Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    14
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2009

    Ducato 2.3 120km - brak ciśnienia oleju

    Witam.

    Zawracam się z prośbą o sugestie odnośnie problemu jaki mam.
    Ducato 2009r 2.3 od Iveco 120km
    teoretyczny przebieg ok 300kkm
    Samochód jest używany rzadko i na bardzo krótkich odcinkach.

    Od jakiegoś czasu pojawiła się kontrolka oleju na biegu jałowym.
    Dzieje się tak tylko na biegu jałowym po osiągnięciu temperatury silnika 90st.
    Silnik wg mnie chodzi ok, nie słychać by coś się trzaskało idp. Ma przyspieszenie ok, nic nie kopci.
    Z racji iż nie mogłem się doprosić w ani jednym warsztacie pomiaru ciśnienia finalnie zakupiłem manometr i na ok 80st jest jakieś 0,9bar.
    Przy przygazowaniu dobiło do ok 3 bar.
    Z racji iż nie było sensu katować samochodu dałem spokój i samochód trafił do warsztatu (ogólnie to mało kto chciał wziąć samochód do naprawy, bo wiadomo jak klocki wymienić to tak, jak bardziej skomplikowane to nie).
    Warsztat po 2 tyg nie wymyślił nic - wg mnie nie zajrzeli do samochodu wcale.

    Samochód niedawno miał robiony remont góry, ze względu na przeskoczenie łańcucha spinającego wałki.
    Do tego wymienione były wszelkie uszczelki, planowanie głowicy, pierścienie, wymieniana także została pompa oleju na niestety używaną (nie ja byłem wówczas jego właścicielem więc nie była to moja decyzja).
    Wszystkie części z tego remontu posiadam łącznie ze starą pompą.

    Dodatkowo ja sam wymieniłem ostatnio zawór EGR bo tak się zblokował, że samochód ledwo odpalał odpalić samochodu - błąd P0403.
    Wymiana EGR była przed zaczęciem zapalania się kontrolki oleju.

    Z racji iż nie mam zaufanego warsztatu, z którym mógłbym oddać samochód pytanie do Was czy ktoś miał podobną sytuację i co jest najbardziej prawdopodobne/jakie dawało by to objawy. Obecnie samochód dalej wisi w warsztacie, a ja jestem na urlopie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    14
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2009
    Pytanie, jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku?
    Patrząc na czujniki ciśnienia do 2.3 występują w różnych wersjach, 0,4 - 0.6 i 0,8 bar.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2018
    Skąd
    tarnów
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2,3
    Rocznik
    2011
    Witam, udało się rozwiązać problem? Mam to samo...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    14
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2009
    Tamci się poddali bo nie kupiłem teorii, że wkręca mi czujnik 0,4 Bar.
    Splajtowali na tyle, że dostali 60zł za zmierzenie ciśnienia. Mechanik z tego naprawdę dużego warsztatu przyznał mi się, że oni boją się remontować silniki i dostał przykaz by nie grzebać przy tym samochodzie.
    A więc tak, samochód trafił do innego mechanika z polecenia - ogólnie gość ok.
    W misce były opiłki (niestety nie wiem jakiego koloru). Padła diagnoza, że panewki a więc i wał dostał w dupę.

    Wymieniony został wał + panewki główne oraz korbowodowe + pompa oleju wszystko NOWE.
    Stare panewki były lekko podebrane ale jak dla mnie bez dramatu.
    Łącznie 5200zł poszło. Ciśnienie dalej dupy nie urywa jest w okolicy 1,1 bar po rozgrzaniu silnika.
    Pompa pracuje prawidłowo następuje odcięcie ciśnienia przy 4,4bar.

    Już pomysły się skończyły mnie i mechanikowi.
    Mam wyremontowaną górę + dół silnika, masa kasy i depresja :/

    Jak to dokładnie wygląda u Ciebie?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2018
    Skąd
    tarnów
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2,3
    Rocznik
    2011
    U mnie podobnie z tym ze narazie diagnozuje. Jak masz 1.1 to kontrolka nie powinna juz swiecic...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Postów
    29
    Auto
    DUCATO
    Rocznik
    2008
    Z innej beczki .. przeskoczył ci łańcuch spinający wałki czy pasek rozrządu ??

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    skoro mierzyłeś na wolnych i ciśnienie było prawidłowe czyli 0,9 , szukał bym w wiązce a najprędzej w liczniku , mijałem podobny objaw w audi uszkodzona deska rozdzielcza

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    14
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał SADOWSKIM Zobacz post
    Z innej beczki .. przeskoczył ci łańcuch spinający wałki czy pasek rozrządu ??
    Tak, poprzedni właściciel samochodu robił remont bo ponoć przeskoczył łańcuch spinający wałki.
    Planowanie głowicy (frezowanie gniazd zaworów, docieranie zaworów, spięcie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana zaworów, sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, naprawa gwintów), uszczelki, sprawdzenie wtrysków, wymiana pierścieni, łańcucha rozrządu, kompletny rozrząd, dźwigienki zaworów, świece żarowe.
    Mam na to dokumenty i części jakie były wymienione.
    Wtedy także był mierzony wał i panewki i ponoć wszystko w normie.

    Samochód jeździł normalnie, moc ok, brak jakiś niepokojących odgłosów, dymienia itd.
    W miedzy czasie zepsuł się zawór EGR. Silnik odpalał masakrycznie. Wymieniłem go sam na nowy i wszystko było ok,
    do momentu aż przyszły te mega upały. Jak silnik się zaczął rozgrzewać na biegu jałowym zaczęła pomrugiwać kontrolna ciśnienia oleju.
    Została zrzucona miska, a w niej było sporo mikro opiłków.
    Padła diagnoza mechanika, że panewki.
    Silnik został zalany nowym olejem (+filtr) czekając aż uzbieram pieniądze na naprawę i wolne miejsce u mechanika.
    Wówczas kontrolka migała ale bardzo rzadko.
    Samochód przejechał ok 80km w zasadzie trasa do domu od mechanika i z powrotem.
    Wtedy nie mierzyłem ciśnienia ale wiadomo, że na świeżym oleju zawsze będzie większe.

    Następnie była wymiana wału, panewek, pompy. Mycie smoka itd.
    Stare panewki były przyszlifowane ale bez dramatu.
    Obecnie kontrolka nie pomruguje ale uważam, że ciśnienie powinno być większe. Przecież silnik powinien mieć >1,5 Bar (idealnie powinno być 2 Bar)
    Mechanik nie wykręca się, ale pomysły się nam kończą.
    Przychodzi mi do głowy:
    -zatkany kanał olejowy jak by nie było czujnik ciśnienia jest na końcu magistrali.
    -zerknąć na odmę i odpływ oleju z niej na dół silnika
    -miska olejowa (lub smok)z innego modelu silnika (wg nas była wymieniana)
    -uszczelka smoka olejowego
    -wytarte podpory wałków rozrządu (tu nie wiem czy były by jakieś inne objawy takiego stanu rzeczy)

    Obecnie mam przejechać 1000km (ze względu na nowe panewki i wał) i będzie zlewany olej i zaglądanie do miski ponownie.
    Z racji iż ja jeżdżę bardzo, krótkie odcinki zajmie mi to chwilę.

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał gonzo7 Zobacz post
    -uszczelka smoka olejowego
    W taki przypadku nie miał byś na ciepłym nawet 1,0 Bar, chyba że stan oleju w okolicach maksimum i całe reszta w stanie bardzo dobrym. Chociaż? może być, silnik 2,3 z uszkodzoną uszczelką smoka ma własnie 0,9-1,2 Bar mierzone "na czujniku", dopiero w skrajnych przypadkach (brak uszczelki?) spada poniżej 0,8 i widać pulsacje na czujniku ciśnienia. Z tym że nie zawsze widać, magistrala olejowa działa jak tłumik/bufor.
    Normalnie na wolnych obrotach jest 1,5-1,7 Bar (raczej dolna granica, ale nie mniej), na wyższych obrotach powinno być 2,5 Bar. Znaczy w trochę (2-3 lata) starszych niż twój silnikach tak jest, ile w tym dokładnie modelu nie widziałem na własne oczy (w internetach sam sobie poszukasz).

    Cytat Napisał gonzo7 Zobacz post
    -miska olejowa (lub smok)z innego modelu silnika (wg nas była wymieniana)
    To może być problem, inna miska wymaga innego poziomu oleju i wszytko się wtedy zgadza. Tak samo smok - inny model równa się inny poziom oleju. Nie macie jakiegoś złoma żeby podejrzeć?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    14
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2009
    Plan jest waśnie taki, że jak będę jechać na zmianę oleju po przejechaniu 1k km mechanik zamówi miskę i smok by porównać.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2018
    Skąd
    tarnów
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 2,3
    Rocznik
    2011
    Daj znać co było jak się uporasz

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2019
    Skąd
    Radymno
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2015
    U mnie też jest problem z komunikatem ciśnienia oleju.na zimnym nie świeci Zagrzeje się trochę i na jalowym biegu zaswieca sie dodam gazu gasnie cisnienie sprawdzane jest ok

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2020
    Skąd
    Salon
    Wiek
    49
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał xtopper Zobacz post
    Witam, udało się rozwiązać problem? Mam to samo...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10
    Witam. Mam to samo ? Czy zacięty zawór zwrotny może dawać objaw w postaci niskiego ciśnienia oleju ? Możesz podesłać namiar na tego mechanika ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2022
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    1
    Auto
    Fiat ducato
    Rocznik
    2015

    Usterka

    Cytat Napisał Tomek159159 Zobacz post
    Witam. Mam to samo ? Czy zacięty zawór zwrotny może dawać objaw w postaci niskiego ciśnienia oleju ? Możesz podesłać namiar na tego mechanika ?
    Udało sie rozwiazac problem ? Mam identyczny przypadek, a silnik działa idealne
    Ostatnio edytowane przez bolki_lolki ; 15-11-2022 o 16:03

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2022
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    53
    Postów
    10
    Auto
    Ducato 2.3 177 km
    Rocznik
    2017.12.10
    Nie udało. Jak mechanik ściągnął panewkę z ostatniej korby od strony miski olejowej to była nowa, a na wale ... rysy. Generalnie oszustwo przed sprzedażą. Szukam teraz mechanika, który wyremontuje silnik, a poszukiwania na śląsku to istna masakra ! Albo ceny z kosmosu po 20 tyś albo ściemniacze " proszę przywieźć to rozbierzemy i sprawdzimy" ... a potem "szczelą" 30 tyś za remont...
    Co za czasy, uczciwość to towar nie tyle deficytowy co niedostępny... Same cwaniaki


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2,3 120km kontrolka ciśnienia oleju po uruchomieniu
    Napisany przez maras83 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-05-2020, 15:47
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-04-2017, 19:05
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-03-2016, 16:53
  4. kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez ziabol17 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-10-2015, 01:26
  5. Ducato 2004r 2.3JTD kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez Tomcio541 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2012, 08:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-120km-brak-cisnienia-oleju-42164

ducato brak cisnienia olejuhttps:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-2-3-120km-brak-cisnienia-oleju-421642co ile wymiana pompy oleju silnik 2 3 fiatniewystarczajace cisnienie oleju ducato ducato 2.3 cisnienie oleju na wolnychdodatkowy czujnik cisnienia oleju ducato 2.3OLEJU czujnik cisnienia DUCATO 2.3pompa oleju 2 3 jtd gwintpompa oleju iveco 2.8cidnienie oleju ducato 2.3brak cisnienia oleju przygazowanieniewystarczajace cisnienie oleju Fiat DucatoFiat Ducato niewystarczajace cisnienie olejuycitroen jumper III 2.3 diesel jakie cisnienie oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl