Mialem na mysli pozostac przy 5W40 bo spece przy wycenie wrzucili Mobil 5W30. Stad moje pytanie. Jezeli 5W40 to Castrol czy jednak Selenia. Chyba ze macie jakies inne typy?
Mialem na mysli pozostac przy 5W40 bo spece przy wycenie wrzucili Mobil 5W30. Stad moje pytanie. Jezeli 5W40 to Castrol czy jednak Selenia. Chyba ze macie jakies inne typy?
W tym temacie jest ponad 1000 postów, biorąc poprawkę na pisanie o niczym to zostaje ok 200 postow z konkretnymi opiniami i propozycjami różnych olejów tańszych i droższych spełniających normy fiata
Lepszy
Power
Gamoniu
Wlasnie przebijam sie przez konkretny watek. Czyli w zadnym wypadku nie isc w 5W30
Powiedzcie mi panowie mam przebiegu 16 tys gwarancja do czerwca, przeglad zrobiony przy 15 tys, i pytanie czy przy koncu gwarancji trzaba jechac na przeglad?
Nie trzeba robic przegladu mechanicznego jeslu przebieg/wiek auta tego nie wymaga, nie wiem jak z blacharką, zeby utrzynac gwarancje na nadwozie
Wiele razy było, jest też zapisane w karcie gwarancyjnej - wystarczy czytać. Przegląd blacharski jest związany z mechanicznym - pieczątka mechanicznego oznacza przejście blacharskiego. Jeżeli ktoś chce mieć tę gwarancję, to pozostaje jeżdżenie do ASO na mechaniczny maksimum do roku przed zakończeniem gwarancji blacharskiej
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeździsz zgodnie z interwałami, a czy to się opłaci, to Twój wybór (gdyby przegląd wypadł tuż przed zakończeniem).
Panowie,
Robił ktoś już przegląd na 45 tys w 1.4 T-jet Lpg? Wymieniali Wam coś poza olejem filtrami itp?
Pisze bo moje tarcze z tyłu wyglądają jak od starego poloneza co stał 2 lata. Bardzo nierówne zużycie, rdza i wszystko co najgorsze.
Podobno kilka osób się z tym spotkało przy mniejszych przebiegach i udało im się wywalczyć to na gwarancji, ja raczej już na to nie liczę
Przy 30k zglaszalem problem z tylnymi tarczami to stwierdzili, że na ścieżce wychodzi im, że hamują i tematu nie ma. Nawet pismo do FCA nie pomogło. Olalem temat, hamuje więc nie ruszam gówna jak nie śmierdzi. 45k mnie czeka za miesiąc.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj umawiałem się na przegląd 45 tys 1.4 tjet LPG, przegląd + wymiana oleju Szczecin Gezet 690 zł nie licząc rabatu. Trochę dużo licząc że w astrze 2017 1.4 turbo przegląd z olejem kosztuje 400 zł 😁
Sam olej do fabrycznego lpg kosztuje ok. 250 zł za 4 litry [emoji26]
Na szczęście na rynku jest już zamiennik.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ceny ASO w Trójmieście październik 2019, drugi przegląd Tipo 1.4 95 KM. Schewe Gdańsk, Autoplus Gdańsk, Auto-mobil Wejherowo - ceny w granicach 1100 PLN. W zeszłym roku na pierwszym przeglądzie zapłaciłem około 520 PLN. Ostatecznie skończyło się na samodzielnej wymianie filtrów i oleju (filtry Filtron, olej Motul 5W40 X-Clean 8100, koszt 220 PLN).
Czytając te posty w tym temacie zastanawia mnie jedna rzecz. Tak mniej więcej w okresie 2 letniej gwarancji przeglądy wychodzą mniej więcej 1200-1600 zł. Nie lepiej na taki okres wykupić pakiet Easy Care za 1000zł? Bo jeśli dobrze rozumiem w tej cenie są darmowe przeglądy i zniżki na części/materiały eksploatacyjne. Przy 5 latach wychodzi dla benzyny 95KM 2300zł (jeśli ktoś ma "manię pieczątek" z ASO w książce gwarancyjnej) czyli niecałe 500 na rok.
Zastanawiam się czy nie skorzystać z takiego pakietu.
Jestem świeżo po drugim przeglądzie mojego Tipo 1.6 E-Torq w Wejherowie, za robociznę wzięli 335 złotych, w tym niby mycie gratis, ale ciekawe czy cena bez niego byłaby taka sama.
Natomiast za własne materiały:
- olej Selenia Digitek 5L
- filtr oleju Mann HU 816/2x
- płyn hamulcowy Tutela Top 4/S 1L
- filtr kabinowy węglowy Meyle
dałem łącznie około 308 złotych, a oczywiście zostało mi oleju do silnika i płynu hamulcowego na dolewki.
Zatem łączny koszt drugiego przegląd wyszedł mi 643 złotych.
Co ciekawe ASO za przegląd z ich materiałami chciało ponad 1300 złotych, co prawda w to wchodziły świece, których u mnie nie było potrzeby wymieniać ze względu na przebieg poniżej 4000 km. Z tego co się dowiadywałem, to ASO w Gdyni orientacyjny koszt robocizny podawało o 100 złotych większy.
Trochę zaskoczyło mnie, że do silnika weszły ponad 4 litry oleju, niby pojemność miski 4,4, ale zwykle wchodzi zauważalnie mniej.
Ostatnio edytowane przez kardaszk ; 01-11-2019 o 01:00
Pytanie do Was.
Mam zamiar umówić się na 1 przegląd (przebieg będzie około 11500km) a właśnie mija rok.
Czy muszę wymienić olej (wymieniłem przy 1500km i mam zamiar za miesiąc półtora pokombinować z tipolotem i wtedy i tak muszę wymienić olej).
Gdzieś czytałem że jak samochód ma mniej niż 10k to trzeba niby a jak jest ze mną?
Czy mogę powiedzieć żeby tylko posprawdzali i nie wymieniali nic?
Wysłane z mojego mate 20 x przy użyciu Tapatalka