździłem tylko na jazdach próbnych ale przy Bravo to ponton, bo tamten miał obniżone i sztywniejsze zawieszenie. Pomimo tego z Alfą na krętej drodze i tak nie miał szans.
    To prawda, że do codziennej jazdy Tipo jest wystarczający. Jeśli jednak chcesz przycisnąć powyżej 4 tys. obrotów to już puchnie a MA 170KM dopiero zaczyna najlepiej ciągnąć. Wiesz, że masz rezerwę mocy i masz z tego przyjemność.
    Dzięki DNA Alfa dobrze spisuje w codziennym użytkowaniu ale potrafi też dawać radość, przy tym nie pali więcej ani nie jest bardziej awaryjna. Jak ktoś nie musi mieć SW to jest dobra alternatywa dla droższych wersji Tipo.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #67
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Ja mam dokładnie takie same wrażenie, że Giuliettą nie jeździłeś zbyt wiele. Ja wymagam więcej od samochodu niż tylko przewiezienie z punktu A do B, jak wyjadę w trasę lubię mieć przyjemność z prowadzenia, dlatego tak doceniam Alfy.
    Akurat Giuliettę znam bardzo dobrze, jeździłem wszystkimi wersjami benzynowymi a MA 170 KM zrobiłem kilka przyjemnych tras. Swego czasu miałem dobre porównanie do Bravo Sport 150KM. Tipo jeździłem tylko na jazdach próbnych ale przy Bravo to ponton, bo tamten miał obniżone i sztywniejsze zawieszenie. Pomimo tego z Alfą na krętej drodze i tak nie miał szans.
    To prawda, że do codziennej jazdy Tipo jest wystarczający. Jeśli jednak chcesz przycisnąć powyżej 4 tys. obrotów to już puchnie a MA 170KM dopiero zaczyna najlepiej ciągnąć. Wiesz, że masz rezerwę mocy i masz z tego przyjemność.
    Dzięki DNA Alfa dobrze spisuje w codziennym użytkowaniu ale potrafi też dawać radość, przy tym nie pali więcej ani nie jest bardziej awaryjna. Jak ktoś nie musi mieć SW to jest dobra alternatywa dla droższych wersji Tipo.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Wymagasz wiele a jeździsz Ypsilonką? No proszę cię. Tipo puchnie przy 4 tys? a kto normalny na co dzień jeździ na takich obrotach. Nie neguję fajniejszej stylistyki w wielu miejscach, tego że 170 KM jest lepsze niż 120 ale bez przesady. Kręta droga, zapas mocy wszystko to fajne ale na codzień to potrzebne mi są inne rzeczy. Tak samo jak na codzień nie potrzebuję 20cm prześwitu i 4x4 w suvie tak tym bardziej zahaczania zderzakiem o każdy krawężnik, twardego zawiasu i niezbyt praktycznego wnętrza. A DNA to zbędny gadżet dający klientowi złudną możliwość wyboru ( no bo np. po chuj zamulać silnik).I wracając do tematu gdy miałbym wybierać mięcy 9 letnim autem a nowym wybrałbym nowe z tych dwóch. Innymi słowy obrazowo mówiąc: wolę nowe siedzenie z plastikowej alcantary niż wypierdzianą przez 9 lat ecoskórę.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-04-2019 o 00:00
    nightingale79 lubi to.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ale ja nawet stając w miejscu i kręcąc kierą nie czuje roznicy z city czy bez... chodzi lekko i tak i tak...
    Też miałem ten problem ...nie czułem różnicy ... z city czy bez kiera chodzi lekko wiec .... postanowiłem pokręcić na postoju najmniejszym palcem i ... poczułem różnicę co prawda niewielką ale jednak ...city działa :-D

  10. #69
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    U mnie czuć różnicę, niewielką ale czuć.
    Może jest tak mała żenię zauważam...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    postanowiłem pokręcić na postoju najmniejszym palcem
    Zrobię i ja jest najmniejszego palca...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    czas do serwisu chyba
    Czas ale ze stykającymi końcówkami. Na wymioty mnie zbiera jak pomyśle o ASO. Ostatnio zajechałem bo chciałem aby na bieżąco podpięli i zobaczyli czemu check swieci. Nic nie podłączyli, na auto nie spojrzeli a nasłuchałem się ze wszystkie filtry trzeba co10k zmieniać bo w Polsce nie ma dobrego gazu nigdzie... nosz kurna jakby tylko lpg zapalało checka...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Wymagasz wiele a jeździsz Ypsilonką? No proszę cię.
    Lancia to typowe wozidełko po mieście, służy mi do tego samego co podstawowe Tipo dla wielu z naszego forum. Nie mam co do niej żadnych wymagań - ma mało palić i się nie psuć. W przypadku drugiego samochodu wymagania mam już dużo wyższe - ma dawać trochę radości z jazdy i być bardziej praktyczne i przyjemne w trasie.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A DNA to zbędny gadżet dający klientowi złudną możliwość wyboru ( no bo np. po chuj zamulać silnik).
    Pisałem, że w mocnych wersjach DNA pozwala zrobić tryb Dynamic maksymalnie ostry - tak ustawiony "jedyny tryb do jazdy" byłby bardzo niewygodny w mieście a dla niektórych kierowców (np. kobiet) także w innych warunkach.
    W Bravo II Sport był przycisk SPORT,coś podobnego do Dynamic tylko mniej rozbudowany. Lubiłem go używać w weekendowe przejażdżki ale na co dzień był wyłączony - trzeba było za bardzo pilnować gazu na mieście no i spalanie od razu skakało o 1-2 litry.
    Podobny system jest teraz w modelach Abartha.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    I wracając do tematu gdy miałbym wybierać mięcy 9 letnim autem a nowym wybrałbym nowe z tych dwóch. Innymi słowy obrazowo mówiąc: wolę nowe siedzenie z plastikowej alcantary niż wypierdzianą przez 9 lat ecoskórę.
    Uściślając - W tipo półskóra jest eko, w Giulietcie zarówno półskóra jak i pełna skóra posiada wstawki z naturalnej skóry

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Ja wymagam więcej od samochodu niż tylko przewiezienie z punktu A do B, jak wyjadę w trasę lubię mieć przyjemność z prowadzenia, dlatego tak doceniam Alfy.
    Powiem szczerze, że kiedyś też miałem takie podejście, ale w ostatnim czasie bardzo mi się zmieniło. Kiedyś powtarzałem sobie, że nigdy nie kupię na stałe auta poniżej 120-150KM i pojemności 2.0, że auto musi się dobrze prowadzić w zakrętach itp. Teraz powoli stwierdzam, że polskie drogi są tak przeludnione i zatłoczone (a już na pewno śląskie drogi), że może 10% trasy jadę tak jak chcę, a resztę muszę się dostosować do ogólnego rozgardiaszu i innych użytkowników ruchu. Jak kogoś stać np. na dwa auta kupowane wedle "fanaberii" i upodobań a nie z rozsądku, co czemu nie. Ale mnie nie stać. Nie stać mnie na to, żeby wydać np. 30 tys. zł więcej na auto tylko po to żeby mieć te 50KM więcej i trochę fajniejsze zawieszenie. Szkoda mi kasy i nie uzasadnię tego sam przed sobą. Musiałbym na te dodatkowe 30 tys.zł pracować dodatkowe X godzin w roku, a uważam swój czas wolny za cenniejszą rzecz. Nie stać mnie na wydanie 30 tys. zł tylko po to, żeby 3 razy w miesiącu szybciej przyspieszyć i wykorzystać 100% potencjału mocniejszego auta. Może trochę pokręcona logika, ale do mnie przemawia.
    Coraz bardziej stwierdzam, że bardziej zależy mi na względnie tanim i wygodnym przewiezieniu z punktu A do B, bo wsiadając do auta mocnego, które pozwala na zabawę i frajdę najczęściej czułem raczej frustrację z powodu zatłoczenia trasy i niemożności jazdy po swojemu, niż radość z jego użytkowania i swoistej "zabawy" nim, bo po prostu nie ma warunków na wykorzystanie jego możliwości.
    Pomijam już fakt, że trochę się naoglądałem na drodze różnych zdarzeń i coraz częściej stwierdzam, że wolę dojechać 5min później ale w jednym kawałku. Nie mam też już nerwów na wyglądanie policji po krzakach i czajenie się na fotoradary. Coraz bardziej cenię sobie spokojną i bezpieczną jazdę i do tego wystarczy mi 95KM i silniczek 1.4. I nauczyłem się czerpać przyjemność z jazdy spokojnej.

    A może po prostu się starzeję.

    No ale każdy ma swoje zdanie, każdy ma inny portfel, każdy ma inne trasy do pokonania, inny styl i inny gust.
    Ostatnio edytowane przez kammar ; 17-04-2019 o 11:19
    DamianoZaw i Qvadrat lubią to.

  13. #72
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dojrzewasz . I faktycznie na co dzień stoi się w korkach a jak jest kilometr wolnej drogi to święto.uklad jedno auto dla frajdy drugie do normalnej obsługi "potrzeb życiowych" wydaje się być fajny. ale to kosztuje. I jak są nowe i jak są stare. próbowałem miciaka zostawić ale dużo więcej stał niż jeździł a obłużyć go trzeba. Za dużo wysiłku i uwagi to kosztuje a za mało daje w zamian, więc zostały dwa fiaty - oba dupowozy bez polotu :-)Może tandem Mustang-Tipo by się sprawdził lepiej ale na razie zostanie jak jest .Na cieszenie się fajnym autem trzeba też mieć czas. Najlepiej wtedy gdy nie mają go inni bo wtedy drogi puste. A nie że w weekend chesz swoim potworem "po krętych drogach" pośmigać autem które się pewnie prowadzi a tam rzesza ludzi w miniwanach i suvach wlekących się wolniej nawet od tipo.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-04-2019 o 12:48

  14. #73
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Dlatego ja miałem do jazdy użytkowej samochód (najpierw Lanos, potem Lancer, teraz Tipo) a do frajdy miałem Suzuki Intruder VS600 i to mi wystarczało, bo ja już wiekowy jestem i mi nie jest śpieszno czy to samochodem, czy motocyklem, ale jednak opór wiatru (motocykl koniecznie bez szyby) i odbijające się od kasku owady większe i mniejsze to był specyficzny klimat, który pozwalał się odstresować (tym bardziej, że korki mnie nie interesowały, zawsze można było pomiędzy )
    Niestety Suza uległa zniszczeniu i na razie mam zakaz kupowania innej od żony i córeczki

  15. #74
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał kammar Zobacz post
    Teraz powoli stwierdzam, że polskie drogi są tak przeludnione i zatłoczone (a już na pewno śląskie drogi), że może 10% trasy jadę tak jak chcę, a resztę muszę się dostosować do ogólnego rozgardiaszu i innych użytkowników ruchu.
    Z moich doświadczeń, to nawet na tych słynnych "niemieckich autostradach" rzadko da się pocisnąć tak jak człowiek by chciał, a samochód pozwala. Zwykle trafiałem na wściekły ruch i korki.

  16. #75
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Racja Panowie ale osobiście nie wychodzę z założenia że moc silnika jest mi obojętna bo i tak nie ma warunków do jazdy, nie muszę mieć pustej autostrady i itp. Właśnie w takich warunkach drogowych, zwłaszcza na autostradzie zapas mocy jest nieodzowny żeby się "wbić" na lewy pas czasami i itp. Oczywiście można wyjść z założenia że mi się nie spieszy to jadę prawym pasem tak jak wszyscy czyli 90-100km/h. Jakbym się poruszał tylko na miejscu to racja że auto z słabszym silnikiem by mi wystarczyło, ale póki co nie mogę sobie pozwolić żeby posiadać 2 samochody Czasami trzeba wybrać mniejsze zło jak się to mówi.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet 120KM spalanie
    Napisany przez danielo91 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 182
    Ostatni post: 12-08-2023, 09:59
  2. Filtr powietrza TIPO 1,4 120KM
    Napisany przez barfor_tipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 02-11-2020, 12:22
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 20:40
  4. Jaka instalacja LPG do 1,4 T-jet 120km, Tipo
    Napisany przez Levvy na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2018, 22:54
  5. [auto na części] Fiat Stilo Abarth 2.4 170KM 5drzwi na części
    Napisany przez MTW na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-01-2017, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-120km-18-czy-guiletta-170km-00-a-44118

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl