Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 224 z 284 PierwszyPierwszy ... 124174214222223224225226234274 ... OstatniOstatni
Posty od 3,346 do 3,360 z 4259
Like Tree958lubi to!

Temat: Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?  

  1. #3346
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    A ja dzisiaj zrobiłem sobie konserwację hamulców przód i bębnów z tyłu.
    Polecam jak ktoś ma bębny z tyłu, raz na 3 lata zdjąć bębny i zeszlifować rant na bębnie, bo po kilku latach nie zdejmiecie bębna, jak rant się zrobi zbyt duży i nie zdejmiecie bębna bo będzie rant zawadzał o szczęki
    Hamulce z przodu zdjęte, oczyszczone, prowadnice przesmarowane, zdemontowana obejma zacisku i wszystko wyczyszczone i przesmarowane
    Od razu napiszę że śruba obejmy zacisku hamulcowego przedniego wkręcana do zwrotnicy jest siłą 110 Nm.
    Natomiast śruba zacisku hamulcowego do obejmy jest siłą 32 Nm. Z tym że najpierw dokręca się je 15Nm, a następnie 32Nm zaczynając od górnej - nie wiem czemu tak, ale tak napisane jest w instrukcji serwisowej
    Bębny zdemontowane, rant na bębnie zeszlifowany, całość umyta i oczyszczona
    Zdjąłem też nadkola przednie, coby sprawdzić czy dużo syfu się dostało za nadkole a próg - i jakoś po 5 latach czysto tam było
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 27-05-2021 o 22:37
    Killer King i Jacek K. lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #3347
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    ... tańsza to ona jest a o ile, to się przekona, jak trzeba będzie z niej skorzystać.
    Dokładnie. Wielu o tym zapomina, że może przyjść pora skorzystać z AC i wtedy przy tanich ubezpieczycielach okazuje się, że to droga przez mękę.
    Ja swojego zdążyłem 2 razy sprawdzić (niestety) i nie zmieniam - pomimo tego, że mógłbym znaleźć taniej.

  4. #3348
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    JTN - temat rantów na bębnach znam. Kwicy idzie dostać jak mechanizm kasowania luzu sie zapiecze. Praktycznie sciaga sie to na chama razem ze szczekami.

  5. #3349
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Polecam jak ktoś ma bębny z tyłu, raz na 3 lata zdjąć bębny i zeszlifować rant na bębnie, bo po kilku latach nie zdejmiecie bębna, jak rant się zrobi zbyt duży i nie zdejmiecie bębna bo będzie rant zawadzał o szczęki
    Ciekawe rzeczy piszesz. W GP od 2007r ani razu nie szlifowałem bębnów, rant jest, a bębny schodzą jak w nówce - ściągam co roku na przedmuchanie. Trzeba tylko wiedzieć jak to robić. Są odpowiednie otwory w tarczy kotwicznej, przez które można cofnąć szczęki.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-05-2021 o 02:01

  6. #3350
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    A z politowaniem można podsumować przechwałki, że ktoś znalazł tańszą np. o 200 zł - tańsza to ona jest a o ile, to się przekona, jak trzeba będzie z niej skorzystać.
    Otoz to…
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #3351
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ciekawe rzeczy piszesz
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Trzeba tylko wiedzieć jak to robić. Są odpowiednie otwory
    Zaznacz na zdjęciu, który to otwór?
    Screenshot_20210528_073234_org.mozilla.firefox.jpg
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #3352
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    733
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Zdjąłem też nadkola przednie, coby sprawdzić czy dużo syfu się dostało za nadkole a próg - i jakoś po 5 latach czysto tam było
    eee, to nie VAG

    fota kradziona z forum golfaV - którego miałem wyjątkową nieprzyjemność użytkować

    DSC7107.jpg
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  9. #3353
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Zaznacz na zdjęciu, który to otwór?
    Screenshot_20210528_073234_org.mozilla.firefox.jpg
    To zdjęcie to z instrukcji serwisowej ? Gdzie można zdobyć?

  10. #3354
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    eee, to nie VAG

    fota kradziona z forum golfaV - którego miałem wyjątkową nieprzyjemność użytkować

    DSC7107.jpg
    Eko wygłuszenie nadkoli

  11. #3355
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Zaznacz na zdjęciu, który to otwór?
    Screenshot_20210528_073234_org.mozilla.firefox.jpg
    Nie będę już mazał, chodzi o okrągły otwór, który jest na zdjęciu po lewej stronie dolnego mocowania szczęk. W GP jest w tym miejscu okrągła zaślepka. Ogólnie jeszcze nie musiałem z tego otworu korzystać, bo bęben idzie ściągnąć, ale w dokumentacji serwisowej GP wpisali, że otwór służy do umożliwienia ściągnięcia szczęk w celu zdjęcia bębna gdy rant przeszkadza.

  12. #3356
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie będę już mazał, chodzi o okrągły otwór, który jest na zdjęciu po lewej stronie dolnego mocowania szczęk. W GP jest w tym miejscu okrągła zaślepka. Ogólnie jeszcze nie musiałem z tego otworu korzystać, bo bęben idzie ściągnąć, ale w dokumentacji serwisowej GP wpisali, że otwór służy do umożliwienia ściągnięcia szczęk w celu zdjęcia bębna gdy rant przeszkadza.
    Takie coś było tez w cytrynie. Idea jest taka że wpychasz tam śrubokręt itp i zwalniasz mechanizm kasowania luzu taką jakby małą listwę zębatą i szczęki się z powrotem schodzą ściągane sprężyną. Ale to się lubi zapiekać/zardzewieć i szczęki zostają tak jak były i jak jest duży rant to tylko kilof i dynamit.

  13. #3357
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie będę już mazał, chodzi o okrągły otwór, który jest na zdjęciu po lewej stronie dolnego mocowania szczęk. W GP jest w tym miejscu okrągła zaślepka. Ogólnie jeszcze nie musiałem z tego otworu korzystać, bo bęben idzie ściągnąć, ale w dokumentacji serwisowej GP wpisali, że otwór służy do umożliwienia ściągnięcia szczęk w celu zdjęcia bębna gdy rant przeszkadza.
    Ten otwór zaślepiony gumową zaślepka jest też w Tipo i służy do ściągnięcia linki hamulcowej z zaczepu, ale to nic nie da. Przez ten otwór nie dostaniesz się do samoregulatora aby go zwolnić, żeby szczęki się trochę schowały.
    W dokumentacji serwisowej od tipo nic nie piszą o tym aby przez ten otwór można było zrobić to co opisujesz.
    U mnie po trzech pierwszych latach już miałem problem aby zsunac bęben, był już rant, dlatego właśnie opisałem takie ciekawe rzeczy aby to sprawdzać, bo dziurką do ściągnięcia linki hamulcowej od ręcznego niestety nic nie zdzialamy, bo samoregulator jest na samej górze bębna, a do poki się go nie cofnie, nie wkręci to szczęki się nie schowają.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Takie coś było tez w cytrynie. Idea jest taka że wpychasz tam śrubokręt itp i zwalniasz mechanizm kasowania luzu taką jakby małą listwę zębatą i szczęki się z powrotem schodzą ściągane sprężyną
    Takie coś było też w starym UNO, że można było przez dziurkę śrubokrętem ta listwę zębata podwadzic i szczęki się chowały. W tipo niestety tak nie ma. Przez otwór można jedynie zdjąć Linke hamulca ręcznego, ale to nic nie da bo do samoregulatora nie ma dojscia aby go jakoś cofnąć, także lipa jest w Tipo. Jak ktoś bo iluś tam latach będzie musiał zdjąć bęben, a będzie miał duży rant to tylko trzeba będzie rozwiercić te bolce co trzymają szczęki i wtedy ścigać bęben wraz ze szczękami.
    Screenshot_20210528_132225.jpg
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 28-05-2021 o 13:41
    Jacek K. lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #3358
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ten otwór zaślepiony gumową zaślepka jest też w Tipo i służy do ściągnięcia linki hamulcowej z zaczepu, ale to nic nie da. Przez ten otwór nie dostaniesz się do samoregulatora aby go zwolnić, żeby szczęki się trochę schowały.
    W dokumentacji serwisowej od tipo nic nie piszą o tym aby przez ten otwór można było zrobić to co opisujesz.
    U mnie po trzech pierwszych latach już miałem problem aby zsunac bęben, był już rant, dlatego właśnie opisałem takie ciekawe rzeczy aby to sprawdzać, bo dziurką do ściągnięcia linki hamulcowej od ręcznego niestety nic nie zdzialamy, bo samoregulator jest na samej górze bębna, a do poki się go nie cofnie, nie wkręci to szczęki się nie schowają.


    Takie coś było też w starym UNO, że można było przez dziurkę śrubokrętem ta listwę zębata podwadzic i szczęki się chowały. W tipo niestety tak nie ma. Przez otwór można jedynie zdjąć Linke hamulca ręcznego, ale to nic nie da bo do samoregulatora nie ma dojscia aby go jakoś cofnąć, także lipa jest w Tipo. Jak ktoś bo iluś tam latach będzie musiał zdjąć bęben, a będzie miał duży rant to tylko trzeba będzie rozwiercić te bolce co trzymają szczęki i wtedy ścigać bęben wraz ze szczękami.
    Screenshot_20210528_132225.jpg
    Trochę mi się nie chce wierzyć że nie przewidzieli czegoś takiego. Może to się jakoś inaczej zwalnia/przekręca. Choć w dzisiejszych czasach gdy np wałki rozrządu są zaprasowywane w głowicy że ich sie nie da wyciągnąć (litrówka VW) to mnie nic nie zdziwi. Szczęki wymieniasz z tylną połówką nadwozia :-).
    BTW dalej zatrudniają tłumaczy po literaturze romańskiej " urządzenie odzysku luzu" :-). Dla nich moment obrotowy silnika to to samo co moment skrętny sztywności nadwozia.

    Edit: patrzę na te wczesniejsze rysunki i faktycznie żadnej dziury do dostania się do tego kasownika.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-05-2021 o 14:11

  15. #3359
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    patrzę na te wczesniejsze rysunki i faktycznie żadnej dziury do dostania się do tego kasownika.
    W instrukcji serwisowej napisali jeszcze przy demontażu bębna aby maksymalnie poluzować śrubę regulacji hamulca ręcznego. Może faktycznie jak poluzuje się linkę ręcznego to w jakiś sposób chowaja się trochę szczeki. Nie sprawdzałem tego.
    Dlatego warto zdjąć bębny raz na 2, 3 lata, zjechać rant i po sprawie, dużo pracy nie ma a głowa spokojna
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 28-05-2021 o 14:24
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #3360
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    37
    Postów
    212
    Auto
    Ar
    Macie jakis patent na wyciaganie lampek np. że schowka czy bagażnika żeby nie zlamac tego dzyndzelka- zatrzasku ktory trzyma i stabilizuje lampke? W alfie jak wymienialem żarówki oczywiście w kazdej zlamalem. W tipo nauczony ze to kruche dziadostwo wyjmowłem powoli, delikatnie... Oczywiscie strzelilo. W 500 wiedzac jakie to mocne pomyslalem rozgrzeje lampke i wyciagne jak będzie cieple, mniej kruche. Złamane w tym samym miejscu :///


 

Podobne tematy

  1. Potrzebujesz profesjonalnych zdjęć lub klipu video swojego auta? ZAPRASZAM!
    Napisany przez Sapphiron na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-08-2012, 15:48
  2. Dołącz do grupy ze swojego województwa
    Napisany przez miszko na forum Strefy regionalne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-06-2011, 11:29
  3. Dziwny problem - nie moge wejsc na strone forum ze swojego k
    Napisany przez dudu$ na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-01-2011, 23:25
  4. Co się zrobiło?
    Napisany przez Nomis na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2010, 12:32
  5. Ksenon zrobił się żółty
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-01-2010, 22:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

52084704

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-34846252

fiat tipo uszczelka maski

fiat Tipo klimatyzacja nabicie

uszczelka pokrywy silnika tipo

czarne klamki fiat tipo

spinki fiat tipo nowy

tipo czunnik klimatyzacji

ile czynnika wchodzi di tipo

czynnik chlodniczy tipo

jaki czynnik klimy w nowym tipo

tipo 2 1.4 95 km obsluga klimy

jaki czynik chlodniczw w tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531co-dzis-zrobilem-dla-swojego-tipo-348467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl