Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 165
Like Tree29lubi to!

Temat: Tipo 1,4 95km czy 120 km szybkie pytanie przed kupnem  

  1. #91
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    T-jet ma 2,5k przy 100
    A dokładnie:
    2470 obr/min przy kołach 205/55R16
    2460 obr/min przy kołach 225/45R17
    2450 obr/min przy kołach 224/40R18
    Szary83 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Szczególarz

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    46
    Postów
    456
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    I Pedant 😃😁

  5. #94
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2019
    Skąd
    Polska
    Postów
    35
    Auto
    tipo 1,4 120km
    Rocznik
    2018
    Miałem kiedyś takie 1,4 77km i nie wspominam jego dobrze. Pod względem awaryjności to był mega udany silnik, 300tys bez problemu przeleciał.Byłem tym autem wszędzie. Dynamika ZEROWA , wyprzedzając autobus liczyłem pasażerów

  6. #95
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    wsiądź do 1.0 16v. dynamika jescze bardziej zerowa elastyczność silnika nie istnieje

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    39
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Ja tylko z obowiązku przypomnę, że jak my wolnossący kupowali swoje tipa, to nawet w ofercie nie było T-jeta. Stąd taki wysyp 95KM,bo w moim przypadku miała być benzyna, a automat dyskwalifikował silnik 1.6. Gdyby w sedanach były t-jety od początku to na pewno bym takiego brał.
    Pozdrawiam
    DamianoZaw lubi to.

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Tak jeszcze wtrącę do tematu bo mi się przypomniało...
    Jestem obecnie zadowolony z mojego 1.4 95KM (i miejmy nadzieję że tak zostanie) i pamiętam że po zakupie cieszyłem się, że jeszcze udało mi się zdobyć wolnossący silnik. W tym sensie, że coraz trudniej spotkać takie auta. Nie raz przez ostatnie kilka lat mówiłem samemu sobie, że jak się uda to będę się rozglądać za "normalnym" autem, bo za kilka lat nie będzie już szans takiego dostać. Zawsze marzyła mi się jakaś Mazda z benzyną 2.0 no ale kwestie finansowe skłoniły mnie jednak do pójścia w stronę Fiata
    sabath21 i jacek2 lubią to.

  9. #98
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    To, że zawsze fajniej jest mieć więcej mocy/momentu niż mniej, to tak straszliwy truizm, że nawet szkoda klawiatury. Z drugiej strony, mój 95-konny potwór wozi mój tyłek głównie po mieście, krajówce, gdzie jest pełno ograniczeń do 70 albo 50km/h, albo kawałku ekspresówki, gdzie bez problemu osiąga 130km/h. Kosztował dobrych kilka kzł mniej niż t-jet, pali wyraźnie mniej niz t-jet.
    Wtopa polega tylko na tym, że ten silnik miał być idealny do gazu, a okazało się że niekoniecznie. Jednak nie mamy też żadnej pewności, że obecnie produkowane t-jety będą dobrze znosiły lpg.
    A kompleksy i stres odreagowuję śmigając rowerem po lesie, a nie ścigając się na światłach z paskami w tedeiku

  10. #99
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    To, że zawsze fajniej jest mieć więcej mocy/momentu niż mniej, to tak straszliwy truizm, że nawet szkoda klawiatury. Z drugiej strony, mój 95-konny potwór wozi mój tyłek głównie po mieście, krajówce, gdzie jest pełno ograniczeń do 70 albo 50km/h, albo kawałku ekspresówki, gdzie bez problemu osiąga 130km/h. Kosztował dobrych kilka kzł mniej niż t-jet, pali wyraźnie mniej niz t-jet.
    Wtopa polega tylko na tym, że ten silnik miał być idealny do gazu, a okazało się że niekoniecznie. Jednak nie mamy też żadnej pewności, że obecnie produkowane t-jety będą dobrze znosiły lpg.
    A kompleksy i stres odreagowuję śmigając rowerem po lesie, a nie ścigając się na światłach z paskami w tedeiku
    Też byłem podobnego zdania póki nie zacząłem jeździć tjet-em. Wcześniej miałem Punto 2 FL w ciągu 4,5roku zrobiłem nim 180kkm 1.2 16v 80KM lpg. W Tipo wyprzedzam bez problemu na 5 biegu z 70km/h bez stresu, Puntem żeby wyprzedzić z podobną dynamika była redukcja do 3 biegu obroty do 5krpm. Już pomijam fakt przy prędkościach powyżej 120km/h. Przy takich prędkościach wolnossące puchnie jeśli chodzi o elastyczność i itp. Ostatnio robiłem taki test, Tipo i Punto tankowane z jednego dystrybutora lpg do pełna. Jazda autostradą z średnią ~120km/h, w porywach przy wyprzedzaniu 160km/h jazda w wietrze i deszczu. Punto 2 na 200km spaliło 1l lpg więcej niż 1.4tjet. Owszem jeżdżąc na miejscu Tipo pali 9-10l/100km lpg, natomiast Punto 2 paliło ~8l/100km lpg. A super oszczędnie nie jeżdżę. Niestety w PL autostrad jest tyle co kot napłakał. Jeżdżąc krajówkami gdzie masz 1 pas ruchu, zapas mocy jest nieodzowny jak dla mnie przy wyprzedzaniu nawet traktora który jedzie ~40-50km/h a coraz więcej takich jeździ [nie mylić z C330 czy C360]. Od zawsze byłem zwolennikiem lpg, po prostu jeśli mogę jeździć taniej to po co mam przepłacać. Zlewam takich co się na...ierdalają z takich jak ja że mnie "nie stać" na PB do auta. Moje $ moja sprawa, jak taki będzie mi tankował auto PB to będzie miał prawo głosu. pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 04-04-2019 o 15:52

  11. #100
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    wsiądź do 1.0 16v. dynamika jescze bardziej zerowa elastyczność silnika nie istnieje
    Jakie 1.0 16v ? Fiat mial taki silnik?

  12. #101
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    nie o skodzinie pisze lub yarisce

  13. #102
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jeżdżąc krajówkami gdzie masz 1 pas ruchu, zapas mocy jest nieodzowny jak dla mnie przy wyprzedzaniu nawet traktora który jedzie ~40-50km/h
    A to jest taka próba racjonalizacji wydania kasy na fajniejszy silnik. Mądrość ludowa mówi, że więcej mocy to bezpieczniejsze wyprzedzania. Prawda jest taka, że mając ten zapas mocy, jesteśmy bardziej skłonni do ryzykownych manewrów i bezpieczniej wcale nie jest (ubezpieczyciele dysponują stosownymi statystykami i stosują je np. do wyliczania składek OC). Oczywiście każdy tu powie, że "ja jestem rozważnym kierowcą i mnie to nie dotyczy". Tak, jasne.
    Żebym nie wyszedł na zrzędę, to jeszcze napiszę, że przejechałem w życiu co najmniej kilkanaście kkm z 6-cylindrowym silnikiem i >300KM mocy (wszystkie silniki dostępne w tipo to przy tym takie same śmieszne popierdółki). Jak kiedyś mnie będzie stać, to sobie takie coś kupię i też będę żonę przekonywał, że to wyłącznie dla bezpieczeństwa

    I jeszcze coś. Moja często pokonywana trasa to kawałek ekspresówki, krajówka i kawałek miasta, w sumie 65km, które spokojnie, raczej defensywnie jadąc pokonuję w ok. 50 minut. Jadąc znacznie ostrzej (bo zaspałem i spieszy mi się), może bez bardzo drastycznego łamania przepisów, ale wyprzedzając wszystko, co jestem w stanie wyprzedzić, potrafię z tego urwać nie więcej niż 5 minut (!), za to spalając znacznie więcej benzyny. Bardzo często też różnych młodych gniewnych, którzy wyprzedzili mnie na trasie, doganiam potem na pierwszych światłach...
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 05-04-2019 o 00:31
    brylancik13 i kammar lubią to.

  14. #103
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    A to jest taka próba racjonalizacji wydania kasy na fajniejszy silnik. Mądrość ludowa mówi, że więcej mocy to bezpieczniejsze wyprzedzania. Prawda jest taka, że mając ten zapas mocy, jesteśmy bardziej skłonni do ryzykownych manewrów i bezpieczniej wcale nie jest (ubezpieczyciele dysponują stosownymi statystykami i stosują je np. do wyliczania składek OC). Oczywiście każdy tu powie, że "ja jestem rozważnym kierowcą i mnie to nie dotyczy". Tak, jasne.
    Dla Ciebie każdy kto ma mocniejszy silnik od Ciebie to na drodze frustrat i degenerat wychodzi na to. Mi korona z głowy nie spadnie jak auto mi spali 2l lpg więcej od takiego N/A 1.4 95KM. Jak potrzebuje to wyprzedzam, a nie szukam odcinka prostego jak pas startowy. Poza tym sam przyznałeś rację że pod lpg ten silnik średnio się nadaje w obecnym wydaniu, dochodzi problem z poborem oleju i itp. Może Twój nie pali oleju, ale ja tam nikomu na bagnet nie zaglądam i nie sprawdzam na bieżąco czy coś dolał czy nie dolał. Po prostu wybierając wersję kombi wyszedłem z założenia że z osiągami nie chce się cofać w stosunku do Punto 2 1.2 16v. Po prostu wybrałem silnik który póki co nie sprawia problemów z zasilaniem lpg, a jego jedyny minus to większe zużycie paliwa. I wybierając 1.4tjet składki większej nie zapłaciłem za OC, zapłaciłem mniej niż za Punto 2 w skali roku. pozdrawiam

  15. #104
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    A to jest taka próba racjonalizacji wydania kasy na fajniejszy silnik. Mądrość ludowa mówi, że więcej mocy to bezpieczniejsze wyprzedzania. Prawda jest taka, że mając ten zapas mocy, jesteśmy bardziej skłonni do ryzykownych manewrów i bezpieczniej wcale nie jest (ubezpieczyciele dysponują stosownymi statystykami i stosują je np. do wyliczania składek OC). Oczywiście każdy tu powie, że "ja jestem rozważnym kierowcą i mnie to nie dotyczy". Tak, jasne.
    Żebym nie wyszedł na zrzędę, to jeszcze napiszę, że przejechałem w życiu co najmniej kilkanaście kkm z 6-cylindrowym silnikiem i >300KM mocy (wszystkie silniki dostępne w tipo to przy tym takie same śmieszne popierdółki). Jak kiedyś mnie będzie stać, to sobie takie coś kupię i też będę żonę przekonywał, że to wyłącznie dla bezpieczeństwa

    I jeszcze coś. Moja często pokonywana trasa to kawałek ekspresówki, krajówka i kawałek miasta, w sumie 65km, które spokojnie, raczej defensywnie jadąc pokonuję w ok. 50 minut. Jadąc znacznie ostrzej (bo zaspałem i spieszy mi się), może bez bardzo drastycznego łamania przepisów, ale wyprzedzając wszystko, co jestem w stanie wyprzedzić, potrafię z tego urwać nie więcej niż 5 minut (!), za to spalając znacznie więcej benzyny. Bardzo często też różnych młodych gniewnych, którzy wyprzedzili mnie na trasie, doganiam potem na pierwszych światłach...
    Wiesz, to jest takie samo uzasadnianie sobie, że nie potrzebuję większej mocy, jak tłumaczenia tych, co tej mocy potrzebują. Tak że, niech każdy jeździ czy może i się z tego cieczy

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    140
    Auto
    Tipo SW S-Design 120KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Wiesz, to jest takie samo uzasadnianie sobie, że nie potrzebuję większej mocy, jak tłumaczenia tych, co tej mocy potrzebują. Tak że, niech każdy jeździ czy może i się z tego cieczy [emoji2]
    Powiem Wam, że jeździłem kilka lat temu oplem Vectra 1.6 100km i jadąc na wczasy musiałem pożyczyć Punto z 2010 roku (silnik 75km albo coś koło tego) i niestety ale nie da się oszukać nikogo - prawda jest taka że jak w mieście nie było problemu to w trasie aby tira wyprzedzić to musiałem mieć kilometr prostej [emoji14] Vectra tego problemu nie miała.. Wg mnie te 100 koni z groszem to minimum jak ktoś też czasami robi trasy. Jak tylko raz dwa w roku na wakacje to nie potrzebuje bo przeboleje ten wyjazd..
    No i nie oszukujmy się ale 120 km to nie jest też rakieta więc nie mówimy o niebezpieczeństwie bo to stwarzają ludzie czy to służbową Fabią co ma też 80km czy np BMW które ma 300 kucy.. ale niestety w trasie potrzebny jest silnik który bez problemu może wyprzedzić bądź wykonać manewr w nagłej sytuacji..


 
Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzeżenie przed kupnem Cromy z Olx.pl
    Napisany przez Cinek1 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2018, 11:37
  2. Kilka pytań przed kupnem
    Napisany przez leszekomega na forum Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 10-12-2017, 14:34
  3. Bravo 2 1.9 8V 120KM - kilka pytań przed kupnem
    Napisany przez szuwar333 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-06-2017, 01:13
  4. Prośba o opinię przed kupnem CROMA
    Napisany przez Szary na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2015, 15:59
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-06-2013, 16:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-1-4-95km-czy-120-km-szybkie-pytanie-przed-kupnem-44179

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl