Turcy niech może zostaną przy kebsach bo tuning im nie wychodzi
Turcy niech może zostaną przy kebsach bo tuning im nie wychodzi
Ejjj ale taki dyfuzor
Ale wiocha, ten dyfuzor ma 4 atrapy rakiet?
juz ten drugi lepszy do Hb ma dwa trapezy. wiocha taka sama jak seryjnie montowane dyfuzory z plastiku np. w peugeotach
Potwierdzam. Mam wrażenie, że im większa prędkość (autostrada), to Tipo lepiej trzyma się drogi. Sedan, koła 15", ciśnienie 2.4 bar.
Co innego jazda po ciasnych zakrętach. Trochę buja ale nie wiem, czy szersze opony zrobią dużą różnicę. Na pewno nie zaszkodzą.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Nikt nie mowi ze sie nie trzyma drogi ale jest niepewny gdy pojawiają sie podmuchy wiatru. Kiedys probowalem co potrafi Tipo i przy 175 km/h i takim bocznym podmuchu to prawie musiałem wytrzepać portki
Lubię to forum!
Można się dowiedzieć tylu ciekawych rzeczy. Z takich ostatnich perełek:
- Fiat trwalszy, lepszy i bardziej komfortowy niż Volvo
- Tipo (belka skrętna tył + 2x mc person przód) z kołami 195/65/15 jest mega komfortowym autem na trasy. Im szybciej jedzie tym bardziej stabilny i nic nim nie buja mimo tak wysokiego profilu opony (175km/h ktoś miał odwagę tym jechać na tych kołach - zazdroszczę umiejętności, ktoś chyba był przedstawicielem handlowym)
- Wilgoć skraplająca się w lampach to normalne zjawisko
W temacie wilgoci:
IMG_20190227_101354.jpgIMG_20190227_101404.jpg
Znowu wiosna. Zimno-Ciepło-Zimno. Znowu się rozwuklanizowały. Znowu woda. Znowu będą wymieniać. Muszę się dowiedzieć ile takie kosztują w komplecie. Może opłaca mi się gwarancję na 3ci rok wydłużyć. Ląduję w ASO i bierzemy zastępczy
Tak FiatPrime byłem handlowcem a Tipo osiągnąłem na kilka sekund tą zawrotna prędkość na 205 65 16 i nie uwazam zeby idealnie sie prowadzil powyzej 140 ale dramatu tez nie ma.
Co do Tipo również mam mieszane uczucia bo jestem za często w serwisie i o dziwo nie z powodu LPG. A może być tylko ciekawiej póki co było miło bo na gwarancji a za miesiąc się kończy i zobaczymy
Ja swojego przegoniłem na A1 do ponad 170 na 16 zimowych, bo mi się śpieszyło do MOP
Nigdy tak szybko nie pokonałem odcinka S1/A1 Pyrzowice - MOP Dobieszowice.
Niestety nie zarejestrowałem wrażeń czy się trzymał stabilnie, czy bujał... po prostu jechałem
No Ja nie mam jaj do takiej jazdy takimi autami. Ni to przyjemne. Ni to bezpieczne.
Ostatnio sobie "lecę" Dusterem z klientami 110-120 po obwodnicy Trójmiasta (droga ekspresowa) w stronę Pruszcza Gdańskiego. Jak mnie nowa Fabia 1.0 MPI lewym pasem wyminęła... Lekko 160km/h leciał po łuku w stronę Pruszcza.
Bo te 1,0 to najszybsze są
Czuję się wywołany do odpowiedzi.
Pojeździj, sprawdź. Jak już ten ołtarzyk w postaci drogiego znaczka na kierownicy spowszednieje to wtedy można obiektywnie porównać.
Czy ogólnie trwalszy nie wiem ale wiele elementów w fiatopodobnym produkcie słynącym przecież z nietrwałości (alfa mito) są po podobnym przebiegu w lepszym stanie.
Bardziej komfortowy i intuicyjny w kwestii obsługi fiat jest na pewno. W kwestii innowacyjności też - to volvo jest dużo młodsze od mojej alfy a jeszcze tam jest np. zabytek w postaci hydraulicznego bardzo nieprzyjemnego wspomagania (ktoś tu narzekał że w tipo kiera się ciężko kręci nawet w trybie city-proponuje tym xc60 polosować gwarantuje zmianę zdania na ten temat). W fiatach elektryczne programowalne wspomagania są od 2006 albo dłużej. To tylko przykład ale istotny na co dzień.
Ktoś powie jak można stare auto (volvo jest z 2013) porównywać z nowym ale tipo to produkt FCA z datą ważności/nowoczesności świadomie ustawioną na rok 2010, (ówczesne fiaty i alfy poza kilkoma dodatkami niczym się nie różnią).
Wkurwiające drobiazgi typu dziwna logika odblokowywania drzwi, brak możliwości minimalnego nawet spryskania szyby bez piłowania wycieraczkami, hektolitry płynu zmywające ksenony wg własnego widzimisię itp. parę innych już nawet się nie czepiam -tak ktoś wymyślił i musi być dobrze bo to volvo. W fiacie problemem nagłośnionym na skalę globalna jest źle psikający spryskiwacz. Skrzypienie w volvo w środku to przecież nic ale w fiacie (bez porównania jest tego mniej) to już nie do przyjęcia.
Oczywiście np. fotele w volvo, pakiet wyposażenia w porównaniu z moim popem to inna liga (chuj że lusterko w volvo się ściemnia jak chce a wykrywacz deszczu powoduje że wycieraczki jada po całkiem suchej szybie). Jest kilka mądrych rzeczy np. (skrętne ksenony) których w tipo nie ma za żadną dopłatą trochę różnych ustawień ale dobrze wyposażone tipo bardzo nie odstaje.
Pomijam prowadzenie bo to specyfika różnych segmentów ale tym kredensem na łukach w zakrętach jest mocno niepewnie i nieprzywidywalnie. Ostatnio tak zmiennego zachowania samochodu doświadczałem w skodzie 105 która się jako tako prowadziła jedynie z workiem ziemniaków w bagażniku (przypomnę tam był silnik z tyłu i mega lekki przód).
To samo w kwestii bocznego czy jakiegokolwiek wiatru.
Dalej uważam tak jak kiedyś napisałem, gdyby tipo było wypozycjonowane na innego klienta i dopracowane pod względem gadżetów, materiałów, "efektowności" to by wielu srało po gaciach, a tak to "tylko" fiat.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-02-2019 o 13:55