1,4 t-jet.
1,4 t-jet.
Zimą będzie jeszcze gorzej. Zgłaszaj do aso i nie daj się zbyć uwagami typu mechanik nic nie stwierdził, ten typ tak ma, albo że biegi zawsze różnie wchodzą.
Mimo sarkazmu jednak nie taki tjet lepszy...
Co do klikania, nie zwróciłem uwagi ale teraz zobaczę jak to u mnie jest. Odkąd przewiozla mnie koleżanka ceedem i nic innego tam nie słyszałem niż pracy lewarka (jak kierat) to póki co uważam, ze w moim jest cichutko...
Lepszy
Power
Gamoniu
U mnie tez cos bylo slychac, 27 tys na blacie i ucichlo. Teraz pytanie dobrze czy zle ze juz nie slychac
Odświeżę trochę temat. Czy macie jakieś nowe doświadczenia z tymi odgłosami podczas zmiany biegów? Ktoś coś naprawiał w aso i pomogło? Mam to samo, przebieg prawie 8tys, słyszę to bardzo długo ale czy od salonu? Nie wiem nie pamiętam. Odgłos jakby przeładowania broni 😀 nazywany pewnie tu klikiem. Zmiana na niskich biegach ale pewnie na wyższych też tylko silnik i wiatr zakłóca. Jest to bardzo irytujące, słyszalne z zewnątrz a auto nowe porażka. Wyczytałem z różnych tematów że to poduszka skrzyni lub ta pod akumulatorem bo niby są olejowe? i awaryjne (taki przebieg?) Że jakieś lizaki wstawiali wzmocnione kiedyś w innym modelu fiata bo się silnik obijał itp, że docisk, ze tttm. Irytuje to strasznie. Da się coś z tym zrobić po za radą żeby podczas zmiany biegu najpierw odpuszczać gaz potem sprzęgło do końca i flegmatycznie bieg wrzucić jednocześnie dodając gazu? 😂Z moich spostrzeżeń tak na szybko to na postoju silnik chodzi wduszam sprzęgło i gdy je puszczam słyszę ten klik przeładowania, jak lekko dodam gazu i odpuszczę gaz (tak go musne) to też jakby dziwny dźwięk występował (może faktycznie to poduchy) ktoś pisał o psikaniu wd40 na poduchę pod aku i że niby taki test really? Dajcie znać czy coś z tym zrobiliście. Mam tjeta.
tak jak wcześniej napisałem jak zmieniam biegi "normalnie" z niższych na wyższe (z 1 na 2 lub z 2 na 3) to jest słyszalny irytujący klik, ale nauczyłem się zmieniać biegi powoli, delikatnie i z opóźnieniem i wtedy tego odgłosu nie ma, przebieg 22 tys km, cóż trudno powiedzieć czy to jest TTTM
Tak Manio, ja z reguły zmieniam biegi bardzo ostrożnie, z wyczuciem, zawsze staram się wciskać sprzęgło na maxa, zmieniać biegi po ich naturalnym torze bez wymuszonych ruchów dźwigni ale i tak często to słyszę. A powiedz mi słyszysz ten klik na postoju? Opuść szyby, wylacz offem nawiewy, wduś sprzęgło i je odpuść. Słychać też to jakby przeładowanie? Co do aso to nikt tego nie zgłaszał mimo gwarancji?
jak manewruje na postoju biegiem wstecznym lub jedynką-przy wciśnięciu sprzęgła słychać podwójny lub nawet potrójny stukot, ale tym raczej nie trzeba się przejmować bo już ktoś kiedyś napisał, że to są odgłosy z dwumasy i tak jest we wszystkich t-jetach
Dla mnie wszystkie dźwięki są normalne. Jedne z nich tzn w momencie przełączania biegu to dźwięk zatrzaskującego się mechaniźmu zmiany biegów (taki badziew w pokrywie składający się ze sprężyn, kulek i wyżłobień w wałku. Jest to po to aby biegi nie wyskakiwały. Drugi temat to klik w memencie puszczania sprzęgła-dwamasa ma zabierak który uderza w sprężynę i taka jego rola. Jak te dzwięki dla kogoś są dokuczliwe to ma chyba wybitnie czuły słuch, wtedy będzie też pewnie przeszkadzał hałas . Skrzynia z tjeta jest też głośniejsza w sensie pracy samych przekładni co zrozumiałe skoro jest zdolna do przeniesienia ok 300 Nm i ma większą powierzchnię współpracujących elementów(łożsyka, zęby itp). Ma jednak taką zaletę, podobnie jak silnik, że jest bezawaryjna.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-08-2019 o 15:43
Ja to słyszę, żona słyszy ale po zwróceniu jej uwagi na to i pomimo że laik to też mi mówi że chyba coś nie halo. Czyli co? Tttm? To charakterystyczne dla t jeta w tipo czy ogólnie t jeta? czy ogólnie fiata że takie sprzęgła hałasujące dają? Postaram się pogadać w majstrem z aso i może się ustosunkuje. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z tym?
Ja tam nic takiego nie słyszę... w mondeo zrobiłem 313000 na oryginalnym sprzęgle i dwumasie i następny dalej jezdzi i nic nie słyszy a w aso już przy 250000 mówili ze dwumasa do wymiany bo słychać... jakby naprawdę była do wymiany to by się rozpadła a nie kolejne niemal 100000 jeździła...
Ja jezdze tipo z muza z deezera non stop, może dlatego nic nie słyszę...
Lepszy
Power
Gamoniu
Dają hałasujące skrzynie i hałasujące dwumasy. Mi wymieniali 2 razy dwumas i ostatni jest gorszy niż oryginalny rozwalony (tylko w 1.6 mjet). Przyszła nowa dwumasa, luzu miała z 30 stopni (tak jak 3 poprzednie), słychać było jak stukała po ruszaniu ręką, strach pomyśleć co się dzieje przy jeździe z silnikiem co ma ponad 300 NM momentu.
A gdyby ktoś był ciekawy ,,hałasów" i narzekał że coś słyszy, to zapraszam na niemieckie forum i poczytania tematu i obejrzenia filmów z załączonego linku:
https://translate.googleusercontent....OCBGaBLQ9m5osA