Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 98
Like Tree6lubi to!

Temat: 1.4 T-JET vs 1.6 MJET  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Z tego co piszą (bo sam nie mierzyłem) T-jet w serii ma wysokie EGT i stąd były te pęknięcia). Przy chipowaniu na 150 KM trzeba go nieźle podlewac benzyną żeby nie przegiąć (ponoć opinia Cinsoftu). Swoją droga przydałby się jakis fabryczny miernik



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    A ja jeżdżę sobie T-Jet'em tylko na PB i sobie chwalę.
    Dieslami się już najeździłem służbowymi ponad 300tys km, na LPG zrobiłem około 100tys KM. Teraz przyszła pora na czysta benzynę. No chyba że będzie po 6zł za litr i więcej to pewnie szybko udam się do jakiegoś gazownika
    Co ciekawe przebiegi i charakter tras które pokonuje kwalifikowały mnie w sposób uzasadniony do zakupu zarówno ON jak i LPG. W przypadku diesla gdybym go chciał musiałbym wziąć niższą o 8000zł wersję wyposażeniową lub podwyższać i tak już wyśrubowaną nieco jak na mój budżet cenę końcową auta, w przypadku LPG posiadać mniejszy dość przydatny dla mnie bagażnik z HB i jazda bez dojazdówki.
    Z każdym typem zasilania silnika mam pozytywne i negatywne skojarzenia). Na plus w dieslu - zasięgi i radość przy dystrybutorze, przy LPG radość przy dystrybutorze do kwadratu a przy benzynie prostota tego rozwiązania i "bezobsługowość" przez długi czas. Na minus częste problemy na dużych mrozach z odpalaniem silnika oraz z jakością ropy w takich warunkach, w LPG mniejszy bagażnik, problemy z silnikiem w starszym samochodzie generowane przez instalację, a przy benzynie oczywiście koszt jazdy na niej.

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Z tego co piszą (bo sam nie mierzyłem) T-jet w serii ma wysokie EGT i stąd były te pęknięcia). Przy chipowaniu na 150 KM trzeba go nieźle podlewac benzyną żeby nie przegiąć (ponoć opinia Cinsoftu). Swoją droga przydałby się jakis fabryczny miernik
    Dlatego IHI 39 ma już grubszy korpus niż poprzednik. Jedynie dali wskaźnik cyfrowy temperatury oleju. Czas pokaże jak z trwałością.

  5. #49
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ten miernik temperatury oleju to raczej science fiction. On nie mierzy a oblicza z czegoś tam.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    51
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Kasparo88 Zobacz post
    Dlatego IHI 39 ma już grubszy korpus niż poprzednik. Jedynie dali wskaźnik cyfrowy temperatury oleju. Czas pokaże jak z trwałością.
    No właśnie kiedyś w tym temacie http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/tipo-sw-34879/22 próbowaliśmy sie dowiedzieć czym sie różni ta IHI VL39 od poprzedniczek.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Jesteś pewien z nie ma żadnego czujnika temp oleju?
    Ogólnie temp oleju ma niewiele wspólnego z temp egt

  8. #52
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W specyfikacji serwisowej tjeta z bravo czujnika nie ma. A w tipo jest pojecie " szacunkowa temperatura oleju". Wiec jakby uklada sie ro w calosc. Ale fiat nie jest tutaj wyjatkiem

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Napiszę w wolnej chwili do fiata z zapytaniem jak działa ten czujnik. Tylko na odpowiedź będzie trzeba poczekać kilka dni

  10. #54
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Odczytywalem przez alfaobd podaje tem w stopniach ale "estimated" czyli szacunkowy. Alfaobd podaje tez egt tez pewnie wyliczany choc nie ma takiego dopisku w opisie wskaznika

  11. #55
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ten miernik temperatury oleju to raczej science fiction. On nie mierzy a oblicza z czegoś tam.
    Nie czepiałbym się tego tak bardzo, bo myślę, że na podstawie temperatury płynu chłodzącego i być może jeszcze jakichś innych parametrów, temperaturę oleju można oszacować z niezłym przybliżeniem. No chyba że algorytm projektował ten sam inżynier, co w przypadku strzałki sugerującej zmianę biegów, to faktycznie bardziej fiction niż science

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Nie czepiałbym się tego tak bardzo, bo myślę, że na podstawie temperatury płynu chłodzącego i być może jeszcze jakichś innych parametrów, temperaturę oleju można oszacować z niezłym przybliżeniem. No chyba że algorytm projektował ten sam inżynier, co w przypadku strzałki sugerującej zmianę biegów, to faktycznie bardziej fiction niż science
    Myślę że działa dobrze bo zawsze rano mam go ustawionego. Jak było koło 5 stopni to druga kratka zaswiecala się po ok. 6 km jazdy. Ale gdy już temperatura wyniosła -5 stopni to było to praktycznie 10km. Płyn chłodniczy rozgrzewa się o połowę szybciej. Już tak się nauczyłem że czekam na dwie kratki na temperaturze oleju bo jeżdżę autostradą i wtedy w palnik

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2019
    Skąd
    kraków
    Postów
    10
    Auto
    honda accord
    Rocznik
    2006
    Witam, tez rozważam kupno tipo i zastanawiam się który silnik. Obecnie mam 2.0 w gazie i jest ok chociaż z perspektywy czasu nie wiem czy jednak nie wolał bym diesla, bo gaz to taka trochę zludna oszczedosc gdyż faktycznie 12l benzyny a 12 gazu to jest różnica fakt. Patrząc z punktu widzenia tych dwóch aut 1.4 tjet i 1.6 multijet to nie wiem czy założył bym gaz do niego. Mam ciężka noge i wiem że to auto będzie mi palić powyżej 10 litrów napewno i to w trasie a po miescie moze być gorzej, diesel ma ta przewagę że nawet deptany do oporu nie przeskoczy pewnego pułapu, gdzie w turbo benzynie nigdy nie wiadomo. Druga sprawa jest taka że te nowe diesla tez sa już ciche, nie klepia jak kiedyś. Przed benzyna miałem diesla więc wiem co to znaczy. Problemy obu aut mogą być i tu i tu bo gdzie zwykła benzyna nad dieslem ma plusy tak turbo benzyna jest już podobna bo również ma ten sam osprzęt. 3 sprawa to taka że napewno po czasie będę chcial zrobić virusa, dieselek 1.6 lepiej go zniesie chociaż 1.4 ma duże możliwości. Długo by dyskutować. Mam jeszcze pytanie, czy bez problemu można się umówić na jazde próbna? Kosztuje to coś? pytam bo nigdy nie miałem nowego auta

  14. #58
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    jazda nie kosztuje ale znalezienie diesla do jazdy nie będzie łatwe.

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2019
    Skąd
    kraków
    Postów
    10
    Auto
    honda accord
    Rocznik
    2006
    chciałbym się przejechać kombi w pakiecie s design 1.6 multijetem jak się sprawdzi to biorę, bo auto względem konkurencji naprawdę fajne. Pytanie jest tylko takie, jak wyciszenie wnętrza przy prędkościach np 160km/h bo tak latam po autostradzie

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Ja tam nie narzekam na wyciszenie. Jeździłem głośniejszymi 😜.
    To bardzo subiektywne odczucia.
    Jako wieloletni użytkownik lpg skusiłem się właśnie na diesla.


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2.0 mjet roznice
    Napisany przez Cross na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-03-2017, 15:42
  2. Luźny wąż od turbo [2.0 Mjet]
    Napisany przez moris10 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-06-2016, 17:30
  3. Fiat Bravo II 1.6 Mjet Pur O2
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2016, 21:22
  4. Scudo 2,0 Mjet nie odpalał!
    Napisany przez SławekW na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-03-2015, 19:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-5311-4-t-jet-vs-1-6-mjet-40009

t-jet vs multijet

bravo tjet vs tipo

t jet 1.4

Tipo t-jet wycofany

wymiana korpusu turbo ihi

2.0 hdi wysokie egt

peknoety korpus ihi

riat tipo 1.6mj vs 1.4t

1.6 multijet vs 1.4 t jet

fiat tipo 1.4 t-jet usterki

Tipo dwumasa cena

Tipo tjet czy ma dwumase

fiat 1.6 multijet czy 1.4

fiat tipo 1.4 t-jet opinie

puro2 t-jet

1.6 multijet opinie

1.4 t-jet glosnosc

tipo 120 vs giulietta 120

t-jet vs multi jet

fiat tipo 1.4 t-jet forum

fiat multi jet vs tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl