Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 18 z 52 PierwszyPierwszy ... 8161718192028 ... OstatniOstatni
Posty od 256 do 270 z 770
Like Tree112lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju  

  1. #256
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    a ja robię 95% miasto i to krótkie odcinki po kilka km tak że ledwo się silnik zagrzewa i na razie dolałem raz 500 ml przy 5 tys km. Obecnie mam już ponad 6 tys i nic nie ubyło.
    Jakoś z logicznego punktu widzenia patrząc na liczby to wszystko się tutaj nie zgadza - ale OK. Niech Ci będzie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #257
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    30
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jakoś z logicznego punktu widzenia patrząc na liczby to wszystko się tutaj nie zgadza - ale OK. Niech Ci będzie.
    Co Ci się kolego nie zgadza ?

    Od samego początku spalał ok 100ml na każdy tysiąc km. Było widać ubytek na bagnecie. Po 5 tys dolałem pół litra i obecnie po ponad kolejnym tysiaku nic nie zeszło z bagnetu.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  4. #258
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Umysłem logicznym jestem. Cyferki się nie zgadzają. Twierdzisz, że przebieg 95% po mieście. HB w sprzedaży jest od roku. Wskazówka temp w okresie zimowym (-6 w Gdańsku) jest u góry po 3km. Stygnie w tym samym okresie 2h (po 2h w tej temp. nie odpala już na LPG - aczkolwiek nadal jest ciepły - bloku silnika można dotknąć po 3-4h) Więc:

    Opcja 1:
    6000 km / 365 dni = ~16,5km dziennie przy założeniu, że jeździmy codziennie. Czyli jeżdżąc poniżej 2km, żeby się nie zagrzał musisz jechać z pkt A do B 2km, zostawiać auto na 3h żeby jechać z B do C kolejne 2km. Nie realne zrobienie 16km w ciągu doby.

    Opcja 2 (w kwietniu pytałeś o finansowanie na forum, więc zakładam, że auto masz od maja):
    6000km / 240 dni = ~25km dziennie co w ogóle już się nie pokrywa z niczym co napisałeś o jeździe na niedogrzanym silniku.

    Cyferki mi się nie zgadzały i tak zobrazowałem. Tym bardziej, że jeździłeś już w okresie "ciepłym" (żeby nie mówić letnim w PL) gdzie kwestia stygnięcia i nagrzewania silnika to w ogóle inna bajka. Ładnie zakręciłeś

    I nie obraź się, bo mam przyjaciela który pochodzi z Tychófff. I to je takie "miasto" i "jazda po mieście", że hu hu hu. Podobna co w Tarnowie i Koninie. 15minut jazdy w szczycie z jednego końca miasta do drugiego

    Pytanie do wszystkich: Co "dolewacie" na dolewki? Nie wierzę, że jeździcie z tymi dupnymi puszkami Selenii w bagażnikach (tragicznie się z tego nalewa zwłaszcza, że silnik jest nisko). VINów nie podajemy co by serwis się nie przyczepił

  5. #259
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    a ja robię 95% miasto i to krótkie odcinki po kilka km tak że ledwo się silnik zagrzewa i na razie dolałem raz 500 ml przy 5 tys km. Obecnie mam już ponad 6 tys i nic nie ubyło. Silnik już się ułożył.
    Albo olej rozcienczył benzyną . Wspomniany już przeze mnie gościu który robi analizy olejowe też to badał w giulietcie, przy podobnej jeździe w oleju było ok. 3% benzyny.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-01-2018 o 09:01
    TipoSedan lubi to.

  6. #260
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Albo olej rozcienczył benzyną . Wspomniany już przeze mnie gościu który robi analizy olejowe też to badał, przy podobnej jeździe w oleju było ok. 3% benzyny.
    Kurcze, jak mi nie bierze nawet 0.1l oleju na 1k to znaczy, ze mam się w końcu cieszyć czy nie?

  7. #261
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Wskazany umiarkowany optymizm

  8. #262
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie. Każdy silnik bez wyjątków bierze olej.

  9. #263
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Z tym że przy wymuszonym wypalaniu DPF-a niektóre potrafią olej wręcz produkować . Ale tak na serio zjawisko rozcieńczania oleju benzyną to wcale nie taka błaha sprawa. I to częsta "przyczyna" większego "ubywania" oleju w autach z LPG bo gaz oleju nie rozcieńcza.
    Oprócz, jak mówią niektórzy, spalania go przez wyższą temperaturę spalania LPG. O ile w ogóle to ostatnie jest prawdą bo:
    po primo - jak olej dostanie się do cylindra to się spali i tak bez względu na temperaturę
    po secundo - T-jet jest ponoć silnikiem wysokotemeperaturowym (wysokie seryjne EGT) pewnie jak wiele silników turbo.
    Pewnie wyższe jak w wolnossących na LPG a mimo to nie żłopie.
    Więc IMHO jesli chodzi o spalanie oleju z winy LPG: this argument is invalid
    ZAFFERANO lubi to.

  10. #264
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja kupiłem selenie w plastikowej butelce
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #265
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ja kupiłem selenie w plastikowej butelce
    Tez muszę coś kupić w razie „w”. Brałeś w ASO i ile taka przyjemność ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #266
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    W sumie ja się ciesze ze mi nic nie bierze (tzn. prawdopodobnie dolewa benzyny bo przynajmniej nie muszę pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju (mam automat od tego Ta teoria jest ciekawa bo poziom oleju się nie podnosi przy mieszaniu z benzyną - jak automat to automat, porządny, doleje dokładnie tyle benzyny ile potrzeba z drugiej strony na korzyść tej teorii o mieszaniu z benzyną jest na pewno to, ze po załozeniu LPG te silniki potrafią brać 0,3-0,5l/1000km (jak dla mnie to śladowe ilości i i tak zrezygnuję z automatycznego mieszalnika i załozę LPG a olej zmienię po gwarancji na tańszy - LPG nawet na drogim oleju się będzie opłacać).

  13. #267
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    ze po załozeniu LPG te silniki potrafią brać 0,3-0,5l/1000km
    marx30 się naprodukował, a Ty i tak nic nie kumasz.

  14. #268
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    30
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Umysłem logicznym jestem. Cyferki się nie zgadzają. Twierdzisz, że przebieg 95% po mieście. HB w sprzedaży jest od roku. Wskazówka temp w okresie zimowym (-6 w Gdańsku) jest u góry po 3km. Stygnie w tym samym okresie 2h (po 2h w tej temp. nie odpala już na LPG - aczkolwiek nadal jest ciepły - bloku silnika można dotknąć po 3-4h) Więc:

    Opcja 1:
    6000 km / 365 dni = ~16,5km dziennie przy założeniu, że jeździmy codziennie. Czyli jeżdżąc poniżej 2km, żeby się nie zagrzał musisz jechać z pkt A do B 2km, zostawiać auto na 3h żeby jechać z B do C kolejne 2km. Nie realne zrobienie 16km w ciągu doby.

    Opcja 2 (w kwietniu pytałeś o finansowanie na forum, więc zakładam, że auto masz od maja):
    6000km / 240 dni = ~25km dziennie co w ogóle już się nie pokrywa z niczym co napisałeś o jeździe na niedogrzanym silniku.

    Cyferki mi się nie zgadzały i tak zobrazowałem. Tym bardziej, że jeździłeś już w okresie "ciepłym" (żeby nie mówić letnim w PL) gdzie kwestia stygnięcia i nagrzewania silnika to w ogóle inna bajka. Ładnie zakręciłeś

    I nie obraź się, bo mam przyjaciela który pochodzi z Tychófff. I to je takie "miasto" i "jazda po mieście", że hu hu hu. Podobna co w Tarnowie i Koninie. 15minut jazdy w szczycie z jednego końca miasta do drugiego

    Pytanie do wszystkich: Co "dolewacie" na dolewki? Nie wierzę, że jeździcie z tymi dupnymi puszkami Selenii w bagażnikach (tragicznie się z tego nalewa zwłaszcza, że silnik jest nisko). VINów nie podajemy co by serwis się nie przyczepił
    Kolego nie wiesz jak użytkuję samochód więc się nie wysilaj a jak już to robisz i bawisz się w detektywa to Ci pomogę zebrać więcej szczegółowych danych. Samochód mam od końca sierpnia (teraz będzie 5 pełnych miesięcy). Średnio dziennie robię 50km po "swoim mieście" a średnia prędkość z tych 6 tys wynosi 27km/h. Owszem Tychy to miasto gdzie jazda jest płynna ale co 500 metrów jest rondo więc co się zdąży człowiek rozpędzić to już trzeba zwalniać.
    Do pracy mam 5 km w 1 stronę co daje przynajmniej 10 km dziennie. Silnik niby się zagrzewa po ok połowie tego dystansu. Ktoś tu na forum podawał, że wskaźnik temperatury płynu chłodniczego kiedy jest w połowie na liczniku to tak na prawdę jest chyba 60 czy 70 stopni a nie 90 także silnik nie jest dogrzany jak powinien. Dodatkowo utrzymuję ciągłość produkcji na 5 obiektach w okolicy a każdy magazyn/hala jest oddalona od głównej siedzimy o 1-3km i często się poruszam na takich dystansach. W weekendy też mam dyżury. Dodatkowo moja żona ma do pracy 4 km w jedną stronę i bardzo często się zdarza , że po przyjeździe do domu zawożę ją do pracy bo godziny nam się tak pokrywają (a pracuję na 4 zmiany) w taki sposób, że robię to właściwie codziennie. Do teściów mam 2km, do mamy tez 2 km, basen, sklepy - wszystko pod nosem. Dodatkowo jestem leniem i lubię podjeżdżać nawet do piekarni 200m. Owszem raz na jakiś czas robię dalszy "wypad" np 20 km do katowic na shopping lub raz na 2 miesiące zawiozę teścia na bazę do pracy 50km w 1 stronę. No i raz byłem w Zakopcu no to powiedzmy 90% to miasto.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  15. #269
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    teraz będzie 5 pełnych miesięcy). Średnio dziennie robię 50km po "swoim mieście" a średnia prędkość z tych 6 tys wynosi 27km/h
    5 miesięcy x 30 dni = 150 dni
    150 dni x 50km = 7500 km

    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Kolego nie wiesz jak użytkuję samochód więc się nie wysilaj
    I dalej cyferki się nie zgadzają. Wyrażasz się niedokładnie. I zaraz będzie że nie 95% jazdy po mieście tylko dojdziemy do 60-70%. I wychodzi na to, że jednak auto jest choć na krótkich to non stoper używany i w sumie dogrzany.

    Wiemy tyle co nam napisałeś. Napisałeś, że 95% przebiegu 6000km zrobiłeś po mieście na non stop niedogrzanym silniku - to udowodniłem Ci, że to nierealne. Nie mam pojęcia jak użytkujesz swój samochód i średnio mnie to obchodzi. Gorzej jak Ty sam nie wiesz i się gubisz Pomyśl następnym razem zanim się będziesz chciał czymś pochwalić.

  16. #270
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    30
    Postów
    474
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Tutaj przyznam Ci rację, zrobiłem byka. Miało być 40km. Literówka z klawiatury. Przepraszam, że wprowadziłem w błąd

    Nie zgodzę się natomiast, że silnik jest dogrzany. Nawet gdy silnik łapie połowę skali po połowie dystansu (jeśli faktycznie jest to tylko te 70 stopni a nie 90 tak jak ktoś tu wkleił kiedyś) to jeszcze kawałek trzeba przejechać żeby złapał 90 czy te 80 parę. Wychodzi, że pokonuję mniej niż połowę dystansu na ciepłym silniku.
    Inna kwestia to czy termin "dogrzany silnik" powinniśmy odnosić do temperatury płynu chłodzącego czy do temperatury oleju jaka jest w tym momencie. A wiemy, że olej tak szybko się nie grzeje jak płyn chłodniczy co ma bezpośredni wpływ na obciążenie i zużycie silnika.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4


 
Strona 18 z 52 PierwszyPierwszy ... 8161718192028 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ubytki oleju
    Napisany przez kasztan na forum Croma
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 07-07-2018, 20:11
  2. Seicento 1.1 MPI znaczne ubytki płynu chłodniczego
    Napisany przez kubcio123 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 16-03-2017, 14:05
  3. Ubytki oleju a naprawa
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 30-03-2016, 19:30
  4. siwy dym z rury i ubytki płynu chłodzącego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-02-2014, 10:56
  5. Ubytki oleju w skrzyni biegów - skąd?
    Napisany przez toudi2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2011, 09:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo bierze olej

tipo bierze olej

fiat tipo opinie

Tipo olej

fiat 1.4 16v bierze olej

fiat Tipo olej

fiat tipo jaki olej

tipo fiat ubytek oleju

fiat tipo 1.4 jaki olej

tipo 1.4 lpg spalanie oleju

jaki olej do Fiata Tipo silnikowy

fiat tipo norma poboru oeju

tipo 1.4 wycieki oleju

fiat tipo spalanie oleju opinie

zuzycie oleju fiat tipoFiat TIPO jaki olej silnikowyfiat tipo 1988 1.4 olejIle tipo bierze oleju1.4 16v firejaki olej do fiata tipo 1 4 2019rfiat tipo gaz spalanie olejumito 1.4 16v bierze olejfiat tipo poziom olejufiat tipo 1.4 spalanie olejufiat bierze olej

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl