Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 164
Like Tree5lubi to!

Temat: Zmiana biegów a dziwny dźwięk.  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Zmiana biegów hałasuje i nie ma co tu tłumaczyć, że tak musi być, bo takie jest działanie skrzyni biegów. W innych samochodach tego nie spotkałem.
    Może inaczej. W Tipo aby nie było tego stukotu, to trzeba się przyłożyć przy zmianie biegu, w innych samochodach, trzeba się postarać aby taki stukot zaistniał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Ja mam klik w t-jet. Jak zmieniam powoli, czyli odejmuję gaz, po chwili wciskam sprzęgło i zmieniam bieg bez pośpiechu to jest ok. Jak robię to dynamiczniej (czytaj normalnie) to mi klika

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

    Ja mam tak samo tylko auto to Doblo ale silnik ten sam czyli t-jet. To klikanie nazwał bym bardziej jak to już ktoś tu na forum napisał jak przeładowywanie kałasza.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To albo jestem przygłuchy albo znowu mi się trafiła wersja robiona na tej specjalnej linii gdzie turek w pozłacanych rękawiczkach...
    Dziś nawet otwarłem okno i nic specjalnego.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Zmiana biegów hałasuje i nie ma co tu tłumaczyć, że tak musi być, bo takie jest działanie skrzyni biegów. W innych samochodach tego nie spotkałem.
    Może inaczej. W Tipo aby nie było tego stukotu, to trzeba się przyłożyć przy zmianie biegu, w innych samochodach, trzeba się postarać aby taki stukot zaistniał.
    W pełni się zgadzam. Marx a na postoju wduś sprzęgło i czy przy odpuszczaniu go masz kompletną ciszę czy coś słychać? U mnie słychać to przeładowanie ale ciszej niż podczas jazdy. Jeździłem w życiu paroma autami i naprawdę we fiacie tipo dziwne te hałasy. Trzeba się starać czyli zmieniać biegi nienaturalnie. Często to słyszę i czasami aż mi wstyd jak gdzieś ruszam i mam publiczność w okolicy bo staję na rzęsach żeby było ok a nie zawsze się uda. T jet 11.2018. U mnie chyba zamiast złotych rękawiczek to turas kebaba trzymał jedną ręką 😀

  6. #35
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    U mnie też to jest słyszalne, ale właśnie wtedy jak nie zsynchronizuje odpowiednio wciśnięcia pedału sprzęgła i odpuszczeniu pedału przyspieszenia. Głównie w chwili przejścia z biegu 2->3. Ja to uznałem za normalny objaw pracy koła dwumasowego, nowy dwumas ma określony kąt wychyłu. Im mniejszy bieg tym większe przełożenie i większy moment przenoszony na koła napędowe. W chwili kiedy wciąż przyspieszamy, przy rozłączaniu sprzęgła koło dwumasowe zostaje odciążone od strony układu napędowego. W kole dwumasowym głównym elementem tłumiącym są m. in. sprężyny talerzowe. W chwili rozłączania sprzęgła kiedy jest obciążone, skumulowana energia w m. in. w sprężynach talerzowych zostaje uwolniona i część dwumasu od strony sprzęgła wykonuje określony kąt obrotu względem całego koła z charakerystycznym klikanieniem/uderzaniem wynikającym z konstrukcji dwumasu. Tak jak piszę, u mnie to rzadko się zdarza a jak już to przy 1 i 2 biegu.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    W pełni się zgadzam. Marx a na postoju wduś sprzęgło i czy przy odpuszczaniu go masz kompletną ciszę czy coś słychać? U mnie słychać to przeładowanie ale ciszej niż podczas jazdy. Jeździłem w życiu paroma autami i naprawdę we fiacie tipo dziwne te hałasy. Trzeba się starać czyli zmieniać biegi nienaturalnie. Często to słyszę i czasami aż mi wstyd jak gdzieś ruszam i mam publiczność w okolicy bo staję na rzęsach żeby było ok a nie zawsze się uda. T jet 11.2018. U mnie chyba zamiast złotych rękawiczek to turas kebaba trzymał jedną ręką ��
    U mnie chyba bardziej słychać pracę zapadek jeśli już. Albo może mam taki nawyk że jakoś "dziwnie" puszczam sprzęgło i jest cicho.Podoktoryzuję się tego ale dopiero jutro bo na razie jeżdżę kredensem-ostatnia trasa . W każdym bądź razie nie są to dźwięki które mi psują samopoczucie. Natomiast czuć masę i bezwładność koła zamachowego, BTW praca skrzyni C635 bije na głowę tę w volvo w sensie komfortu zmiany biegów. Nie wiem jak będzie przy170 kkm bo tyle ma kredens najechane ale różnica jest spora.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-08-2019 o 20:14

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    To albo jestem przygłuchy albo znowu mi się trafiła wersja robiona na tej specjalnej linii gdzie turek w pozłacanych rękawiczkach...
    Dziś nawet otwarłem okno i nic specjalnego.
    Sądząc po spasowaniu okleiny słupka, mój doblo niestety nie został składany na specjalnej linii tak jak Twój tipek a szkoda. Widać jak dużą uwagę fiat i jego kontrolerzy jakości pracujący na linii produkcyjnej przykładają do produktu końcowego.

    do1.jpgdo2.jpg

  9. #38
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja też pisałem o odgłosie pracujących zapadek, uderzenia dwumasy nie odczuwam.

  10. #39
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Po głębokiej analizie przypadku zainspirowanego forum stwierdzam że hałas (jeśli już tak to nazywamy) nie pochodzi od wybieraka ale od samych choinek skrzyni albo mechanizmu różnicowego. Da się go wywołać gwałtownie puszczając sprzęgło lub podczas puszczania dodać gazu. Luz międzyzębowy się "kasuje" zęby się stykają no i tyle. Podobnie zresztą jak w kredensie. Tylko tam ze względu na dużego klekota pod maską wyciszenie od grodzi silnika jest lepsze więc trzeba się jeszcze dokładniej wsłuchać najlepiej przy otwartym oknie (w tipo zresztą też przy zamkniętym słychać ledwo co). Ale nic w tym nie widzę nienormalnego.Przy czym muszę się starać żeby to uzyskać i nienaturalnie rwać sprzęgłem. Zresztą czy jest na sali ktoś z posiadaczy starszej c635 (bravo, punto itp.) komu ta skrzynia padła?
    BTW Narzekał już ktoś na twarde boczki w Octavii? Bo we flocie zaprzyjaźnionej firmy są takowe w dość zacnej wszystkomającej wersji scout. Boczki twarde jak skała a masowej rozpaczy nie ma . Podobnie jak z walącym zawieszeniem. No ale w końcu to nie Bentley, kosztuje jedynie jakieś 130 tysi, więc nikt nie ma za złe :-).
    Ale z fajnych rzeczy w uzupełnieniu tylnej kamery boczne lusterka obniżają się przy cofaniu.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-08-2019 o 17:51

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Po głębokiej analizie przypadku zainspirowanego forum stwierdzam że hałas (jeśli już tak to nazywamy) nie pochodzi od wybieraka ale od samych choinek skrzyni albo mechanizmu różnicowego. Da się go wywołać gwałtownie puszczając sprzęgło lub podczas puszczania dodać gazu. Luz międzyzębowy się "kasuje" zęby się stykają no i tyle. Podobnie zresztą jak w kredensie. Tylko tam ze względu na dużego klekota pod maską wyciszenie od grodzi silnika jest lepsze więc trzeba się jeszcze dokładniej wsłuchać najlepiej przy otwartym oknie (w tipo zresztą też przy zamkniętym słychać ledwo co). Ale nic w tym nie widzę nienormalnego.Przy czym muszę się starać żeby to uzyskać i nienaturalnie rwać sprzęgłem. Zresztą czy jest na sali ktoś z posiadaczy starszej c635 (bravo, punto itp.) komu ta skrzynia padła?
    BTW Narzekał już ktoś na twarde boczki w Octavii? Bo we flocie zaprzyjaźnionej firmy są takowe w dość zacnej wszystkomającej wersji scout. Boczki twarde jak skała a masowej rozpaczy nie ma . Podobnie jak z walącym zawieszeniem. No ale w końcu to nie Bentley, kosztuje jedynie jakieś 130 tysi, więc nikt nie ma za złe :-).
    Ale z fajnych rzeczy w uzupełnieniu tylnej kamery boczne lusterka obniżają się przy cofaniu.
    Kolego, koledzy ten stuk pochodzi od nadmiernych luzów montażowych , ale raczej nie od kól zębatych skrzyni- bo mają skośne zazębienie,
    tylko od luzów na wieloklinach i pewnie nadmiernego luzu montażowego mechanizmu róznicowego; wielowypusty przegubów wewnętrznych półosi, aż kiwają się w kołach koronowych
    proponuję "wskoczyć pod auto" i poruszać wewnętrznymi przegubami
    jesli uwzględnić , że silnik kiwa się na poduszkach jak ... po pustym sklepie , dodatkowo dłuższa prawa półoś nie jest podparta przy silniku , to luz sumaryczny ma tendencje do powiększania się
    idzie jesień, niższe temperatury, olej w skrzyni bedzie gęstszy to i rzadziej bedzie nas to drażnić ,
    ja na wiosnę pomyślę nad zmianą oleju w skrzyni na nowy - 500l ma 66tys i słysze stuki i mnie drażni ,
    natomiast w Idei po 108 tys.km nie ma tego -pewnie przy wymianie sprzegła uzupełniono ..mineralnym
    ps. kazda skrzynia manualna ma tylko jedną tzw choinkę
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 28-08-2019 o 19:25

  12. #41
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Kiedys jak się bawiłem c514 przy okazji wymiany simeringa wybieraka (kolejna "poważna" awaria której naprawa prawdopodobnie przydarzyy się właścicielom tipo przed 100 tys przebiegu i która kosztuje niebagatelne 20 zł) to kręciłem trochę różnymi rzeczami i miałem wrażenie że to koła w skrzyni. Ale nie upieram się może półosie, może dyfer. Luz na kole na załączonym biegu (można się pobawić np przy wymianie kół na zimowe) jest podobny jak miałem w mito i nie wiem czy on jest nadmierny czy technologiczny i czy montażowy czy wynikający z pasowania zębów wielowpustu itp. I przez 153 kkm jakie przejechałem nie powiększał się w żaden zauważalny sposób.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-08-2019 o 23:20

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Wracam do tematu. Właśnie dałem się przejechać zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Wrażenia po jeździe takie, że sprzęgło jest "strasznie gumowe", jak mu pokazałem wytarty guzik start stop po 5 miesiącach i skrzypiący podłokietnik to się tylko uśmiechnął. Co do hałasów przy zmianie biegów to jak na złość słabo było słychać bo padało ale się udało i z dwa trzy razy wyłapał o co mi chodzi. Diagnoza albo przeguby albo coś od zespołu róźnicowego czy jakoś tak :-D Na postoju, skręcone koła w lewo potem prawo, silnik wyłączony. Chwycił przeguby wewnętrzne i diagnoza jest taka, że to właśnie przeguby wewnętrzne mają luzy montażowe i to spore bo podczas ruchu lewo prawo walą zdrowo. Mówi tak, jedź reklamuj, naciskaj. Albo stwierdzą, że ten typ tak ma albo wymienią. Pytanie tylko czy na jakieś lepsze bo jak produkuje ta sama firma to będzie nadal to samo chyba że np dostarczają im z dwie firmy to jest szansa. W takim razie będę się teraz umawiał na serwis. Mina kolegi że takie cyrki po takim przebiegu bezcenna. Stwierdził też że to jest generalnie lipnie zrobione i wróży, że to się będzie powtarzać bo półoś powinna być dłuższa czy jakoś tak bo teraz to się będzie wyłamywać/czy wyrywać z mechanizmu różnicowego, powinien być jakiś łącznik czy jakoś tak. Konstrukcyjnie dali ciała.
    Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 10-09-2019 o 14:58

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2019
    Skąd
    Kolbudy
    Wiek
    40
    Postów
    91
    Auto
    FIAT TIPO SEDAN E6D
    Rocznik
    2019
    Sory za drobna zmiane tematu na chwile, ale jak jestesmy przy dziwnych dzwiekach to co za dzwiek slychac po okolo 15-20 sekundach (z tylnej czesci samochodu) od momentu jak tipo stanie np. na swiatlach i silnik sie wyl. funkcja auto-stop? (nie jest to niepokojacy dzwiek, jest bardzo cichy, jakby cos sie uruchamialo na prace z baterii - pytam z ciekawosci).

  15. #44
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał michael4321 Zobacz post
    Sory za drobna zmiane tematu na chwile, ale jak jestesmy przy dziwnych dzwiekach to co za dzwiek slychac po okolo 15-20 sekundach (z tylnej czesci samochodu) od momentu jak tipo stanie np. na swiatlach i silnik sie wyl. funkcja auto-stop? (nie jest to niepokojacy dzwiek, jest bardzo cichy, jakby cos sie uruchamialo na prace z baterii - pytam z ciekawosci).
    Pompa paliwa

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2019
    Skąd
    Kolbudy
    Wiek
    40
    Postów
    91
    Auto
    FIAT TIPO SEDAN E6D
    Rocznik
    2019
    dzieki dzieki


 
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. dziwny dźwięk
    Napisany przez stachstachowiak na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2018, 17:58
  2. Dziwny dźwięk
    Napisany przez harper01 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-03-2016, 16:40
  3. dziwny dźwięk, co to może być
    Napisany przez mostosia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2015, 01:10
  4. Dziwny dźwięk wydobywający się z skrzyni biegów
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-04-2013, 12:02
  5. Dziwny dźwięk ze skrzyni biegów CC 700 93r
    Napisany przez Snorky na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-09-2009, 01:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425973

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-4259711

fiat tipo stuki przy zmianie biegu

tipo sw luz w ukladzie napedowym

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-42597

dzwiek szybkiego wciskania sprzegla bmw

alfa romeo giulietta stuki podczas zmiany biegow

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425972

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425978

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl