Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 76
Like Tree13lubi to!

Temat: Czy warto kupić wersję pop lub easy?  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Do d.. z tymi pakietami. Chcąc mieć większe radio trzeba wybrać wersję z tylnymi zagłówkami, lub dopłacić chore pieniądze (za 1650 dopłaty można przebierać w radiach 2DIN) a stare radio fabryczne do wywalenia lub sprzedazy za parę złotych. Chcesz kaierowane lusterka to musisz wybrać wersję z regulacją tylnych lusterek. itp itd.
    Lepiej byłoby jakby były lepiej skalkulowane opcje lub wymiana w ramach pakietu (np.tempomat czy dobre radio zamiast czegoś tam). Ale jest to podporządkowane organizacji produkcji, tak jet łatwiej i taniej dla producenta.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    68
    Auto
    Yaris 1.3 + Tipo SW 120km LPG
    Rocznik
    2004 + 2017
    raczej tak to konfigurują aby więcej pakietów kupować lub opcji dobierać lub wyższą wersje kupować

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ttaszt Zobacz post
    raczej tak to konfigurują aby więcej pakietów kupować lub opcji dobierać lub wyższą wersje kupować
    Ja ma jeszcze jedna watpliwosc (dotyczy HB) światła. W easy są soczewkowe w Pop odbłysnikowe FF z osobną optyką dla mijania i długich
    W moim obecnym aucie mam soczewki i sie z nich wyleczylem. Przejazdzka autem blizniakiem z odblysnikami ( i to na żarówkach H4) uświadomiła mi jak te moje słabo świecą. Wiek auta to jedno ale wszedzie pisze że soczewki są bardziej podatne na zabrudzenia i szybciej sie wypalają i nadają się raczej do ksenonów. Może i fajniej to wygląda ale to mniej ważne jednak. Skłaniam się zatem do Pop z dodatkami ktorych aftermarketowo porządnie się zrobić nie da kosztem zbędnych dla mnie rzeczy
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-06-2017 o 19:44

  5. #34
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W easy są soczewkowe w Pop odbłysnikowe FF z osobną optyką dla mijania i długich
    W moim obecnym aucie mam soczewki i sie z nich wyleczylem.
    Może ktoś ma soczewki w Tipo i się wypowie? Moim zdaniem lustrzane mijania świecą bardzo przyzwoicie. Drogowe bez rewelacji, ale to przy obecnym natężeniu ruchu mało istone

  6. #35
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Może ktoś ma soczewki w Tipo i się wypowie? Moim zdaniem lustrzane mijania świecą bardzo przyzwoicie. Drogowe bez rewelacji, ale to przy obecnym natężeniu ruchu mało istone
    No obiektywne porównanie poza laboratorium nie ma co liczyc. Poza tym jak są nowe to może będzie podobnie. Soczewki tracą szybciej swój "blask" i tyle.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Lepiej byłoby jakby były lepiej skalkulowane opcje lub wymiana w ramach pakietu
    Ale to nie ma być auto tanie dla tego, co wymaga, tylko dla tego, co bierze podstawę. Wszelkie inne życzenia są już mocno płatne. O to w tym chodzi, żebyś zapłacił za samochód jak najwięcej, pomimo że w sumie auto w podstawie jest stosunkowo tanie. Odnoszę się tu do wersji HB i SW, bo sedana nie konfigurowałem i nie wiem jak to w nim wygląda.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    46
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    ub dopłacić chore pieniądze (za 1650 dopłaty można przebierać w radiach 2DIN) a stare radio fabryczne do wywalenia lub sprzedazy za parę złotych.
    A żeby mieć Android Auto to trzeba w ogóle wziąć Lounge

    Wstawienie w miejsce oryginalnego radyjka jakieś 2 din z androidem to dobra opcja tylko czy da się podłączyć przyciski z kierownicy do bluetootha?

  9. #38
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    A żeby mieć Android Auto to trzeba w ogóle wziąć Lounge

    Wstawienie w miejsce oryginalnego radyjka jakieś 2 din z androidem to dobra opcja tylko czy da się podłączyć przyciski z kierownicy do bluetootha?
    Da się bo są moduły tłumaczące sygnał z CAN na standard tych radyjek lub jeśli uda się wyciągnąć sygnał rezystancyjny to bezpośrednio. Ale kolega w wątku o tempomacie pisał że lewy panel przycisków prawdopodobnie tłumaczy wszystkie sygnały analogowe z przycisków z kierownicy na CAN wiec tego sygnału wyciagnac sie chyba nie da. Do takiego radia podpinasz kamere cofania za mała kasę kamere przednią i masz rejestrator, masz tam navi i miror link z telefonu za cenę dopłaty do zwykłego radia.
    BTW obejrzałem dziś kilkanaście nowych aut( chyba z 11 salonów) i w niektórych (renault dacia chyba suzuki) przyciski do telefonu są na kolumnie i wcale to nie jest zły patent a łatwy do zrobienia. w ogóle kierownice są przeładowane guzikiami czasami nie wiadomo po co. No poco menu ustawień na kierownicy? W wielu autach jak ruszasz autem menu się i tak wyłącza co ma sens bo takie zabawy są niebezpieczne. Decyzja zapadła -biorę pop z tempomatem (niestety wymusza on dopłatę do sterowania guzikami radiem) bo tego się potem dołożyć nie da. A lepsze radio malowanie klamek i lusterek. to są rzeczy łatwe do zrobienia za grosze i to ciekawiej jak ktoś ma drajvkę do tego. Trzeci zagłówek i sterowanie tylnymi szybami w ogóle mi nie jest potrzebny. Poza tym soczewki w światłach-jak już pisałem ma sens przy ksenonach przy halogenach świecą gorzej (co nie dziwne przy ich konstrukcji). Większość z pakietu Easy dla mnie wyrzucone pieniądze.
    Za to po dzisiejszych jazdach na 100 % mogę powiedzieć 6 tys dołożone do T-Jeta ( i nie tylko bo przecież też inne hamulce itp) to jest najlepiej wydana kasa w tym aucie. Tego już się zmienić nie da. Dość śmieszne uczucie jak takim kredensem zostawia się wszystkich na światłach a to początek możliwości tego silnika
    Paroma zabiegami wnętrze też można nieźle upgradeować bo linie wnętrza są całkiem fajne no ale to trzeba lubić się tak bawić.


    Rasumując po dzisiejszym rekonesansie wyłoniłem zwycięzców :-): w kategorii rzucający się w oczy styl wygrywa: 4C (stoi w żorach już kupione od pół roku ale właścicielka na razie nie ma gdzie go dać :-)), giulietta/mito poza konkursem bo już mi się zdążyło opatrzyć ale ta pierwsza w Veloce równie zacna. Giulia coś jakby mniej.(BTW zobaczcie na kształt świateł przednich jej i Tipo :-)
    W kategorii styl dla młodego kierowcy lubiący bajery: Megane z migającymi ledami i kolorami (choć to była wersja RS).
    W kategorii styl dla starszego kierowcy lubiący nowoczesne wnętrze: Astra K
    Nienajgorzej wyglądało Baleno jak na to czego się spodziewałem.

    Najwięksi przegrani:
    Toyota Yaris za styl i materiały (skaj na drzwiach i konsoli to rozpacz, podłokietnik kierowcy jak w podmiejskim PKP), siedzenia odchudzone jak w zastępczym seicento jakie dziś dostałem na czas gazowania Grande Punto mojej pani.
    Toyota Auris za to samo a były to dobrze wyposażone wersje z widocznymi szwami na tapicerce itp.
    500X który był poważnym kandydatem ale E-torq 110 KM w przegrywa z kretesem z T-jetem i jednak styl retro nie dla mnie. Nie do przejścia klamki i okrągłe zagłówki (btw centralny nawiew taki sam jak tipo)
    Renegade godny zainteresowania (kierownica taka jak w Tipo) no ale znów ten silnik.
    Citroen C3-jakaś ogólna masakra.
    Zwycięzcą w kategorii Value for a money zostało Tipo w T-jecie z LPG. Dopłaciłbym za tapicerkę jak w longue ale bez tego sterczącego tabletu oraz klamki w kolorze nadwozia (nie chromowane) ale się nie da. Dołożyłbym jeszcze tytuł "auto potencjalnie bezproblemowe w serwisowaniu" ale to czas pokaże. Niestety wygrało też konkurs na najbrzydszą kierownicę (swap na ściętą od dołu z 500X obowiązkowy)

    I jeszcze parę słów o prowadzeniu:
    Nadsterowne w łuku, inna charakterystyka/oprogramowanie wspomagania niż mito choć przecież bebechy te same (brak wyczuwalnego punktu centralnego), mniej zwinne ale miękkie bardziej komfortowe (oczywiście to inne klasy i przeznaczenie aut. Do 130 (tyle można było pojechać dzisiaj) nie mam żadnych zastrzeżeń do akustyki.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-06-2017 o 20:16

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    śmieszne uczucie jak takim kredensem zostawia się wszystkich na światłach a to początek możliwości tego silnika
    Może reszta się nie spieszyła, albo dokoksowana ta pokazówka była :-). Musze podjechać na hamowanie może mój jest uszkodzony :-)

  11. #40
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Może reszta się nie spieszyła, albo dokoksowana ta pokazówka była :-). Musze podjechać na hamowanie może mój jest uszkodzony :-)
    Jechali jak to zwykle a ja sprawdzałem ile fabryka dała :-). Po "plebejskim" fiacie nikt tego nawet się nie spodziewa. Co innego te różne paserati po czipie to norma.

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    . Decyzja zapadła -biorę pop z tempomatem (niestety wymusza on dopłatę do sterowania guzikami radiem) bo tego się potem dołożyć nie da. A lepsze radio malowanie klamek i lusterek. to są rzeczy łatwe do zrobienia za grosze i to ciekawiej jak ktoś ma drajvkę do tego. Trzeci zagłówek i sterowanie tylnymi szybami w ogóle mi nie jest potrzebny. Poza tym soczewki w światłach-jak już pisałem ma sens przy ksenonach przy halogenach świecą gorzej (co nie dziwne przy ich konstrukcji). Większość z pakietu Easy dla mnie wyrzucone pieniądze.
    Nie zgodzę się z Tobą, dopłata do Easy jest znacząca ale wnosi kilka niezbędnych elementów:
    1. Najważniejsze to koła 16 cali - w kompakcie to minimum. Samochód lepiej się prezentuje i prowadzi. Dokupienie do Popa dobrych opon z felgami 16tek to prawie połowa dopłaty do wersji.
    2. Zestaw Bluetooth - dzisiaj nie obędziesz się bez tego jeśli chcesz bezpiecznie prowadzić a wygoda fabrycznego zestawu jest niesamowita.
    3. Lepsze nagłośnienie (6 głośników) i radio dotykowe, które ułatwia poruszanie się po multimediach i obsługę telefonu.
    4. Lampy przyciemnione i z Ledami dziennymi - nie wiem dlaczego się czepiasz soczewek, robiłeś testy w Tipo obydwu lamp? Opierasz się pewnie na doświadczeniach z innych samochodów a to nie musi się powielić w Tipo.
    5. Wygląd samochodu na zewnątrz i wewnątrz jest już przyzwoity. Tipo Easy wygląda na nowoczesny, ładny kompakt. Po popie widać od razu, że to wersja "bieda". Oczywiście można go sobie poprawiać pod tym względem (lusterka, klamki, koła, skóra na kierownicy, radio) ale efekt i tak nie będzie pełny a pieniądze które wydamy będą zbliżone do tego ile dopłacimy do wyższej wersji.

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Masz w polowie racje tzn kola 16 to minimum.Ale ja biore. Tjeta z LPG a tam 16 są już w popie. To przesądziło. Fabryczne radio wywalam od razu i wstawiam wszystkomającą navi. Lampy w easy nie są przyciemniane a konstrukcja soczewki juz taka jest. Przyslona zabiera kupe swiatla i sa sa 3 powierzchnie na drodze wiazki ktore sie brudza( szyba i dwie strony soczewki. soczewki maja fajna granice swiatla i cienia ale to benefit dla innych nie dla kierowcy.Jak ktos lubi ledy to jest tam super miejsce na ich instalacje. Dwukrotna reklamacja chromowanej klamki, znaczka i ramki w mito i pozbawiony juz nieco tego pseudochromu grill wyleczyl mnie z tego. Zeby chociaz byly w kolorze nadwozia... A lusterka można okleić karbonem czy coś. Jak ktoś chce kupic i miec gotowe easy jak najbardziej. Jak ktos sie lubi bawic pop daje takie mozliwosci.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-07-2017 o 12:01

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Dlaczego 16 to minimum?, mam już swojego popa na 15 i jest ok, nie widzę jakiejś wielkiej potrzeby odkupowania kół o cal większych tylko dla wyglądu, No chyba ze zimowe ale to mając longue i tak trzeba kupić. Samochód jest dla mnie i ma być przede wszystkim funkcjonalny, jak bym kupował go dla oka sąsiada to w tej cenie wziął bym kilkuletnie audi/BMW/mercedes a nie tipo
    manio20 lubi to.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Dlaczego 16 to minimum?,
    W mniejszym aucie mam 16 i nie są zbyt duże, tu będą w sam raz. Trochę większy styk opony z glebą też ma znaczenie. I tak kupię alusy i założę na nie fabryczne opony więc kwestia zacisku hamulcowego który w 120 KM jest większy więc nie chciałbym się zdziwić że 15 alu będą za małe (o ile pamiętam były takie przypadki a alfie). Stalówki będę na zimę. Są też negatywy większych kół, no ale każdy ma swoje preferencje.
    U mnie żadne auto nie jeździło bez upgrade'u, nie jestem z kategorii "nie ruszaj bo nowe", garaż u mnie ważniejszy niż kuchnia :-).
    Więc przy popie będę miał co robić począwszy od wygłuszenia wnętrza na elektronicznych bzdetach skończywszy. Po prostu to lubię i chyba trochę umiem. Easy będzie wiele takich samych, mój pop będzie tylko jeden ale to są pierdoły :-).

    Poważnie mówiąc uważam,ale to tylko moja opinia, że nie należy popełnić innego błędu: zaoszczędzić na silniku i wziąć bazowy 95 KM, kosztem niewiele znaczącego wyposażenia (różnica na silniku cennikowo 6 tys. a na pakiecie wyposażenia 5 tys, czyli 1 tys różnicy po rabatach jeszcze mniejsza)
    Klamki przemalujesz, radio, gałkę biegów czy jakieś tam guziczki i lampki wymienisz za grosze (na allegro będzie tego zatrzęsienie z rozbitków z całej europy+z firm akcesoryjnych). A silnika już nie ruszysz bez wymiany całych wiązek elektrycznych, sterowników, sprzęgła skrzyni, hamulców, zawieszenia itp. Każdemu doradzam niech przejedzie się obydwoma wersjami jeśli ma taką możliwość, bo wolnossak nie powala dynamiką nawet w aucie lżejszym o 200 kg. Nie ma nic bardziej frustrującego niż pocenie się na lewym pasie przy próbie wyprzedzenia dostawczaka w turbodieslu ze złośliwym kierowcą nawet jak masz super fajne fabryczne radio (IMHO przepłacone).
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-07-2017 o 15:48
    gilbert3 i Yarpen lubią to.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    @marx30 dokładnie jestem absolutnie tego samego zdania jeśli chodzi o silnik. Miałem w życiu same wolnossaki benzynowe i teraz jednego turbo diesla. Ten ostatni daje sporą frajdę z jazdy, ale ma swoje wady, których nie posiada turbo benzyna, a tym bardziej znana i sprawdzona oraz - przede wszystkim - nowa fabrycznie turbo benzyna. Rozumiem, że nie każdego stać na t-jet, ale 100 razy wolałbym POP t-Jet niż Lounge 1.4/95. Czasami downgrade się przydaje, żeby okiełznać swój temperament, ale samochód musi być przede wszystkim bezpieczny. Jak już będziecie w salonie i nie bierzecie sedana (który nie ma t-jet, choć moim zdaniem powinien, bo to sztuczne kastrowanie modelu z dobrego silnika), koniecznie zróbcie jazdę próbną autem z jednym i drugim silnikiem.


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czy wciąż warto kupić Punto 2?
    Napisany przez kuzko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-06-2016, 00:28
  2. Siena- Warto kupić?
    Napisany przez BlackDeathAngel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 25-02-2015, 15:10
  3. Warto kupić ?
    Napisany przez czubas92 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-12-2014, 19:36
  4. Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?
    Napisany przez ajam25 na forum 500
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-03-2013, 13:16
  5. Czy warto kupić?
    Napisany przez aXon na forum Stilo
    Odpowiedzi: 114
    Ostatni post: 10-03-2010, 19:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-kupic-wersje-pop-lub-easy-37346

wersja popwersja pop jakie wyposazenie tipofiat tipo ENTRY (POP-EASY FOR HBSW)tipo tipo vs poptipo easyczy warto kupic fiata tiopoDo jakiej kwoty tipo ma senstipo eassytipo easy vs popradio uconnect fiat tipo pofstawowa wersjaradio uconnect z portami usb oraz auxtipo jaka werjse kupictipo skora czy wartofiat tipo pop easybiksenon w jakiej wersji tipoFiat tipo wersja pop

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl