Jeszcze zapomniałeś dodać że zacznie mu olej palić ..... a jak złapie kapcia to też wina gazu .... bez komentarza :-/
Jeszcze zapomniałeś dodać że zacznie mu olej palić ..... a jak złapie kapcia to też wina gazu .... bez komentarza :-/
Podtrzymuje to co napisalem. Fiat dla tjeta podaje 120km, od nastu lat mi cewka z kuli gazu zadna nie padla smrodu nieczulem i nie czuje. A zdjecie srodka silnika po przebiegu 200 kkm na gazie na przecietnym oleju zmienianym co 15 kkm tu wklejalem. Wiec pozostane przy swoim.Dla odmiany moge podawac dziesiatki znanych mi usterek diesla ale po co.
diesel jest bardziej usterkowy od benzyny wolnossącej ale w benzynie turbo awarie już są podobne z tym, że jednak diesle zrobią większe przebiegi bez np wymiany pierścieni tłokowych.
Cewki szybciej padają, gdyż gaz ma cięższy zapłon i system zapłonowy jest bardziej obiążony. Skoro gaz jest taki oh i ah dlaczego do fabrycznej instalacji silnik 1.4 t jet ma wzmocnione gniazda zaworowe>?
I dlaczego producenci nie robią auta od razu na lpg lecz na benzynę a póniej dokładają lpg?
Wszystko ma swoje plusy i minusy ale diesel wcale nie wychodzi drożej.
Kwestia jeszcze kto jakie przebiegi robi i czy jezdzi czy się toczy.
Nie wiem czy wy macie jakies informacje na lpg czy znane są wam zasady działania ale po tym co piszecie wydaje mi się, że jednak nie.
Tak czy siak na trasy tylko diesel
I auto na lpg zawsze ma gorsze osiągi - nawet na stronie Fiata widnieje 0.5s
Ostatnio edytowane przez dam9an ; 28-01-2018 o 17:26
Nie chcialbym nikogo urazic ale co jakis czas pojawia sie ekspert ktory mowi ze tylko on wie jak dziala lpg piszac rzeczy powszechnie znane a reszta sie nie zna. Ja nie neguje zasdnosci diesla na trasy. Neguję wyolbrzymianie wad lpg na podstawie jezdzenia tymi autami przez kilkanascie lat.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-01-2018 o 19:58
Każdy ma prawo do własnych opinii. Ja piszę o moich odczuciach. Ktoś się może nie zgodzić z pewnymi rzeczami wiadomo każdy swoje sobie mysli ale są pewne aspekty fizyczne i nie ma co z nimi dyskutować
Mój ojciec ma voyagera na lpg od X lat i też przy nim nic nie robi, ale uwierz mi...nikt inny nie chciałby jeździć tym autem
A odnośnie kosztów samego paliwa: z naszych forumowych danych spalanie MJ to 5,5-6 l przyjmijmy 5,5, moj T-jet pali ok.9 (tryb mieszany z przewagą miasta). Koszt 100km MJ ok 25 zł T jet 19 zł + benzyna~20zł (przyjmując z netu 4,61 ON i 2,12 LPG. Po 100 000 Tjetem "zarobimy" 6,27 tys. zł. Cennikowo MJ jest droższy o 4,5 tys. Czyli w wielkim uproszczeniu ok 10 tys do przodu na Tjecie. Szału nie ma ale zawsze coś.
W ogóle co to za instalka dokładnie siedzi w tym FABRYCZNYM 1,4 T Jet?
No myślałem że Landi ale nie do końca. reduktor landi, centralka metatron (spółka wydzielona z tartarini ileś tam lat temu robiąca instalki OEMowe) z wybitym na obudowie FPT czyli zrobiona dla fiata lub przez fiata. Wtryski nie wiem nie grzebałem na razie, materiały prasowe na temat Giulietty z instalką fabryczną mówią o Boschu. Zbiornik Stako.
No też słyszałem o Landi. Mi do mojego cuda mimo ustalenia na Landi - wymuszono Tartarini. Tyle o ile po gwarancji trzeba będzie wymienić centralę i redutkor (o ile wtryski zagrają z inną centralą), bo chrzanione Evo 01 wymaga drogiego oprogramowania, które mają ASO Fiat. A płacić 250zł za przegląd LPG to ich pogieło Nie wiadomo jeszcze jak z waszą OEM'ową centralką - może zagra na starszym sofcie tartarini jak to spółka córka. Jak nie to będziecie mieli to samo co Ja: Chcesz po gwarancji serwisować gdzie indziej? Wymień pół instalacji. I tak wyjdzie taniej w perspektywie dłuższej eksploatacji za koszt 4x przeglądów w ASO mamy "normalną" instalację którą serwisować możemy nawet sami
Ale do tych wyliczeń dodaj też przeglądy LPG właśnie w ASO. Droższy przegląd roczny.
Pomijam rzeczy niemierzalne: Koło zamiast butli. Zasięg. Trwałość i awaryjność
W wykazie czynności (które są niezbędne do utrzymania gwarancji) nie mam nic na temat centrali LPG oprócz kontroli działania układów i centralek przez złącze diagnostyczne (ogólnie) więc za to jakoś dużo nie zapłacę. Co innego po gwarancji gdyby się coś zaczęło pierdzielić.
Ale z tego co widziałem w Fiatecuscan/Multiecuscan i alfaobd wspierają centralki CNG/LPG zarówno landi jak i metatrona w punto, pandzie, doblo. Z twórcą alfaobd nawiązałem kontakt 9 lat temu gdy robił aktualizację programu pod mito (przesyłałem ma jakieś pliki po eksperymentach z autem itp). Pisałem do niego czy potrzebuje współpracy przy Tipo ale pisał że w zasadzie ma ogarnięte. Więc myślę że droga do opanowania metetronu w tipo nie jest długa, byc może da się połaczyc już teraz wybierając centralkę z punto a jak nie to mu sie przypomne (tzn że mam LPG i wypadałoby to ogarnąć).
Różnice które moga generować dodatkowe koszty (wg planu przeglądow) względem wolnossaka/diesla to świece (co 30 tys, są droższe dla T-jeta), a wzgledem aut bez lpg filtr lpg fazy ciekłej ( co 30 tys) i lotnej (co 90 tys.) Ale wymiana filtra paliwa też jest przewidziana w dieslu przy 40 tys. km
BTW Patrze w wykaz czynnosci i dla 95 KM euro6 wymiana oleju po 1 roku 15 kkm też jest tylko zalecana nie obowiązkowa
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-01-2018 o 09:43
Pali Ci 9 l Lpg? Do kosztów gazu dolicz drożdże przeglady 162 zamiast 98zł przeglądy co roku normalnie sa po 3 latach, czestsza wymianę świec jeżeli nie dla zasady to z obowiazku regulację i wymiany filtrów. Zawsze to są koszty które jednak zmniejszają roznice. Nie wiem po jakim czasie przełącza się tjet na gaz. Mi w aucie 2.0 spalanie benzyny to ok 0.5l na każde 100km i mniej niż 0.5l to raczej nie bedzie a za dużo po miesiecie nie jezdze... Wtryskiwacze gazowe po ok 100 000 km też nadają się do wymiany. Kwestia innych możliwych awarii w mj ale poniżej 200 000 nic nie powinno sie nic dziac. Gaz ma dodatkowe koszty. To nie tylko zakup. Oczywiście powyżej jakiegoś tam przebiegu Wtryskiwacze w dieslu mogą wymagać regeneracji A to już koszt ok 2000zl. Wszystko jest kwestia kto na jaki przebieg kupuje auto i jak jeździ ale gaz jest droższy niż ty jest pisane
Ostatnio edytowane przez dam9an ; 31-01-2018 o 01:24
Jak już się bawimy w aptekę to wymiana świec wg harmonogramu jest co 30 tys. (bez względu na to czy jest LPG czy nie) ale to z powodu turbo. IMHO i tak za często. świece żarowe też zaleca się wymienić po 100 tys.
Filtry pisałem powyżej, W MJ też jest filtr paliwa. Nie wydane 4,4 tys PLN na lokacie 1,6% dają 67 zł odsetek rocznie więc akutrat na przegląd LPG. koszt benzyny na oko doliczyłem, przez pół roku gdy jest ciepło gaz jest tańszy niż teraz (inna proporcja w stosunku do ON przyjetego do obliczeń).
Ale tak jak pisałem IMHo diesel na trasę na tak, sam bym wziął gdybym śmigał po jakieś 30 tys rocznie. A jak typowy uzytek "domowy" robota -dom -wycieczka to TB
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-01-2018 o 08:48