Czyli sugerujecie ich wymianę ? Nie są drogie
Ostatnio edytowane przez kjk ; 10-07-2019 o 19:44
Na skręconych kołach powinno się dać dojść dłonią po omacku do łączenia łączników. Wtedy obejmujesz dłonią przegub łącznika i sprawdzasz czy jest wyczuwalny luz, a druga osoba kręci kołem kierownicy. Nieraz tak sprawdzałem końcówki drążków kierowniczych, zwłaszcza jak jest alufelga z dużymi wycięciami wtedy dostęp do samych końcówek jest bezproblemowy.
Ale powtórzę, że i ASO i mechanicy ze stacji diagnostycznej sprawdzili i łączniki. Zatem musieli zrobić to o czym piszesz Steyr. Nie przypuszczam aby nie zauważyli jakiegoś luzu.
miałem identyczne odgłosy w moim poprzednim samochodzie - fabia 3. nagrywałem, dokumentowałem, zgłaszałem. w końcu po pół roku przegadywania się aso wymieniło mi całą kolumnę kierowniczą, stuki pochodziły z silnika wspomagania.
mocno się zdziwię, jeśli u Ciebie to coś innego - dokładnie w taki sam sposób wywoływałem te stuki.
Mihauu tylko u mnie występują dwa odgłosy. Jeden jest nagrany na filmie z yt przy kręceniu kierownicą w lewo, drugi dźwięk powstaje podczas zmiany biegów z 1 i 2 przy naciskaniu sprzęgła ale ostatnio też jest słyszalny podczas przejazdu po nierównościach.
Koledzy z forum sugerowali w przypadku 2 dźwięku łączniki stabilizatora ale ASO sprawdzali 2 razy i stacja diagnostyczna raz zatem i ASO i stacja nie zauważyli uszkodzenia łączników?
Co do dźwięku kierownicy jadę we wtorek na ustalenie przyczyny do ASO chodź stacja już wydała opinie jak wyżej.
W Tipo tez juz byly przypadki wymiany silnika wspomagania z powodu na stuki przy kręceniu kierą. Ja obstawiam to. Jesli dzwieki typowo slyszysz w kabinie to jestem prawie pewny, chyba ze dochodza z podwozia czy z komory silnika to inna bajka
Uszkodzona listwa daje znaki przy jeździe po nierównościach. Jeżeli wtedy jest cisza, to wątpliwe, że jest uszkodzona.
tedy,
Co do stukow ze sprzegla przy zmianie z 1 na 2 itp -> u mnje tez to wystepuje, czas ami ale wystepuje. W fabii3 takie samo stukanie mialem - chodzilem z tym do aso, pokazywali mi inne auta demo, polazywali nawet dokument serwisowy ze te odglosy to normalna praca sprzegla a stuki spowodowane sa praca jesli dobrze pamietam jakiegos wysprzeglika? W kazdym razie w tipo ten oglos tez mam i dalem sobie z tym spokoj
Co do stukow z kierownicy -> tu stuki czuc ewidentnie w kabinie, w fabii3 stuki nioslo po kolumnie kierownicy, tak jak bylo wspominane - po wymianie silnika wspomagania (w fabii3 wymienili cala kolumne kierownicy ale wiazalo sie to z kompletnym demontarzem deski) zadnych stukow na postoju juz nie bylo
Co do stukow podczas jazdy/skretu/jazdy po nierownosciach -> w fabii3 nagminnie padaly poduszki silnika i skrzyni, srednio co 10k byla do wymiany jedna albo druga, widzialem w aso jak wyglada nowa a jak zurzyta (sparciala guma).
Odroznilbym stuki ze sprzegla od stukow z kuerownicy/podczas jazdy na nierownosciach. To drugie moze byc spowodowane albo wspomaganjem albo poduszkami albo lacznikami.
Dzieki temu ze podobne odglosy przerabialem w fabii3 dalej sobie juz z tym spokoj, ze sprzeglem nic nie zeobie, laczniki jak beda luzne to wiadomo ze aso, jak bedzie stukac na postoju kuerownica to do aso ze wspomaganjem. W tipo mam 15k i poki co odlogsow zadnych nie mam poza jedyni z lacznikow ktore ustaly po wymianie.
Zobacz sobie , podobna sytuacja https://www.youtube.com/watch?v=O6FC48WUPwQ
To łączniki stabilizatora. Na podnośniku sprawdzali i nic. Wyjechałem przed bramę i też takie szybkie ruchy kierownica zrobiłem i wołam tego pana. Pokazałem mu. Od razu stwierdził że to łącznik. Wymienili dwa na raz. Dźwięku już nie ma.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Dobra jak podjadę do ASO poproszę o wymianę łączników. Zobaczymy co zrobią
hej ja to miałem (jak wspomniał Brylancik13) - tu masz film jak to u mnie wyglądało:
U mnie wymienili "wałek kierowniczy dół" i problem zniknął( tak mam w papierach wpisane, Poznań Gorzysława jakby co to robili) - a z tego co mówili po diagnozie to winny był silniczek wspomagania jakiś.
Dla przypomnienia u mnie było najpierw tylko stuk na jedną stronę, z czasem na obie. Uwaga, jak pojechałe do ASO to efektu nie było i "miszcz" już zacierał ręce , ale się zorientowałem że maja płytki w holu gdzie oglądał auto a akurat padało - po wyjechaniu na asfalt natychmiast stuki wróciły, więc potrzebny jest opór w razie czego do prezentacji (dlatego też łatwiej to zaobserwować podczas postoju niż jazdy).
Kolego CAC (dobrze, że nie CYC) dzięki za filmik - mam dokładnie to samo jak na Twoim filmie i rzeczywiście jak auto stało na parkingu to odgłos był słyszalny natomiast jak wjechali na halę gdzie są płytki stwierdzili, że stuk ustał bo auto się "ułożyło" choć u mnie stwierdzili "delikatne luzy" na lewej listwie.
Ale dogadałem się z chłopakami z ASO i za 120pln wymienią mi łączniki stabilizatora (hałas przy ruszaniu i naciśnięciu sprzęgła) oraz jak już pojadę z łącznikami zapytam się o owy silniczek i ten wałek kierowniczy. Pytanie tylko czy owy wałek kierowniczy dół i silniczek wspomagania mają coś wspólnego abym na idiotę nie wyszedł w ASO??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak jadę po kocich łbach to nie słychać - może rzeczywście jest to ten element o którym pisze Kolega CAC? Jak myślisz?
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear