Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 21 z 181 PierwszyPierwszy ... 1119202122233171121 ... OstatniOstatni
Posty od 301 do 315 z 2708
Like Tree393lubi to!

Temat: Nie podoba mi się w tipo  

  1. #301
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Postów
    61
    Auto
    Tipo 1.4 sedan lounge
    Rocznik
    2017
    oj tak potwierdzam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #302
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    A mi nie podoba się za bardzo umiejscowienie zbiornika na płyn do spryskiwaczy. Jest on zaraz nad kablem do aku i innym kablem masowym. Wlewając płyn trzeba ardzo uwazac,aby nie lać po tych kablach i po styku masy z karoserią. Chiociaz czasami zdarzy się chlapnąc w te miejsca. Moze to nie będzie miało wpływu na użytkowanie, ale trochę mnie to denerwuje. W Pandzie żony zbiornik jest po stronie pasazera, nie ma tam żadnych kabli, w poprzednim samochodzie jakim był Ford Focus też wlew był jak najdalej od wszelkich kabli.
    marnyd4d lubi to.

  4. #303
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Sempro Zobacz post
    Jest on zaraz nad kablem do aku i innym kablem masowym. Wlewając płyn trzeba ardzo uwazac,aby nie lać po tych kablach i po styku masy z karoserią.
    To musi być sensowne zabezpieczone. Jak jedziesz w ulewie, to woda zasuwa do komory silnika jak dzika, pomimo osłony pod silnikiem :-)

  5. #304
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przecież płyn do sprysków nie dziala korozyjnie a kable są w izolacji, to w czym problem?

  6. #305
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    Na pewno nie działa antykorozyjnie. Tym bardziej ten do spryskiwaczy, który przede wszystkim składa się z wody. Kable może i są w izolacji,ale na pewno nie ta końcowa część masowego przykręcona do karoserii,która jest prawie dokładnie pod wlewem do zbiornika. A poza tym dlaczego ma się lać po kablach nawet tych w izolacji?

  7. #306
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Predzej ruda zażre inne polączenia masowe tam gdzie dotrze sól z zimowych dróg. Btw u mnie tipek prosto z salonu wjezdza do garazu i maluje wszystkie sruby gwinty itp. ktore sa ocynkowane w tym polaczenia masowe + wahacze, mocowania amorów itp. O ile fiat konserwacje blach ma niezla o tyle te elementy zaraz rdzewieja zwykle na spawach i zgrzewach. A ocynku tez jest tyle co kot naplakal. Co nie znaczy ze w innych markach jest lepiej.

  8. #307
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo SW T-Jet/ Albea 1.2 2004
    Rocznik
    2017
    Narazie pojeździłem swoim tipo (Kombiak, 120 KM silnik z turbo) niedużo- około 1500 km. Pewnie jak zrobię dychę to będą inne wrażenia. Na razie wygląda to tak jeżeli chodzi o wady:
    -silnik pali sporo. Trasa (100-120 km/h) to 7 litrów, 6 jak się jedzie po jednojezdniówce poza zabudowanym tak 80-90, wtedy jak najbardziej 6. Po mieście przeciętnie 8,5 nawet do 10 w dużych korkach. Nie jest to jakiś dramat, ale zdecyowanie się różni od "zapewnień" producenta.
    -Bardzo specyficznie jeździ się z turbiną. Albo trzeba się wlec jak melepeta w dolnym zakresie obrotów i zmieniać przy 1500 obrotach biegi osiągając 6 bieg przy 60-70 km/h, albo trzeba nie żałować gazu, wtedy czuć przyjemność z jazdy (oczywiście nie po mieście bo wtedy ma się wrażenie jakby ktoś nas wystrzelił z katapulty). Generalnie samochód bardzo fajny do jazdy poza miastem. Do jazdy po mieście, stania w korkach, parkowania w ciasnych uliczkach za duży i zbyt szybki.
    -to co opisywali koledzy- denerwująca praca skrzyni biegów, jak na nowy samochód to mało precyzyjne prowadzenie drążka skrzyni biegów raczej takie "haczące", a w nówce powinno IMHO wchodzić jak w masło. Przy zmianie biegów stuki puki głośna praca na niższych biegach.
    -efekt turbodziury. Ładnie zaczyna ciągnąć od 1500 obr, wcześniej trochę brakuje mu mocy jeżeli nie da się dużo gazu. Zastanawiam się jak ludzie jeżdżą wynalazkami typu silnik 1.0 z trubiną. Tu 1.4 wolnossący jest trochę za słaby, zresztą jazda próbna jedną i drugą wersją utwierdziła mnie w przekonaniu że trzeba brać turbo, bo po włączeniu klimy i wyjechaniu słabszą wersją na trasę S8 miałem wrażenie że samochód jest bardziej ospały od Albei.
    -Jakość plastików na bokach drzwi.
    -widoczność do tyłu- kompletnie fatalna, ale w sumie to przodem się jeździ więc...
    -praca zawieszenia- miało być bardziej miękkie jest ciut za twarde.
    -niezamykana klapka wlewu paliwa
    -trochę słaba widoczność na przód maski. Ja ledwo coś widzę, żona kompletnie nie wie gdzie samochód się zaczyna.
    -klima chodząca na diabelskim czynniku R-1234yf

    Dla odmiany zalety:
    -dynamika w zakresie obrotów turbo
    -elastyczność samochodów na wyższych biegach. Nie trzeba się modlić przy wyprzedzaniu, dotyka się gazu i momentalnie nawet na 6 biegu z 90-100 robi się 130-140.
    -klimatyzacja a raczej zamrażalnik.
    -cicha praca nawiewu, jeszcze na trójce jest znośny w tle
    -zdecydowanie prezencja zewnętrzna pojazdu- wygląda na klasę wyżej niż jest
    -zaskakuje ilość miejsca w środku, jest limuzyna. Jak żona prowadzi (160 wzrostu) a ja usiądę za nią, to przed kolanami mam "prawie" jak w maybachu 20-30 cm
    -bardzo dobre wyciszenie wnętrza.
    -ogromny bagażnik
    -centralny zamek (w albei nie miałem wybaczcie)
    -progresywne wspomaganie (twardnieje wraz z prędkością)
    -bardzo wygodne fotele
    -intuicyjna obsługa pojazdu

    W sumie z perspektywy czasu żałuję nieco szybko podjętej decyzji, można było ciut zaczekać i wziąć auto z zamówienia a nie brać to co było na stocku w zbliżonej do zapotrzebowania wersji. Byłby tempomat (a to dużo by pomogło w trasie jeżeli chodzi o spalanie), byłyby czujniki cofania (to akurat spróbuję dołożyć). Klimę po gwarancji być może się przerobi na stary czynnik- szkoda że ASO tego nie oferuje. Samochód jest biały- taki miał być, chodzi o nagrzewanie się na słońcu jak i o to że optycznie jest większy w tym kolorze niż by to wynikało z wymiarów. Ogółem zakupu samochodu póki co nie żałuję, choć parę zgrzytów jest, ale mam nadzieję że tak jak Albea przez te 13 lat i 120000 przebiegu nie stanęła ani razu, tak i ten da radę...

  9. #308
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Ikar2680 Zobacz post
    -efekt turbodziury. Ładnie zaczyna ciągnąć od 1500 obr,
    -widoczność do tyłu- kompletnie fatalna, ale w sumie to przodem się jeździ więc...
    -praca zawieszenia- miało być bardziej miękkie jest ciut za twarde.
    -niezamykana klapka wlewu paliwa
    -trochę słaba widoczność na przód maski. Ja ledwo coś widzę, żona kompletnie nie wie gdzie samochód się zaczyna.
    -klima chodząca na diabelskim czynniku R-1234yf

    Dla odmiany zalety:

    -zdecydowanie prezencja zewnętrzna pojazdu- wygląda na klasę wyżej niż jest

    -progresywne wspomaganie (twardnieje wraz z prędkością)
    Ad1. Toż to obroty niewiele różniące się od jałowego
    Ad2. Dla mnie spoko (jeżdzę mito z lufcikiem a nie szyba tylną , tylne szyby boczne to samo)
    Ad3. u każdego wynika z dotychczasowych dośw.
    Ad4. Z centralnym się nie zamyka ? nie wierzę
    Ad5. W żadnym samochodzie nie przypominam sobie żebym widział maskę
    Ad6. Wszystko nowe w EU ma 1234 yf

    Ad7. jak dla mnie wygląd przeciętny ale dzięki bogu że nie kolejne wcielenie 500-tki. Nie kupiłbym
    Ad8. Standard w fiacie od jakichś 10+ lat

  10. #309
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ad4. Z centralnym się nie zamyka ? nie wierzę
    To zacznij wierzyć, bo tak jest nie tylko w Tipo, ale we wszystkich od FCA z wynalazkiem bezkorkowym. Zdarzają się Renegade'y z blokadą centralnego, ale i tak nikt nie wie od czego to zależy (jedni w danej wersji mają, a inni w tej samej już nie).

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ad5. W żadnym samochodzie nie przypominam sobie żebym widział maskę
    Ja z kolei sobie przypominam, po prostu nie trafiłeś na odpowiedni model
    0. Syrena 104.
    1. FIAT 126P
    2. FIAT 125P
    3. Łada.
    4. Polonez.
    5. FIAT UNO
    6. Skoda Octavia.
    7. FIAT 500X/JEEP Renegade.

    Można by jeszcze sporo wymieniać.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Ikar2680 Zobacz post
    Bardzo specyficznie jeździ się z turbiną. Albo trzeba się wlec jak melepeta w dolnym zakresie obrotów i zmieniać przy 1500 obrotach biegi osiągając 6 bieg przy 60-70 km/h, albo trzeba nie żałować gazu, wtedy czuć przyjemność z jazdy (oczywiście nie po mieście bo wtedy ma się wrażenie jakby ktoś nas wystrzelił z katapulty)
    Nie zmieniasz biegów przy 1500, a około 2000, żeby na 6-tce mieć około 70km/h. Zgadza się to, że po zmianie jest 1500. Gdybyś zmieniał przy 1500, to po zmianie miałbyś około 1000, a to już zdrowe dla silnika by nie było, włączając wówczas pałowanie na 6-tce - byłby odgłos wołającego o ratunek silnika + szarpanie itd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-09-2017 o 13:14

  11. #310
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post


    Ja z kolei sobie przypominam, po prostu nie trafiłeś na odpowiedni model



    Nie zmieniasz biegów przy 1500, a około 2000, żeby na 6-tce mieć około 70km/h. Zgadza się to, że po zmianie jest 1500. Gdybyś zmieniał przy 1500, to po zmianie miałbyś około 1000, a to już zdrowe dla silnika by nie było, włączając wówczas pałowanie na 6-tce - byłby odgłos wołającego o ratunek silnika + szarpanie itd.
    Widać za nisko siedzę . Na dodatek kmpletnie mi to nigdy nie przeszkadzało.

    Tak czy inaczej ciśnięcie auta na niskich obrotach nawet jesli ma ten moment na dole to rzeźnia dla układu tłokowo korbowego.
    Turbo daje pewne możliwości ale obciążenia jednostkowe nie służą silnikowi

  12. #311
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tak czy inaczej ciśnięcie auta na niskich obrotach nawet jesli ma ten moment na dole to rzeźnia dla układu tłokowo korbowego.
    Turbo daje pewne możliwości ale obciążenia jednostkowe nie służą silnikowi
    Wszystko zależy od sytuacji drogowej i silnika. Jednak nie należy schodzić poniżej 1500obr. (wyłączam sytuację toczenia się w korku na pierwszym biegu). Łatwo wyczuć moment, w którym silnik mówi, że jest mu źle. Mam na myśli MA i T-JET'a. Są też wolnossaki, które również pracują w zakresie obrotów 1500-2100 przy prędkościach do 100km/h.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-09-2017 o 16:03

  13. #312
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2017
    Skąd
    s-c
    Postów
    7
    Auto
    tipo HB 120 gaz
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Wsteczny bieg obok 6. Wolałbym, żeby był obok 1. - sprawniejsze manewrowanie na parkingach.
    Mam w HB wsteczny na jedynce i mi to bardzo przeszkadza. Jak miałem na 6. to z wstecznego na 1 robiłem 1 ruch, teraz 2 i to zmieniając zwrot. To wydłuża czas zmiany biegu. Przy wyjeździe tyłem na ruchliwą drogę ma to znaczenie aby szybko ruszyć do przodu.

  14. #313
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To tylko kwestia wprawy i przyzwyczajenia...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #314
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Średnio podoba mi sie że jak się spryskuje szyby w czasie jazdy to obrzyguje płynem szybę boczną od kierowcy

  16. #315
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    174
    Auto
    Fiat tipo 1.4 95km kombi
    Rocznik
    2017
    Jeżdżę tipo 95km od początku września.nie podoba mi sie brak dynamuki powyżej 100..110km/h ,mam wrazenie ze zawieszenie stuka na nierównosciach,prawa szyba nie podnosi sie automatycznie,trzeba trzymać wcisniety przycisk.miekki lakier~granat metalik.drży kierownica przy predkosci ok100km/h,zauważyłem ze jest duzo ciezarkow na felgach 17.wiec chyba zalozyli felgi które prawdopodobnie powinno sie odrzucic.trzeba również ostroznie wlaczac wsteczny .czasami zgrzyta.ale generalnie jestem zadowolony


 

Podobne tematy

  1. Tempomat w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 347
    Ostatni post: 17-03-2024, 00:13
  2. Tipo SW
    Napisany przez lama na forum Tipo
    Odpowiedzi: 496
    Ostatni post: 26-05-2018, 23:09
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 16:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-353332

duster czy tipo

fiat tipo czy dacia duster

fotel bez regulaci w tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-35333129

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533378

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533336

tipo czy i30

Hyundai i30 a fiat tipo kombifiat tipo prowadzeniefiat tipo tylna wycieraczkalogan vs tipotipo forum wspomaganiehttps:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533322dacia logan czy fiat tipo swfiat tipo czy focusco lepsze fiat tipo czy dacia logansanderosandero czy tipoDacia Duster vs Fiat Tipofiat tipo wspomaganie kierownicyFiat tipo zostawienie swiatelfiat tipo czy hyundai i30https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-35333112https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533331anortyzator fsd fist tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl