Napisz tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO
Napisz tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO
Czy rozrząd w TIPO 1.4 95km jest taki sam jak w Tipo T-jet 120km? Pytam ponieważ nie wiem które blokady zakupić. Czy ktoś używał któreś z poniższych i jest w stanie potwierdzić czy pasują do T-jet.
Nr blokad:
Satra S-B12ET
Falcon F04044
TESAM S0001872
Beta 1461/C3B
Panowie wlasnie robie rozrzad w tjecie. Po raz kolejny gdyby nie znaczki na pasku przerysowane ze starego i policzone ząbki chyba z 10 razy to znow byloby o jeden ząbek blizej. No nie ma ch.ja. zalozony lizak na wal, wkrecona blokada w glowiece od strony ssacej (od strony wydechu sciagac trzeba turbo. Malo mnie chj nie strzelil przy naciaganiu tego.
Pilne pytanie: jaki jest moment dokrecenia napinacza- bo jutro to bede skladal?
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Dzięki piekne Jack. W 500 dałem 25 tu chyba zrobie tak samo. Chinskim kluczem trzeba celowac w srodek. Wgl w tjecie troche wiecej dlubania bo przeszkadza filtr, rury od turbo. A jak ktos ma lpg to cala ta listwa przeszkadza przy wkręceniu blokady. Ogolnie to w sumie troche zaluje ze sie za to wzialem - spokojnie jeszcze z rok moglby smigac. Stary pasek nie wykazuje sladow zuzycia. Nawet napisy pod swiatlo widac. Rolka tez spoko. Wgl nowy pasek (akurat continental ) jest zauwazalnie ciezszy od starego a nowa rolka tej samej firmy co stara (zapomnialem nazwy). Dziwne ze na pasku nie ma strzalek kierunku o ile pamietam w 500-tce i grande punto byly. Za to latwiej odkrecic lape silnika i napiac napinacz -wiecej miejsca i lepsza widocznosc znaków. I dlaczego w obudowie rozrzadu nie ma okienka rewizyjnego. Moznaby na bieząca kontrolować stan paska... Tak, wiem - nie oplaca się producentowi.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 00:20
Mam nowy rozrzad na życiu, pasek i napinacz oryginał. Kupione 2 m-ce temu w ricambi. Chętni pisać na pw :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Pany ! może ktoś wie jaki fabrycznie był założony pasek rozrządu (firmy) i przy okazji pasek wielorowkowy napędzający klimę ,altek i itp ? Czeka mnie w niedługim czasie wymiana tych pasków ,więc chciałbym wiedzieć ,i jakiej firmy byście ewentualnie polecili .
Firmy fiat powertrain. Made in Italy. Przynajmniej u mnie. nie wiem tylko po co wymieniac pasek osprzętu na zapas. Widać go na bieżąco więc łatwo wychwycić zużyciea w razie czego szkody zerowe albo znikome.
Btw: po wymianie moj tipek odpalony wygląda wszystko OK. Aczkolwiek naciągnięcie paska do pokrycia znaków napinacza i dokręcenie go wymaganym momentem nie było łatwe. W miarę jak się dociąga nakrętkę to sięzaczyna obracać i znaki rozjeżdżają. Czemu tam podkładki nie ma?
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 18:50
Jak wiesz wszystko się starzeje i my na to nie mamy wpływu 5 rok eksploatacji warunki jazdy tylko miejskie ,krótkie przebiegi ,więc nie będę oszczedzał ,bo koszt niewielki , i w razie czego jak by pierdyknął podczas jazdy ,to niestety bez napędu altaka daleko nie pojedzie .a z tym zużyciem paska jest różnie ,może nie być widać gołym okiem ,ale zmęczenie materiału w dłuższej eksploatacji może spowodować naglę zerwanie paska .
Ok, każdy sobie sam szacuje ryzyko. Jest to zgodne z zaleceniami ale niekoniecznie zawsze konieczne. U mnie po 60 tys. i 6 latach ten pasek jest bez zastrzeżeń. BTW napinacz jest firmy litens. A pasek rozrządu ma takie logo
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-07-2023 o 20:44
Panowie lepiej zmieniajcie razem z rozrzadem,a stary do bagaznika,bo kiedys moze uratowac d...e ,przed lawetą,szczegolnie jak ktos duzo sie buja po swiecie i daleko od domu.Wierzcie mi,zawodowo sie tym zajmuje, przyklad po wymianie alternatora, zerwal sie pasek(niby wygladal ok.) ,Nieszczescia parami chodzą...![]()
No nienajgorszy pomysł. No ale to trochę powrót do czasów gdzie się ze sobą wiozło pół bagażnika części i narzędzi.
Ja mialem w poprzednim fiacie tzn alfie problem z alternatorem że pękła obudowa (efekt wody kapiącej z potrzybia) i w którymś momencie się zaklinował i pasek poszedł z dymem (dosłownie)
A odnośnie wymiany rozrządu: operacja zakończona jutro test drogowy. I skasowanie błędu bo próbowałem go odpalić na próbę bez koła pasowego które podaje sygnał położenia wału. I jak się tak zastanawiam to uwielbiam to auto-nawet pod tym względem proste żadnych 10 rolek, kółek, kilku pasków a zapier.. la a jak nie wiem i do tego tanio. Ale kolejne auto kupuję z łańcuchem. Przy moim obecnym i zapewne przyszłym trybie życia przebiegi będą niewielki i odpada mi wymiana taka jak ta tzn wynikająca ze "starości" paska a nie przejechanych km.
A i przy okazji znalazlem kolejną fuszerkę ASO -;naprawialem u nich szkodę i trzeba było wymienić nadkole. I ja patrzę a tam wsadzone nadkole z innej wersji - bez klapki rewizyjnej do wymiany żarówki w przeciwmgielnym. Patałachy
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-07-2023 o 00:52
Montuje głównie zestawy Conti z pompą wody, lub Conti z pompą Hepu. Pasek osprzętu zawsze zmieniam z rozrządem, rolka napinacza osprzętu w zależności od stanu.