Nie tam Marx. Każdy lubi to co ma. Wszędzie się zdarzają wpadki (Toyota i Honda też mają aktualnie mniej lub bardziej poważne problemy z nowymi silnikami). W dyskusję na temat marek się wdawać więcej nie będę, bo nie ma sensu. Wszystko się psuję. Zazwyczaj im droższe tym więcej. Na mnie to już dawno wrażenia nie robi i jest to powszechnie znana wieść.
Ale jak czytam, że komuś komfortowo się jeździ przy 170km/h miękko zestrojonym Fiatem Tipo z jego ograniczeniami konstrukcji zawieszenia na balonach 195/65/15 to mam ubawu po pachy. Chociaż jeden z Panów wspomniał, że przesiadł się świeżo z Poloneza GSI - to tak. Niebo, a ziemia. I tyczy się to większości aut z tej półki cenowej na takich kołach (301/C-Elys/Logan/Lodgy/Astra/Ceed/Elantra) - nie tylko Tipo. Żebym nie był tym czarnym niedobrym charakterem znowu.
Potem ludzie czytają.
Do Tipo SW przesiadłem się z 10 letniego Volvo S40 (2.0D) mając świadomość na co zmieniam (dojrzałem do jazdy żelazem "nieprestiżowym"). dla mnie największym rozczarowaniem jest niestety prowadzenie auta przy prędkościach powyżej 150km/h. Volvo bez problemu 160-170 (tam gdzie można) się jechało bez uczucia że auto zaraz oderwie się od pasa, lub że zaraz podmuch wiatru mnie zdmuchnie na sąsiedni pas.
tipo niestety tej pewności mi nie daje, takie jest MOJE odczucie. Trzeba się z tym po prostu pogodzić i jeździć <140km/h. Do 170 jak ktoś napisał nigdy bym się nie odawarzył rozbujać Tipo.
Bać się nie ma czego. Tylko kwestia tego, że na dłuższą metę bezsens, bo jest męczące w takim aucie w fabrycznej konfiguracji.
FiatPrime He he ,jeśli chodzi o mnie ,to nigdy z taką prędkością nie śmigam ! ,bo po pierwsze jest to nieekonomiczne ,i niebezpieczne ,ja tylko sobie testowałem i napisałem to co napisałem ,przypomnę ;że trzyma tor jazdy , i nie buja ,czyli cały układ kierowniczy się "usztywnia" wraz ze wzrostem prędkości auta ,i to jest normalne w układzie wspomagania . W poldku swoim też tak działa ale w mniejszym stopniu (układ hydrauliczny) , Nawet w pewnym momencie zadałem sobie trud i puściłem na moment kierownicę ,a samochód ,ani na moment nie zboczył z toru .A jeśli chodzi o komfort jazdy przy takiej prędkości 170km/h, to fakt ,z tym silnikiem 1.4 95kM i poziomem hałasu na dłuższą metę nie da się prowadzić ! po prostu jest to męczące !
Ja już prawie postanowiłem i nie popadam w samozachwyt że ten samochód to "luxMalina" i bóg wie jaki jest , i co najmniej za 2 lat ,góra 3 ! sprzedam swojego Typka hehe i liczę na to że przez ten okres Fiat coś nowego wprowadzi z lepszą jednostką napędową (mocniejszą ) ? a jak nie to przesiądę się na coś innego lepszego ? Na dziś nie wybrzydzam , śmigam (na szczęście jeszcze bez awaryjnie ) No i cóż ,pogadamy za 2 lata ludzie
Tutaj zgoda. Układ napędowy Tipo nawet z T-jetem nie jest na długie szybkie trasy. Tutaj w tym porównaniu 5 cylindrowy diesel wygrywa i jego wygłuszenie również (pomijam hałas od nadwozia).
Czasy przejazdu może i podobne ale w tipo trzeba się trochę nasapać.
Zresztą niezależnie od auta na dłuższą trasę jeżdżę w słuchawkach dousznych, to minimalizuje zmęczenie hałasem a przy okazji jak ktoś zadzwoni się przydaje.
Nie ma co rozpamiętywać tych 170 km/h bo to tylko było przez pare sekund i oczywiście z głową, co prawda samo rozpędzanie to dłuższa chwila ale raz mnie tak poniosło ten silnik i to nadwozie według mnie średnio sie nadaje na autostrady, da się jezdzic ale wolniej, a na rynku jest sporo lepszych aut w tym temacie
Raz z ciekawości przejechałem się kawałek w słuchawkach nausznych ale z opcją wygłaszania dźwięków otoczenia...
Cicho jak w elektryku😉. Normalnie powinno byc coś takiego w autach skoro można sztucznie podbijać dźwięk wydechu 😜.
Mimo wszystko nie narzekam na poziom wygłuszenia nawet przy wyższych prędkościach, mimo iż to diesel.
@marx30 W sluchawkach? To bardzo głupie i chyba nawet wbrew przepisom. W aucie masz slyszec co sie dzieje dookoła i nawet jesli korzystasz ze słuchawkowego zestawu do telefonu, masz tylko jedną słuchawke aby nadal słyszeć reszte.
brylancik13.
Co do samej istoty używania słuchawek w aucie nie do końca sie zgodzę. O ile takie na kablu stwarzają realne zagrożenie, czego tłumaczyć chyba nie trzeba, o tyle bezprzewodowe w mojej ocenie są ok. Nie tyle do słuchania muzyki, co do rozmowy. Ja w swoich idealnie słyszę co dzieje sie dookoła mnie.
Nie dajmy s2ie zwariować w drugą stronę jak np Francja, gdzie nawet za używanie słuchawki BT czekać może mandat.
Jak w niecałe 6 godzin robisz trase Katowice-Świnoujście to uniknięcie hałasu od budy staje się ważniejsze niż słyszenie śpiewu ptaszków za oknem. Klaksony słyszę, szum przejeżdżających aut również. To wystarczy. A ogólnie w tipo nie doświadczam wpływu wiatru w jakimś nadzwyczajnym stopniu. Koła 16-tki, HB, Lpg w bagażniku. Naprawde od strony zawieszenia fajnie mi się tym jeździ. Nie za miękko nie za twardo. Może i fiat na rożnych rzeczach oszczędza ale nie ma sytuacji że przez 7 lat produkuje się auto które po prostu może się zapalić (i tak się dzieje) a kosztuje 4 x tyle (vide BMW). To ja pierdole takie luksusy i niezawodność.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-02-2019 o 00:41
No od Ciebie akurat to się nie spodziewałem takiego stronnictwa po stronie użytkowników, a nie producenta! A czy może jednak znaczki mają znaczenie? Fiat to wszystko och/ach i użytkownicy nie umieją używać. A globalnie kilkadziesiąt 5tek się spali i wina producenta? Brak konsekwencji Marx.
Idąc dalej: Skoro jeździsz na trasie w słuchawkach, bo Ci głośno (pomijam kwestię bezpieczeństwa) to czemu kupiłeś tego prestiżowego Fiata? Mogłeś zaoszczędzić i kupić 301/Logana. Jak koniecznie HB to jakiegoś małego HB od Dacii (ch wie jak sie to zwie). Ile kasy Panie do przodu! I tak sobie byś dołożył kamerę, nawigację, bajery.
Strasznie niekonsekwentny jesteś.
Dziękuję za głosy odnośnie rozmiaru felg. Postanowiłem zostać na 16" również w lecie. Z głosów kolegów wynika, że zmiany w sposobie prowadzenia pojazdu przy 17" felgach nie są duże a dochodzi gorsze tłumienie nierówności i zwiększony hałas.
Ze swojej strony dodam jeszcze jedną rzecz która mi się nie podoba - to brak osłon na progach, może ktoś może polecić sprawdzone nakładki na progi do Fiata Tipo SW.