Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree2lubi to!

Temat: Fiat Tipo 1.4 tjet całkowicie umarło  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    50
    Postów
    7
    Auto
    TIPO 1.4 T-jet
    Rocznik
    2017

    Fiat Tipo 1.4 tjet całkowicie umarło

    Fiat Tipo 1.4 tjet U1930-86
    Dzień dobry
    Auto całkowicie umarło przy próbie uruchomienia, dzień wcześniej jeździło bez problemów . Po połączeniu kompa w modułach BCM U1930-86 , ABS U1930-86 i U1932-86, ESP 1701-87. Akumulator naładowany odłączanie reset nic nie daje , wyświetla idiotyczne komunikaty wysoka temperatura , awaria ABS ,ESP ,miga licznik kilometrów , da się coś z tym zrobić czy laweta . Dobry elektronik w Łodzi lub okolice
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,726
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Spróbuj skontaktować się przez Facebooka z Arturem Szymczakiem z Łodzi
    https://www.facebook.com/szymczak.artur
    albo tu na forum napisz do JackTheNight to ta sama osoba

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,961
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Naladowany,nie znaczy ,ze sprawny...robil ktos pomiary? Sprawdzal ktos napiecia? Nawet programem mozna?!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    612
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Masa któraś może nie łączyć również.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,357
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Problem został rozwiązany.
    Przyczyną był uszkodzony przekaźnik T09, który jest pod maską w skrzynce obok aku.
    Przekaźnik ten zasila głównie komputer silnika ECM.
    A jak ECM nie ma zasilania to jest martwy i dlatego takie jaja się dzieją, że
    po włączeniu stacyjki w ogóle nie słychać pracy pompy, rozrusznik w ogóle nie kręci, błędów od groma i to
    takich, że trudno połączyć kropki Miga licznik bo BCM nie widzi ECM.
    Błedy w każdych modułach bo nie mogą się skomunikować z silnikiem ECM itd.
    Akumulator oczywiście był sprawny, zresztą słaby akumulator daje zdecydowanie inne objawy
    W skrzynce mamy jeszcze przekaźnik od klaksona lub od ogrzewania lusterek i szyb, który
    można użyć szybko na podmianę i pojechać autem w celu zakupu nowego przekaźnika
    siwymw lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,574
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dlatego dostęp do oprogramowania którym możemy zerknąć w moduły auta jest ważny i powinien być prawnie zagwarantowany w każdej marce. Widzisz z czym się nie chce połączyć i łatwiej o diagnozę.A nie że laweta i ASO jako jedyna opcja (zresztą pewnie z niewiadomym skutkiem tacy tam są fachowcy). Btw co ciekawe np Toyota udostępnia swoją apkę oficjalnie i legalnie tylko trzeba zapłacić licencję i można wykupić na kilka godzin (tak jak u nas e-learny). Oczywiście apka jest regularnie hakowana i bez problemu można ją dostać "gratis" np. kupując interfejs na alli... czy alle.... O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,556
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    . O czymś takim w przypadku oficjalnego softu fiata nie słyszałem.
    Jest coś takiego, trzeba mieć zakupionego Witecha 2 (pomijam koszt, mały nie jest), można opłacać abonament na godziny jeżeli o sam soft chodzi. Tylko mały problemik zrobili, trzeba rejestrować się na dane firmowe w ich systemie serwisowym...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,574
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale ja mysle o czymś dla zwyklego ludka. Ściągam apkę za free potrzebuję coś zrobić/sprawdzić płacę kilkanaście/kilkadziesiąt euro za godzinę/kilka godzin i dziękuję. A nie że inwestycje w tys. zł. A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,961
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik...kro-7469478305,

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,574
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Najlepiej kupic skrzynkę przekazników z rozbitka (w sumie wszystko jedno jaki fiat/alfa/lancia) i mamy komplet różne typy/wielkości.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,357
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Polecam te, mam na zapasie w obu autach..licho nie https://allegro.pl/oferta/przekaznik...kro-7469478305,
    Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
    Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
    Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
    W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.

    Fabryczny przekaźnik jest taki :
    Screenshot_2023-07-01-11-20-19-362_com.miui.gallery-edit.jpg

    Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
    Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
    https://allegro.pl/oferta/przekaznik...22-12272706089
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 03-07-2023 o 19:06
    zbychbor lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,556
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A do Vaga coś jest normalnego? Kiedyś był jakiś VAg com robiłem tym golfa 4 ale do nowych modeli to nie wiem.
    OBDEleven, co więcej to ma aprobatę VAG-a jako jedyny obcy soft. Muszę się zaopatrzyć, bo jak bez ręki.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,574
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ja bym tego nie polecał, bo nie ma rezystora wpiętego równolegle do cewki.
    Fabryczne przekaźniki mają ten rezystor co jest w oznaczeniu jego narysowane na rysunku na przekaźniku oraz w modelu przekaźnika, przeważnie na końcu mają literkę R.
    Taki rezystor chroni układ który włącza przekaźnik przed napięciem wstecznym indukowanym, które dochodzi do napięcia rzędu 300V.
    W naszych Tipo przekaźniki przeważne wlacza BCM lub ECM. Także stosując taki przekaźnik bez rezystora zabezpieczającego narażacie komputer body lub ECU silnika na awarię.

    Fabryczny przekaźnik jest taki :
    Screenshot_2023-07-01-11-20-19-362_com.miui.gallery-edit.jpg

    Widać że jest rezystor równolegle na cewce, oraz w oznaczeniu modelu literka R.
    Zamiast fabrycznego można też użyć takiego, który jest dostępny allegro i jest zamiennikiem fabrycznego :
    https://allegro.pl/oferta/przekaznik...22-12272706089
    To chyba dioda,przynajmniej tak mnie uczyli za młodu. Wpina się diodę prostowniczą w kierunku zaporowym bo cewka indukuje to napięcie przeciwnie skierowane i ona je gasi. Sam za gówniarza to olewałem i upaliłem kilka tranzystorów sterujących ale to były zabawki z serii młody elektronik. Tu już byłoby poważnie.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,357
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Są z diodami i są z rezystorami, te nasze w Tipo mają rezystor sprawdź sobie dokumentację przekaźnika HFV6, bo nie chce mi się dwa razy tego samego powtarzać
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 03-07-2023 o 22:20
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    499
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Metod gaszenia przepięć jest więcej niż dioda (zwykła prostownicza) i rezystor. Są też warystory, transile i zwykłe diody Zenera, układy "gasikowe" RC (to bardziej przy prądzie przemiennym, ale przy DC też lepsze to niż nic), iskierniki (ale nie są to elementy samodzielne, mogą nie być w stanie zgasić łuku) i jeszcze coś było.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup Tipo sw 1,4 tjet
    Napisany przez tenor na forum Tipo
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 13-12-2022, 14:36
  2. Przegub wewnętrzny Tipo 1.4 Tjet
    Napisany przez mlaskowski na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-12-2022, 10:49
  3. fiat tipo 1.4 tjet - rozładowywanie akumulatora
    Napisany przez gaudemus na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2021, 11:06
  4. zapytania techniczne tipo hb 1,4 tjet lpg
    Napisany przez dario123 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-05-2018, 11:23
  5. Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 28-02-2018, 09:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531fiat-tipo-1-4-tjet-calkowicie-umarlo-52524

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl