Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana oleju 1.4 T-JET 120KM + LPG  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2017
    Skąd
    Cz-wa
    Postów
    22
    Auto
    TIPO 1.4 T-jet 120KM LPG
    Rocznik
    2010

    Wymiana oleju 1.4 T-JET 120KM + LPG

    Witam

    Zrobiłem pierwszy przegląd w ASO (1 rok po zakupie i 10tyś przebiegu). Wymieniono olej na (tak mam na fakturze) 5W30 ACEA A5/B5 API SL/CF (podobno jest to olej firmy TOTAL)
    W instrukcji obsługi czytamy, że dla tego silnika olej powinien być SAE 5W-40 ACEA C3 / API SN czyli trochę inny od tego wyżej.
    Jaki olej ASO lał w Waszych wozidłach?

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    U mnie niedawno lali Selenia Multipower 5w40 taki jak w instrukcji.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Selena Multipower Gas


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    U mnie tylko selenia

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,767
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Selenia multipowergas taki jak w papierach...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    37
    Postów
    212
    Auto
    Ar
    Albo masz blad na fakturze albo nie wiadomo co w silniku. Jesli iest tak jak napisales pogratulowac aso... Zapytales czego wlali inny olej niz zalecany?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2021
    Skąd
    Szamotuły
    Postów
    5
    Auto
    Tipo SW S-DESIGN 1.4 tjet + lpg
    Rocznik
    2018
    Mam pytanie. Kupiłem tipo tjet 120km. Założyłem gaz. Zaraz wymiana oleju. Czy doradzacie wymianę oleju na selenie multipower gas czy zostawić to co jest wg instrukcji i było lane w aso pure energy? Wiem, że do fabrycznego gazu był multipower gas i tak jest wg instrukcji do silnika lpg.
    auto z 10.2018

    norma emisji spalin e6d
    Ostatnio edytowane przez wojtek_prezes ; 12-04-2021 o 18:39

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2020
    Skąd
    Oborniki
    Postów
    21
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał wojtek_prezes Zobacz post
    Mam pytanie. Kupiłem tipo tjet 120km. Założyłem gaz. Zaraz wymiana oleju. Czy doradzacie wymianę oleju na selenie multipower gas czy zostawić to co jest wg instrukcji i było lane w aso pure energy? Wiem, że do fabrycznego gazu był multipower gas i tak jest wg instrukcji do silnika lpg.
    auto z 10.2018

    norma emisji spalin e6d
    Widzę, że sąsiad ma podobne rozterki
    Też mam Tipo T-Jet 120KM i założone LPG, tyle, że rocznik 2020.
    Co prawda ja do przeglądu jeszcze trochę mam(pewnie do lipca), ale zamierzam zmienić olej na dedykowany dla LPG.
    Olej do LPG powinien dłużej i lepiej działać w wyższych temperaturach osiąganych przez ten rodzaj zasilania. Cenowo bez różnicy. Tyle teoria, a jak praktyka to się okaże dopiero po kilku-kilkunastu latach użytkowania

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Osobiście uważam że z olejami do lpg jest jak z świecami do lpg Każdy leje co sam uważa za istotne.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A ja polecam (a raczej kopiuję tutaj zalecenie) jakiś najtańszy olej spełniający normę np. Castrola+archoil 9100. Tak mi polecił gośc który analizami olejów zajmuje się na co dzień

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Witam!
    Moje Tipo przekroczyło 163kkm. Po 1,5kkm wymieniłem olej (chociaż podobno według serwisu "nie trzeba" - bzdura!). Od początku jeżdżę na Valvoline 5w/30, który wymieniam co 15kkm i co 50kkm, czyli przy co 3 wymianie dodaję Xeramic. Do tej pory od wymiany do wymiany nie uzupełniałem ani kropli. I teraz zaskoczenie po ok. 12,5kkm musiałem dolać prawie 400ml. Mój mechanik twierdzi, że to objaw zużycia turbiny i nic nie można z tym zrobić.
    Macie takie doświadczenia? Ktoś z Was ma takie obserwacje?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    29
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzbal Zobacz post
    Witam!
    Moje Tipo przekroczyło 163kkm. Po 1,5kkm wymieniłem olej (chociaż podobno według serwisu "nie trzeba" - bzdura!). Od początku jeżdżę na Valvoline 5w/30, który wymieniam co 15kkm i co 50kkm, czyli przy co 3 wymianie dodaję Xeramic. Do tej pory od wymiany do wymiany nie uzupełniałem ani kropli. I teraz zaskoczenie po ok. 12,5kkm musiałem dolać prawie 400ml. Mój mechanik twierdzi, że to objaw zużycia turbiny i nic nie można z tym zrobić.
    Macie takie doświadczenia? Ktoś z Was ma takie obserwacje?
    Mój egzemplarz od zakupu borykał się z podwyższonym zużyciem oleju (zakup w Niemczech z przebiegiem 8500 km). Wymieniłem olej na motul xc8100. Mniej więcej na 10 kkm dolewałem 1 litr oleju. Przebieg roczny to około 9 kkm i większość po mieście. Powiem szczerze, że mechanik w fiacie sugerował mi zrobienie głowicy z uszczelniaczami, ale odpuściłem. Kilka miesięcy temu, miałem problem z falowaniem obrotów. Stwierdziłem, że wyczyszczę odmę. Była mocno zaklejona majonezem z oleju. Po tym zabiegu przestał obywać mi olej. Poziom na bagnecie się nie zmienił a sprawdzałem jego wskazania suwmiarką podczas zalewania świeżego oleju. Obecnie jego stan się nie zmienił. Może odma jest przyczyną zwiększonego poboru oleju. Wyczyszczenie odmy nie kosztuje dużo a może pomóc.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2015
    Skąd
    Brak Informacji
    Postów
    11
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1998
    Cześć,
    przymierzam się do pierwszej samodzielnej wymiany oleju. Silnik jak w temacie t-jet. Niestety nie mam kanału, i będę to robił u znajomego. Możecie mi podpowiedzieć co będzie potrzebne oprócz oleju i filtra? Nie chciałbym, żeby coś mnie zaskoczyło.
    -W jaki klucz do filtra najlepiej się zaopatrzyć. Wiem, że odkręcenia filtra jest problematyczne. Łatwiej się odkręci od góry czy od spodu auta?
    -Jakim kluczem odkręcę korek spustowy. I czy przy tym korku jest jakaś uszczelka, którą się wymienia.
    -I ewentualnie czy jakieś inne niespodzianki mogą na mnie czekać.

    Pozdrawiam
    Paweł

  15. #14
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Filtr od dołu wjechać prawymi kołami jak najbliżej kanału, u mnie klucz łańcuchowy nie dał rady przy fabrycznym dokręceniu. Musiałem niestety przebić filtr śrubokrętem. Może opaskowy byłby lepszy. Klucz chyba 15 albo17 ale głowy nie dam bo mylą mi się te fiaty . Uszczelka nawet jesli jest (też nie kojarzę) to u mnie trzyma trzecią wymianę.Trzeba ściągać osłonę pod silnikiem klucze 10 13 śrubokręt krzyżak. Jakiś pełny zestaw narzedzi trzeba mieć
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-05-2021 o 16:37

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Ja wymieniałem z pozycji kanału , i też był problem z odkręceniem filtra fabrycznego . Zrobiłem to od dołu po raz pierwszy w T-JET (w porównaniu do 1,4 95 KM) to jest męczarnia, ale plus taki że w T-Jet wymienili wkład na filtr oleju . A od spodu masz korek na klucz płaski , no i oczywiście musisz osłonę silnika zdjąć . Ja osobiście bym bez kanału nie podchodził i wymiany oleju nie zrobił .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2.3 120km - brak ciśnienia oleju
    Napisany przez gonzo7 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-01-2024, 20:56
  2. Ducato 2,3 120km kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu
    Napisany przez maras83 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-05-2020, 15:47
  3. Ciśnienie oleju 1.9 120km
    Napisany przez remik1 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-11-2017, 21:57
  4. Ile oleju do silnika 1.4 T-jet 120KM
    Napisany przez Bartolomeo84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-10-2017, 21:15
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-04-2017, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-oleju-1-4-t-jet-120km-lpg-43081

fiat tipo 1.4 t-jet jaki olej

fiat tipo 1.4 t-jet ile olejufiat tipo 1.4 t-jet 120km jaki olejfiat tipo 1 4 tjet ile oleju na przegladfiat tipo 1.4 tjet jaki olejjaki olej do fiat tipo 1.4 T-jetjaki olej do tipo tjet lpgjako olej do tipo tjetjaki olej do 1.4 t jet fiat tipo1.4 t jet lpg olej1.4-t-jet-16v-120km-od-201 jaki olej

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl