Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910
Posty od 136 do 146 z 146
Like Tree11lubi to!

Temat: Ogłosy z układu kierowniczego  

  1. #136
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie było nigdy na to akcji serwisowej. Jak ktoś miał upór i naciskał na serwis to udawało sie to wymienić w ramach gwarancji.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ja wymieniałem kolumnę ale ja miałem przedłużoną gwarancję na 5 lat, ale najciekawsze było to, że ASO najpierw wymieniło mi całą maglownicę i jak stwierdzili, że to nic nie dało dopiero wymienili kolumnę. A mówiłem Panom z ASO co jest nie tak bo zrobiłem rozeznanie na forum. Uparli się więc mam dwie wymienione rzeczy zamiast jednej.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  4. #138
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    8
    Auto
    Lancia Ypsilon 1.2 8v , Fiat 500L Trekking 1.4 t-jet
    Rocznik
    2004, 2015
    Trochę odgrzebię temat, co prawda u mnie dotyczy 500L, ale widzę że wspomaganie podobne do tego w Tipo. Mam taki problem, że podczas jazdy w trasie kierownica blokuje się. Przy delikatnej korekcie toru jazdy trzeba pokonać lekki opór i dopiero następuje skręt. Kierownica działa skokowo.
    Na zgaszonym silniku również czuć to skokowe działanie przy próbie skręcania kierownicy.
    Zacząłem szukać przyczyny , odkręciłem drazek kierowniczy pod nogami , żeby
    wyeliminować przekładnie. Na odkręconym drążku ten sam objaw.
    Dobrałem się do silniczka wspomagania. Wykręciłem go , objaw nadal ten sam bez silniczka. Wygląda na zatarcie lub jakąś usterkę wewnątrz przekladni.
    Miał ktoś podobny temat ?
    Przerabiałem już stuki wspomagania w Lancii , ale tam problemem było sprzegiełko na silniczku.
    Pytanie , czy jak zamontuje nowe wspomaganie kompletne to muszę wykonać jakąś kalibracje ?

  5. #139
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    214
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Czy jak kręcisz z ,,normalną" prędkością to również są te przeskoki?, czy tylko jak obracasz kierownica bardzo powoli?

  6. #140
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    8
    Auto
    Lancia Ypsilon 1.2 8v , Fiat 500L Trekking 1.4 t-jet
    Rocznik
    2004, 2015
    Dokładniej opisując problem to przeskok jest na początku ruchu kierownica. Jak kręcisz cały czas to kierownica zachowuje się normalnie. Dopiero gdy ja zatrzymasz w jakiejś pozycji i chcesz wykonać ruch to czuć opór , po pokonaniu tego oporu kierownica przeskakuje i później już działa normalnie do momentu zatrzymania.
    Szczegolnie jest to uciążliwe w trasie , bo nie jest się w stanie wykonywać małych korekt toru jazdy, bo pojawią się ten opór ( zablokowanie kierownicy ), który musisz pokonać większą sila, żeby skręcić.

  7. #141
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2023
    Skąd
    powiat radomski
    Postów
    3
    Auto
    Peugeot 206 1.1
    Rocznik
    2004
    Bardziej wygląda to na problem ze wspomaganiem kierownicy niż z przekładnią kierowniczą.
    Pytanie jeszcze, kiedy zdarzają się te przeskoki - jeśli tylko +/- kilku stopni od środkowej pozycji kierownicy lub jakimś określonym kącie skrętu kół, to jeszcze można podejrzewać jakiś problem z przekładnią.
    Ewentualnie sprawdzić zbieżność.

    Może mała podpowiedź: czytając opinie z neta zauważyłem, że podobne zachowanie układu kierowniczego zauważa wielu posiadaczy Suzuki, bodajże w modelach Grand Vitara i chyba też SX-4 S-Cross i Baleno. Tam ponoć problemem jest elektryczne wspomaganie kierownicy, dokładniej soft sterujący pracą układu. Problem występuje najczęściej podczas szybszej jazdy i właśnie takich drobnych korektach toru jazdy.
    Ostatnio edytowane przez Hazel ; 14-02-2024 o 00:40

  8. #142
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    214
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Pracuje w zakładzie co produkuje elektryczne wspomagania, co prawda nie do Fiata (a mało brakowało), ale wszystkie kolumny działają bardzo podobnie.
    Jutro podpytam z czego mogą być takie objawy.

    Przy szybszej jeździe wspomaganie jest odłączane, więc raczej nie to. Prędzej wygląda to na problem z przekładnią ślimakowa lub sensorem kąta.

  9. #143
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    8
    Auto
    Lancia Ypsilon 1.2 8v , Fiat 500L Trekking 1.4 t-jet
    Rocznik
    2004, 2015
    obraz_2024-02-20_124102170.png

    Rzecz w tym, że kierownica zachowuje się tak również na wyłączonym silniku. Odkręciłem silnik wspomagania i objaw dalej występuje.
    Wydaje mi się, że przyczyną może być łożysko na wałku kierownicy w zaznaczonym miejscu na zdjęciu. Z tego co widzę tam jest łożysko kulkowe.
    Podczas pokonywania oporu dźwięk dochodzi właśnie jak pod samą kierownicą.
    Może dziś uda mi się rozebrać osłonę kierownicy od spodu i zobaczyć czy są tam wyczuwalne drgania podczas kręcenia.

    Hazel, początkowo w lecie działo się tak tylko w pozycji środkowej, teraz w każdej pozycji w jakiej zatrzyma się kierownicę. Zbieżność była ustawiana.
    Ostatnio edytowane przez adi9110 ; 20-02-2024 o 12:48

  10. #144
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    214
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    U nas te łożyska z reguły są zaprasowane zagniotkami na tym aluminiowym odlewie, a na wałku jest seger.
    Generalnie ciężko to wymienić, i żeby wyciągnąć potem wałek przez łożysko (ten który się montuje koło kierownicy) to trzeba mieć taki przyrząd specjalny ( z jednej strony łapiemy za gwint, a z drugiej zapiera się o łożysko). Ważny jest też kąt pomiędzy tym wałkiem i wałkiem z którym się dalej łączy za pomoca wielowypustu.

    Generalnie te łożyska dupy nie urywają, ale też nie chce mi się wierzyć że dają taki opór.
    Pytałem kolegi co rozpatruje reklamacje z rynku i mówi że jeśli to nie maglownica, to najczęściej problem lezy w elektronice.

  11. #145
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2023
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    38
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Ja kupujac swoje używane tipo zauważyłem, że była wymiana całego chyba ukladu wspomagania razem z kierownicą, piszę chyba, bo wszystko jest po niemiecku w książeczce wpisane więc translatorem to tłumaczyłem, tylko dziwi mnie dlaczego było to robione w Niemczech jak samochód był na polskiej rejestracja od nowości

  12. #146
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    8
    Auto
    Lancia Ypsilon 1.2 8v , Fiat 500L Trekking 1.4 t-jet
    Rocznik
    2004, 2015
    Temat ogarnąłem w sobotę. Po demontażu zespołu wspomagania okazało się, że jednak uszkodzenie jest w przekładni wspomagania. Miałem zamówione używane wspomagania , przełożyłem w całości i wszystko hula.
    Załączam filmik jak zachowywała się kierownica podczas obrotu z problemem. Z ciekawości rozkręcę starą przekładnię , żeby zobaczyć co w środku się blokuje.
    Pojawił się natomiast problem, bo po montażu nowego zrobiłem kalibrację czujnika kąta skrętu i osiowanie Proxi w MES , ale nadal po odpaleniu świeci błąd od wspomagania. Wspomaganie działa normalnie, tylko świeci się kontrolka.
    Błąd zapisany C1214 -55 Niewłaściwa konfiguracja poprodukcyjna i w wspomaganiu jest wpisany numer VIN z samochodu zdemontowanego. Po osiowaniu proxi przechodzi wszystko, ale nie nadpisuje numeru VIN w module wspomagania.
    kody fiat.jpg
    https://drive.google.com/file/d/1Vrb...ew?usp=sharing


 
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910

Podobne tematy

  1. Wymiana drążka kierowniczego
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2017, 04:54
  2. Wymiana końcówki drążka kierowniczego
    Napisany przez sallas89 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2012, 17:11
  3. Wymiana drążka kierowniczego PUNTO 1
    Napisany przez daross186 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-01-2012, 18:41
  4. Wymiana drążka kierowniczego PUNTO 1
    Napisany przez daross186 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-01-2012, 12:48
  5. wewnętrzna końcówka drążka kierowniczego????
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-04-2010, 06:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531oglosy-z-ukladu-kierowniczego-449892

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl