Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 31 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Taki sam fetysz jak manualne lusterka, obieg powietrza i regulacja reflektorow na linke, mechaniczna blokada rodzicielska czy manualna regulacja lędźwiowa. Bierze sie to z oszczednosci i tyle.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Uważaj, bo wywołasz kolejną wojnę religijną Oczywiście, są lepsze. Jednak z moich doświadczeń w poprzednim samochodzie (bębny z tyłu): przez ponad 160kkm co przegląd majster do nich zaglądał (jakieś czyszczenie, smarowanie, w ramach standardowego zakresu czynności) i raz został wymieniony cieknący cylinderek. Tyle (i o ile wiem, nowy właściciel nadal jeździ na fabrycznym zestawie). Zatem upierdliwość serwisowania o której niektórzy piszą mam gdzieś (mój majster też nie narzekał). W przypadku alufelg, tarcze ładniej wyglądają - to mam jeszcze głębiej gdzieś
    Patrzyłeś jak to robił? Ciekawe czy nie ściemniał że coś w ogóle robił z bębnami bo u taty cylinderek wylał po sporo ponad 500k a nic nigdy nie było przedmuchiwane, smarowane czy konserwowanie w bębnie itp. tylko jak się całkiem okładzina ścierna wytarła ale przy wymianie to ciężko nie wywalić pyłu bo by nawet mogły nie wejść nowe

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    502
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    W grande Punto po 9 latach i przebiegu 120 tyś.km dopiero mechanik dotykał bębny bo na badaniu wyszło,że jedna strona gorzej hamuje.Dlatego wcale się nie martwię,że mam bębny z tyłu.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Ja w poprzednim aucie (Renault Thalia II) też miałem bębny z tyłu, razem z moim ojcem przejechaliśmy nim przeszło 120000, przy mniej więcej 100000 chciałem nawet z ostrożności zrobić wymianę (jak się dowiedziałem, że on nigdy z tym nie robił), ale ponoć się tak coś zapiekło, że zaprzyjaźniony mechanik nie wyrażał entuzjazmu dla przeprowadzenia wymiany - powiedział, że musiałby to chyba młotkiem zdejmować i nie może zagwarantować, że czegoś przypadkiem nie rozwali przy okazji, a skoro hamulce dobrze hamują, to po co ruszać. Tak też zrobiłem, przez kolejnych 20000 nie było żadnych problemów. Za to tarczowe hamulce z przodu zapiekały się kilka razy, tłoczki nie cofały, komplet trzeba było robić znacznie częściej niż przewidywał producent...
    Mam nadzieję, że w Tipo będzie podobnie jeśli chodzi o bębny z tyłu, życzyłbym sobie mniejszych problemów z przodem

  6. #50
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Patrzyłeś jak to robił? Ciekawe czy nie ściemniał że coś w ogóle robił z bębnami
    Nie sądzę. Gość jest sprawdzony i bardzo pedantyczny. Kiedyś patrzyłem mu na ręce przy robocie, ale od jakiegoś czasu dałem sobie z tym spokój. Zostawiam kluczyki i wychodzę. Jedyna wada to ceny - prawie jak w ASO....

  7. #51
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jakiez te tarcze ładniej wyglądające i lepiej hamujące są be... no nie do pomyślenia... no to Fiat wyszedł na przeciw szukającym oszczędności wszędzie, nie dość, ze auto z bębnami jest tańsze w zakupie to jeszcze tańsze w utrzymaniu bo parwie nic nie trzeba z tym robić :-) no brawo Fiat!

    PS: i tak wole tarcze :-D
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Ja też wolałbym tarcze, ale skoro nie mam żadnego wpływu na to, że w budżetowym sedanie ich nie dali, to przynajmniej staram się dostrzec pozytywne strony tego rozwiązania.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Ja w poprzednim aucie szczęki wymieniłem po 135tys km. Z pewnością są bardziej trwałe i mechanik kiedyś tłumaczył mi, że do małych samochodów to nie jest wcale takie złe rozwiązanie.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja ostatnio miałem awaryjne hamowanie w mojej 500L ze 130 do 0 na autostradzie (zagapiłem się że jest korek). eLka ma z tyłu bębny. I zahamował bez problemów, tylko awaryjne się włączyły same :-) Jak dla mnie, jeśli skuteczność jest wystarczająca, to bębny są równie dobre jak tarcze, a mniej trzeba się nimi przejmować. Jedyne co to gorzej alufelgi wyglądają - bo ruda zaczyna się pojawiać na bębnie. Będę musiał niedługo podmalować bębny na czarno :-)

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    W motocyklach z bębnem z tyłu jest gorzej bo nie masz wspomagania i mocno musisz nogą nacisnąć przy ostrym hamowaniu ale w aucie wielkiej różnicy jak chodzi o hamowanie nie widzę (ale na rowerze jezdzę, więc może mam mocne nogi Trzeba tylko pamiętać, żeby w górach hamować silnikiem i powinno być dobrze nawet w upały Przy takich mocach silnika trzeba się postarać, żeby przegrzać bębny na płaskim.

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2018
    Skąd
    Ostróda
    Wiek
    34
    Postów
    36
    Auto
    VW Golf Plus 1.9 TDI
    Rocznik
    2007
    Tarcze od bebnow nie sa chyba duzo drozsze, wiec taka oszczednosc tez jest dziwna. Gdzies czytalem, ze nie ma jakis oslon od amortyzatorow z przodu, ponoc smieszna oszczednosc,a w Indiach juz to montuja. To samo ktos pisal o wariatorze chyba, brak obudowy ? Dziwi taka polityka...

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    Warmia
    Postów
    84
    Auto
    Panda?
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    ......Jak dla mnie, jeśli skuteczność jest wystarczająca, to bębny są równie dobre jak tarcze, a mniej trzeba się nimi przejmować. ....
    gorzej jak np u mnie w pandzie wymieniłem bębny, szczęki i dalej słabo hamuje - trza wymienić dwa pierdolniki przy silniku gdzie jedna sztuka to ponad 500zł, ręczny jest brzytwa a nożny lipa. Wyłożyć do starego auta ponad 1000zł za części + wymiana to trochę lipa. W nowszych modelach ponoć tego już nie ma.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    W grande Punto po 9 latach i przebiegu 120 tyś.km dopiero mechanik dotykał bębny bo na badaniu wyszło,że jedna strona gorzej hamuje.Dlatego wcale się nie martwię,że mam bębny z tyłu.
    Widzisz, w Kropku bębny przedmuchuję co 15tyś (sporo pyłu wylatuje), szczególnie, że nie ma problemu aby je ściągnąć (łożysko w piaście). Jakiś czas temu robiłem większą rozpierduchę, bo wymieniałem linki ręcznego - pancerze pogniły i lewa linka blokowała się. Guma na pancerzach praktycznie nie istniała.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Ja w poprzednim aucie szczęki wymieniłem po 135tys km. Z pewnością są bardziej trwałe i mechanik kiedyś tłumaczył mi, że do małych samochodów to nie jest wcale takie złe rozwiązanie.
    Tu nie chodzi o trwałość, a siłę z jaką hamuje tył, jakieś 20% tego co przód. Przy tarczach z tyłu w pincecie mam tak samo "upaprane" felgi jak w GP z bębnami z tyłu, czyli bez pyłu z klocków. Z przodu przy tarczach w obu felgi usyfione pyłem.

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Masz rację. Siła hamowania jest inna. Przy oryginalnych klockach w 500L łatwo się usuwa pył z felg w porównaniu z poprzednimi samochodami. Niestety stale, nawet przy +30stC i przejechaniu 13kkm, piszczą 🙁

  16. #60
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tu nie chodzi o trwałość, a siłę z jaką hamuje tył, jakieś 20% tego co przód. Przy tarczach z tyłu w pincecie mam tak samo "upaprane" felgi jak w GP z bębnami z tyłu, czyli bez pyłu z klocków. Z przodu przy tarczach w obu felgi usyfione pyłem.
    Czy nie jest tak, że trzeba regulować jak na przeglądzie wyjdzie na którymś kole za duża różnica? 20% to dość sporo, pamiętam że chyba w Nissanie mi wyszło kilkanaście i facet na przeglądzie kazał jechać do mechanika.


 
Strona 4 z 31 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 13:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 20:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-05-2015, 00:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 15:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl