Fiat 500L (obojętne, czy Cross, czy zwykły)
Fiat Tipo SW ("Tipo to Tipo, niezawodne Tipo")
Odpowiedzieć musisz sobie sam na czym Ci najbardziej zależy. Zarówno Tipo jaki i 500L mają swoje zalety i wady, przewagi w danych "konkurencjach".
Ja przez ostatnie 7 lat jeździłem autem pokroju 500L i na moim etapie życie (dzieci) było to wtedy auto idealne - wyższe auto/duże drzwi= łatwość wykonywania czynności fotelikowych, wysokie wnętrze= łatwy serwis pampersowy, wysoki bagażnik =wózek włazi, ect.
Obecnie gdy pewne potrzeby przeminęły, bardziej pasuje mi hatchback, szczególnie że dużo jeździmy w trasie i lepiej się sprawdza niż podniesiony MPV.
Tak więc wszystko zależy.
Powodzenia w wyborze.
już wcześniej napisałem o obu które posiadam w temacie od 500L, ale do sedna jeśli chodzi o boczny wiatr to stabilniej jedzie 500L nie ma bujania a jest wyczuwalny opór tak jakby przyhamowanie, a w tipo sw jest własnie bujanie i uczucie jakby miał tańczyć zwłaszcza przy podmuchach jak jedzie się między domami. Takie mam odczucia ale wiadomo czemu tak jest 500L jest twardsze i sprężyste a tipo sw miększe i komfortowe.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Te podmuchy bocznego wiatru w 500L to jakiś mit. Zrobiłem po autostradzie 500L Ok 2-3 kkm i przy prędkościach 140-150km/h nie odczuwałem dyskomfortu. Nie jest to oczywiście Audi A6 lub BMW 5 ale do tego elementu nie czepiałbym się. Kilka rzeczy napisałem już w innych wątkach na forum 500L. Wspomaganie kierownicy z modułem City to bardzo fajna rzecz chociaż nie korzystam z tego, bo wolę czuć opór na kierownicy. Uroda samochodu to kwestia gustu. Pojedź na tydzień do Włoch to albo pokochasz 500 L i cała rodzinę 500 albo znienawidzisz i wybierzesz bez namysłu Tipo.
City w fiatach bylo chyba juz za niemca. To nie specjalny modul a raczej wejscie procesora i pare linijek kodu.
Trochę pojechałeś ale to prawda city to żadna nowość... kiedyś było w bogatszych wersjach lub za dopłata a teraz jest wszędzie...
Lepszy
Power
Gamoniu
City było w standardowym GP... Akurat jak dla mnie jest bezużyteczne, włączyłem ze dwa razy z ciekawości. O wiele lepiej sprawuje się w pełni progresywne wspomaganie.
Przecież jest progresywne a to city to taki gadżet żeby człowiek myślał że ma na coś wpływ. Równie dobrze mogliby inaczej to tam zestroić bo kto lubi opór przy kręceniu na parkingu? Ja akurat włączyłem na stałe bo przy wyzszych prędkościach bez różnicy a parkuje się łatwiej. Ale dobrze że jest niezależnie od innych ustawień - w mito nieco wkurzające jest że jak chcesz mieć lepszą odpowiedź pedału (czyli tryb "dynamic") to musisz się męczyć z kręceniem kierąbo ten tryb właśnie zmniejsza siłę wspomagania. No ale w folderze reklamowym dobrze to wygląda bo sa sportowe doznania. A można byłoby zrobić menu do samodzielnego konfigurowania.
Tzn. w zasadzie w tipo to bez różnicy bo innych ustawień nie ma . Ale będą po instalacji throttle controllera.
Nawiasem mówiąc jest dedykowany z Magneti Marelli dokładnie do tego ECU silnika, tylko cena jak za indywidualny tuning na hamowni.
Hmmm, w 500X nie ma City, a problemów z kręceniem na parkingu nie ma - dla mnie to jest w pełni progresywne wspomaganie. Tryb City nie działa od 40km/h - jest nagłe wyłączenie. Mam bezpośrednie porównanie, wiem też jak w Tipo jest - niewiele odbiega od tego z GP. Progresywność jest, ale nie taka jak w pincecie.
W 500X w trybie Sport usztywnienie wspomagania mnie nie wkurza - o wiele lepiej i pewniej prowadzi się auto. Nie ma również tragedii na parkingu - jest trochę ciężej, ale bez przesady. Jeśli ktoś nie jeździł PF126P, PF125P, Polonezem itd., to nie wie co to brak wspomagania i co to "ciężkie kręcenie"
Co do wyboru auta, to jak dla mnie zdecydowanie 500L z 1.4 T-Jet. Wyróżniające się auto, jakościowo lepsze od Tipo. Sam miałem krótki dylemat 500L(przed liftem)/500X. Wygrało 500X z racji nowocześniejszego wówczas wyposażenia i silnik MA. Teraz bym miał większą zagwozdkę, jednak jeszcze ten silniczek...
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 13:09
A tak na marginesie, rozumiem, że Kolega kupi samochód, który wygra w ankiecie? Są jakieś nagrody dla biorących udział?
Wystarczy obejrzeć materiały wykończeniowe wnętrza. Jedni zauważają, inni nie. Ja zauważam. Z montażem w Tipo też różowo nie jest, np. brakujące odbojniki na drzwiach przednich plus inne niespodzianki opisane na forum (nie chodzi mi o "brakujące" maskownice na pasie przednim, czy jakieś "brakujące" uszczelki).
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 13:33
Tryby jazdy sa inaczej nazwanymi klonami tego co jest w alfach od 10 lat. ja z kolei nie zauwazyłem jakiegoś szczególnego dobrodziejstwa tego rozwiązania.
Róznicę widzę jak przesiadam się do tipo tam po prostu na parkingu jest lżej nawet niż w normalu i to jest dla mnie wygodne. No ale zaraz ktos powie że nie czuć co sie dzieje z kołami tak jakby startowali w rajdach samochodowych
Widzisz, ja zauważyłem. W trybie pełnych osiągów nie lubię jeździć po mieście, słabo jest od świateł do świateł. Co innego w stłumionym auto. Tyle, że trzeba mieć trochę mocniejszy silnik niż 1.4 16V, czy 1.6 E-Torq, przy których tryb Sport moim zdaniem żadnego sensu nie ma - tam nie ma czego tłumić, żeby jako tako to jechało... Co innego w silnikach z turbiną. Tryb Sport to nie tylko wspomaganie, ale i "zmiana" mapy w ECU silnika, zmniejszona czułość ABS/ESP, FBC.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 13:39