No nie tak zupełnie. Przynajmniej w kwestii automatycznego przełączania z benzyny na LPG zasady są podobne w każdej instalacji.
No nie tak zupełnie. Przynajmniej w kwestii automatycznego przełączania z benzyny na LPG zasady są podobne w każdej instalacji.
Zupełnie to sie mylisz niestety, bardzo podobna, rowniez wloska instalacja, tyle ze zalozona w fabryce...a jesli chodzi ci o inna glowice i co tam jesze chcecie to w tym temacie tu poruszonym ma to gowniane znaczenie
A kolega co mu przelacza po 1 km to chyba dawno nie byl na przegladzie lub ktos zapomnial mu przestawic instalacje wg zalecen Fiata, bo troche pozmieniali wstepne ustawienia. Chodzi o wyzsza temp przelaczania na lpg i dotrysk pow 4tys obr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja wiem ze tjet to swietosc a fabryczna instalaja to cud techniki ale bez przesady. Sam kupilbym tjeta z lpg ale na tartarini zlego slowa nie powiem, bo jezdzi mi sie dobrze i bezproblemowo. Moze po ewentualnym remoncie silnika zmienie zdanie ale na razie chyba sie nie zanosi
To ja . A na przeglądzie byłem niedawno bo miałem problem z wyciekiem gazu na złączu i mi poustawiali parametry (była wcześniej zbyt jałowa mieszanka).
Temperatura wg wskaźnika przy przełączaniu jest już prawidłowa i dalej nie rośnie. I tak jak napisałem , przy obecnych i wcześniej w lecie ciepłych dniach. Jak było ochłodzenie do paru stopni to trwało to zdecydowanie dłużej.
Dotrysk benzyny jest, bo zauważyłem, że przy dłuższej jeździe na LPG i niskim poziomem benzyny w baku nagle, zapaliła mi się rezerwa.
Ostatnio edytowane przez koczis ; 31-10-2018 o 12:12
Chłopaki którzy mają oryginalnego 1.4 t-jet z LPG możecie sprawdzić jak wpięty jest reduktor? Czy przewód wychodzący z obudowy termostatu idzie do reduktora czy na nagrzewnicę?
W fabrycznej instalacji obroty nie maja żadnego wpływu na przełączenie na lpg. Odpalam auto i sobie pracuje i po pewnym czasie przełącza się na lpg a ja w tym czasie zdejmuje liście z dachu... żadne obroty... i żadna temperatura bo raz przełącza się przy jednej kresce a raz przy 4... przy jednej kresce do środka wciąż leci zimne powietrze a przy 4 już ciepełko trochę czuć...
Wychodzi ze nikt nie zna warunków do przełączenia na lpg w fabrycznej instalacji... to dopiero, wychodzi ze przełącza się kiedy chce...
I bądź tu mądry...
Lepszy
Power
Gamoniu
Mi się przełącza tak jak napisałem i jest to powtarzalne (może właśnie tak chce ). Jak na wolnych obrotach osiągnie temperaturę ok 4 ... 5 kreski to i tak się nie przełączy dopóki nie zwiększę obrotów sinika powyżej ok. 2 tys.
U mnie w lecie przy 3 ew 4 sie przełączał i to było w okolicy 1 km teraz znacznie pozniej osiagam tą wartosc okolo 2 km. W tipo szybko silnik sie nagrzewa
Ja pisze i pytam o fabryczna instalacje, nie o dołożona u dilera. W przypadku Twojej wszystko jest jasne, ustawiona temperatura i obroty i cyk na lpg, w przypadku fabrycznej wychodzi na to ze nikt nie wie jakie warunki musza konkretnie zaistnieć aby było cyk i lpg...
Właśnie te warunki chciałbym poznać... nie te z tartarini, bo te znamy, a te z fabrycznej...
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja obstawiam ze oprocz temp. plynu mierzy jeszcze temp. gazu na listwie lub gdzies indziej lub temp. powietrza w kolektorze. Bo im cieplej to przy nizszych temperaturach plynu sie przelącza.To byloby najlogiczniejsze wytlumaczenie.
Co do pojedynku tartarini-fabryczna ilosc problemów z jedną i drugą chyba mówi sama za siebie. I wole jednak jak gniazda i zawory zwlaszcza w silniku z turbo zrobiono z materialu lepiej znoszacego jednak nieco gorsze warunki. Zlego slowa nie moge tez powiedziec na dokladana instalacje do wolnossaka ale czy to jeszcze ten sam silnik nie wiem. Tartarini laczy w sobie niestety wady instalacji fabrycznej i aftermarketowej - jest to dokladane w zmontowanym juz aucie a jednoczesnie nieserwisowalne poza aso/ags śląsk.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-10-2018 o 16:24
Dzień dobry.
Mam pytanko do osób, które zamontowały w ASO instalację gazowa Tartarini do Tipo 1.4 95KM. Czy praca silnika na gazie jest " głośniejsza " od pracy silnika na benzynie. Ja dzisiaj zauważyłem podczas stania w korku, że silnik jakby głośniej pracuje ,po przełączeniu na benzynę jest zdecydowanie cichszy. Ostatnio jeździłem na benzynie i tylko dlatego to wychwyciłem.
Czy u was też tak jest ? Czy
Witam
Czy ktoś instalował gaz w ASO lub poza do 1.4 Tjet? ( od wprowadzenie nowej normy Euro6 najnowsza od września 2018).
Pytam bo nie można już zamówić Tjeta z fabrycznym LPG. Sprzedawca w salonie twierdzi że po założeniu instalacji w ASO auto spala LPG i benzynę jednocześnie i jest to mało opłacalne.
Czy to możliwe że fiat zmienił układ wtryskowy żeby mieścić się w nowej normie Euro?
Czy sprzedawca coś pomylił i można założyć zwykły LPG za 3500zł ? Bez stałego dotrysku PB ?
Sprzedawca jest idiotą zresztą jednym z wielu pracujących w tym zawodzie. Lub innymi słowy niedouczonym pacanem albo świadomie wprowadza w błąd.Gdyby fiat wprowadził inny silnik tzn. Fireflaya to nie byloby calej gadki o wycofaniu modelu z Europy. Silnik jest stary taki sam jak był tzn. MPI. Nowe silniki jak narazie sa w Jeepach, nawet giulietta 1.4 ma mpi/ma(choć to ostatnie info też od innego sprzedawcy wiec kij wie czy tez prawda).
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-11-2018 o 23:29
Czego to w ASO nie wymyślą.
Handlowcy to nieźli bajkopisarze. W piątek jeden wciskał mi instalację za 4500 zł. Zakładaną u gazownika specjalizującego się w STAG-u. Podobno z zachowaniem fabrycznej gwarancji... Już widzę reakcję ASO, jakby coś się stało z silnikiem.