Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
Like Tree5lubi to!

Temat: Tipo 1.4 t-jet Lpg - wysoka temperatura spalin  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    177
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017

    Tipo 1.4 t-jet Lpg - wysoka temperatura spalin

    Na stronie https://www.facebook.com/CINSOFT/?__...ref=nf&__xts__[0]=68.ARD0inGSNBOUjUmwXlqCgXo58KSIyPPTVqnwE8W-x86ILwZunxKtidrFdats68Up_ZCwoZ-UHCRib3zD5rEsockQAIkz8i9Z7AOmeQzfrSuejUYMqJ4i-xYmHBFGjp8mQ9YjxY2EWaEz4Ag3OhdwkBvmcirBishfoWcwKDa cLAs2_GRF9JQzOynvPZ80gHlzUL9sH2b5HBgPrpePkaWV28BK3 OqeWE0UKic28hlWCMIf3TmyX3V013g7Mjm4Z0Htmdl2xppVJyY HWOWyxx-guFNNaHYJ11qHzGxzhd-0w6MxtpunWj1uamngzTZm-toJHm3V2B2VF1eBzeqP2uVvkU53Pw jest post o fiacie tipo i podwyższaniu mocy. Przeczytać możemy między innymi :

    "Remap Fiata Tipo 1.4 Tjet 120ps wyposażonego w fabryczną instalację LPG. Modyfikacja sterownika MED17.3.0 wymaga jego otwarcia. Auto z normą euro6, fabryczne nastawy LPG są jeszcze bardziej "eko" niż te dla benzyny."

    " (...)20KM 40Nm, w powietrze nie idzie, a przede wszystkim poprawione EGT które zabija turbine oraz silnik"

    oraz info z pw od cinsoft :

    "Euro 6 a silnik dalej na pośrednim wtrysku. LPG przy pomiarach na hamowni afr ok 13 co daje wysoką temp spalin,"

    Piszę o tym bo zaczynam się martwić, czy faktycznie jest coś na rzeczy ? Czy ta temperatura która obecnie występuje fabrycznie w naszych tipkach rzeczywiście jest aż tak wysoka i jak wielki negatywny wpływ może mieć ona dla naszych silników? Może jest ktoś kto bardziej ogarnia temat i może wyjaśnić jak to właściwie u nas jest i co powinniśmy, co możemy z tym zrobić. Czy warto skusić się na zabieg remapy w cinsofcie i przy okazji obniżyć temperaturę . Nie powiem że i km i Nm by się więcej nie przydało, ale w chwili obecnej bardziej zależy mi na tym by nie miała ta temperatura negatywnego wpływu na silnik i aby w miarę szybko, o ile jest taka konieczność, temu zaradzić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    443
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    No niestety nasze tjet`y mają wysoką temperaturę spalin wydechowych EGT, nie jest tak uciążliwe jak nie upalasz auta codziennie, trasy spokojne, w mieście spokojne, a przede wszystkim chłodnie turbiny po dłuższej trasie oraz butowaniu. Są przypadki pękania kolektora wydechowego oraz samego korpusu turbo IHI ale nie jest to jakiś nagminny problem.
    Zawsze można podjechać do Cinsoft koło Gliwic lub TSR Częstochowa to na południu, na północy Tune-Up, na chipa i podniesienie mocy i analogicznie zbicie temp spalania,
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Jesli temp spalin w górę to i oleju też. Może warto pomyśleć o 5w50

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Jak to czytam to coraz poważniej myślę o nowej mapie do swojego t-jeta. Tyle że do Gliwic to by mi sie jechać nie chciało.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Też się zastanawiam nad chipem tjet-a, a głównie dlatego ze i tak planuje zmienić przód instalacji lpg. Chce wyrzucić BRC i wrzucić coś naszego. Cinsoft hamował 1.4tjet z fabrycznym lpg, przy dokładanym lpg poza fabryką można to ustawić w sterowniku lpg żeby bardziej podlać paliwem w pewnych zakresie obrotów. Poza tym praktycznie w większej części mapy PB dawkowanie paliwa odbywa się w trybie OL sztywno z mapy a nie na podstawie odczytu z sondy lambda.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-03-2019 o 22:30

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    no nie wiem. jak podpinalem interfejs i torqua to nawet przy przy jednostajnym przyspieszaniu sonda chodziła ubogo-bogato. to samo w stanie ustalonym

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sonda jest wąskopasmowa, pokazuje że jest bogato i tyle. Porównaj Marx30 korekty STFT i LTFT podczas jazdy, przy w miarę stałych warunkach pracy STFT [korekta krótka] u mnie pracuje w zakresie -5 do +5%. Mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia u mnie powoduje że korekta STFT leci do 0 a napięcie na sondzie wzrasta do 1V sterowanie przechodzi w OL. Łagodnie przyspieszanie to tak jak piszesz sonda oscyluje 0,2-0,8V korekta STFT jest różna od 0. W starym 1.2 16v Fire zasilanie PB wchodziło w tryb OL powyżej 5krpm nie zależnie czy przyspieszanie było nagłe czy jednostajne. W 1.4tjet wchodzi w tryb OL nie zależnie od obrotów, stąd te silniki tak łatwo się nie stroi przy montażu lpg. Wracając do dużego EGT w fabrycznych sterownikach PB, stąd można stwierdzić że silniki są dobre pod lpg bo fabrycznie są przystosowane do pracy przy większej temperaturze spalin.
    juri lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    jak podobnie jest z wolnossakiem (OL) to nie dziwota że padają na lpg. w wiekszosci przypadkow pewnie nie wystrojone.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    177
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Reasumując, panikować, myśleć o wizycie w cinsofcie czy niekoniecznie?

  11. #10
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    43
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    W bravo było to samo, posiadam egzemplarz z ostatniego wypustu. Fiat zmodernizował muszlę turbosprężarki (przy okazji fl, piszę o bravo), rzekomo jest grubsza w newralgicznym miejscu, ihi vl37 zastąpiono vl39, a także wprowadził kolektory z dylatacjami. Posiadam odczyt egt w aucie i temperatura najbardziej rośnie przy v max, albo przy deptaniu gazu na wysokim biegu i niskiej prędkości obrotowej. Z tym, że ja jestem po zabiegu w Cinsofcie. Chciałem mieć spokój i poszedłem dalej, ihi sprzedałem (było całe, bez spękań, vl39-nalot 55kkm), a na jego miejsce wlożyliśmy nowego garretta gt14. Podlanie paliwem u tunera zbije egt i doda nieco mocy. Jeśli jest plan kilka lat autem pojeździć, ja bym robił.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pozmianowe graty tak chętnie nie pękają. Ale nie wiem co tam Fiat wkłada do Tipo. Teraz patrzę raczej w stronę AR 😉

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    443
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    nie trzeba panikować, ale jak sam Marcin napisał na fb trzeba poprawić fabrykę: https://www.facebook.com/CINSOFT/posts/1888119587964640
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  13. #12
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ciekaw jestem czy po sofcie, przy jeździe bez deptania spalanie pozostanie bez zmian.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Pisałem do Cinsoft-a i z tego co pamiętam to mi napisali że przy normalnej jeździe spalanie powinno spaść, przy deptaniu wzrośnie. Może się ktoś wypowie kto jest po korekcie.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Miałem w Cinsofcie robionego MJ 1.9 8V i spalanie przy normalnej jeździe raczej nie spadło.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Jak się dostaje parę koni więcej i momentu na plus to się z tego korzysta. Stąd i spalanie raczej nie spada.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-12-2017, 22:14
  2. Wysoka temperatura silnika
    Napisany przez mastermatek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2017, 12:44
  3. płyn chłodniczy- wysoka temperatura
    Napisany przez astr85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-04-2017, 07:52
  4. Temperatura wysoka w aucie
    Napisany przez Brawoszka na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-02-2015, 14:03
  5. Wysoka Temperatura
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-04-2014, 22:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-44047

cinsoft lpg

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-t-jet-lpg-wysoka-temperatura-spalin-440474

egt lpg

egt benzyna

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl