Każdy plastik po kilku latach nadaje się na złom. Co pokazuje przykład Fiata, Opla, Mercedesa i Audi. Sprzedaje się nowe, bo wtedy ładnie wygląda i jest tanie.
Każdy plastik po kilku latach nadaje się na złom. Co pokazuje przykład Fiata, Opla, Mercedesa i Audi. Sprzedaje się nowe, bo wtedy ładnie wygląda i jest tanie.
To prawda, ale koncerny zamawiają tanie, by dobrze wyglądały w salonie.
Akurat tak się składa, że mam balerona z 1987 roku, a kolega CLSa z 2013, więc mam porównanie. Jak myślicie, czy plastikowe reflektory już mu zaszły "mgłą"?
Nie agresywna chemia i szczotki, tylko taniość materiału.
Wysypu 5 letnich aut z zamglonymi reflektorami do wymiany czy regeneracji (klosza czy ledów - pomijam Hyundaia) to nie widać na rynku. Więc obstawiam, że w/w CLS to okazja, niedbalstwo lub kolejna bajka.
Przegląd 30 tyś. km. zaraz będą hamulce przód do zrobienia. Panowie z serwisu stwierdzili, że mogę się nastawić na wymianę razem z tarczami, bo Fiat przewiduję dla Tipo tolerancję 1,5mm zużycia tarczy. Ot takie normalne w samochodzie osobowym.
I z pympkiem trzeba uważać. Bo świeca 55188857 którą sprzedaję (na innym forum) dla Tipo 1,4 16V to świeca dla Pandy 1,4 8V. Jest w katalogu jako "dopuszczony zamiennik". Niby może być aczkolwiek ma szczelinę 1,1mm. Ori które powinny być w Tipo założone mają 0,9mm. Do LPG zaleca się zmniejszać szczelinę do 0,7mm. Bezsensu obciąża cewki i może szybciej się zużyć (wypadanie zapłonów, nierówna praca, poszarpywanie itd.). Cholera wie jeszcze czym się różnią, bo nie mam dostępu do datasheetów. Na szybko w serwisie udało nam się szczelinomierzem obczaić.
I w ramach "zapłaconej antyreklamy" dla właścicieli białych egzemplarzy polecam stanąć autem tyłem do słońca i spojrzeć w szczelinę pomiędzy podszybiem, a maską auta. Dopiero teraz zauważyłem jak to ładnie pomalowane. Myślałem, że brudne. A to takie quality. W sumie w każdym jednym białym tak jest. Ciekawe ile przyoszczędzili.
Podłokietnik musieli dokręcać, bo się przechylał (przy podłodze) - wiem, pewnie krzywo się na nim opierałem.
I znowu raz na jakiś czas odzywa się łącznik stabilizatora, subtelnie - jestem już przewrażliwiony.
Jestem na etapie, że mnie to już bawi niż zaskakuje. Uważam, że ten samochód powinien być tańszy. Toyota Hyundai Renault Ford też klepią auta w Turcji i takich problemów nie ma zarówno z trwałością jak i kontrolą jakości. Co po niektórzy tutaj mówią, że jeździli Rapidem, 301/C-Elysee, Loganem/Dusterem, Aurisem, Clio, Fiestą, Astrą i Focusem i w ogóle bleh i tanie plastiki. I Fiat wewnątrz lepiej wykonany. No prawda. I co z tego? Tamte są gorzej wykonane oraz niektóre gorzej wyciszone ale są znacznie bardziej niezawodne (szeroko pojęta niezawodność, trwałość) i mniej palą (oleju też). Ich utrata wartości jest taka sama lub mniejsza.
Zasadniczą zaletą tej tureckiej taczki jest to, że możemy go zostawić otwartego gdziekolwiek i nikt tego nawet kijem przez szmatę nie dotknie.
Moim zdaniem (powtarzam się - wiem) ten samochód jako tako ma sens w cenie MAX 55-60 tyś. Więcej kompletnie nie warto i trzeba lecieć w konkurencję zwłaszcza gdy myślimy o większych przebiegach lub zatrzymaniu go na dłużej.
W mojej branży i pomorskim auto ma już taką opinię, że ciężko znaleźć kogoś komu odstąpiłbym leasing (28 rat). Nie chcę nic, nawet koszty przepisania biorę na siebie - nikt nie chce problemu. Co mnie nie bawi, bo za miesiąc planowany odbiór Dustera.
Ehh niestety z przykroscia ale duuuzo prawdy w poprzednim poscie, niestety podobnie zaczynam na to patrzec. Roznica jest tylko taka ze mysle o wydluzeniu gwarancji zeby te wszystkie pojawiajace sie niedorobki i male i duze usterki byly na glowie aso a nie mojej.
Podlokietnik u mnie zachowywal sie podobnie, sam dokrecalem ehh...
Ciekawi mnie to niedomalowanie, co jest niedomalowane podszybie czy maska?
Wylamię się nieco ale u mnie 9 tys przebiegu i zadnej usterki.
Poza plastikiem na tylnej klapie który czasem zabrzęczy ale dzieje się to od momentu gdy go demontowałem do montażu kamery więc muszę poprawić/naciągnąć /dokręcić itp.
Ja tez na poczatku cieszylem sie ze nie mam przypadlosci ktore opisuja inni, niestety szybko zorientowalem sie ze to kwestia czasu. Oczywiscie prwne tematy nie beda dla kogos problemem ale ja osobiscie porownujac to auto z innymi nowymi samochodami tej klasy troche załamuje ręce. Nie mam awarii czy usterek ale tu skrzypi tam trzeba do aso to troche sporo jak na auto z przebiegiem 22 tys km
Takze nie chwal dnia przed zachodem slonca bo 9 tys to zaden przebieg dla samochodu zreszta jak i moje ponad 20 tys
Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 15-06-2018 o 12:01
Pragnę przytoczyć teraz ilość Twoich prześmiewczych komentarzy w moją stronę w ubiegłych miesiącach związanych z krytyką jakości/awaryjności auta.
Maska na wzmocnieniu (ożebrowaniu). Niektórzy producenci w ogóle nie malują ale pod wygłuszeniem. Tylko wtedy jest czarna. A tak pomalowali całość a od strony gdzie widać podczas normalnej eksploatacji jest niedomalowane. Wygląda jakby w stodole naprawiali po wypadku, przemalowywali maskę z ciemnego koloru i tam nie domalowali.
Nie były prześmiewcze, źle je odczytałeś, tylko zdroworozsądkowe.
Zobaczę maskę u siebie akurat mam biały. Ale to musi dotyczyć każdego koloru - robot zaprogramowany prawdopodobnie cały czas tak samo.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie chwalę, cały czas jestem czujny .
A propos swiec do alfy na LPG powkładałem denso TT (Twin Tip) czy jakoś tak. Fabrycznie mają mniejszy odstep, zalecane do LPG, zwykłe niklowe. Brak uwag co do pracy silnika, wygląda że wszystko OK. W przeciwieństwie do ISKRY GAS dedykowanych do tego silnika - tam wypadały zapłony, cały komplet poszedł do kosza
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-06-2018 o 12:33
FiatPrime nadal mam nadzieje ze co do LPG sie mylisz i ciekaw jestem jak to bedzie u mnie po wiekszej liczbie km
Może to jest znak, żeby potrzymać jeszcze Tipo bo nie wiadomo co w Daczce wyleci na początku
Mi nie podoba się to, że jedyny mankament się sam naprawił a przegląd mam w lipcu i wtedy chciałem wymienić (bagażnik w zimie nie miał siły się otwierać i pewnie to kwestia temperatury a działającego mi nie wymienią przy przeglądzie raczej, więc w zimie będę musiał pewnie jechać ponownie).
Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 15-06-2018 o 13:35