Witamy na Fiat Klub Polska

Zobacz wyniki ankiety: KTÓRE AUTO LEPIEJ WYBRAĆ, BY BYĆ ZADOWOLONYM: TIPO CZY 500L?

Głosujących
24. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Fiat 500L (obojętne, czy Cross, czy zwykły)

    5 20.83%
  • Fiat Tipo SW ("Tipo to Tipo, niezawodne Tipo")

    19 79.17%
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
Like Tree1lubi to!

Temat: 500L czy Tipo? Pytania po jeździe próbnej  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni 😜🤣
    krowka1978 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    Widząc taki samochód spodziewali zobaczyć w środku fajną laskę, a ty takie psikusy im robisz

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wystarczy obejrzeć materiały wykończeniowe wnętrza. Jedni zauważają, inni nie. Ja zauważam. Z montażem w Tipo też różowo nie jest, np. brakujące odbojniki na drzwiach przednich.
    No własnie oglądałem (ostatnio czekając na punto w sobotę wszystko co stało na salonie.
    Wiem że zaraz będzie doktorat z miękkich plastików itp. ale już to kiedyś pisałem - nie jest to wyznacznikiem jakości materiałów.
    To są mega tanie okleiny (technologia jest bez zmian od 10 lat: w tipo czy 500 jest tak samo jak w mito - folia na piance) lub polakierowane plastiki. Jednym się to podoba innym nie. Jedni to uważają za komfortowe i eleganckie inni za neutralne czy odpustowe i tyle. Jeden da się pokroić za wystający tablet innemu kojarzy się to z badziewiami sterczącymi na dokładanych uchwytach. To jest kwestia gustu nie jakości
    Ważne żeby:
    - nie trzeszczało (te rożne daszki, klapki, wstawki, klamki wielkie jak do kościoła)
    - było łatwe do czyszczenia (a nie jak pseudocarbon w mito gdzie brud włazi, albo zakamarki w listwach które trzeba czyścić patyczkiem do uszu)
    - było trwałe (a nie jak gumowane uchwyty drzwi np. w golfie z których to potem złazi i wygląda tak że można puścic pawia albo złażące "chromy"albo przetarty skaj (sorry za faux pas to przecież prawie wysokiej jakości skóra)na siedzeniach po niewielkim przebiegu.

    Nie dorabiajcie ideologii-to są auta w takich samych cenach i taki sam wielkoseryjny wyrób pod wzgledem jakości.
    Z praktycznych wzgledów w 500l o ile pamietam jest schowek u góry przed pasażerem i to głownie mi sie we wnętrzu spodobało.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Widzisz, ja zauważyłem. W trybie pełnych osiągów nie lubię jeździć po mieście, słabo jest od świateł do świateł. Co innego w stłumionym auto. Tyle, że trzeba mieć trochę mocniejszy silnik niż 1.4 16V, czy 1.6 E-Torq, przy których tryb Sport moim zdaniem żadnego sensu nie ma - tam nie ma czego tłumić, żeby jako tako to jechało... Co innego w silnikach z turbiną. Tryb Sport to nie tylko wspomaganie, ale i "zmiana" mapy w ECU silnika, zmniejszona czułość ABS/ESP, FBC.
    No to jesteś wyjątkiem - wiekszość osób nie lubi jeździć na zmulonym pedale gazu (bo to główna różnica w trybach, oprócz chwilowego overboostu który jest np. w alfach(nie wiem jak w fiatach). Ja się z tych zabawek wyleczyłem-auto ma miec pełnię swoich możliwości do dyzpozycji zawsze . I nie chcę do parkowania losować przełącznikiem żeby mieć wspomaganie a po odpaleniu również bo domyślnie uruchamia się zmulony. Fakt że tipo akurat nie ma przez to zamulenie i trzeba coś z tym zrobić ale niezależność wspomagania (czyli city)od pedału gazu jest mi na rękę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni ����
    O mito tak jak o 500-tach tez się mówi że to auto dla panienek i gejów . Ale jakoś z tym żyję
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-04-2018 o 14:27

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tomekbud Zobacz post
    Widząc taki samochód spodziewali zobaczyć w środku fajną laskę, a ty takie psikusy im robisz
    A tutaj wąs i zakola 🤵🏻

  6. #35
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No to jesteś wyjątkiem - wiekszość osób nie lubi jeździć na zmulonym pedale gazu (bo to główna różnica w trybach, oprócz chwilowego overboostu który jest np. w alfach(nie wiem jak w fiatach).
    W 500X nie jest to "chwilowy overboost", a nadanie pełnych osiągów silnikowi od dołu do góry, przez co na trasie super się jeździ. Mito nie jest najnowszą konstrukcją, więc nie ma co porównywać.
    W tym temacie nie jestem odosobniony jeśli chodzi o 500X, więc wyjątkiem również nie jestem Przejedź się 1.4 MA Turbo 140KM w trybie Sport, a będziesz wiedział o co chodzi w jeździe od świateł do świateł

    OverBoost był dostępny w Abarth Grande Punto
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 16:09

  7. #36
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie kwestionuje tego ze w trybie sport sa lepsze osiagi. I wlasnie o to chodzi. Chcac je miec caly czas do dyspozycji bez losowania co chwila przelacznikiem musze godzic na utrudnione manewrowanie na parkingu. A ja tego nie chce. Chce miec osobno ustawienie wspomagania i osobno ustawienie "żwawości" silnika bo to ostatnie (i pierwsze w zasadzie tez) bedzie niemal zawsze na maks. To jedna z rzeczy ktorej nie lubie w mito mimo ze tam roznica w osiagach mniejsza. To sie nie przydaje nawet w korkach. Kolejny gadzet na ktory przyznam sie poleciałem kupując to auto. DNA to super pomysl marketingowy o niesamowitej sile sugestii. Kilka osob na forum alfy mialo w trybie d inne obroty silnika przy tych samych ptedkosciach a nawet czuli jak inaczej pracuje i sie utwardza zawieszenie. Bo w reklamach pisalo ze tak dziala z malym niedpowiedzeniem. Ze dotyczy automatu i zawieszenia aktywnego ktorych w ich autach nie bylo. Nabieranie rezerwy do pomyslow innych to chyba cecha ktora przychodzi z wiekiem. To samo sie dzieje z gustem i oczekiwaniami co do wozidla. Ale jak mnie dopadnie kryzys wieku sredniego to kto wie moze jakas papuge sobie sprawie. Ale raczej bedzie to hothatch
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-04-2018 o 16:58

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Stanowczo w 500 L będziesz się wyróżniać. Za mną się oglądają. Szkoda, że większość to mężczyźni ����
    No i moim zdaniem fajnie że się oglądają. Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić nudnymi samochodami. Dobrze, że są tacy ludzie którzy nie boją się kupować wyróżniających się samochodów bo inaczej na naszych ulicach widać by było tylko srebrne albo szare Skody. Dlatego wybrałbym właśnie 500L. Sam do miasta kupiłem zwykłą 500 i to jeszcze w pięknym pomarańczu na zajebistych felgach a'la lata 60. Miło jest jak się widzi jak ludzie odwracają wzrok za tym małym autkiem, a czasem nawet robią fotki. Jak stoi pod firmą to często ktoś pyta czyje to takie piękne autko. Hehe, masa facetów chciałaby taki mieć tylko się boi kupić bo co inni powiedzą? Może pomyślą, że jest gejem??? Ja mam to gdzieś, podoba mi się to kupuję. Jeżdżę jeszcze Bmw 7er i to czarnym więc kontrast przy przesiadce jest znaczny Ale nie mam z tym żadnego problemu

  9. #38
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Jak ktos lubi sie wyróżniać niech sobie Multiplę kupi - gwarantuję że będzie się wyróżniać. Jednakże jak miałem ciśnienie na auto zastanawiałem sie nad 500L. Siedziałem i jechałem z wersją z dachem panoramicznym. Dzieciaki zwariowały. Rewelacyjny pomysł na rozkładane tylne siedzenia z tyłu, które można sobie rozłozyć do spania przy dłuższej jeździe. Pomimo, że 500L wydaje się mniejsze to zasiadajac za kierownicą z boku moja zoną, nie stukalismy sie barkami czy ramionami. Minus za brak czujnikow parkowania (wtedy nie było w opcjach) tylko zaproponowali że zamontuja mi je w gratisie. Fajnie się siedzi i rewelacyjna widoczność z pozycji kierowcy. Wysoka pozycja to wygodne wsiadanie i wysiadanie z auta. Ale - moim subiektywnym odczuciem - auto zupełnie nie dla samca Alfa, poza tym tempomat jest w przełącznikach gdzie kierunkowskazy i to mi sie bardzo nie podobało. Więc złozyłem zamówienie na TIPKa i mam TIPKa
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Tak, tak, samiec Alfa musi mieć najczęściej X6 albo Q7 wtedy od razu ma większego

    BTW: Tipo to też nie jest auto dla samca Alfa. Powiedzmy, że jest neutralne

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Ja bym nigdy nie pomyślał o kimś w Tipo ze to samiec alfa a w 500l ze ma dupe jak słoik. Tipo to nie czorne BMW czy Infiniti a 500l to nie 500 czy C1. Zadne z tych aut nie ma wg mnie łatki samochodu dla jakichś "mocno określonych" uzytkowników.

  12. #41
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    To moje odczucia. Siedząc w 500L i jeżdżąc po mieście z opuszczona szyba nie czułem się komfortowo. Miałem wyrażenie że wyglądam jak w smatcie i każdy się za mną ogląda. Oczywiście moje subiektywne odczucie. W tipo tak nie mam i jeszcze zdarza się że ludzie nas stacji czy na parkingu zaczepiają i pytają o auto i parametry i odczucia z jazdy

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Tipo to nie czorne BMW czy Infiniti.
    Zabawne bo kilka dni temu jechalem infiniti q30 jako jeden z pasazerow. - krociotka trasa z pobliskiego hotelu do siedziby firmy. Oczywiscie inna liga (choc robilem za tlumacza i nie bardzo moglem skupic sie na aucie) ale zapamietalem ze uklad wylotow wentylacji i zabudowa wyswietlacza podobna jak w tanszym tipo . I znowu mnie naszla mysl ze to wszystko pic na wode. Auto pewnie w cenie domu a w sumie jedzie sie podobnie. Jak kasa sama skapuje mozna kupic czemu nie, ale harowac na to rozmyslnie jako na zyciowy cel to bezsens. Nie sluzy to do przemieszczania a do pokazywania. I wlasnie po to wymyslaja 500l mito mini itp dziwactwa.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-04-2018 o 22:52

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Fiat 500L jest lepiej wykończony i dużo bardziej praktyczny niż Tipo, do tego często jest w lepszej cenie. Tipo jest jednak samochodem bardziej dla kierowcy - 500L dla pasażerów. 500-tka gorzej się prowadzi, ma wyczuwalnie gorsze osiągi w tymi samymi silnikami oraz specyficzną pozycję za kierownicą. Mi osobiście lepiej się jeździło Tipo ale rozumiem tych, którzy zdecydują się na 500L.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Te pomarańczowe 500 wyglądają świetnie. Szkoda, że w gamie kolorów 500L nie ma tego z Rivy 500. Ten ciemny granat jest rewelacyjny. Pozostał mi szary moda 😀

  16. #45
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    do tego często jest w lepszej cenie.
    Chwilowo ceny tipo polecialy w dol (widac przesadzili z optymizmem dotyczacym sprzedazy po podwyzkach. Bazowe Tjety HB ze stocku po 52 klocki to niezla cena.
    Wracajac do roznic choc nie wiem czy to ma dla kupujacego znaczenie: z tego co pamietam w 500l telepało nieduzo mniej niz w mito a w tipo czulem ze poplynalem. Obie jazdy dzielilo kilka miesiecy ale to jakos zapamietalem. Wiec tez radzilbym zwrocic na to uwage. Tipo ma bardziej komfortowy zawias chyba ze cos od tego czasu w 500l zmienili.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 16:38
  2. Karta ratunkowa w pojeździe
    Napisany przez soku80 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2014, 23:20
  3. Duże ciśnienie w ukłądzie chłodzenia
    Napisany przez karpiu01 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-04-2012, 13:23
  4. Czy coś się mogło stać po jeździe z małą ilością oleju?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2011, 16:21
  5. Wypadek na zjeździe z E4
    Napisany przez KrzychuB na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-07-2010, 12:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo czy 500l

fiat tipo czy 500l

Koniec tipo

fiat 500x czy 500l

https:fiatklubpolska.pltipo-531500l-czy-tipo-pytania-po-jezdzie-probnej-40929

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl